تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821310558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

258 هزار حلقه فيلم كپي شده غيرمجاز در خراسان رضوي جمع آوري شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 258 هزار حلقه فيلم كپي شده غيرمجاز در خراسان رضوي جمع آوري شد
رييس ستاد هماهنگي و نظارت بر محصولات فرهنگي خراسان رضوي از شناسايي و جمع آوري 258 هزار و 608 حلقه فيلم تكثير شده بدون رعايت قانون كپي رايت در اين استان خبر داد.


سيد جواد جعفري روز شنبه در همايش ستاد هماهنگي و نظارت بر محصولات سمعي و بصري كشور در مشهد افزود: طي يك سال گذشته تاكنون 38 هزار و 168 فيلم مبتذل نيز كشف و ضبط شده است.
وي گفت: در اين مدت هزار و 328 واحد سمعي و بصري متخلف نيز در سطح استان شناسايي شدند كه 436 واحد پلمپ و براي 600 واحد پرونده تشكيل و به دادگستري ارجاع شد.
او افزود: از زمان فعال شدن ستاد هماهنگي و نظارت بر عرضه محصولات سمعي، بصري و نمايش خانگي در خراسان رضوي 13 دستگاه و ارگان براي حفظ و صيانت از اين مقوله مهم و نيز مبارزه با تهاجم فرهنگي فعال شده اند.
دادستان مشهد هم در اين همايش گفت: بر اساس قانون، توزيع مشروبات الكلي و فيلم و سي.
دي در زمره جرايمي است كه ام الفساد محسوب مي شود.
علي اسماعيلي افزود: هرچند برخي مواقع بر اساس اهميت جرم حكم اعدام براي چنين جرايمي صادر شده اما واقعيت اين است كه براي جرايم فرهنگي حكم اعدام راه حال نهايي نيست لذا بايد به تقويت برنامه هاي فرهنگي پرداخت.
وي با بيان اينكه هم اكنون تنها در خراسان رضوي سه هزار كانال ماهواره به تبليغ فساد مي پردازند گفت: در ايران هم فرهنگ غني داريم و هم هنرمندان توانمند لذا بايد با اتكا به اين دو بازوي قوي به جنگ رسانه اي با غرب برويم.
او با بيان اينكه براي مبارزه با مظاهر فساد، دست قاضي باز گذاشته شده اظهار داشت: حتي براي پلمپ مراكز عرضه محصولات غيرمجاز اعلام كرده ايم كه نياز به حكم قضايي نيست.
نماينده ستاد كشوري مبارزه با محصولات فرهنگي غيرمجاز نيز در اين همايش گفت: بر خلاف تصور عمومي استقبال مردم از فيلمهاي آمريكايي و هندي به مراتب كمتر از فيلمهاي ايراني است.
عباس اسداللهي افزود: طي يك سال اخير اقدامات خوبي براي حمايت از توليد كنندگان فليم صورت گرفته كه از جمه مي توان به دريافت فتوا از مراجع و آيات عظام مبني بر حرام يا مصاديق جرم بودن تكثير و كپي غيرمجاز فيلم اشاره كرد.
وي گفت: كاهش قيمت محصولات فرهنگي ايراني و متقاعد كردن مسوولان سينماها به همكاري براي پيشگيري از فيلمبرداري در داخل سالن سينماها از ديگر اقدامات در اين زمينه بوده است.
او در خصوص پيشينه كپي رايت در ايران نيز گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بسياري به فكر كپي كردن توليدات داخلي قبل از انقلاب افتادند اما با برخورد مراجع قانوني اين اقدام به سمت كپي كردن فيلمهاي خارجي سوق پيدا كرد.
وي افزود: با تدابير رهبر معظم انقلاب و ايجاد شبكه توليد و عرضه محصولات فرهنگي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خيلي سريع با اين موضوع نيز برخورد شد.
معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز به ايرنا گفت: همايش يك روزه ستاد هماهنگي و نظارت بر محصولات سمعي و بصري كشور با هدف معرفي اقدامات صورت گرفته اين ستاد مي شود.
حسين مسگراني افزود: بحث و تبادل نظر و تشريك مساعي براي رفع مشكلات فيلمسازان و طرح ديدگاهها و دغدغه هاي تهيه كنندگان سينماي ايران با مسوولان و رسانه ها از ديگر اهداف برگزاري اين همايش است.
وي گفت: در اين همايش هشت نفر از تهيه كنندگان سينما به همراه رييس اتحاديه تهيه كنندگان ايران حضور دارند.
ك/2 7491/1654/589/660 شماره 306 ساعت 12:32 تمام
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن