تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813160657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با آرش اسماعيلي سرمربي جوان تيم ملي جودو مربي‌فرماليته‌نمي‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با آرش اسماعيلي سرمربي جوان تيم ملي جودو مربي‌فرماليته‌نمي‌خواهد
جام جم آنلاين: در اوج جواني به تيم ملي راه پيدا كرد؛ در همان سال‌ها به ستاره جودوي جهان تبديل شد. خودش مي‌گويد: «تنها آرزويي كه به آن دست نيافتم مدال المپيك بود، اما شيرين‌ترين خاطره‌ام را المپيك آتن رقم زد.» حال در 28 سالگي هدايت تيم ملي را عهده دار شده و مي‌خواهد فصل نويي در جودوي كشور باز كند.


ميراسماعيلي از بي‌مهري‌ها و سنگ‌اندازي‌ها گفت و از پنهان شدن عده‌اي پشت مدال‌هاي او.

بايد منتظر ماند و ديد آيا سرمربي جوان تيم ملي جودو مي‌تواند در كنار تاتامي هم به ستاره تبديل شود!؟

در چه سالي به تيم ملي راه پيدا كردي؟

در سن 18 سالگي، يعني از سال 77 افتخار پوشيدن پيراهن تيم ملي را به دست آوردم و در همان سال در بازي‌هاي آسيايي 98 بانكوك موفق شدم مدال برنز وزن 66 كيلوگرم را كسب كنم. از آن زمان تا بازي‌هاي المپيك 2008 پكن يا به عبارتي روز خداحافظي رسمي‌ام از دنياي قهرماني يعني 14 آذر 87 عضو ثابت تيم ملي در اين وزن بودم.

در اين مدت چه افتخاراتي كسب كردي؟

مقام پنجم المپيك سيدني، مدال طلاي مسابقه‌هاي جهاني 2001، مدال طلاي مسابقه‌هاي جهاني 2003، دو مدال برنز در مسابقه‌هاي جهاني 2005 و 2007، يك نقره و يك برنز بازي‌هاي آسيايي، سه طلا، يك نقره و يك برنز مسابقه‌هاي قهرماني آسيا، نقره مسابقه‌هاي جوانان جهان در سال 2000 و برنز مسابقه‌هاي جهاني دانش‌آموزان در سال 97. البته متاسفم كه جاي يك مدال المپيك در كارنامه افتخاراتم خالي است، اما معتقدم خواست خدا اين بوده است.

دليل ناكامي تيم ملي جودو و بخصوص شما در المپيك پكن چه بود؟

در اين خصوص بارها صحبت كرده‌ام و مردم بخوبي مي‌دانند دليل شكست تيم ملي جودو در پكن چه بود. درباره خودم هم همان طور كه گفتم، خواست خدا چنين بود.

راجع به المپيك آتن چه نظري داري؟ پرچمدار كاروان ايران و اميد اول كسب مدال طلاي اين مسابقه‌ها... .

بهترين خاطره زندگي من به المپيك 2004 آتن برمي‌گردد، من در اين مسابقه‌هاي حساس به خاطر آرمان‌هاي كشورعزيزم و حمايت از مردم مظلوم فلسطين از رويارويي با حريف اسرائيلي خودداري كردم. مهم‌ترين موضوع اين‌كه پس از اين مسابقه‌ها دريافتم مردم خوب كشورم يك ورزشكار را صرفا به دليل كسب مدال مورد محبت قرار نمي‌دهند و آنان همواره از ملي پوشان خود حمايت مي‌كنند؛ از طرفي ديگر پس از بازگشت از المپيك آتن با رهبر معظم انقلاب ديدار كرديم و ايشان با محبت خود بزرگ‌ترين خاطره زندگي مرا رقم زدند.

فكر نمي‌كني 28 سالگي سن كمي براي خداحافظي از دنياي قهرماني و روي آوردن به مربيگري است؟

به نظر من براي خداحافظي از دنياي قهرماني نبايد به سن و سال توجه كرد. در واقع من به همه آرزوهاي دنياي قهرماني خود دست پيدا كردم و تنها آرزويي كه محقق نشد، مدال المپيك بود و اميدوارم شاگردانم در آينده به اين مهم جامه عمل بپوشانند.

عده‌اي معتقدند حضور زودهنگام ميراسماعيلي در كادر فني تيم ملي جودو ممكن است نتيجه‌اي نظير حضور عليرضا حيدري در تيم ملي كشتي داشته باشد و با يك شكست احتمالي توانايي‌هاي وي زير سوال برود.

داستان تيم ملي جودو با ساير رشته‌هاي ورزشي كشورمان متفاوت است، من و سيد محمود ميران تنها جودوكاران ايران هستيم كه در مسابقه‌هاي جهاني روي سكو قرار گرفته ايم و با توجه به تجارب ارزشمندي كه طي اين سال‌ها كسب كرده‌ايم، مي‌توانيم در كنار همديگر به اهداف مورد نظر خود دست پيدا كنيم، بنا براين در اين زمينه نگران نيستيم.

مهم‌ترين هدف شما در دوران مربيگري در تيم ملي چيست؟

هدف اصلي ما كسب مدال در المپيك لندن است؛ آن چيزي كه خودمان نتوانستيم به آن دست پيدا كنيم. فكر مي‌كنم تجارب من و ميران آنقدر پر ارزش هست كه جودوي كشور به ما تكيه كند. بر اين اساس بسيار اميدواريم كه با همراهي و هماهنگي جامعه جودو و بويژه مربيان و پيشكسوتان به اين مهم دست پيدا كنيم و مدالي را كه سال‌ها منتظر آن هستيم شاگردان‌مان به جامعه جودو و ورزش كشور تقديم كنند.

گفته مي‌شود با توجه به اين‌كه ميراسماعيلي مربي هم‌دوره‌هاي خود شده است، نمي‌تواند مديريت لازم را در تيم ملي اعمال كند.

به هيچ عنوان مشكلي به وجود نمي‌آيد، چرا كه با همه ملي پوشان دوست صميمي هستيم ازطرفي مديريت لازم نيز اعمال خواهد شد و ديكتاتور منشانه رفتار نخواهيم كرد، يعني نقطه نظرات جودوكاران نيز مي‌تواند حاوي راهكارهايي هم باشد. آنچه مشخص است در چند سال اخير تيم ملي قانون خاصي را دنبال نكرده است و براي همين و برعكس سال‌هاي گذشته مي‌خواهيم در تيم‌ ملي همه چيز را قانونمند سازيم.

كسي كه خود 10 سال در عضويت ثابت تيم ملي بوده، آيا معتقد است ملي پوش شدن در اين سال‌ها قانونمند نبوده؟ آيا اين ادعا براي جامعه جودو پذيرفتني است؟

اين واقعيتي است كه وجود داشته و همه آن را تاييد مي‌كنند. فكر مي‌كنم همه ورزش دوستان با برگزاري مسابقه‌هاي انتخابي و گذشتن از يك سري فيلترها به منظور رسيدن به پيراهن تيم ملي موافق هستند تا حق به حقدار برسد و كسي كه به پيراهن تيم ملي دست مي‌يابد بخوبي قدر آن را مي‌داند.

پس بايد منتظر يك شيوه جديد در انتخاب ملي پوشان جودو باشيم؟

دقيقا. همه بدانند از اين پس هيچ حقي به صورت فرماليته داده نمي‌شود و حق هيچ كس پايمال نمي‌شود. بدين ترتيب حضور در مسابقه‌هاي انتخابي (قهرماني كشور منطقه‌اي) و حضور منظم در تمرينات و ساير فاكتورهاي مربوط يگانه راه پوشيدن پيراهن تيم ملي خواهد بود. هر كس بتواند در اين چارچوب توانايي و شايستگي خود را به نمايش بگذارد، مي‌تواند صاحب پيراهن تيم ملي باشد. با اين روش هم يك تيم ملي پرقدرت خواهيم داشت و هم تيم ملي پشتوانه‌هاي پرقدرتي خواهد داشت.

تيم ملي جودوي ايران در حال حاضر پشتوانه‌هاي مطمئني ندارد؟

همين‌طور است. در اين سال‌ها جودوي ايران تنها يك تيم ملي داشت كه آن را به همه مسابقه‌ها اعزام مي‌كردند چراكه فاصله زيادي ميان نفرات اصلي و نفرات دوم و سوم وجود داشت و در واقع يك خلاء بزرگ در اين خصوص وجود دارد. سال‌ها امثال من، حاجي آخوندزاده و ميران در عضويت تيم ملي بوديم و به همه مسابقه‌ها اعزام مي‌شديم.

با اين حساب بايد چند وقت قيد درخشش تيم ملي جودوي ايران را در مسابقه‌هاي گوناگون زد تا اين شيوه جديد به بار بنشيند.

در اين راه شكست‌هايي نيز خواهد بود اين انتظار را از مردم كشورمان و جامعه جودو داريم كه به ما فرصت بدهند تا بتوانيم برنامه‌هاي خود را عملياتي كنيم. تيم ما فاقد ستاره است و حداقل بايد يكي دو سال به ما فرصت بدهند. ديگر نمي‌توانيم به دنبال تك ستاره‌ها باشيم و به آنها دل خوش كنيم. يقينا اگر بتوانيم در يك ميدان معتبر بين‌المللي به جاي كسب يك مدال طلا، 5 مدال برنز كسب كنيم موفق بوده‌ايم، چرا كه اين نتيجه نشان خواهد داد كار با برنامه در جريان است.

اين اظهار نظر سرمربي تيم ملي چه پيامي براي جامعه جودو و بويژه جودوكاران سراسر كشور دارد؟

مي‌خواهم به همه جودوكاران جوان و مستعد اعلام كنم با تغيير رويه‌اي كه ما اعمال خواهيم كرد از اين پس در‌هاي تيم ملي روي همه آنها باز است و نبايد نگران حق خوري باشند. اين مهم نه تنها شامل جودوكاران بلكه شامل مربيان سازنده نيز خواهد شد آنها هم مطمئن باشند كه ثمره تلاش و پشتكار بي‌شائبه آنها را با حضورشان در اردوهاي تيم ملي خواهيم داد.

چه برنامه‌اي براي تقويت كادرفني تيم ملي و همچنين به روز كردن تمرينات داريد؟

قوانين جديد جودو اين رشته را به سمت جودوي كلاسيك يا همان جودوي اصيل برده است و ديگر همانند گذشته به كشتي نزديك نيست. بر اين اساس قصد داريم از مربيان طراز اول جودوي جهان در كادر فني تيم ملي استفاده كنيم تا ملي پوشان ما طبق آخرين شيوه‌هاي روز به تمرين بپردازند.

در گذشته هم مربيان خارجي عمدتا از كره شمالي در كادرفني تيم ملي قرار مي‌گرفتند، اما چيز خاصي در چنته نداشتند. اين بار شما چگونه در اين زمينه اقدام مي‌كنيد كه جودوي ايران راه رفته را دوباره طي نكند؟

يقين داشته باشيد به دنبال مربيان درجه يك خارجي هستيم، مربياني كه چيزي براي گفتن داشته باشند. در واقع قصد داريم با بهره‌گيري از مربيان طراز اول خارجي ضمن استفاده كامل از دانش آنها، در تمرينات عصاره جودوي آنها را بگيريم تا اين حضور فرماليته نباشد. هر چند فعلا گزينه خاصي مد نظر ما نيست، اما در سفري كه در آينده نزديك به ژاپن خواهم داشت، يكي از موضوعاتي كه در دستور كارم قرار دارد مذاكره براي جذب يك مربي عالي است تا براي جودوي ايران بتواند مثمرثمر واقع شود.

چه انتظاري از جامعه جودوي كشور داريد؟

حقيقت اين است كه در دوران قهرماني خيلي مورد بي‌مهري قرار گرفتم. عده‌اي از روي حسادت براي من سنگ‌اندازي كردند و نمي‌خواستند تا اين حد در دنياي قهرماني باقي بمانم و به افتخاراتي دست يابم. در واقع چشم ديدن پيشرفت مرا نداشتند. الان از آنها مي‌خواهم ديگر اين راه را ادامه ندهند، زيرا ديگر موفقيت آرش ميراسماعيلي در ميان نيست، بلكه پاي موفقيت يك ملت در ميان است و تيم ملي جودو متعلق به همه است.

از اين كه سرمربي تيم ملي جودو هستي چه احساسي داري؟

همانند دوران قهرماني آن را افتخار بزرگي مي‌دانم و صرفا انجام وظيفه مي‌كنم. اين پست را موروثي نمي‌دانم و هر وقت خواستند كنار بروم، بلافاصله اين كار را خواهم كرد و حتي اگر خودم به اين نتيجه رسيدم كه حضورم مثمرثمر نيست، بدون درنگ از سمتم استعفا خواهم كرد. بنابراين دست همه پيشكسوتان و مربيان عزيز جودو را به گرمي مي‌فشاريم و از انتقادات سازنده نيز به گرمي استقبال كرده و از آنها استفاده خواهيم كرد.

به كارشكني‌هايي در دوران قهرماني‌ات اشاره كردي، در اين باره بيشتر توضيح مي‌دهي؟

هر جودوكار بايد فيلترهايي نظير مسابقه‌هاي انتخابي، حضور در تمرينات و شركت در رقابت‌هاي تداركاتي را پشت‌سر بگذارد تا به ارزش واقعي پيراهن تيم ملي پي ببرد

به هر حال دوران قهرماني من به پايان رسيده است، اما چنانچه از اين پس هر گونه كارشكني صورت گيرد و برخي همچون گذشته در راستاي تخريب تيم ملي حركت كنند، براي مردم شفاف‌سازي خواهيم كرد و اسامي مخربان تيم ملي را اعلام خواهيم كرد. از طرفي من و محمود ميران آبروي خود را براي تيم ملي در طبق اخلاص گذاشته‌ايم و همان طور كه با تمام وجود براي موفقيت اين تيم تلاش خواهيم كرد، اجازه نمي‌دهيم خدشه‌اي به آبروي ورزشي ما وارد شود، بنابراين اين قبيل افراد بايد مراقب رفتار خود باشند.

آيا اين كارشكني‌ها هنوز هم ادامه دارد؟

مطمئنم اين كارشكني‌ها ادامه خواهد داشت. خيلي‌ها سعي خواهند كرد من و ميران را تخريب كنند و مانع موفقيت ما شوند، اما همان طور كه در دوران قهرماني خدا يار ما بود و ثمره عرق ريختن و خاك تشك خوردن خود را گرفتيم، اميدواريم در دوران مربيگري هم لطف خدا ادامه داشته باشد و بتوانيم براي كشورمان افتخارآفرين باشيم.

مي‌شود اسم اين فرد يا افراد را اعلام كني؟

همين قدر بگويم كه در دوران قهرماني خيلي‌ها پشت موفقيت‌هاي من پنهان شدند و با مدال‌هاي من بزرگ شدند، هرچند دلشان نمي‌خواست من موفقيتي داشته باشم.

موضع فدراسيون در اين خصوص چيست و چگونه با مربيان منتخب خود كار مي‌كند؟

خوشبختانه فدراسيون و شخص رئيس فدراسيون از كادر فني تيم ملي حمايت كامل مي‌كند و به ما اختيار تام داده است هم در انتخاب كادر فني و هم در انتخاب نفرات. به طور كلي همه شرايط را براي فعاليت مربيان تيم ملي فراهم كرده است. ما هم سعي خواهيم كرد پاسخ اعتماد فدراسيون را با كسب نتايج مطلوب بدهيم و جوانان جودو را به سمت افتخارآفريني و موفقيت راهنمايي كنيم.

آيا اين اظهارات شما تيم ملي را وارد حاشيه نمي‌كند يا به نوعي توجيه شكست احتمالي محسوب نمي‌شود؟

معتقدم بايد واقعيت‌ها را گفت. از اين پس هيچ كس با يك تماس تلفني به تيم ملي راه پيدا نمي‌كند. قانونمند شدن را همه هيات‌ها و همه شهرستان‌ها مي‌پذيرند و از آن راضي هستند؛ چاره‌اي نداريم جز اين كه به تيم ملي شخصيت شايسته خودش را بدهيم، بنابراين هر كس براي ملي‌پوش شدن بايد از يك مسير مشخصي كه براي همگان يكسان است عبور كند.

هر جودوكاري بايد فيلترهايي نظير مسابقه‌هاي انتخابي، حضور منظم در تمرينات و شركت در مسابقه‌هاي تداركاتي را پشت‌سر بگذارد تا به ارزش واقعي پيراهن تيم ملي پي ببرد و قدر آن را بداند. رك و پوست‌كنده بگويم در اين راه حمايت جدي رئيس فدراسيون را به همراه خود داريم و هيچ نگراني‌اي وجود ندارد. از طرفي براي كسب موفقيت و اجراي برنامه‌هاي خود همان طور كه گفتم به يكي دو سال زمان نياز داريم و قول كسب هيچ مدالي را در مسابقه‌هاي پيش روي نمي‌دهيم.

جايگاه پيشكسوتان جودو نزد سرمربي تيم ملي چيست؟

بايد از همه پيشكسوتان تشكر كنم كه من و ميران مورد تاييد بيشتر آنها قرار گرفتيم. پيشكسوتان، بزرگان ما هستند و بدون ترديد بدون راهنمايي، مشاوره و نصيحت آنان به جايي نمي‌رسيم جايگاه و نقطه‌نظرات آنان براي ما كاملا محترم و راهگشا خواهد بود. به طور كلي در تيم ملي همه جايگاه‌ها مشخص خواهد بود و در اين ميان از تجارب ارزشمند پيشكسوتان غافل نيستيم.

هماهنگي كامل بين شما وجود دارد؟

در تمام اين سال‌ها كه در تيم ملي حضور داشتيم، همواره از دوستان صميمي يكديگر بوده‌ايم و هيچ گونه اختلاف‌نظري نداريم. مطمئنا در دوران مربيگري نيز با هماهنگي كامل بر همه مشكلات غلبه خواهيم كرد تا تيم ملي را به قله موفقيت برسانيم.

طرح منطقه‌اي كردن جودو و تقسيم كشور به 5‌‌‌ منطقه را چطور مي‌بيني، آيا نتايج مثبتي در بر خواهد داشت؟

به نظر من طرح خوبي است و نتايج لازم را به دنبال خواهد داشت. از طرفي جودوكاران سراسر كشور حتي در شهرهاي كوچك اين شانس را خواهند داشت كه در وضعيتي برابر براي رسيدن به پيراهن تيم ملي به مصاف رقيبانشان بروند و از طرفي ديگر جودوكاران مدعي همواره در كوران مسابقه‌ها خواهند بود. همين نكته باعث مي‌شود هنگامي كه آنها به مسابقه‌هاي كشوري مي‌آيند، كيفيت فني بالايي داشته باشند و در نهايت بهترين‌ها در پيكارهاي كشوري رودرروي همديگر قرار بگيرند.

چه تضميني وجود دارد كه بهترين‌هاي شهرستان‌ها در مسابقه‌هاي منطقه‌اي و در نهايت مسابقه‌هاي كشوري حضور يابند؟

فدراسيون بر اين موضوع نظارت كامل خواهد داشت تا حق هيچ جودوكاري ضايع نشود، اين نظارت از طريق روساي مناطق اعمال خواهد شد تا جاي نگراني در اين زمينه نباشد.

چرا جودو از يك ليگ منسجم و با كيفيت بي‌بهره است؟

ليگ پشتوانه خوبي براي هر رشته ورزشي محسوب مي‌شود، اما متاسفانه در سال‌هاي اخير جودو از اين امكان بي‌بهره بوده است و اميدوارم مشكلاتي كه در اين زمينه وجود دارد هر چه سريع‌تر برطرف شود تا ما شاهد يك ليگ خوب و باكيفيت باشيم. در مجموع براي موفقيت تيم ملي وجود ليگ منسجم ضروري است.

مهم‌ترين مسابقه‌هايي كه تيم ملي پيش روي دارد، چيست؟

اوايل ارديبهشت سال آينده اولين دوره مسابقه‌هاي رزمي آسيا در تايلند، دوم تا پنجم خرداد مسابقه‌هاي قهرماني آسيا در چين‌تايپه و شهريورماه مسابقه‌هاي قهرماني جهان در هلند را پيش روي داريم كه براي حضور در اين مسابقه‌ها برنامه‌ريزي لازم صورت گرفته است. چگونگي اعزام نفرات به اين 3 مسابقه را در شوراي فني فدراسيون مشخص خواهيم كرد، اما آنچه بديهي است اين كه مثل گذشته يك تيم را به هر سه مسابقه اعزام نخواهيم كرد.

اولين دوره مسابقه‌هاي قهرماني كشور (برترين‌هاي مناطق) چه زماني برگزار مي‌شود؟

قصد داريم اين مسابقه‌ها را اوايل دي‌ماه برگزار كنيم و حضور همه مدعيان پوشيدن پيراهن تيم ملي در آن الزامي است. البته در اين ميان علي معلومات و محمدرضا رودكي دو ملي‌پوش المپيكي كه در پكن نتيجه قابل قبول پنجمي را كسب كردند، استثنا هستند و آنها به طور مستقيم به اردوي تيم ملي دعوت خواهند شد هرچند مصدوميت رودكي به طور كامل برطرف نشده و اميداوريم هر چه زودتر اين جودوكار شايسته بتواند به دنياي قهرماني بازگردد. ساير نفرات مدعي تيم ملي همگي بايد در مسابقه‌هاي انتخابي شركت كنند تا تيم ملي را پس از برگزاري اردوهاي منظم و شركت در تورنمنت‌هاي خارجي تداركاتي براي مسابقه‌هاي گوناگون سال آينده آماده كنيم. شيوه برگزاري مسابقه‌هاي انتخابي در واقع الگوبرداري از كشورهاي ژاپن و روسيه به عنوان قدرت‌هاي جودوي جهان است و براساس آن زمينه رقابت براي همه استعدادهاي سراسر كشور فراهم مي‌شود.

آيا برگزاري مسابقه‌هاي منطقه‌اي براي شناخت استعدادها و نفرات برتر جودوي كشور از نظر كادر فني تيم ملي كفايت مي‌كند؟

خير. بنا داريم با حضور در شهرستان‌ها استعدادهاي از قلم افتاده را نيز به تيم ملي دعوت كنيم تا از همه پتانسيل جودوي كشور در تيم ملي بهره‌مند شويم.

گفته مي‌شود ميران يكي از گزينه‌هاي اصلي سرمربيگري تيم ملي جوانان است چنانچه اين اتفاق بيفتد، آيا باز هم وي در تيم ملي بزرگسالان حضور خواهد داشت؟

محمود ميران تجارب ارزنده‌اي دارد و نبايد از كنار اين تجارب براحتي گذشت. بنابراين وي در صورت به عهده گرفتن سرمربيگري تيم ملي جوانان باز هم در تيم ملي بزرگسالان حضور خواهد داشت. برنامه ما اين است كه استعدادهاي جوان را ناديده نگيريم و به آنها ميدان دهيم. همان طور كه در مسابقه‌هاي غرب آسيا به جوانان ميدان داديم و نتيجه مطلوبي هم كسب كرديم اين رويه را باز هم ادامه خواهيم داد.

و آمال ميراسماعيلي براي تيم ملي جودو؟

هدف ما علاوه بر كسب افتخار در بازي‌هاي المپيك لندن، درخشش در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو در سال 2010 نيز هست و براي همين در حال پشتوانه‌سازي براي آن دو رويداد مهم و ارزشمند هستيم.

قهرماني براي قهرمان‌سازي

رسم است كه مي‌گويند مربي‌اي مي‌تواند راه قهرماني را بدرستي نشان شاگردانش دهد كه با چم و خم كار آشنا بوده و اين راه دشوار را به دفعات رفته باشد. بويژه در لحظات سخت و دشوار كه بايد تصميمات آني و لحظه‌اي گرفت تا تيم تحت امر بتواند گليمش را از آب بيرون بكشد. هرچند يك مربي بايد در كنار مدارج قهرماني، جوهره وجودي مربيگري و راهبري يك تيم را نيز دارا باشد تا باتوجه به مجموعه عوامل و شرايط، حضوري پررنگ و پرثمر در حيطه مسووليت خويش داشته باشد؛ اما آرش ميراسماعيلي جوان باسابقه دو عنوان قهرماني جودوي جهان و سه بار حضور در عرصه بازي‌هاي المپيك و مدال‌هاي رنگيني از بازي‌هاي آسيايي و قهرماني قاره، يك‌ضرب از دنياي قهرماني وارد دنياي پر رمز و راز مربيگري شد، آن هم سرمربيگري تيم ملي جودو تا حالا همه نگاه‌ها در جودو به وي ‌باشد.

در حقيقت با حضور ميراسماعيلي جوان و همراهي محمود ميران، تيم ملي در عرصه كادر فني خود دست به جوانگرايي كامل زده تا به نوعي با حضور اين دو مربي جوان با ايده‌هايي نو و جديد، تيم ملي در اين زمينه حسابي پوست انداخته باشد.

اگرچه براي پياده شدن تمام آرمان‌ها و ايده‌هاي آرش ميراسماعيلي بايد به وي فرصت كافي داد، اما خود او از هم اينك حضوري خوب و پررنگ در بازي‌هاي المپيك 2012 لندن را سرلوحه اهداف و برنامه‌هايش قرار داده است تا با تجارب ارزنده خويش در عرصه المپيك‌ها، شاگردانش در تيم‌ ملي را به جلو هدايت كند. آنچه مسلم است جودوي ايران از استعداد و پتانسيل‌هاي زيادي براي اوجگيري برخوردار است و از اين حيث دست ميراسماعيلي باز است تا با شناسايي درست مهره‌ها، راه بزرگي و سربلندي در جودو را پيش رويشان قرار دهد. موضوعي كه ميراسماعيلي نيز بر آن صحه مي‌گذارد تا با حمايت‌ها و همراهي‌هاي فدراسيون از وي، تيم ملي قدرتمندي شكل گرفته و پاسخگوي انتظارات باشد.

متاسفانه در چند سال گذشته جودوي ايران نتوانست پاسخگوي سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده باشد تا به نوعي درجا زدن در اين رشته را تجربه كرده باشيم. از اين حيث نيز معتقديم كه حضور آرش ميراسماعيلي را بايد به فال نيك گرفت تا با تزريق انرژي تازه در پيكره تيم ملي، اين تيم با انگيزه‌هاي تازه‌تر در مسير تجديد حياتي دوباره، در جهت پويايي و قدرتمندي پيچ و خم‌هاي موجود را پشت سر گذاشته و به ساحل آرامش برسد.

اميد توفيقي
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 562]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن