تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821218994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظام ملي رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي اسرا رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نظام ملي رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي اسرا رونمايي شد
فرهنگي. بازيهاي رايانه اي. سينما. رونمايي
برنامه جشن رونمايي نظام ملي رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي شنبه شب با حضور معاون امور سينمايي ،رئيس حوزه هنري و شماري از نمايندگان مجلس، مديران فرهنگي و توليدكنندگان عرصه بازي كشور در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.

نظام ملي رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي اسرا پس از يكسال كار كارشناسي صاحب نظران و كارشناسان حوزه ، دانشگاه، روانشناسان و جامعه شناسان توسط بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي رو نمايي شد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي در قالب شش گروه سني به ترتيب بالاي سه سال، ‪ ۷‬سال، ‪ ۱۲‬سال، ‪ ۱۵‬سال ، ‪ ۱۸‬سال و به اضافه ‪ ۲۵‬سال تدوين شده است .

كارشناسان براي تدوين اسرا و ايجاد فرهنگ‌سازي و نشان دادن رفتارهاي غيرمتعارف كلامي و فيزيكي معيارهاي هشت گانه تبعيض ، ترس ، خشونت، قمار و شرط بندي، گفتار نامناسب، مسائل جنسي، مواد مخدر، مشروبات الكلي و دخانيات و نقض ارزشها را در نظام رده بندي سني گنجانده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معيارهاي تعيين گروههاي سني اسرا نيز به ترتيب از بالاي سه سه سال آغاز خردسالي و استفاده از بازيهاي رايانه اي، بالاي ‪۷‬ سال آغاز كودكي و تحصيلات رسمي، بالاي ‪ ۱۲‬سال، از ‪ ۹‬تا ‪ ۱۲‬سال ميانگين سن بلوغ و بلوغ دختران و تا ‪ ۱۴‬سال بلوغ پسران را شامل مي‌شود.

گروه سني بالاي ‪ ۱۵‬سال شامل آغاز جواني و دغدغه‌هاي كار و تحصيل ، بالاي ‪۱۸‬ سال كه سن قانوني در كشور را در برمي گيرد و بالاي ‪ ۲۵‬سال كه ‪ ۲۳‬تا ‪۲۵‬ ميانگين سن ازدواج و بالاتر نيز ميانگين سن ازدواج دختران و پسران را در شرايط كنوني در برمي گيرد.

نظام ملي رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي اسرا فارغ از الگوهاي رايج در اين گستره كه متاثر از رده بندي سني در آمريكا، اروپا و ژاپن است و بر اساس واقعيت‌هاي علمي استخراج شده تدوين و مرحله نخستين آن رونمايي شد.

نظام رده بندي سني در قالب كارگروههاي تخصصي علوم و معارف اسلامي، جامعه شناسي و روانشاسي و بهره‌گيري از ‪ ۲۰‬صاحب نظر و كارشناس مطرح كشور تدوين شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، تقدير از اعضا و مسئولان اين كارگروهها در برنامه جشن رونمايي نظام رده بندي سني بازيهاي رايانه‌اي انجام شد.

در اين مراسم از حجت‌الاسلام و المسلمينسيد جواد بهشتيو حجت‌الاسلام و المسلمين محمد دواني در گروه علوم و معارف اسلامي، ناصر فكوهي گروه جامعه شناسي و حسن عشايري، دولت آبادي، سيد وحيد شريعت، حجازي، حكيم شوشتري، شيرازي، محمد ولي مجد تيموري، مهدي تهراني دوست، بهروز جليلي، بهروز بيرشك در گروه روانشاسي، تقدير شد.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن