تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816428362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه ماه محرم نشست ساليانه روحانيون و روساي مراكز اسلامي انگليس برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در آستانه ماه محرم نشست ساليانه روحانيون و روساي مراكز اسلامي انگليس برگزار شد
لندن - هفتمين نشست ساليانه علما و روحانيون و ائمه جماعات و مبلغين و روساي مراكز اسلامي انگليس به منظور بررسي راهكارهاي تبليغي مناسب براي برگزاري مراسم سوگواري گسترده عاشوراي حسيني(ع) روز شنبه در لندن برگزار شد.


به گزارش ايرنا، اين نشست با عنوان " ويژگيهاي گفتمان ديني مناسب براي مسلمانان ساكن غرب و نقش علماء، مبلغين و مراكز اسلامي" در آستانه ماه محرم سال 1430 و به دعوت و ميزباني مركز اسلامي انگليس برگزار شد.
در اين نشست كه جمع كثيري از روحانيون، مبلغين، ائمه جماعات و روساي مراكز اسلامي انگليس و از مليتهاي گوناگون و از شهرهاي مختلف انگليس شركت داشتند، پس از تلاوت آياتي ازقرآن كريم، حجت الاسلام والمسلمين معزي نماينده حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و رييس مركز اسلامي انگليس در سخنان افتتاحيه خود ضمن عرض تعزيت به مناسبت ايام عاشوراي حسيني ابراز اميدواري كرد برگزاري اين جلسات كه در راستاي رساندن پيام عاشوراي حسيني است، بتواند براي جامعه اسلامي بويژه مسلمانان انگليس مفيد باشد.
در ادامه جلسه افتتاحيه اين نشست، يكي از شاعران اردو زبان از كشور هند اشعاري را در مورد اهميت رسالت علماي اسلام و معتقدين به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) قرائت كرد.
سپس حجت الاسلام والمسلمين كشميري نماينده آيت الله سيستاني در انگليس به عنوان اولين سخنران اين نشست با اشاره به اهميت وظيفه مبلغين و استقامت آنان در رساندن پيام واقعي و درست برگرفته از درسهاي قيام عاشوراي حسيني و پرهيز از ذكر سخنان خلاف واقع و دور ازشئونات مجالس حسيني، بر مساله اخلاص و نيت خالصانه تبليغ در راه اسلام و براي رضاي خداي متعال تاكيد كرد.
ديگر سخنران اين نشست، حجت الاسلام والمسلمين عالمي رييس مجمع جهاني اسلام بود كه با تشكر از مركز اسلامي انگليس به خاطر برگزاري نشست علما ومبلغان ديني و با استناد به آيات قرآن اظهار داشت : خداي متعال هيچ پيامبري را براي اقوام مختلف نفرستاد مگر اينكه آن پيامبر با زبان همان قوم صحبت مي كرد و اين بدليل برقراري ارتباط قويتر با مردم وتبيين اهداف رسالت بود.
وي افزود: به همين دليل مبلغان ديني بايد در اين كشور به مساله زبان اهميت بدهند و آن را ابزار مهمي براي تبليغ اسلام بدانند.
آقاي عالمي بيان حكيمانه و موافق با حق و تبيين مكتب اهل بيت و منش و رفتار آنان براي مردم را بهترين عامل دعوت مردم به سوي حق دانست و گفت : امت اسلام با تكيه بر ائمه اطهار عليهم السلام وهدايت مراجع عاليقدر شيعه، امتي معتدل و با شيوه هايي حكيمانه است و از اين رو روحانيون و مبلغان ديني وظيفه دارند خالصانه و با استناد به آيات محكمه قرآن و روايات متقن و بيان شيوه و رفتار و منش ائمه اطهار (ع)، سعي كنند مكتب اهل بيت را با منطقي قوي به ديگران بشناسانند و در جذب مردم و بويژه جوانان كوشا باشند و در بيان و گفتار خود از افراط و تفريط بپرهيزند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي رييس مركز ارتباطات اسلامي لندن يكي ديگر از سخنرانان اين نشست بود كه با تشكر از برگزاري اينگونه نشستها و با اشاره به رسالت مبلغين بعنوان پيام رسانان اصول و مباني اسلامي و تبيين كننده پيام قيام حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، بر استفاده روحانيون از امكانات روز براي تبليغ و ارائه مطالب متقن و مفيد براي طرح ميان جوانان وجذب آنان تاكيد نمود.
وي همچنين تاكيد نمود كه در دوران كنوني با زبان و فرهنگي كه جوانان بيشتر آن را درك مي نمايند، مي بايستي با آنان صحبت كرد و از تجربيات خود آنان نيز بيشتر بهره برد.
آخرين سخنران اين نشست نيز حجت الاسلام والمسلمين معزي بود كه هدف از برگزاري اين نشستها را دستيابي به راهكارهاي تبليغي مناسب براي طرح ارزشها و مباني اصولي دين مبين اسلام و پيام ائمه اطهار (ع) دانست و برپايي اين گردهمايي ها را بسيار مبارك و ارزشمند و داراي بركات فراوان بر شمرد و بر استمرار اينگونه نشستها تاكيد كرد.
وي آمادگي مركز اسلامي انگليس را براي برگزاري نشستهاي بيشتر و كنفرانسها و سمينارهاي مختلف در اين زمينه اعلام نمود.
آقاي معزي فرا رسيدن ماه محرم را فرصت بسيار مغتنم و عظيمي براي مسلمين وحتي غير مسلمين و هركس كه دوستدار مكتب اهل بيت (ع) است، دانست وگفت : امروز جوانان ما جوياي درك درست و صحيح از پيام عاشوراي حسيني و نقش آن در زندگي امروز خود هستند و اين وظيفه روحانيون ومبلغان ديني است كه بدرستي اين پيام و ارزشها را براي آنان تبيين نمايند و نيازها و مشكلات امروز جوامع را بشناسند ودر پاسخ به آنها سعي ومجاهدت نمايند.
بنا بر همين گزارش در ادامه اين نشست تني چند از شركت كنندگان به تبيين ديدگاهها و نظرات خود پرداختند و سوالاتي را مطرح كردند كه از سوي سخنرانان به آنان پاسخ داده شد.
روحانيون ومبلغان و روساي مراكز اسلامي انگليس عصر شنبه و با صدور بيانيه اي به هفتمين نشست خود در لندن پايان دادند.
اروپام**345
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن