تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815280354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي در كاشمر: روش صدور شناسنامه‌ها از اسفند ماه تغيير مي‌كند با صدور شناسنامه‌هاي جديد امكان جعل آن‌ها وجود نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل ثبت احوال خراسان رضوي در كاشمر: روش صدور شناسنامه‌ها از اسفند ماه تغيير مي‌كند با صدور شناسنامه‌هاي جديد امكان جعل آن‌ها وجود نخواهد داشت


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي در كاشمر از تغيير روش صدور شناسنامه‌ها از اسفند ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويا ن ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، سيد حسن نيري گفت: با صدور شناسنامه‌هاي جديد امكان جعل آن‌ها وجود نخواهد داشت.

وي همچنين افزود: در حال حاضر ولادت و وفاتي كه به ثبت مي‌رسد، با يك هفته تاخير انجام مي‌گيرد كه از سال آينده ثبت وقايع حياتي ولادت و فوت به صورت لحظه‌اي خواهد بود.

وي با بيان اين كه كارت ملي تنها براي افرادي كه ‌‌١٥ سالشان تكميل شده باشد، صادر مي‌شود، افزود: صدور كارت ملي براي افراد موجب مي‌شود كسي نتواند براي چند بار از خدماتي كه دولت به شهروندان ارائه مي‌دهد، استفاده كنند.

وي در ادامه افزود: طبق برنامه چهارم توسعه مي‌بايست درصد ثبت وقايع حياتي در مهلت قانوني به ‌‌٩٥ درصد برسد كه در حال حاضر نسبت به ولادت به ‌‌٥/٩٣ و وفات به ‌‌١/٩٠ درصد رسيده است.

در ادامه جلسه حسن فتحي‌نيا، فرماندار كاشمر نبود آمارهاي صحيح و تجزيه و تحليل به موقع آمارها را يكي از مشكلات مهم در نظام برنامه‌ريزي كشور دانست و گفت: هر چه آمارها دقيق و شفاف‌تر در برنامه‌ريزي‌ها و تصميم‌گيري‌ها لحاظ شود، عدالت بيشتر رعايت خواهد شد و هر چه اين حوزه ضعف داشته باشد، شاهد بي‌عدالتي و ناحقي بيشتري خواهيم بود.

وي با اشاره به اين كه براي يك تصميم‌گيري درست، پايدار، منطقي و اثربخش نيازمند آمار دقيقي از شرايط و آمار موجود كشور هستيم، گفت: آماري كه امروز براي برنامه‌ريزان كشور استخراج مي‌شود، هزينه‌هاي سنگيني در بردارد.

وي گفت: اگر نظام ثبت وقايع در سطح كشور نهادينه شود، مي‌توان از هزينه‌هاي تحميلي سرشماري‌هاي مختلف جلوگيري كرد.

فتحي‌نيا در پايان گفت: طي تفاهمنامه‌اي كه بين سازمان‌هاي ثبت احوال و شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور منعقد شده وظايفي براي دهياري‌ها تعيين شده كه در آن دهياري‌ها موظف شدند اگر تغييراتي در وفات و طلاق ايجاد شد، سازمان ثبت و احوال را ياري كرده و هشدارها را به موقع به مسوولان اعلام كنند.

انتهاي پيام
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن