تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814685650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي خبر داد: اجراي طرح تعويض شناسنامه‌هاي بزرگسالان از بهمن ماه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل ثبت احوال خراسان رضوي خبر داد: اجراي طرح تعويض شناسنامه‌هاي بزرگسالان از بهمن ماه
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل ثبت احوال استان خراسان رضوي گفت: زيرساخت‌هاي طرح تعويض شناسنامه بزرگسالان در اين استان فراهم شده و از بهمن ماه جاري براي افراد بالاي 15 سال در صورت تمايل انجام خواهد شد.

مهندس سيد حسين نيري در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، با بيان اين مطلب افزود: صدور شناسنامه جديد براي كساني كه خواهان تعويض شناسنامه‌هاي خود هستند، ماشيني خواهد بود ولي اجباري براي تعويض آن در استان نيست.

وي همچنين از عملياتي شدن سايت پشتيباني پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور در اين استان خبر داد و گفت: در نظر داريم از سال آينده صدور شناسنامه‌هاي نوزادان از طريق سيستمي با 5 ثانيه تاخير در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور ثبت شود تا آمار جمعيتي كشور را به روز داشته باشيم.

وي اظهار كرد: اگر بتوانيم اين طرح را با كمك مردم به خوبي انجام دهيم، لازم به اجراي طرح‌هاي سرشماري 5 ساله و يا 10 ساله در كشور نخواهيم داشت.

وي گفت: در حال حاضر سايت سازمان ثبت احوال در راستاي اهداف دولت الكترونيك است و توانسته در اين رابطه با سرعت به سمت مكانيزه شدن گام‌هاي خوبي را بردارد.

نيري به آمار 9 ماهه سال جاري اداره كل ثبت احوال خراسان رضوي در بحث ثبت ولادت، وفات، ازدواج و طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره كرد و ادامه داد: طي سال جاري تاكنون 86 هزار و 480 مورد ولادت ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/3 درصد رشد داشته است.

وي ثبت وفات را طي همين مدت 23 هزار و 867 مورد اعلام كرد و افزود: در ثبت وفات 8/5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد تغييرات وجود دارد.

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي همچنين به ثبت 62 هزار و 761 مورد ازدواج و 8 هزار و 336 مورد طلاق از ابتداي سال جاري تاكنون اشاره و خاطرنشان كرد: ثبت آمار ازدواج‌هاي استان در سال گذشته 4/7 درصد بوده كه اين رقم طي سال جاري به 5/7 درصد افزايش پيدا كرده است.

نيري به صدور كارت شناسايي ملي در خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در اجراي اين طرح كه از سال 80 آغاز شد تاكنون بيش از 98 درصد افراد واجد شرايط، كارت شناسايي ملي را دريافت كرده‌اند.

وي گفت: با توجه به آمار جمعيت ميان دوره‌اي اول امسال، 4 ميليون و 43 هزار و 961 نفر كارت شناسايي ملي خود را دريافت كرده‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه داشتن كارت ملي براي افراد واجد شرايط برابر مصوبه دولت الزامي است، ادامه داد: كساني كه سال 80 و 81 كارت ملي براي آنها صادر شده به مدت 2 سال كارت‌ آنها داراي تمديد خواهد بود.

نيري تصريح كرد: در هفته غدير امسال با برنامه‌ريزي كه بنياد بين‌المللي غدير در استان انجام داد كساني كه در طول هفته ولايت اسامي فرزندان خود را علي، مرتضي، غدير، ابوالحسن، فاطمه و زهرا انتخاب كرده باشند طي مهلت 15 روزه ثبت ولادت از پرداخت هزينه شناسنامه معاف خواهند بود.

مديركل ثبت احوال خراسان رضوي در پاسخ به سوالي مبني بر ايجاد نمايندگي ادارات ثبت احوال در بخش‌هاي استان گفت: در اين رابطه پيگيري‌هاي لازم انجام شده ولي مجوز ايجاد نمايندگي ادارات ثبت احوال در بخش‌ها را دولت صادر مي‌كند كه ما نيز به جد دنبال آن هستيم.

وي افزود: هر چه ارائه خدمات به روستاها نزديك‌تر باشد ضريب ماندگاري مردم در روستاها بيشتر خواهد بود و از مهاجرت‌پذيري آنها به شهرها جلوگيري مي‌شود.

نيري همچنين تعداد ادارات ثبت احوال استان خراسان‌رضوي را 30 مورد دانست و ادامه داد: با برنامه‌ريزي كه انجام شده دو روز در هفته برنامه سركشي از شهرستان‌ها در دستور كار اين اداره قرار گرفته و از نزديك عملكرد ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها در حوزه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن