تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798475837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: روي خط آفتاب
1030- از رشت تماس مي‌گيرم. به ياري خداوند متعال عملكرد سريع و دقيق آقايان كروبي و خاتمي در دوران پيشين مسئوليتشان توانسته‌ موافقان و دوستداران نظام و ولايت فقيه را هر روز نسبت به روز قبل به خودشان نزديك و نزديك‌تر كند، از روزنامه استدعا مي‌كنم از دوران سازندگي اين بزرگواران بيشتر در جرايد استفاده شـود، در ضـمـن چـه شـده كـه عـده‌اي در مـورد وحدت ملي عكس‌العمل نشان مي‌دهند؟ همه دادشان درآمده چون نمي‌توانند واقعيت‌ها را بشنوند و ببينند. (24/9)

1028- از رشت تماس مي‌گيرم. از اينكه روزنامه مردمي آفتاب توانسته به خوبي از عهده اكثر پيام‌هاي مردمي مثل سياسي، اجتماعي، فرهنگي، ورزشي و حوادث پيروزمندانه آن هم در دايره‌اي بسيار كوچك در دل ملت بزرگ جاي بگيرد به خودمان مي‌باليم، چه شده كه جوسازان عليه دولت حضرات عزيز كروبي و خاتمي و رفسنجاني فرافكني و اذهان عمومي را نسبت به اين بزرگواران كه قبل از انقلاب بيشتر عمرشان را در زندان‌هاي طاغوت سپري و بعد از پيروزي انقلاب تا به امروز از آرمان‌هاي امام و شهدا و ايثارگران حفظ كرده‌اند به اين حد رسانده و تا اين اندازه دستپاچه شده‌اند؟ (24/9)

1007- از روستاي الخلج از توابع شهرستان بستانآباد تماس مي‌گيرم. ضمن سلام و خسته نباشيد به آفتابيان عزيز تذكري به هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلا‌مي داشتم كه نمايندگان محترم مجلس كه براساس قانون اساسي، وضع كنندگان قانون مي‌باشند بايد ابتدا ساكنين خانه ملت به قوانيني كه وضع مي‌كنند پايبند باشند و در آيين‌نامه داخلي و قانون اساسي قيد شده است كه هيئت رئيسه محترم مجلس موظف است طرح‌هاي استيضاح نمايندگان را كه به حد نصاب رسيده و جهت اعلا‌م وصول تقديم هيئت رئيسه مي‌گردد، در اولين فرصت ممكن آن را اعلام وصول نمايد ولي ما موكلين نمايندگان مجلس امروز شاهد و ناظر آن هستيم كه با آنكه بيش از دو ماه از طرح استيضاح وزيران محترم آموزش و پرورش و جهاد كشاورزي مي‌گذرد ولي هيئت رئيسه مجلس با استفاده از نفوذ و قدرت خويش و به دليل تعامل و تسامح با دولت در هر جلسه‌اي با ترفند و شگردهاي مختلف از اعلا‌م وصول آن طفره مي‌رود و هر بار به جلسه بعدي موكول مي‌نمايد ولذا به هيئت رئيسه محترم مجلس تذكر مي‌دهم كه شما عزيزان اگر به قوانين مصوب خويش پايبند نباشيد و بخصوص اگر به خاطر ارتباطات جناحي آن را ناديده بگيريد ديگر چه تضميني وجود دارد كه قوه مجريه و ساير افراد جامعه به قوانين مصوب شما اندك احترامي قائل شوند. همچنين از نمايندگان مجلس محترم و علي‌الخصوص از طراحان استيضاح وزراي مربوطه كه اكثر آنها را نيز اصولگرايان مجلس تشكيل مي‌دهند مي‌خواهم كه جهت توجه هيئت رئيسه محترم مجلس به خواسته‌هاي قانوني‌شان به صورت هماهنگ و با برنامه‌ريزي مشخص قبلي در يكي از جلسات مجلس حضور نيابند تا جلسه مذكور از اكثريت بيفتد تا شايد بدين طريق هيئت رئيسه مجلس را ملزم به اجراي خواسته قانوني خويش نمايند.(24/9)

1535- از طرف جمعي از فعالان صنفي معلمان گيلان اعطاي جايزه حقوق بشر نورنبرگ را به آقاي عبدالفتاح سلطاني وكيل دادگستري و عضو كانون مدافعان حقوق بشر تبريك مي‌گوييم. (24/9)

1526- از آستارا تماس مي‌گيرم. آقاي ناطق نوري طرح دولت و وحدت ملي را ارائه كرده‌اند كه به نظرم اگر اين طرح اجرا نشود بهتر است، چرا كه اين طرح خود به خود وجود احزاب را زير سوال خواهد برد و اولين ضربه را به فعاليت شفاف احزاب خواهد زد. (24/9)

2105- از جايي كه حكومتگران و سياستمداران فهيم و عاقبت انديش و آبروطلب وعده‌هاي بزرگ تو خالي نمي‌دهند اما در كشور ما برخي كانديداهاي رياست جمهوري و غيره براي سوار شدن بر امواج، قول‌ها و وعده و وعيد‌هاي بسيار بزرگ و جالب براي مردم داده‌اند و به كلي بعدا منكر آن شده‌اند، راستي براي موج سواري سياست‌بازي كلاس خاصي هست يا بايد نبوغ آن را داشت يا از حمايت برخي رسانه‌ها استفاده كرد؟ لطفا رهنمود بفرماييد. (24/9)

آفتاب يزد: كافي است به فكر پاسخ‌گويي در دنيا و آخرت نباشيم. در آن صورت طرح هر ادعاي غيرواقعي و هر شعار محاسبه نشده، بسيار آسان خواهد بود.

2128- جانبازي از شهرستان ماسال هستم. يكي از خطباي جمعه فرموده‌اند سران بسياري از كشورهاي اسلامي بايد به عنوان خائن محاكمه شوند، خواستم بگويم از نظر قوانين حقوقي همان كشورها كساني‌كه منافع ملي خودشان را به خاطر ديگران به خطر نمي‌اندازند خائن محسوب نمي‌شوند.(24/9)

2118- خواهشمندم اين پيام را مقارن با سفر رياست جمهور و هيئت وزيران به استان خوزستان خارج از نوبت چاپ كنيد، سيماي مركز استان دائم زيرنويس مي‌كند كه 80 درصد مصوبات دور اول سفرهاي استاني در خوزستان محقق شده است، در ماهشهر، ما چنين چيزي را به چشم نديده‌ايم. طبق اخبار رسيده مي‌خواهند پتروشيمي و كارهاي انجام شده در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي كه ساليان قبل افتتاح شده و ارتباطي به رفاه مردم ندارد را به عنوان مصوبات استاني آمار دهند، اگر واقعا اين اخبار صحت داشته باشد اين آمار و ارقام و تبليغات علاوه بر اينكه به محبوبيت دولت نمي‌افزايد، مردم را نسبت به عملكرد دولت بدبين مي‌كند و نتيجه عكس دارد، اگر اينها فكر مردم هستند بيمارستان تامين اجتماعي ماهشهر را تكميل نمايند كه 80 درصد آن در زمان خاتمي تكميل شده بود. (24/9)

1746- بعضي مسئولان اظهار مي‌دارند كه براي طرح تحول اقتصادي رفراندوم گذاشته‌اند و 60 ميليون نفر به آن راي داده‌اند. من دوست داشتم گفته شود كه حرف غيردقيق تا كي؟ اعلام شد كه اگر كسي در اين طرح شركت نكند اصلا‌ يارانه‌اي به او تعلق نمي‌گيرد و بسياري از مردم هم از ترس‌شان طبيعي بود كه فرم‌ها را پر كنند. (25/9)

1807- از شيراز تماس مي‌گيرم. اخبار علمي- فرهنگي ساعت 18 مورخ 25 آذر شبكه 4 مي‌گويد در دولت نهم پژوهش‌ها چند برابر شده است. من نمي‌دانم چرا هرچه هست را به دولت نهم ربط مي‌دهند. اگر ما امروز چيزي داريم درو مي‌كنيم ثمره كشت دولت‌هاي پيشين است. صدا و سيما هم بداند كه مردم به اين تبليغات جهت‌دار توجه نمي‌كنند و مردم ما بسيار آگاه و فهيم هستند( !25/9)

1632- جانباز فرهنگي هستم از شاندرمن گيلان. رئيس بانك مركزي گفته است رشد تورم كاهنده است. البته ايشان راست مي‌گويد، رشد تورم واقعا جانكاه است. (24/9)1105- وزير بازرگاني اعلا‌م كرده بود كه ارزاني و ارزان شدن كالاها در راه است، چند سوال در ذهنم متبادر شد، يكي اينكه به خاطر اجرا نشدن ماليات بر ارزش افزوده با وجودي كه اجرا هم نشد خيلي از كالاها قيمتشان بالا‌ رفت به خصوص لبنيات كه ايشان اعلا‌م كردند به هيچ‌وجه حق ندارند بالا‌ ببرند، برخورد مي‌كنيم، 20 درصد قيمت را بالا‌ بردند، آب هم از آب تكان نخورد قيمت ها را ، الا‌ن هم با اين وعده‌اي كه دادند معلوم است مقدار كمي كه از خزانه دولت، ارز باقي مانده مي‌خواهند تبديل به كالاهاي وارداتي بكنند، تو را به خدا مراقب منافع ملت و آيندگان باشيد و رفتار خود را تنها براساس تبليغات تنظيم نكنيد.(24/9)

1207- از نمونه عدالت اينكه بعضي افراد چندين سال در نوبت اعزام به حج مي باشند ولي خانواده و دوستان بعضي مقامات عالي‌رتبه دولتي، خارج از نوبت و با هزينه بيت‌المال - يا هزينه شخصي اما بدون رعايت نوبت- به مكه مي‌روند.(24/9)

1344- از كرج تماس مي‌گيرم. صفحه حوادث روزنامه‌ها آنچنان كه افتد و داني آيينه تمام نماي چهره آن قسمتي از جامعه را كه از چرخه توسعه به دور مانده‌اند به وضوح نشان مي‌دهد ،‌آن كساني كه علاقه‌مندند اولا‌ اين آيينه را بشكنند و سپس اين صورت كريه و آبله گون را با سرخاب و سفيداب و گريم، زيبا نشان بدهند تا مبادا مورد استفاده دشمن قرار گيرند و از برخي تجربيات تاريخي عبرت بگيرند.(24/9)

1211- آنهايي كه آگاهي مردم عادي را قبول ندارند و به شكلي خود را قيم مردم مي‌دانند اولا سخن و وصيت امام را ناديده مي‌گيرند كه 30 سال پيش فرمودند مردمي كه با فهم خود انقلاب را به ثمر رساندند احتياج به قيم ندارند، هيچ‌كس حق ندارد راي خود را با ارزش‌تر ازديگران بداند، ضمن آنكه در اين 30 سال بعد از انقلاب، عقل و دانايي و سواد و بينش سياسي مردم بسيار بيشتر از آن موقع شده است ، ثانيا مي‌خواهم بدانم چطور در برابر انتخاب مجتهد واجد شرايط براي تقليد ‌امور ديني، اين امر به خود مردم واگذار شده وهيچ اجبار و يا نهي هم انـجام نگرفته، آن وقت براي امور دنيوي بايد ديگران برايمان تصميم‌گيري كنند؟(24/9)

1800- بعضي از مدعيان اصولگرايي چه طور به خود اجازه مي‌دهند اينگونه بي‌پروا به خرد و انتخاب ملت ايران توهين كنند وقتي كه راي آقاي محمد خاتمي عزيز در دور دوم رياست جمهوري از طرف ملت ايثارگر ايران اكثريت مطلق آرا را به معناي حقيقي تحقق مي‌بخشد آن وقت بايد تكرار انتخاب قبلي ملت به عنوان خط قرمز قلمداد شود؟براي اينكه اينگونه افراد جواب دندان شكن بگيرند منتظر راي حدود 40 ميليوني اين سيد جليل‌القدر در آينده نزديك بمانند. (24/9)

1712- با تيتر درشت نوشته‌ايد كه عامل بحران جهان همان اشتباهي است كه در ايران انجام شد، من نمي‌دانم اين اطلاعات و مـعـلـومـاتـشـان چـيـسـت؟ عـلـت بـحـران جهاني سيستم اقتصادي سرمايه‌داري است، قبلا‌ بوده و حالا‌ هم هست اگر اصلاح نشود بعدا هم خواهد بود، چه اصراري داريد كه نظريات بي‌ارزش را اعلام كنيد. (24/9)

آفتاب يزد: اين نظر كه شما آن را بي‌ارزش مي‌دانيد متعلق به كسي است كه در سه سال اول از مسئوليت دولت نهم، از موثرترين عناصر تصميم‌گير در عرصه‌هاي اقتصادي بوده است!

1435- تا قبل از انتخابات آمريكا رفتار برخي كارشناسان در صداوسيماي ما به گونه ‌اي بود كه گويي به اوباما گرايش داشتند، ولي الان مدام برنامه بر ضد او پخش مي‌كنند، حالا‌ يك جوان بي‌تجربه كه به گفته يكي از ائمه‌جمعه، انتخاب او ناشي از نامه‌هاي رئيس‌جمهور ما مي‌باشد، ما نبايد اين قدر جلوي پايش سنگ بيندازيم و از او توقعات بيجا داشته باشيم( !25/9)

1520- آيا براي درج هر خبري از كشورهاي ونزوئلا‌ و بوليوي و اخيرا اكوادور چاپ تصاوير روساي اين سه كشور هم الزامي است؟ برخي رفتارها و گفتارهاي تعدادي از مسئولان دولت نهم، ملت ايران را نسبت به اين سه شخص خاص دچار حساسيت روحي كرده است. (25/9)

2344- ما دست به دعا هستيم كه اول خداوند كشور و ملت فلسطين را از چنگ اسرائيل نجات دهد و بعد خداوند براي عراق و افغانستان شرايطي ايجاد كند تا ملت ايران راحت شوند، مگر انسان چندسال عمر مي‌كند كه در طول عمر شاهد جنگ باشد. (25/9)

آفتاب يزد: اميدواريم دعاي اول شما مستجاب شود. دعاي دوم شما را هم اينگونه اصلاح مي‌كنيم كه اميدواريم مسئولان ايراني، قبل از نگراني براي افغانستان و عراق، به فكر حل كامل مشكلات داخلي باشند.

1245- از تبريز تماس مي‌گيرم. وزارت امور خارجه صربستان اعلام كرده چون ايران كشور تازه استقلال يافته كوزوو را به رسميت نمي‌شناسد، پس ما هم به خاطر نشان دادن حسن نيت‌مان به وضعيت حقوق بشري ايران كه زير سوال رفته راي نمي‌دهيم، آيا اين نوع سخن گفتن در واقع به معناي زيرسوال بردن وضعيت حقوق بشر در ايران و معامله‌گر جلوه دادن ايران نيست؟ (25/9)

1209- دولت ايران در كنفرانس اخير افغانستان در فرانسه با حضور ده‌ها كشور يا كنفرانس امنيت خليج فارس در منامه بحرين شـركـت نـنـمـود.اگـر در كـنـفـرانس‌هاي مهم بين المللي مربوطبه خودمان شركت نكنيم نمي‌توانيم از حقوق خود دفاع نموده و حداقل در بيانيه پاياني اظهارنظر نماييم و چنانچه به تجربه مي‌دانيم اگر شركت نكنيم هيچ كس براي جاي خالي ما افسوس نخواهد خورد در اين شرايط شايد خوشحال تر هم بشوند. (25/9)

1213- جانبازي از كرج هستم. با درود به آفتابيان عزيزم.به مناسبت شهادت جمعي از پرسنل زحمتكش نيروي انتظامي منطقه سراوان ضمن تسليت به همه ملت ايران از فرماندهي محترم نيروي انتظامي مي‌خواهم از مسئولاني كه در رابطه با آدم ربايان كوتاهي نمودند دادخواستي تنظيم نمايد و به دادگاه ارائه دهد، متاسفانه اين مسئله بي‌ارتباط با مسائلي مانند در بند بودن نمايندگان ايراني در اربيل عراق، انگشت‌نگاري حجاج و ... نيست.اما پيش‌بيني مي‌كنم چند روز آينده نماينده دولتي از پاكستان به ايران بيايد و بدرقه جانانه از ايشان شود. به قول معروف احترام امام زاده را متولي اش نگه مي‌دارد، از نيروي انتظامي مي‌خواهم برخي امور كه اولويت درجه يك ندارد را فعلا‌ به تعويق اندازد و در پي اجراي عدالت نسبت به عاملان شهادت اين عزيزان باشد. (25/9)

2150- وقت آن است كه نام خيابان كفش‌فروشي‌هاي تهران را عوض كنيم و اسم اين خبرنگار عراقي كه به آقاي بوش لنگه كفش پرتاب كرد را بر آن بگذاريم البته به اين شرط كه تحقيق شود اين خبرنگار در جنگ عراق عليه ايران در جبهه‌هاي عراق فعال بوده يا خير، آيا طرفدار صدام بوده يا يك فرد وطن‌پرست ملي - مذهبي است.(25/9)

0918- امروز از ساعت 8 تا 9 اخبار راديوهاي ايران 5 دقيقه به 5 دقيقه پراندن كفش‌هاي خبرنگار بغدادي به طرف بوش را گفتند و هر بار هم دو بار تكرار كردند، اين درست، البته ما اين خبر را از خبرگزاري‌هاي آمريكا، بي‌بي‌سي و راديوهاي بيگانه ديشب شنيديم، ولي آيا خبرگزاري‌هاي ما اين قدر انصاف دارند كه مثلا‌ آقاي لاريجاني كه به دانشگاه شيراز تشريف مي‌برند يا آقاي كروبي كه به دانشگاه كجا رفتند آنها را هم يك لحظه به مردم نشان دهند، اگر يك مشكلي در جايي پيش ميآيد چرا اين همه مي‌گويند ولي يك مسئله‌اي كه در مملكت ما پيش ميآيد مخفي مي‌كنند يعني چه؟ مي‌خواهند بگويند مردم چيزي نمي‌فهمند؟ (25/9)

0024- مشاهده نام هندوستان و هندي‌ها در ادبيات فارسي از ديرباز تا به امروز و ساير مناسبات اقتصادي، فرهنگي ما با آنها در طول تاريخ و حتي علاقه‌مندي مردم ما به فيلم‌هاي هندي در چند دهه اخير باعث شده كه ايراني‌ها عموما احساس خوبي نسبت به هندي‌ها و هند داشته باشند. اما اين احساس متقابل نيست و 13 بار لشكركشي سلطان محمود غزنوي به هندوستان در دوران سلطنتش و نيز حمله نادر شاه خاطره تاريخي هندي‌ها را نسبت به ما مكدر نموده است، حال كه كشور هند بدون پذيرفتن معاهده ان پي تي به استفاده نظامي از انرژي هسته‌اي دست زده ودر حال انعقاد موافقت‌نامه همكاري هسته‌اي، هم با آمريكا و هم با روسيه مي‌باشد به نظر مي‌رسد براي ما چندان شايسته نباشد كه تحت تاثير ديدن يك فيلم سوزناك هندي كه شب جمعه از رسانه ملي پخش مي‌شود آنچنان شيفته فرهنگ و سياست آنها شويم كه تصور كنيم هندي‌ها كشته و مرده خط لوله صلح ما مي‌باشند. (25/9)

1200- از كرج تماس مي‌گيرم. پيام دهنده شماره 1518 مورخ 25/9 كه گويا شديدا معتقد به تئوري توطئه است با بافتن مقداري آسمان ريسمان به هم حادثه تروريستي بمبئي هند را هم به آمريكا نسبت داده است، درحالي كه خود دولت هندوستان پس از مدت‌ها تحقيق و پرس و جو اين ماجرا را كار لشكر طيبه پاكستان اعلام نموده، آقاي واحدي! يك بار ديگر نفوذ عناصر محافظه‌كار و حاميان وضع موجود را به ستون پيام‌هاي مردمي روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب به قصد انحراف افكار عمومي از مشكلات متعدد داخلي يادآوري مي‌نمايم. (25/9)

آفتاب يزد: 1- بارها نوشته‌ايم كه انعكاس پيام‌ها در اين ستون به معناي تاييد آنها نيست، همان طور كه عدم چاپ بعضي پيام‌ها، به معناي نپذيرفتن آنها نمي‌باشد. اما قراري كه از روز اول با همراهان عزيز روزنامه گذاشتيم اين بود كه تحمل و مدارا با يكديگر را در اين ستون تمرين كنيم. 2- برخي حوادث بين المللي از جمله اقدامات تروريستي يك دهه اخير، بسيار پيچيده و داراي ابعاد گوناگون است و نبايد فورا براي آن نسخه پيچيد.1018- در تايلند مردم در اعتراض به روش‌هاي نخست‌وزير تظاهرات كردند و به فرودگاه بين‌المللي آنجا رفتند كه روزي 700 تا پرواز دارد و آن را بستند بدون اينكه اتهام همكاري با خارجيان را بخورند و بدون اينكه پليس با آنها برخورد خشني بكند و دستگيرشان بكند، دست آخر هم قوه قضائيه وارد شد و اتهاماتي را متوجه نخست وزير كرد و اعلا‌م كرد كه نخست وزير و حزبش تا 5 سال نبايد در انتخابات نقش داشته باشند، نخست وزير هم اين را پذيرفت و مردم به زندگي‌شان برگشتند و با سرپرست تا انتخابات بعدي، كشورشان اداره مي‌شود.(24/9)

1009- 1- يكي از مقامات نظامي كشورمان ضمن بر شمردن مسائل آمريكا رئيس‌جمهور جديد آن كشور را با جمله توصيف كرد. جدا كردن رنگ سياه و سفيد انسان‌ها نشانه آپارتايد است كه مورد مذمت دين اسلام است، زيبنده نيست به نشانه حقارت از آن ياد شود، ضمناً يادمان باشد رئيس جمهور كشورمان انتخاب ايشان را تبريك گفته است 2- تهديد دفاتر هواپيمايي عربستان يا درگيري در دفتر حفظ منافع مصر در تهران و مشكلات مطروحه با فرانسه و ديگران به خاطر عملكرد ضد انساني رژيم صهيونيستي در نوار غزه هيچ‌گونه نفعي براي ما و ساكنان غزه به همراه ندارد بلكه وحدت مسلمانان به خصوص اعراب با ما را دچار خدشه مي‌سازد 3- واقعاً دهان آقاي ناطق نوري را بايد بوسيد كه خواستار وحدت ملي شده‌اند 4- آيا رنجاندن همسايگان نزديك‌مان به صلاح منافع ملي ماست؟ (24/9)

1049- نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلا‌مي آقاي ابوترابي فرد اعلا‌م كرد نامه نمايندگان مجلس آمريكا در هيئت رئيسه در دست بررسي است. با توجه به سوابق حجت‌الاسلام ابوترابي فرد و ساير اعضاي هيئت رئيسه مجلس، كسي نبايد درباره آنان بگويد يا اعلام كنيم در اين لحظه به دور انديشي حضرت امام خميني (ره) بايد افتخار كنيم كه در تذكرات پياپي و در وصيت‌نامه خود، نظاميان را از دخالت در سياست منع فرموده‌اند. (24/9)

1040- كـشـورهـاي اسـلا‌مـي و‌كـشـورهـاي بي‌طرف‌ حتي در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد بر عليه ما راي دادند.با وجودي كه رئيس جمهور اكوادور كه در ايران است مي‌‌گويدايران داراي دولتي سخاوتمند است در عين حال، ما در مقابل براي عضويت در شوراي امنيت حتي يك چهارم ژاپن هم راي نياورديم، سال‌هاست ما را به رياست كشورهاي نفتي اوپك انتخاب نمي‌نمايند، با وجود مشكلات شديد اقتصادي كه عده زيادي از مردم خودمان دارند، باز هم به كشورهايي كمك مي‌كنيم كه بسياري از آنها براي ما خاصيتي ندارند تقريباً هر يك از همسايگان كوچك ما كه چند دهه قبل به نوكري و دوستي ما افتخار مي‌كردند برعليه ما صحبت مي‌نمايند، آيا فكر نمي‌كنيد كه بسياري از اين مسائل، به خاطر بعضي اظهارنظرهاي غيرضروري در برخي از تريبون‌هاي ماست؟(24/9)

0956- از اراك تماس مي‌گيرم. در آستانه شصتمين سالگرد انتشار اعلاميه حقوق بشر اروپاي متمدن و در راس آن كشور آلمان كه بعد از سال‌ها هنوز خود را شرمنده تبعيض نژادي رايس سوم مي‌داند و حقوق بشر را پايمال مي‌كند، كشور آلمان به ايرانيان مهاجر كه بضاعت مالي ندارند اجازه تحصيل نمي‌دهد و بدون كوچكترين توجهي به استعداد و توانايي افراد باعث تهديد آنها مي‌شود، دولتمردان آلماني هرگز مفاد اعلاميه حقوق بشر را در مورد مهاجران ايراني رعايت نمي‌كنند و آنها بدون حامي و پشتيبان مي‌روند كه به فراموشي مطلق سپرده شوند. (24/9)

0955- آقاي لاريجاني مي‌فرمايند دشمنان به تورم داخلي چشم دوخته‌اند، براي راحتي خيال ايشان بايد عرض شود كه تورم و گراني جزء زندگي روزمره ما مردم شده است و به آن عادت كرده ايم، شايد دشمنان خارجي هنوز متوجه اين موضوع نشده اند و طبق روال خودشان درمورد رفتار مردم ايران دچارتوهم مي شوند.(24/9)

1921- در آفتاب ديروز نوشته شده بود كه رئيس‌جمهور اكوادور از سخاوتمندي دولت ايران ستايش كرده منتها در اين خبر ذكر نكرده بود كه اين ستايش رئيس‌جمهور اكوادور از سخاوتمندي دولت ايران براي دولت و ملت ما چه قدر هزينه داشت، در ضمن خبرنگار پرس‌تي‌وي بايد بلافاصله سوال مي‌كرد كه در اين ارتباط دولت ايران چه كاري براي اكوادور كرده كه جنبه سخاوت داشته ، ولي متاسفانه خبرنگار پرس تي وي صحبت را به انحراف كشيده بود و راجع به ارتباط آمريكا و اكوادور سخن گفته بود. (24/9)

1549- رئيس جمهور اكوادور گفته است ايران داراي دولتي سخاوتمند و فن‌آوري پيشرفته است. نمي‌دانم بخندم يا گريه كنم. واقعا اين روساي جمهور كشورهاي آمريكاي لاتين، خوب راه سركيسه كردن را ياد گرفته‌اند. ابتدا يك مشت شعار مي‌دهند و دل ما را خوش مي‌كنند و بعد، از آن طرف مي‌گويند كه ما در زمينه زراعت و باغداري به ايران كمك مي‌كنيم. ما خودمان اين همه باغدار و زارع داريم و نيازي به كمك آنها نداريم. از آن طرف هم قرار است ايران در طرح‌هاي شان سرمايه‌گذاري كند و پشتيباني فني نمايد واقعا تاسف‌برانگيز است. (24/9)

1432- از قزوين تماس مي‌گيرم. من كسي هستم كه معمولا‌ منتقد و مخالف كمك‌هاي دولتي به كشورهايي مثل لبنان، افغانستان و غيره بودم، هنوز هم روي حرفم هستم، من هم مثل خيلي از هموطنان ديگرم معتقدم كه اين كمك‌ها در درجه اول بايد به هموطنان محروم خودمان انجام شود، ولي حقيقتا اين روزها اوضاع منطقه غزه تاسف برانگيز است، از عموم هموطنانم خواهش مي‌كنم خارج از سليقه ‌هاي سياسي و مسائل دولتي و حكومتي سعي كنند ببينند به چه نحوي مي‌توانيمبه اين مردم مظلوم كمك كنيم مثل مردم كشورهاي ديگر، لازم نيست حتما كمك مالي انجام دهيم يا تظاهرات كنيم ببينيد چه كمكي مي‌توانيم به اينها بكنيم. (24/9)

2101- متاسفانه آقاي خداداد عزيزي اگرچه بازيكن بزرگي بوده است اما رعايت شئونات اخلاقي و تربيت در رفتار و بيان، مهم‌تر از هر چيزي است ، البته متاسفانه بعضي سياستمداران ما هم بعضا به نحوي حرف مي‌زنند كه در شأن يك سياستمدار ايراني نيست. لابد خداداد هم وقتي نحوه حرف زدن بعضي سياستمداران را مي‌بيند تصور مي‌كند كه اين طور صحبت كردن و بي‌ترمز حرف زدن، اشكالي ندارد. (24/9)

1101- مي‌خواستم بگويم فكري هم به حال خانم‌هاي خانه‌دار بالاي 45 سال براي بيمه تامين‌ اجتماعي كنند، چون من در روزنامه خواندم كه خانم‌هاي خانه‌دار زير 45 سال را بيمه تامين اجتماعي مي‌كنند، لطفا درج كنيد تا مسئولان فكري هم به حال خانم‌هاي خانه‌دار بالاي 45 سال كنند. (23/9)

1852- در اخبار كانال پنج صدا و سيما اعلام شد كه 5،6 درصد از بچه‌هاي راهنمايي و دبيرستان چاق شدند حتما به خاطر زياد خوردن غذاست. اما آن تعدادي كه در اثر كم خوردن غذا دچار سوءتغذيه شدند و قد آنها كوتاه شده است را نمي‌گوييد.(23/9)

1332- از طرف عده‌اي كه حقشان با اجراي نظام هماهنگ پايمال گرديده است تماس مي‌گيرم. اجراي نظام هماهنگ پرداخت بازنشستگان محترم عده‌اي را بسيار خوشحال كرد كه ما هم از خوشحالي آنان شاد گشتيم اما به نظر مي‌رسد ضمن هماهنگي، عدالت نيز رعايت نگرديده است، مثلا‌ در سازماني كه ما خدمت مي‌كرديم كساني كه به لحاظ تحصيلات و تخصص تا قبل از طرح حقوق كمتري دريافت مي‌كردند اكنون با اجراي نظام هماهنگ حقوقشان بسيار بيشتر از ما كه هم به لحاظ تخصص و هم به لحاظ تحصيلات بالاتر از آنها بوديم، شده است، البته صاحب اختيار مي‌باشيد كه با كم و يا زياد كردن بيان ما منظور موردنظر را منعكس نماييد، اميدواريم همان طور كه مسئولان وعده دادند اين طرح مورد بررسي مجدد و دقيق تري قرار گيرد. (23/9)

1803- مي‌خواستم از استيضاح‌كنندگان وزير آموزش و پرورش تشكر كنم. از نــــمـــــــايـــنــــــدگــــــان آذربــــــايـــجــــــان غــــــربــــــي، اردبـــيــــــل و هـــمــــــه اســـتــــــان‌هــــــا، چــــــرا كــــــه بــــــه حق التدريسي‌ها درحال حاضر كم لطفي مي‌شود و آنها را استخدام نمي‌كنند. (24/9)

1714- ظاهرا موفقيت دولت در طرح از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده با موفقيت و رضايت مردم انجام گرفته و آن الگويي شده در اردكان يزد براي اجراي طرحي بي‌محتوا به نام از رده خارج كردن درختان فرسوده در كوير مركزي ايران، در همه جاي دنيا درختان كهنسال را حفظ و حراست مي‌كنند اما در كشور ما متاسفانه نه جنگل‌هاي خدادادي از دست برخي اشخاص و سازمان‌ها امنيت دارند و نه كويرهاي دوردست خاموش از دست‌اندازي در امان هستند.(24/9)

1802- پسرم بي‌دليل و بدون عذر موجه از دانشگاه... اخراج شد، ولي حالا‌ كه بي‌گناهي‌اش ثابت شده و از ديوان عدالت اداري حكم گرفته باز مسئولان دانشگاه از اجراي حكم سرباز مي‌زنند و حاضر نيستند كه اين دانشجو را كه سرپرست يك خانواده است و پدر هم ندارد، كار مي‌كند تا خرج يك خانواده را در بياورد و الان فقط 29 واحد از واحدهايش مانده بپذيرند و مرتبا از ثبت نامش سرباز مي‌زنند، خواهش مي‌كنم رسيدگي كنيد. (24/9)

آفتاب يزد: متاسفانه پيام‌دهنده، مشخصات خود را ارائه نكرده است اما نام دانشگاه در روزنامه موجود است.

0926- از خرمشهر تماس مي‌گيرم. مثل اينكه به شما گفته‌اند كه در مورد مرز شلمچه چيزي ننويسيد، چندين بار پيام دادم چاپ نكرديد، مرز شلمچه مدت 10 ماه است كه بر روي بازرگانان مسدود است، جواب اين همه افرادي كه بيكار شده‌اند را چه كسي بايد بدهد؟ پايانه مسافربري شلمچه را با هزينه گزافي ساختند كه فقط عراقي‌ها جهت مسافرت به ايران راحت باشند؟ مجلس به جاي فكر تغيير محل سازمان ملل به فكر مردم فقير خرمشهر باشد. (24/9)

1354- بنده در زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي نان را دانه‌اي 7 تومان مي‌گرفتم. بعد از ايشان در مرحله اول شد 12 تومان، ديشب خوابيدم صبح رفتم نان بگيرم شد 20 تومان، خواستم ببينم وامي براي خريد نان براي مردم در نظر گرفته شده است يا اينكه در آينده نزديك آن را هم كارتي خواهند كرد؟ (24/9)

1210- از شيراز تماس مي‌گيرم. مدت 12 سال است دخترم بيماري ام اس دارد، سه سال قبل به انجمن ام اس رفتم ما را به مركز بهزيستي ... معرفي كردند بعد از 3 سال گفتند برو بانك شماره حسابي باز كن، شماره حساب باز كرديم و برديم گفتند چون تحت نظر پدرش است و پدرش هم معلم بازنشسته است چيزي به او تعلق نمي‌گيرد، مي‌خواستم بدانم آيا اين صحيح است يا نه؟ (24/9)

آفتاب يزد: نام مركز بهزيستي در روزنامه موجود است.

1257- مي خواستم از مسئولان فدراسيون فوتبال سوال كنم به چه دليل معمولا‌ فقط بازي‌هاي تيم‌هاي استقلال تهران و پرسپوليس را از تلويزيون پخش مي‌كنند، اينها تبعيض قائل شدن بين تيم‌هاي ديگر ليگ برتر نيست؟ تازه حمايت‌هاي بسيار كلان هم از طرف بعضي مسئولان مي‌شوند و فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني علاقه شديدي دارند كه يكي از اين دو تيم، قهرمان ليگ برتر يا جام حذفي شود، اينها به دور از عدالت و برابري است، درحالي كه اين دو تيم از ساير تيم‌هاي ليگ از نظر طرفداران بي‌شماري كه دارند در شرايط بسيار خوبي قرار دارند. به نظر من، خيلي از كارشناسان ورزشي بر اين عقيده هستند كه هرچه زودتر اين دو تيم را به بخش خصوصي بسپارند بهتر است. (24/9)

1145- 30 سال پيش سرقفلي مغازه‌اي را خريديم. بعد از 30 سال، مالك حكم تخليه و تخريب گرفته، 6 ماه است كه مغازه پلمپ شده و همسر و سه فرزند جوانم و شاگرد مغازه بيكار شده‌اند آيا اين عدالت است؟ از مسئولان تقاضاي كمك دارم. فرزندان 30، 27 و20 ساله‌ام در شرايط بسيار بدي زندگي مي‌كنند، از مسئولان تقاضاي رسيدگي دارم. (23/9)

آفتاب يزد: اين پيام را هم چاپ مي‌كنيم اما با اجازه همه پيام‌دهندگان، به تدريج و در يك دوره 15-10 روزه پيام‌هاي اينچنيني كه فاقد مشخصات پيام دهندگان مي‌باشد را از مجموعه پيام‌ها حذف خواهيم كرد.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا

عطف به مطلب مندرج در صفحه 4 مورخه 25/8/87 آن روزنامه تحت عنوان احتراما به اطلا‌ع مي‌رساند: شهروند محترم با شماره تلفن 197 تماس گرفتندكه متصدي رسيدگي به انتقادات و پيشنهادات مردمي از كاركنان ناجا مي‌باشد در حالي كه بايد با شماره تلفن 110 تماس مي‌گرفتند. عليهذا چنانچه شهروند محترم تماس بامركزفوق را داشته‌اند با ذكر جزئيات، اعلا‌م تا از اين طريق پيگيري شود.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا

عطف به مطلب مندرج در صفحه 7 مورخه 28/8/87 آن روزنامه تحت عنوان احتراما به اطلا‌ع مي رساند: موضوع مطروحه جهت اقدام لا‌زم به يگان مربوطه در ناجا منعكس گرديد.

1035- از لا‌هيجان تماس مي‌گيرم.

گنه كرد در بلخ آهنگري

به شوشتر زدندگردن مسگري

در اظهار دوستي با مردم اسرائيل ، يكي ديگر دم مي‌زند مسئول پارالمپيك را از كار بركنار مي‌كنند( !24/9)

1356- از تهران تماس مي‌گيرم.اميدواريم آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور تكليف زمين‌هاي مرادآباد پونك را روشن كرده و صاحبان آنان را از نگراني و دغدغه نجات داده و گامي درجهت خانه دار شدن آنها بردارد.(24/9)

1046- لا‌زم است مسئولا‌ن براي يك لحظه هم كه شده خود را جاي مسافران و پرسنل پروازي هواپيماي...كه دو بار از فرودگاه مشهد برخاست و پس از سي دقيقه پرواز به علت نقص فني اساسي در مشهد به زمين نشست، بگذارند. روزگاري ايران بهترين هواپيماها و جت جهان را داشت و اكنون همگي از رده خارج مي‌باشند، آن وقت مسئولا‌ن دولتي مي‌گويند تحريم هيچ اثري روي كشور ما نداشته است.(24/9)

1047- منطقه كوير يزد به آن بزرگي در شهرستان اردكان به وسعت صد كيلومتر درصد كيلومتر فقط جا براي 300 اصله درخت كهنسال نبود كه آنها را قطع نمودند كه فرموده‌اند اين درختان بي ثمر هستند ودر طرح جايگزيني با درختان ثمره دار تعويض شده‌اند؟ نمي‌شد در فاصله 10 متري از اين درختان هزاران نهال كاشته شود متاسفانه از بيابان زدايي چند دهه قبل هيچ خبري نيست و همه جا شن روان در حال پيشرفت است، ‌آخر اين مقام مسئول در كدام دانشكده درس خوانده است وچه تجربه‌اي دارد كه در دل كوير به جان اين چند صد اصله درخت نادر افتاده است. (24/9)

1625- از كرج تماس مي‌گيرم. در روزنامه‌تان خواندم مرد 63 ساله‌اي زنش را كشته است و خودش هم مي‌خواسته خودكشي كند، چون كه بيكار بوده، حال من هم خواستم عرض كنم در همسايگي ما حاج آقايي قرار است از مكه تشريف بياورد فقط 160 هزار تومان پرده برايش چاپ كرده‌اند و سرتاسر خيابان نصب كرده‌اند. واقعا ببينيد چه قدر اختلاف طبقاتي در مملكت وجود دارد؟ (24/9)

1600- از شهرضا تماس مي‌گيرم. مي‌خواهم بدانم شهردار اين منطقه از روزي كه انتخاب شده‌اند تاكنون چه كاري براي شهرضا انجام داده‌اند. آيا ايشان توانسته‌اند يك پلي احداث كنند كه لااقل يك دوچرخه‌ از روي آن بتواند رد شود؟ (24/9)

1515- به عنوان يك كارشناس بخش كشاورزي خواستم بگويم دولت بررسي نمايد كه چه كساني وام‌هاي صنعت كشاورزي را از بانك كشاورزي يا ساير بانك‌ها دريافت نموده‌اند تا مظلوميت كشاورز و يكي از رشته‌هاي نقدينگي و تورم پيدا شود و هم‌اكنون نيز با تمديد اين وام‌ها توسط دولت سود آن به جيب دلالان مي‌رود. (24/9)

1108- فرهنگي جانباز بازنشسته پيش از موعد هستم. از شاندرمن گيلان تماس مي‌گيرم. ديروز ناهار ديدم سفره ما بوي نفت مي‌دهد، گفتم نكند به جاي حكم بازنشستگي و پرداخت حقوق و پاداش پايان بازنشستگي و مطالبات معوقه، آقايان به وعده خود عمل نموده و نفت را سر سفره ما آوردند. (24/9)

2208- در جامعه‌اي كه فقر غذايي و اعتياد وجود دارد و بعضي كلاس‌هاي درس از امنيت كافي براي حفظ جان دانش‌آموزان برخوردار نيست، آيا داشتن همه گونه تيم ملي و فدراسيون ورزشي ناشناخته لزومي دارد؟ ما اگر مدعي داشتن اقليم 4 فصل در كشورمان هستيم مجلس بايد اكيدا برگزاري هر اردوي تداركاتي را در خارج از كشور ممنوع كند و ورزشكاران هم هر كدام به نوبه خود با سير كردن شكم يك بچه خياباني، قهرمان بشوند.(24/9)

1908- درود بر آفتاب و آفتابيان. لغت‌نامه ملي شما را مطالعه كردم. طبق معمول هر روزه كه تمام مطالب روزنامه وزين آفتاب يزد را مي‌خوانم درود بر كساني مي فرستم كه در هر مقام و منصب عرق ملي و وطن‌پرستي خود را مقدم بر هر چيز مي‌دانند، ممكن است از نظر معلومات در حدي نباشم كه به شما آفرين بگويم ولي از نظر سني آن هم بالا‌ به خود اجازه مي دهم، به قول ضرب المثل بسيار قديمي:

هر گياهي ز ريشه‌اش رويد

شكر از هند آيد و سعدي از شيراز(24/9)

1839- از اروميه تماس مي‌گيرم. چند بار پيام دادم چاپ نكرديد، صاحب دو فرزند هستم كه سال 82 ، 3 ساله و 7 ساله بودند. تنهايي در زيرزميني كه 15 پله پايين مي‌رفت زندگي مي‌كرديم. كسي به داد ما نرسيد كه نه نوري داشت و نه هوايي، تمام وقت لامپ روشن بود، تاندوم دست راستم قطع شده بود بعضي مسئولان اين قدر سنگ كشورهايي همچون عراق را به سينه نزنند. من فكر مي‌كنم روزي امكان داشته باشد بعضي از همين‌ عراقي ها سر بريده ما ايرانيان را به آمريكا پيشكش كنند. (24/9)

1837- در مورد آلودگي هواي تهران بسياري از مردم فقط به اعلان وضعيت هواي تهران از طرف شركت كنترل كيفيت هواي تهران توجه و باور دارند حال اگر معاون استانداري تهران مي‌گويد كه با كميته بهداشت هواي وزارت بهداشت ما جلسه‌اي نداشته‌ايم تا آلودگي هوا را اعلام كنيم خوب بگويد مردم كه مي‌بينند حتما بايد با جلسه ايشان موضوع اعلام شود؟ حقير كه يك پيرمرد 65 ساله با ناراحتي قلبي هستم و در فرحزاد ساكنم به خوبي آلودگي هواي شهر را خصوصا در محدود آزادي به چشم خود ديدم، حال معاونت استانداري جلسه بگذارد يا نگذارد، لطفا شما هم اينگونه خبرها راكه نشان دهنده نوعي از دخالت غيرمتخصصين در امور متخصصين است چاپ نكنيد و ما پيرمردان را اذيت نكنيد. (24/9)

2113- يكي از مداحان گفته است يكسري قهوه‌خانه‌ها مثل شراب‌خانه‌ها هستند و قليان عين جام شراب است، مي‌خواستم تمنا كنم اگر شما از رساله ايشان مطلع هستيد ما را هم مطلع كنيد تا ببينيم بقيه استفتائات ايشان چيست.(24/9)

آفتاب يزد: مهم‌ترين فتاوي ايشان در حمايت از دولت نهم و تجويز اهانت به رقباي اين دولت است!

2348- پياده‌روها و پله‌هاي بوستان ... در ناحيه 7 منطقه 2 شهرداري تهران را كه 31 سال از عمرش مي‌گذشت تخريب و بازسازي كردند كه جاي تشكر دارد، اما يكي دو مورد هم كسري دارد، يكي ارتباط انتهاي پارك به خيابان گلستان است كه بازسازي نشده و يكي هم متاسفانه عدم ايجاد راهي براي عبور كالسكه بچه يا صندلي چرخ‌دار است، البته من به سادگي طول بوستان را با كالسكه رفتم و برگشتم اما از داخل چمن‌ها. (24/9)

آفتاب يزد: متاسفانه نام بوستان، كاملا‌ مفهوم نبود.

1621- قابل توجه فرمانده محترم ناجا! مستدعي است دستور فرماييد قانون تنها در تهران اجرا نشود به شهرهاي ديگر هم توجه نمايند. در شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان موادمخدر بيداد مي‌كند، قانون راهنمايي و رانندگي توسط بعضي از رانندگان اجرا نـمي‌شود. حتي در پياده‌روها نه تنها موتورسيكلت‌ها بلكه اتومبيل‌ها امنيت مردم را به خطر انداخته‌اند. با گذشت مدت مديدي از اجراي قانون بستن كمربند ايمني، با اينكه كرايه تاكسي سه برابر شده است هنوز بعضي تاكسي‌ها در صندلي جلو دو نفر سوار مي‌كنند. (25/9)

1800- از آستانه اشرفيه تماس مي‌گيرم. نسبت به مسائل اجتماعي خيلي حساسم. از خبر قتل زوج 72 و 64 ساله در منزل مسكوني خود بسيار متاثر شدم. اما تاثر من وقتي بيشتر شد كه خواندم فرزندان ايشان اظهار داشته‌اند چند روزي بود كه از پدر و مادر خود بي‌خبر بوديم و هيچ تماسي از طرف آنها نداشتيم به همين خاطر نگران شديم و ... منظور فرزندان عزيز اين مرحومان از چند روز لااقل چهار روز مي‌باشد؟ اين پدر و مادر مسن هميشه حال فرزندانشان را جويا مي‌شدند و وقتي به علت مرگ قادر به اين كار نبودند تازه فرزندانشان نگران حال آنها گرديدند؟ معمولا‌ جنايتكاران با اطلاع قبلي از تنها بودن زوج‌هاي مسن با هر انگيزه‌اي مبادرت به اين‌گونه قتل‌ها مي‌نمايند. بياييد با پدران و مادران مسن خويش مهربان باشيم و شلوغي منزل خويش را با خلوت آنها تقسيم نماييم. (25/9)

1634- اول اينكه چه خوب است صدا و سيما گزارش وضع هوا را به بعضي كارشناسان محول نفرمايند، چون خيلي تند و نامفهوم صحبت مي‌كند و اصلا‌ قابل درك نمي‌باشد. در ثاني برنامه كه ساعت 3 از شبكه يك پخش مي‌شود و مدت آن بسيار كم است، خانم مجري آن خيلي با طمانينه صحبت مي‌كند. چه خوب است به جاي صحبت زياد، آهنگ‌هاي سنتي بيشتري را پخش نمايند كه ما استفاده كنيم. (25/9)

1738- از كوچه ممتاز خيابان جمهوري تماس مي‌گيرم. آپارتماني در مجتمع مسكوني ياس داريم كه الان گاز نداريم و داريم با علاءالدين و بخاري برقي خودمان را گرم مي‌كنيم. متاسفانه شركتي كه اين مجتمع‌ها را ساخته نيمه‌كاره تحويل داده و ما ساكنين بدون گاز مانده‌ايم. اداره گاز مي‌گويد مشكل از نظام مهندسي است، نظام مهندسي هم مي‌گويد مشكل از اداره گاز است. تكليف ما اين وسط چيست؟ (25/9)

1624- از كرمانشاه تماس مي‌گيرم. رزمنده دوران دفاع مقدس هستم. قرار شده ماهيانه مبلغي به عنوان مستمري به بسيجيان فاقد شغل بدهند. پرونده اينجانب از تهران برگشت خورده و گفته‌اند كه ايشان متولد 52 هستند. من اگرچه متولد 1352 هستم، اما در مناطق عملياتي بوده‌ام. اين يك نوع تبعيض است. (25/9)

آفتاب يزد: لطف كنيد در پيام بعدي مشخصات خود را ارائه نماييد.

2327- از اهالي يكي از روستاهاي شهرستان نيريز از توابع استان فارس هستم. با توجه به اينكه فرستنده و تلويزيون ما اصلا‌ نمي‌گيرد به جاي تلويزيون خواستيم از ماهواره استفاده كنيم، متاسفانه مامورين نيروي انتظامي آن را جمع كرده و صدهزار تومان جريمه‌مان كردند، لطفا مسئولان جواب ما را بدهند كه چه كار كنيم. (25/9)

آفتاب يزد: نيروي انتظامي قانون را اجرا كرده است. البته اي كاش اين قانون در يك مرحله جلوتر يعني هنگام حمل قاچاق وسايل گيرنده ماهواره اجرا مي‌شد تا شما دچار زيان مضاعف نمي‌شديد. همچنين اي كاش بعضي مسئولان عالي‌رتبه ايراني در يك تريبون جهاني نمي‌گفتند مردم ايران آزادانه از ماهواره استفاده مي‌كنند تا بعضي از هموطنان دچار توهم نشوند.

2257- بازنشسته آموزش و پرورش قبل از سال 79 هستم، با چندين عروس و داماد و نوه و نتيجه، آيا براي گرفتن بقيه پاداش بازنشستگان و 12 درصد افزايش حقوق و طلب مربوط به قانون خدمات كشوري از مهرماه 86 لغايت شهريور 87 بايد التماس و گريه و زاري كرد؟ پس اين صندوق بازنشستگي چه مي‌كند؟ (25/9)

2236- از مازندران تماس مي‌گيرم. در مورد صيد غيرمجاز 10 برابري خاويار خزر توسط روسيه مي‌خواستم بگويم وقتي مقامات وزارت خارجه به دوستان روس خود اعتماد كامل دارند جز اين نمي‌تواند باشد، مسئولان مي‌گويند سال گذشته نيز حدود 10 تن خاويار به طور غيرمجاز برداشت شده است، به خدا قسم ما كه نزديك درياي خزر زندگي مي‌كنيم اصلا‌ نمي‌دانيم خاويار يعني چه و چه طعمي دارد، فقط تصوير آن را در تلويزيون و روزنامه‌ها ديده‌ايم. (25/9)

آفتاب يزد: اگر شما هم به دوستان روس اعتماد داشته باشيد مي‌توانيد به صورت تلفني از يكي از آنها طعم خاويار را بپرسيد.

2216- از جزيره قشم تماس مي‌گيرم. در اخبار ساعت 8 مورخ 25/9 از طرحي صحبت شد مبني بر پيش‌بيني زلزله به مدت 24 ساعت قبل از زلزله كه در مابقي بخش‌هاي خبري هيچ بحثي در مورد اين طرح نشد، با توجه به اينكه ما در منطقه زلزله خيزي قرار داريم و هميشه اضطراب و دلهره داريم، خواهشمندم اگر طرحي هست اگر برنامه‌اي ثبت شده، لطفا به اطلاع ما برسانيد يا در روزنامه چاپ كنيد تا خوشحال شويم. (25/9)

2102- قابل توجه آقاي قرائتي! امام جماعت مسجد آل شيخ بجنورد دو ماه است فوت كرده و ظهرها در آنجا نماز برگزار نمي‌شود و كسي هم به اين مهم توجه ندارد. (25/9)

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا

اداره كل روابط عمومي

عطف به مطلب مندرج در صفحه 9 مورخ 28/7/87 آن روزنامه تحت عنوان احتراما به اطلا‌ع مي‌رساند: موضوع مطروحه جهت اقدام لا‌زم به مسئولا‌ن مربوطه در ناجا منعكس گرديد.

2151- اينجانب با 10 سال سابقه در اداره پست گيلان به صورت قراردادي مشغول هستم. چه طور معلمان حق التدريسي كه بعضا كمتر از ما هم سابقه كار دارند و تعدادشان هم به بيش از 50 برابر ما پستي‌ها در سراسر كشور مي‌رسد مجلس به فكر استخدام آنها مي‌باشد كه البته حق قانوني آنهاست، اما براي ما كاركنان قراردادي فكري نمي‌كند؟ به هر اداره‌اي مراجعه كنيد بيش از نصف كارمندان آن اداره به صورت قراردادي هستند و اين معضل بزرگي است. خواهشمند است مطالب فوق را به سمع نمايندگان مجلس برسانيد. (24/9)

0928- از ماهشهر تماس مي‌گيرم. در شهرستان ما تعدادي از اراذل و اوباش مسلح هستند كيف‌قاپي هم افزايش يافته است بعضي موتورسواران بدون گواهينامه، بدون پلاك و بدون چراغ در شب به معضلي در اين شهر تبديل شده‌اند، علاوه بر بعضي ضعف هاي مديريتي كمبود نيرو هم به معضلات افزوده است. (24/9)

0932- دولت بررسي مي‌كند چه طرحي در شهرستان‌ها به 80 درصد پيشرفت فيزيكي رسيده است؟ در سال 85 مصوباتي در سفرهاي استاني در مورد ماهشهر داشتيم، از جمله بيمارستان تامين اجتماعي كه در زمان آقاي خاتمي 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشت اما اقدام خاصي صورت نگرفته است اگر قبول نداريد خبرنگاري به ميان مردم بفرستيد تا در مورد نتايج سفرهاي استاني از مردم سوال كنند البته ما بعضي خبرنگاران صدا و سيما را قبول نداريم، آنها كارهاي روتين هر استان را به حساب سفرهاي استاني مي‌گذارند.(24/9)

2306- از رشت تماس مي‌گيرم. ما در گذشته نه چندان دور مشابه مينياتور تبليغ فراوان و بدون آزمايش كنترل كيفي جامع مثل پژو آردي كه نهايتا به روآ، سمند خودروي ملي، پرايد و ال نود و يا همان لوگان كشور روماني داشتيم، ولي عملا‌ كيفيت و قيمت‌ها نتوانسته رضايت مشتريان داخلي را جلب كند ولي همين خودروها را با قيمت پايين به ديگر كشورها صادر كنند ، چه طور قيمت فعلي 13 ميليون است و بعد قيمت را به 10 ميليون برسانند، از همين حالا‌ بازار سياه را تشكيل دادند با قيمت 13 ميليون. (24/9)

2335- امروز 24/9 خبر مسرت بخشي از قول وزير حكيم و دانشمند آموزش و پرورش چاپ شده بود مبني بر اينكه از شروع به كار دولت نهم تاكنون 150 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شده است خيلي خوشحال شدم و هرچه قدر تلاش كردم تا رابطه‌اي بين اين 150 هزار تومان با تورم 200، 300 درصدي مسكن، اجاره‌بها و ساير هزينه‌هاي زندگي پيدا كنم نتوانستم. اميدوارم وزير برجسته آموزش و پرورش اين رابطه را پيدا كرده و دوباره ما را سر ذوق آورد. (24/9)

1433- اداره ثبت اسناد كشور امسال اقدام به پذيرش 4 هزار نفر از متقاضيان سردفتري كرد كه با توجه به 80 سال گذشته روي هم رفته 8 هزار نفر مي‌شوند، لذا با توجه به اينكه اين 4 هزار نفري كه الان گرفته‌اند با مشكلات مالي فراواني روبرو هستند، خواهشمند است پيشنهاد بدهيد كه حداقل كارها را بين دفاتر تقسيم كنند، مثلا‌ اداره ثبت اسناد و املاك ماهانه آمار دفترخانه را بگويد كه اين قدر ما از شما مي‌گيريم تا نسبت به كساني كه تازه از راه مي‌رسند اجحاف نشود. (24/9)

0913- در مورد پيام‌هايي كه راجع به افزايش قيمت دارو عنوان شده به عنوان يك داروساز چند نكته را خدمتتان عرض مي‌كنم، نكته اول اين كه قيمت دارو در ايران نسبت به كل دنيا پايين‌تر است كه همين امر سبب قاچاق دارو به كشورهاي همسايه مي‌شود در ضمن ملاك تعيين قيمت دارو فاكتورهايي است كه شركت‌ها به داروخانه‌ها مي‌دهند نه برچسب‌ها و ليبل‌هايي كه روي قيمت داروست، چه بسا اينكه قيمت دارويي تغيير كرده باشد، ولي ليبل موجود بر روي دارو تغيير نكرده باشد، در ضمن خواننده عزيزي كه گفته بودند قيمت دارو را بالاتر محاسبه كردند اگر دقت كرده بودند همان دارو در قسمت ديگرش ذكر شده بود كه فروش بدون نسخه پزشك ممنوع است و اگر مدت زمان زيادي را صرف كرده بودند علاوه بر هزينه، حق ويزيت هم داده بودند آن موقع دادن رقم محدودي كه داروخانه‌ها مي‌گيرند اين قيمت خيلي ناچيزي بود. (24/9)

آفتاب يزد: حق با شماست، ولي پيام‌دهنده محترم هم





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1904]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن