تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814746313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مجلس: دولت بايد درمقابل اجرايي نشدن مصوبات چاي پاسخگو باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماينده مجلس: دولت بايد درمقابل اجرايي نشدن مصوبات چاي پاسخگو باشد
رييس مجمع نمايندگان گيلان گفت: دولت بايد در مقابل عدم قرارگيري چاي در سبد خانوار و تشكيل سازمان چاي كه جزو مصوبات دولت است، پاسخگو باشد.


"اسداله عباسي" روز پنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا، افزود: با وجود اينكه قرار شده بود چاي كيفي توليد داخل از طريق سنديكا و اتحاديه چايكاران در سبد خانوار قرار گيرد اما اين كار هنوز اجرايي نشده است.
وي گفت: تاكنون اقدام موثري براي تسريع در اجراي اين طرح ازسوي كارگروه چاي استان گيلان، وزارت بازرگاني و كشاورزي انجام نشده است و نماينده دولت در اين امور بايد پاسخگو باشد.
وي بابيان اينكه ما به جد موضوع پيگير اين موضوع هستيم، افزود: كل دولت را در اين زمينه مقصر مي دانم چون متولي امور آنها هستند.
"عباسي" باانتقاد از عدم تعيين تكليف سازمان چاي، گفت: طبق مصوبه اخير دولت قرار شده بود تا سازمان چاي منحل شده توسط جهاد كشاورزي وقت در سال 83، دوباره احيا شود اما تاكنون نتيجه اي در اين خصوص اعلام نشده است.
وي اظهارداشت: هفته آينده به رييس جمهور براي اجراي اين مصوبه كه تكليف سازمان چاي مشخص نشده است، تذكر خواهيم داد.
نماينده مردم رودسر در مجلس شوراي اسلامي گفت: باتوجه به فصل بهزراعي چاي و نياز كشاورزان به تامين كود شيميايي، بايد تكليف اين سازمان زودتر مشخص شود.
وي افزود: از سوي ديگر كارخانجات چايسازي در گيلان هم كه بايد توليد سال گذشته خود را به فروش برسانند، در زمان حاضر با مشكل مواجه اند و بسياري از آنها بدهكارند.
"عباسي" با اشاره به چاي هاي سنواتي، گفت: مسوولان بايد چاي هاي سنواتي قبل از سال 84 را معدوم كنند و نبايد دنبال مزايده يا مناقصه براي فروش آن باشند.
وي يادآور شد: حدود 32 هزار هكتار باغ چاي در استان وجود دارد كه در صورت احياي آن، 50 درصد نياز چاي داخلي كشور را مي توان تامين كرد.
"عباسي" ادامه داد: درحين حال كه بايد جلوي واردات بي رويه چاي خارجي به كشور را گرفت.
وي در خصوص وضعيت برنج هم، گفت: گيلان با داشتن 238 هزار هكتار اراضي شاليزاري، قابليت توليد بيش از 700 هزار تن برنج را دارد كه اين ميزان برنج مي تواند 50 درصد نياز كشور را تامين كند.
رييس مجمع نمايندگان گيلان ادامه داد: اما واردات بي رويه برنج در موقع برداشت آن سبب به وجود آمدن مشكلاتي براي توليدكنندگان مي شود كه در همين راستا از وزير بازرگاني خواستيم تا در موقع برداشت برنج از واردات آن جلوگيري شود.
وي گفت: همچنين بايد به بحث آبخيزداري، كشت دوم، راتون و ترويج مسايل علمي و آموزشي درخصوص برنج هم توجه بيشتر شود.
ك/3/ 506/7289/1552 شماره 381 ساعت 15:31 تمام
 پنجشنبه 5 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن