تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار لاريجاني به كشورهاي عرب درباره دخالت در پرونده هسته اي ايران صورت گرفت;


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: هشدار لاريجاني به كشورهاي عرب درباره دخالت در پرونده هسته اي ايران صورت گرفت;
گروه سياسي: علي لاريجاني ضمن هشدار به كشورهاي عربي درباره دخالت در پرونده هسته اي ايران خواستار استقلال روحانيت از حكومتگران شد و گفت: روحانيت نبايد اتصال مالي به دولت پيدا كرده و مديون باشد.رييس مجلس شوراي اسلامي كه ديروز در گردهمايي ائمه جماعت استان تهران سخن مي گفت با اشاره به مداخله اعراب در موضوع فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، هشدار داد: كشورهاي عربي حواسشان جمع باشد كه تا با آمريكاي شكست خورده وارد مسابقه نشوند و با مداخله در پرونده هسته اي ايران حيثيت خود را از بين نبرند. وي گفت: كشورهاي عربي با مداخله در پرونده فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، حيثيت خود را از بين مي برند چون مردم دنيا هوشيار شده اند . وي تاكيد كرد: ديگر آمريكايي ها با اتهاماتي چون دفاع از تروريسم، نمي توانند مسائل خود را درباره ايران حل كنند. وي تصريح كرد: متاسفيم از اينكه برخي رهبران آمريكا مدعي هستند كه جرم ايران اين است كه از حزب الله و حماس دفاع مي كنند ،در حالي كه ما افتخار مي كنيم كه از حزب الله و حماس حمايت مي كنيم.
پايين آوردن قيمت نفت، اقدامي سياسي است
لاريجاني با بيان اينكه اقدامات آمريكا در منطقه همواره چنان بوده كه ابهامات را زياد كرده است، خاطرنشان كرد: پايين آوردن قيمت نفت يك مسئله سياسي است چرا كه همه محاسبات اقتصادي نشان مي دهد كه قيمت نفت در اين شرايط نبايد تا اين اندازه پايين بيايد. وي انگيزه آمريكايي ها از اين اقدام را انتقال شرايط بحران مالي به ديگر كشورها عنوان كرد.
آمريكايي ها پر و بال ريخته اند
رئيس مجلس با بيان اينكه ما به تنهايي در برابر آمريكا ايستاديم و يك جانبه گرايي آمريكا را به شكست رسانديم ، اظهار كرد: آمريكايي ها در برابر ايران ، ضعيف شدند و در حال حاضر پر وبال ريخته اند . رييس مجلس هشتم تاكيد كرد: در شرايط فعلي آمريكاييان معترف هستند كه ما نيازمند همكاري با ايران به عنوان كشوري مهم در منطقه هستيم. وي ياد آور شد: اين در حالي است كه آنان پس از تصرف افغانستان، ايران را محور شرارت در منطقه معرفي كردند.
نبايد به جان هم بيفتيم
رييس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود وحدت را اقتضاي منافع ملي دانست و گفت: با توجه به شرايط منطقه و بين الملل بايد به فضاي مودت و وحدت دركشور توجه كنيم كه اقتضاي منافع ملي ما هم بر اين موضوع تاكيد دارد.در اين شرايط با وحدت، مي توانيم سرمايه ملي كشور را افزايش دهيم. وي با بيان اين كه بايد به مولفه هاي اصلي وحدت در كشور توجه كنيم ، گفت: نبايد به جان هم بيفتيم و با هدف تخريب يكديگر، پنجه به هم بكشيم كه همه اين ها اعمالي ضد انقلابي است .
نبايدنفت را بفروشيم و هزينه كنيم
لاريجاني همچنين با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور گفت:آنها با تدبير سياسي به ما فشار وارد مي كنند و ما بايد در داخل، انضباط درست داشته باشيم و در كارمان صرفه جويي حاكم كنيم نه اينكه نفت را بفروشيم و هزينه كنيم. اين سياست، سياست درستي نيست به ويژه در شرايط فعلي.رئيس مجلس با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب بر اجرايي شدن اصل 44 گفت: ما بايد سرمايه را به دست مردم بدهيم تا تورم ايجاد نشود و بخش گسترده دولت، كوچك شده و دولت چابك شود.وي با انتقاد از فربه بودن سيستم اداري كشور، سخنانش را اين گونه ادامه داد: هر چه سيستم اداري فربه باشد، پول نفت را بايد بيشتر برايش خرج كرد. در صورتي كه اگر اصل 44 به درستي اجرا شود، دولت كوچك و چابك مي شود و مي تواند با قدرت بيشتري نظارت كند.
بايد با عقلانيت كار كنيم
لاريجاني در ادامه به موضوع ديپلماسي ايران اشاره كرد و گفت: نكته مهم در پيروزي انقلاب و حفظ آن، ديپلماسي ما است كه بايد مستقل و عزتمند باشد.رئيس مجلس با بيان اينكه بايد با عقلانيت كار كنيم، افزود: اگر با اين آرايش و آراستگي حركت كنيم، شرايط باز هم تغيير مي كند. الان ديگر وقت يك جانبه گرايي نيست; بلكه بايد به سمت چندجانبه گرايي رفت. البته آنها هنوز نمي توانند يك قدرت اسلامي را تحمل كنند. به همين دليل به سمت ساختن دشمن فرضي رفتند و برخي از كشورهاي عربي را در همين راستا به سمت سازش با اسرائيل هدايت كردند.
روحانيت بايد مستقل باشد
رييس مجلس شوراي اسلامي كه در جمع ائمه جماعت استان تهران سخن مي گفت، در بخشي از سخنان خود، نقش روحانيت را در پيشينه تاريخي كشور به طور مشروح تبيين كرد. وي گفت: نقش روحانيون در تاريخ كشور ما همواره داهيانه بوده است و به ويژه در 500 سال اخي، هيچ چيزي غير از علماي اسلامي كه كانون هاي حب تشيع را در ايران گسترش داده اند، نمي توانست به عنوان سرمايه اي بزرگ براي صيانت از ايران تاثير گذار باشد. لار يجاني روحانيت را سرمايه كشور دانست و افزود: معتقد هستم كه وظيفه دولت حمايت از روحانيت است و اين جامعه بايد از كمك هاي دولت برخوردار باشند اما نبايد اتصال مالي به دولت داشته باشند و شايسته است در هر شرايطي ، استقلال خود را حفظ كنند.
روحانيت نبايد مديون باشد
وي روحانيت را سرمايه اي ملي براي كشور خواند و گفت: حتي اگر مذهبي نباشيم و تنها عرق ايران را داشته باشيم باز هم تاريخ ايران گوياي نقش ارزنده روحانيت در 500 سال اخير است. لاريجاني افزود: "منابر" يكي از مسائل مهم در فرهنگ سازي است و روايات و احاديث معتبر، معارف اهل بيت را در جامعه گسترش مي دهد. وي مساجد را قطب فرهنگي اصيل در محله ها معرفي كرد و گفت: اگر مساجد بتوانند پيوند قلب ها را با دين برقرار كنند، بسياري از مسايل حل و فصل مي شود. رييس مجلس اعلام كرد: ما آماده هستيم از طرح هاي تازه اي را كه مساجد ارائه مي دهند، دنبال كنيم. لاريجاني گفت: در فر هنگ سازي داخلي ، اهتمام كردن به احاديث خيلي اثر گذار است و آن چيزي كه جوانان فرهنگ ها، استقلال و صيانت ما را حفظ مي كند، فرهنگ غني اسلام است .
احتمال تغيير در نحوه پرداخت يارانه ها
رئيس مجلس همچنين ديروز در حاشيه مراسم گردهمايي ائمه جماعات استان تهران در جمع خبرنگاران درباره اخبار برخي منابع كه از توافق بين مجلس و دولت درباره پرداخت نشدن نقدي يارانه ها خبر دادند، گفت: هنوز كميسيون ويژه نظر خود را به مجلس نداده و با وجود بحث هايي كه بين مجلس و دولت صورت گرفته است، تا لايحه اين موضوع به مجلس نيايد هيچ نظري، حقوقي نيست.پيشتر رئيس كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي گفته بودد با توجه به كاهش قيمت نفت طرح تحول اقتصادي بدون پرداخت نقدي يارانه ها اجرا خواهد شد. اين گفته با واكنش فرزين سخنگوي كارگروه طرح تحول مواجه شد و او از اصرار دولت بر پرداخت نقدي يارانه ها خبر داد.لاريجاني درباره تاثير كاهش قيمت نفت بر طرح تحول اقتصادي نيز اظهار داشت: قيمت نفت در گذشته 120 دلار بود و الان 30 دلار شده است بنابراين حتما طرح تحول اقتصادي بايد با آنچه كه در گذشته مد نظر دولت بود تفاوت داشته باشد و اصلاحاتي صورت گيرد.نماينده مردم قم در خانه ملت اضافه كرد: هنوز دولت درباره طرح تحول اقتصادي نظر خودش را رسما به مجلس نداده است ، بحث هايي انجام شده اما تا وقتي كه لايحه به طور رسمي به مجلس نيامده نمي توانيم نظري در اين مورد آن ارائه كنيم. رئيس مجلس در پاسخ به سوالي درباره اخبار مربوط به نامه نگاري وي با رهبر معظم انقلاب به نقل از يكي از نمايندگان ، تاكيد كرد: اين موضوع روشن شد و خود آن نماينده مطلب را توضيح داد و من نمي دانم چرا اين چيزها در كشور ما مطرح مي شود و چرا شرايط رسانه اي كشور اين طور شده كه هر موضوعي موجي ايجاد مي كند.لاريجاني تاكيد كرد : در حال پيگيري تسريع در ارائه لايحه بودجه به مجلس هستيم ، گفتگوهاي اوليه انجام شده و دولت هم سناريوهاي مختلف خود را در رابطه با بودجه بررسي كرده است . وي گفت : با توجه به اينكه بودجه متاثراز طرح تحول اقتصادي است اميدواريم لايحه زودتر تعيين تكليف شود.
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن