تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814651459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش كاربرد سلول هاي بنيادي در طب ترميمي برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش كاربرد سلول هاي بنيادي در طب ترميمي برگزار شد
همايش سراسري كاربرد سلول‌هاي بنيادي در طب ترميمي يادواره دانشمند فقيد دكتر سعيد كاظمي آشتياني امروز (پنجشنبه) در پژوهشكده رويان برگزار شد.


همه ساله در سالگرد درگذشت دكتر كاظمي دانشمند فقيد پژوهشكده رويان ، اين پژوهشكده اقدام به برگزاري يك كنگره علمي مي نمايد امسال نيز در سومين سال درگذشت وي همايش سراسري كاربرد سلول هاي بنيادي در طب ترميمي ، يادواره دانشمند فقيد دكتر سعيد كاظمي آشتياني در پژوهشكده رويان برگزار شد.
دكتر "حميد گورابي" رييس پژوهشكده رويان در حاشيه اين همايش در گفت و گو با خبرنگاران گفت:اين همايش به منظور كاربرد سلول هاي بنيادي در درمان بيماري هاي صعب العلاج برگزار شده كه با استقبال خوبي از جانب شركت كنندگان مواجه بوده است.
وي گفت:كاربردي كردن تحقيقات در زمينه سلول هاي بنيادي يكي از اهداف مهمي است كه پژوهشكده رويان به آن توجه دارد و به همين منظور اين پژوهشكده نسبت به راه اندازي مركز سلول درماني اقدام كرده است كه قرار است روز شنبه هفتم دي ماه به طور رسمي افتتاح شود.
رييس پژوهشكده رويان تصريح كرد: مركز سلول درماني به منظور اينكه، تحقيقاتي كه در حوزه علوم پايه و بر روي مدل هاي حيواني به انجام رسيده است در مورد مدل هاي انساني هم پياده سازي شود و همچنين ارايه خدمات درماني به بيماران ، راه اندازي شده است.
گورابي افزود: فناوري استفاده از سلول هاي بنيادي ، راهي طولاني است كه برخي كشورهاي دنيا شروع كرده اند و ايران نيز تحقيقات خوبي در زمينه سلول هاي بنيادي و تاثير آنها در درمان بيماري هاي مختلف انجام داده است و اين اميدواري وجود دارد كه در آينده نه چندان دور سلول درماني جايگزين دارو درماني شود.
وي يادآور شد:به دنبال توليد سلول هاي بنيادي و پيوستن ايران به كشورهاي داراي اين فناوري ، نياز سرعت بخشي به تحقيقات كاربردي و رساندن تحقيقات به بالين بيماري ضروري است كه براي رسيدن به اين هدف علاوه بر پشتيباني و حمايت هاي لازم بايد صبر و حوصله نيز داشت تا نتايج اين تحقيقات را وارد عرصه درمان كرد.
پژوهشكده رويان به منظور اشاعه علم سلول درماني و سرعت بخشيدن به تحقيقات باليني در زمينه درمان با سلول‌هاي بنيادي اقدام به برگزاري همايش سراسري كاربرد سلول‌هاي بنيادي در طب ترميمي نموده است.
اين همايش در برگيرنده كليه موضوعات موبوط به كاربردهاي درماني و مسايل مربوط به سلول‌هاي بنيادي در حال حاضر و چشم اندازهاي آينده آن است.
پژوهشكده رويان در سال 1380 با تلاش هاي دكتر "سعيد كاظمي آشتياني" به عرصه تحقيقات سلول هاي بنيادي وارد شد كه اين تحقيقات در سال 1382 به نتيجه رسيد و پژوهشكده رويان با توليد رده سلول هاي بنيادي جنيني نام ايران را در بين 10 كشور برتر دنيا كه به اين فناوري دست يافته اند قرار داد.
دكتر كاظمي در چهاردهم دي ماه 1384 بر اثر عارضه قلبي دار فاني را وداع كرد و علاوه بر خانواده و دوستانش ، جامعه علمي كشور را نيز در سوگ و ماتم فقدانش نشاند.
 پنجشنبه 5 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن