تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدترين هديه كريسمس براي ونگر توقف فابرگاس، توقف آرسنال


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بدترين هديه كريسمس براي ونگر توقف فابرگاس، توقف آرسنال
شيوا آباء

بدترين خبري كه مي توانست كريسمس را براي آرسن ونگر تلخ كند مصدوميت چهار ماهه سسك فابرگاس بود و حالا با اتفاقي كه افتاده شرايط براي آرسن ونگر به مراتب سخت تر از هر زمان ديگري خواهد بود. فابرگاس كه به تازگي بازوبند كاپيتاني توپچي ها را به بازو بسته به دليل آسيب ديدگي از ناحيه زانو در ديدار روز شنبه مقابل ليورپول رسماً در نيم فصل دوم قادر به همراهي تيمش نخواهد بود. عكسبرداري و آزمايش هايي كه روي پاي او انجام شد خبر از اين داد كه تا پايان ماه مارس ونگر مجبور است غيبت كاپيتان جوان و مهره تاثيرگذار تيمش را با ساير بازيكنان جبران كند.

اگر آرسنال اين فصل بتواند قهرماني ليگ برتر را در كارنامه خود ثبت كند، اين انتظار بدون مشاركت فابرگاس به دست مي آيد.

در ابتدا به نظر نمي رسيد مصدوميت او بيش از يك ماه به طول بينجامد اما پس از معاينات دقيق و آزمايش هاي متعدد هنگامي كه به ونگر اعلام شد چيزي حدود چهار ماه نمي تواند روي او حساب كند اخم هاي سرمربي فرانسوي در هم رفت. او اميد هاي زيادي به اين هافبك اسپانيايي اش داشت و حالا همه چيز در هاله يي از ابهام قرار گرفته است؛ «سه يا چهار ماه مدت زمان اعلام شده از سوي پزشكان مخصوص است و به اين معناست كه بايد تغييراتي در تركيب تيم به وجود بياوريم تا بتوانيم جاي خالي او را پر كنيم.»

مصدوميت فابرگاس در آخرين مسابقات قبل از سال جديد ميلادي به معناي آن است كه او حداقل 25 مسابقه را در ليگ برتر، ليگ قهرمانان و جام حذفي از دست داده كه باعث نااميدي هواداران توپچي ها خواهد شد. اما همه اينها باعث نمي شود آرسنال از اهداف خود كه قهرماني در جزيره و البته در اروپاست، صرف نظر كند. آنها چاره يي جز ادامه راه با پذيرش شرايط فعلي ندارند. طبق محاسبات پزشكان و در خوشبينانه ترين حالت او اگر در ماه مارس بهبود پيدا كند و اگر آرسنال بتواند در ليگ قهرمانان صعود كند و به نيمه نهايي برسد، مي تواند در دوبازي رفت و برگشت نيمه نهايي حاضر شود. او در فينال جام حذفي كه 30 مه در ويمبلي برگزار مي شود، هم قادر به بازي خواهد بود.

تنها اتفاق مثبتي كه در اين راستا ونگر و فابرگاس به آن دل خوش كرده اند، اين است كه به رغم مصدوميت شديد كاپيتان جديد تيم، پزشكان اعلام كرده اند نياز به جراحي ندارد و همين مساله تا حدي جاي اميدواري دارد.

سسك مي گويد؛ «بابت اين اتفاقي كه افتاده از ژابي كه او هم يك اسپانيايي و هموطن من است، دلخوري ندارم. در فوتبال اين قبيل اتفاقات رخ مي دهد و نمي خواهم كسي را سرزنش كنم. وقتي شما مي پذيريد به ميدان مسابقه برويد يعني خطرات احتمالي آن را هم پذيرفته ايد. هر چيزي ممكن است اتفاق بيفتد. هرگز نمي توانم فكر كنم آلونسو از روي قصد به من صدمه زده است، اين فقط يك حادثه بود.»

سخت ترين مرحله اين چهار ماه از نگاه پزشكان شش هفته نخست خواهد بود چرا كه نمي تواند حركت كند و فقط بايد در بستر باشد اما پس از سپري كردن دوره استراحت مطلق مي تواند با احتياط كامل و حفظ تمامي نكات ايمني كارهاي سبكي را كه پزشكان به او اجازه مي دهند، انجام دهد اما سپري كردن اين دوران براي بازيكن پرتحرك و ماجراجويي مثل سسك فابرگاس با دشواري هاي زيادي روبه رو خواهد بود.

در شرايط فعلي آرسن ونگر بايد نگاه جدي تر به فصل نقل و انتقالات در ماه ژانويه داشته باشد. با مصدوم شدن فابرگاس بار ديگر زمزمه هاي انتقال آندري آرشاوين مهاجم تيم زنيط بالا گرفته و به نظر مي رسد در صورتي كه توپچي ها بتوانند توقعات مالي باشگاه روسي را برآورده كنند، آرشاوين بتواند جايگزين مناسبي براي كاپيتان مصدوم تيم باشد؛ «حالا براي خريد بازيكن در ماه ژانويه دليل خوب و قانع كننده يي داريم، البته براي مشكل غيبت و مصدوميت فابرگاس راه حل هاي درون تيمي هم هست. از آنجا كه خط مياني فعالي داريم، با مصدوميت سسك ساير هافبك ها بايد بتوانند با تلاش بيشتر فضاي خالي را پر كنند.» ونگر در ادامه صحبت هايش درباره شرايط فابرگاس و غيبت او گفت؛ «دل مان براي او و بازي هايش تنگ خواهد شد اما كاري نمي شود كرد. من مطمئنم آرسنال مي تواند از پس مشكلات بربيايد. وقتي او با بهبودي كامل به تركيب بازگردد ما نسبت به قبل قدرتمندتر خواهيم شد و حضور او مي تواند به تيم كمك كند تا در فينال هاي فصل باشكوه تر ظاهر شود. اين بهترين فرصت است كه نشان دهيم مي توانيم در شرايط بحراني همه چيز را تحت كنترل بگيريم.»

در حالي كه ونگر تلاش مي كند با گفتن اين حرف ها به بازيكنان و هواداران تيمش روحيه دهد برخي نشريه هاي انگليسي، مصدوميت و غيبت فابرگاس را پايان روزهاي موفقيت آرسنال در اين فصل مي دانند؛ «توقف فابرگاس، توقف آرسنال.
 پنجشنبه 5 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن