تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806747233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده كل سپاه در جمع مسئولان بسيج دانشجويى دانشگاه هاى كشور:آمادگى براى ايجاد يك 13 آبان ديگر مأموريت بسيج دانشجويى است


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: فرمانده كل سپاه در جمع مسئولان بسيج دانشجويى دانشگاه هاى كشور:آمادگى براى ايجاد يك 13 آبان ديگر مأموريت بسيج دانشجويى است
سرلشگر محمدعلي جعفري از تلاش براي ايجاد زمينه اي خبر داد كه هر زمان نياز شد بسيج دانشجويي بتواند حوادثي مشابه 13 آبان 58 را دوباره خلق كند.

فرمانده كل سپاه روز پنج شنبه طي سخناني در مراسم اختتاميه نشست هم انديشي مسئولان بسيج دانشجويي 140 دانشگاه كشور كه در سالن بصيرت مجتمع فرهنگي دانشجويي 13 آبان برگزار شد، با بيان اينكه سپاه و بسيج براي يك مأموريت خطير و مهم كه گره خورده با آرمان هاي اعضاي اين دو سازمان يعني دفاع از انقلاب اسلامي، دستاوردها و ارزش هاي آن است، تشكيل شده است، افزود: هدف سپاه و بسيج كمك به حركت عظيمي بود كه به همت امام(ره) و مردم عزيز ايران آغاز شد و امروز كه 30 سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي مي گذرد، اين انقلاب، جهاني شده و بخشي از آرزوهاي امام محقق شده است، البته نه همه آرمان هاي ايشان.

تحول مستمر در سپاه و بسيج

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تغيير و تحول در سپاه و بسيج، گفت: سپاه و بسيج در مقطع زماني كنوني در حال تغيير وتحول در همه ابعاد ممكن ازقبيل نحوه مديريت، مدل هاي برنامه ريزي، مأموريت ها و غيره هستند و اين تغيير و تحول يك اقدام آني، مقطعي و فوري نيست بلكه همانند خود انقلاب نياز به زمان دارد چه آنكه انقلاب اسلامي در 22 بهمن 57 پيروز شد اما تغييرات بعد از انقلاب هنوز هم ادامه دارد ودر آينده نيز ادامه خواهد يافت.

جعفري افزود: خيلي ها خود را به نفهمي زده و به خاطر اهداف خاصي كه دنبال مي كردند، گفتند كه زمان انقلاب گذشته و بايد متوقف شود درحالي كه انقلاب همواره ادامه دارد.

فرمانده كل سپاه پاسداران تأكيد كرد: مبناي تحول و تعالي در سپاه پاسداران، بيانات مقام معظم رهبري و نيازهاي امروز و آينده انقلاب است.

وي با بيان اينكه بدون ترديد هيچكس نمي تواند بدون خودسازي معنوي در مسير انقلاب اسلامي حركت كند، گفت: عدم خودسازي معنوي موجب كم آوردن و پياده شدن عده اي از قافله انقلاب اسلامي بود، كمااينكه نمونه هاي آن را چه در ميان كهنسالان و چه در ميان جوانان شاهد بوديم.

فرمانده سپاه پاسداران انتظار از بسيج دانشجويي را آماده سازي اين قشر از بسيج براي يك آينده طولاني و پيش رفتن در مسيري سخت، عنوان كرد و با بيان اينكه عمل انقلابي در هر مقطع زماني متفاوت است، افزود: زماني مخالفت با دولت ها و جريان حاكم در دانشگاه ها رسم بود اما آيا امروز هم رسالت و نقش بسيج دانشجويي و دانشجويان اين است؟

جعفري ادامه داد: در جمهوري اسلامي اين اتفاق مي تواند رخ دهد كه جرياني در حاكميت قرار گيرد كه صلاحيت بودن در آن جايگاه را نداشته باشد كه در آن مقطع بسيج دانشجويي نقش خود را دارد و بايد افشاگري هاي خود را انجام دهد اما در همه زمان ها اينگونه نيست.

سپاه پشتيبان بسيج دانشجويي است

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري اخيراً سخنان شفافي را ايراد و بسيج را به دو بخش تقسيم كردند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه بسيج به دو بخش نيروي مقاومت يا همان بخش نظامي، امنيتي و دفاعي و بخش غيرنظامي و غيردفاعي تقسيم شود چراكه ممكن است عده اي كار نظامي را دوست داشته باشند و عده ديگر اينگونه نباشند و بتوانند در عرصه فرهنگي، سياسي، اجتماعي فعاليت كنند؛ ضمن اينكه اگر قرار باشد كل بسيج را نيروي نظامي تلقي كرده وجزو نيروهاي مسلح بدانيم، اين بسيج نمي تواند در صحنه هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي وارد شود.

فرمانده سپاه افزود: اقداماتي كه در اين 2 سال اخير در راستاي تحول سپاه انجام شده و استقلال نسبي بسيج اقشار و بخصوص بسيج دانشجويي به دنبال همين صحبت رهبر انقلاب انجام شده است.

جعفري با اشاره به اينكه سپاه استان ها موظف به حمايت و پشتيباني از ناحيه بسيج دانشجويي و بسيج دانشجويي دانشگاه هاست، تأكيد كرد: با اين وجود، به كارگيري و ايفاي نقش در بسيج دانشجويي برعهده شوراهاي هماهنگي است كه در دانشگاه ها، استان و يا مركزيت كشور وجود دارد.

وي در ادامه به حماسه 13 آبان سال 58 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا از سوي دانشجويان پيرو خط امام اشاره كرد و افزود: مي خواهيم زمينه اي ايجاد كنيم كه اگر نياز شد، بسيج دانشجويي به اقداماتي مشابه 13 آبان دست بزند.

فرمانده سپاه پاسداران تأكيد كرد: سپاه موظف به حمايت و پشتيباني از اقدام انقلابي بسيج دانشجويي است، نه كندكننده و بوجودآورنده مانع بر سر اين راه.

اين گزارش حاكيست سرلشگر جعفري پس از پايان اين مراسم طي سخنان كوتاهي در جمع خبرنگاران، نقش نخبگان را در پيشبرد اهداف بسيج مهم توصيف كرد و درخصوص بازه زماني اجراي تحول در سپاه و بسيج، گفت: ما براي اين تحولي كه شروع شده، پاياني قائل نيستيم لذا اين تحولات بايستي متناسب با ماهيت و پيشرفت انقلاب، همواره انجام شود.

حمايت قاطع بسيجيان از دولت

در همين حال مسئولان بسيج دانشجويي 140 دانشگاه كشور، در پايان نشست دو روزه خود در تهران در بيانيه اي اعلام كردند: آماده همياري دولت عدالت محور در اجراي سياست هاي اصولي و برنامه هاي اساسي همچون طرح تحول اقتصادي هستيم.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: در آستانه ورود به دهه چهارم عمر انقلاب اسلامي ايران و با ياد و خاطره بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي و شهداي انقلاب و جنگ تحميلي، مسئولين بسيج دانشجويي 140 دانشگاه كشور با نصب العين قراردادن فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت كه از آن مي توان به گفتمان نوين دهه چهارم انقلاب براي جريان دانشجويي ياد كرد، ضمن حمايت همه جانبه از آن بيانات ارزنده كه حاوي نكات اساسي و عملي براي مقابله با دشمنان است تمام تلاش خود را در جهت تنوير افكار عمومي، فضا سازي در فضاي سياسي و فرهنگي كشور و تبديل فرمايشات معظم له به گفتمان دهه چهارم انقلاب بكار خواهيم بست.

همچنين در اين بيانيه مسئولان بسيج دانشجويي 140 دانشگاه كشور خواستار تبرئه و آزادي منتظر الزيدي خبرنگار عراقي از دولت عراق شدند.

در ادامه اين بيانيه اضافه شده است: ارائه كردن ايده هاي غلط همچون پروژه انحرافي وحدت ملي ونجات ملي كه نمي تواند قضاوت هوشمندانه مردم را تغيير دهد و فقط موجبات خوشحالي دشمن قسم خورده را فراهم مي سازد از جانب هرگروه و جريان سياسي، محكوم بوده و معتقد هستيم كه همواره مي بايست بر كارآمدي دولت و لزوم تعامل قواي سه گانه زيرنظر مقام معظم رهبري كمك و مساعدت كرد.

134 نفر از مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه كشور همچنين با ارسال نامه اي به وزارت علوم خواستار پيگيري تشكيل پژوهشكده دانشجويي شدند.
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن