تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798286521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
با صرف 600 ميليارد ريال اعتبار محقق مي شود؛ اجراي 171 پروژه راهسازي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير كل راه و ترابري خراسان جنوبي از در حال اجرا بودن 171 پروژه راهسازي با اعتباري بيش از 600 ميليارد ريال در اين استان خبر داد.
مهندس ابراهيم نصري كه به مناسبت هفته راهداري و حمل و نقل در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، با ارائه گزارشي از وضعيت راه هاي استان گفت: تاكنون 370 ميليارد ريال از اعتبارات ابلاغي جهت اجراي پروژه هاي راهسازي استان تخصيص يافته است.
وي با بيان اينكه 72 درصد اعتبارات سال 87 راه و ترابري استان جذب شده است، خاطرنشان كرد: بيشترين جذب اعتبار را نسبت به ساير دستگاه هاي اجرايي در سال جاري داشته ايم.
وي در خصوص پروژه هاي در دست اقدام راهسازي استان اظهار داشت: 84 پروژه از محل اعتبارات تملك و دارايي، 37 پروژه به طول 432 كيلومتر از محل اعتبارات ملي استاني و 50 پروژه از محل منابع ملي در دست اقدام است.
به گفته مدير كل راه و ترابري خراسان جنوبي، 44 درصد اعتبارات اختصاص يافته به اين اداره از اعتبارات ملي و 56 درصد اعتبارات از منابع استاني تأمين مي شود.
وي افزود: در سال جاري، براي نخستين بار با وزارت راه و ترابري موافقتنامه اي مبني بر اجراي 9 پروژه راه اصلي در استان منعقد شده است كه تا كنون 175 ميليارد ريال به اين پروژه ها تخصيص داده شده است.
مهندس نصري اعتبار پيش بيني شده براي اجراي اين 9 پروژه بزرگ راهسازي را دو هزار و 650 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين اعتبار طي سالهاي 87 تا 93 ابلاغ خواهد شد.
وي با اذعان به اينكه در حال حاضر 526 كيلومتر راه اصلي در استان وجود دارد، تصريح كرد: با بهره برداري از پرونده هاي در دست اقدام 960 كيلومتر به طول راه هاي اصلي استان افزوده مي شود.
وي يادآور شد: هم اكنون بيش از 3200 كيلومتر راه فرعي در استان موجود است كه بخشي از آن در قالب پروژه هاي در دست اقدام اداره راه و ترابري خراسان جنوبي به راه اصلي تبديل مي شود.
وي راه درح- ميل 78، ايجاد بزرگراه ورودي بيرجند- سه راهي درميان، باند دوم فردوس- ديهوك و محور قاين- اسفدن را از جمله پروژه هاي در دست اقدام اين اداره كل برشمرد.
وي از بهره برداري 38 پروژه راهسازي تا پايان امسال در استان خبرداد و افزود: 23 پروژه نيز از ابتداي سال جاري تا كنون به بهره برداري رسيده است.
نصري خاطرنشان كرد: 171 پروژه راهسازي استان از 62 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است و تا سال 93(پايان برنامه پنجم توسعه) اين پروژه ها به بهره برداري خواهد رسيد.
* برخورداري 87 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار
از راه آسفالته
مديركل راه و ترابري خراسان جنوبي با يادآوري اينكه براساس برنامه چهارم توسعه 70 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار تا پايان سال 88 بايد از راه روستايي آسفالته برخوردار باشند، اظهار داشت: هم اكنون 87 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار اين استان از راه آسفالته برخوردارند.
به گفته وي، شهرستانهاي بشرويه و فردوس با 97 درصد بالاترين و سربيشه با 72 درصد پايين ترين شاخص برخورداري روستاهاي بالاي 20 خانوار استان از راه آسفالته را به خود اختصاص داده اند.
وي متذكر شد: 84 پروژه راه روستايي با اعتباري بيش از 400 ميليارد ريال در استان در حال احداث است كه 70 درصد اين پروژه ها تا پايان سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: در صورت اختصاص اعتبار مناسب، همه پروژه هاي راه روستايي استان تا سال 89 به بهره برداري مي رسد.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر اعتبارات بخش راه روستايي استان اظهار داشت: در سال جاري 70 ميليارد ريال اعتبار در بحث راه روستايي به استان اختصاص يافته كه اين رقم نسبت به سال گذشته از رشد 55 درصدي برخوردار بوده است.
* افزايش 200 درصدي اعتبارات نوسازي ماشين آلات راهداري
وي ادامه داد: امسال اعتبارات نوسازي ماشين آلات راهداري استان نسبت به سال گذشته از رشد 200 درصدي برخوردار بوده است.
مدير كل راه و ترابري خراسان جنوبي گفت: در سال جاري 17 دستگاه وسيله نقليه شامل چهار دستگاه نمك پاش مكانيكي، سه دستگاه گريدر، هشت دستگاه كاميون و دو دستگاه سواري كمك دار به ناوگان راهداري خراسان جنوبي افزوده شده است.
وي از استقرار 16 اكيپ راهداري در جاده هاي استان از 15 آذر ماه سال جاري خبرداد و افزود: اين اكيپها تا 20 فروردين 88 در جاده ها حضور دارند.
به گفته وي، بيش از 200 وسيله نقليه سنگين و نيمه سنگين در جاده هاي استان استقرار يافته اند.
* رفع 6 نقطه حادثه خيز در استان
وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ما مبني بر اقدامهاي انجام شده در جهت كاهش تصادفات جاده اي و رفع نقاط حادثه خيز خاطرنشان كرد: رفع 6 نقطه حادثه خيز استان در دست اقدام است.
به اعتقاد وي، هيچ نقطه اي به خودي خود حادثه خيز نيست و بي توجهي به مقررات راهنمايي و رانندگي باعث حادثه خيز شدن جاده ها مي شود.
وي از كاهش 16 درصدي تلفات جاده اي نسبت به سال گذشته در اين استان خبرداد.
مدير كل راه و ترابري خراسان جنوبي، تبديل جاده هاي فرعي به اصلي، اصلاح 350 كيلومتر شيب شيرواني، ايجاد 140 كيلومتر شيارهاي لرزاننده در جاده هاي اصلي، ايجاد خط كشي استروژن در عرض جاده ها و تأمين روشنايي گردنه هاي استان را از جمله اقدامهاي انجام شده در جهت ايجاد امنيت در جاده ها عنوان كرد.
وي همچنين در جلسه تجليل از راهداران نمونه خراسان جنوبي هم با بيان اينكه راه، شاهرگ اصلي كشور است، برنگهداري مناسب راه ها تأكيد كرد.
وي با بيان اينكه نگهداري راه ها عملياتي پنهان است كه بايد توجه بيشتري به اين مقوله شود، گفت:فرهنگ نگهداري راه ها در كشور ما دچار مشكل است.
او با بيان اينكه حداقل 500 ميليارد ريال براي نگهداري راه هاي استان مورد نياز است، تأكيد كرد: اين در حالي است كه مجموع اعتبارات اداره كل راه و ترابري خراسان جنوبي 600 ميليارد ريال است كه 80 درصد اين اعتبار در بحث احداث و بقيه در مقوله نگهداري هزينه مي شود.
وي خواستار افزايش اعتبارات نگهداري راهها شد و گفت: برخي از راههاي شرياني استان كه قدمت 30 ساله دارند، نيازمند روكش آسفالت است.

ضعف پيمانكار در راه اندازي جايگاه «CNG» بينالود

خراسان امروز- محمد رضايي: كم كاري و ضعف پيمانكار دليل اصلي عدم راه اندازي جايكاه «CNG» شهرجديد بينالود است.
كارشناس ارشد شركت ملي گاز خراسان رضوي با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما اظهار داشت: جايگاه «CNG» آزاد راه مشهد- نيشابور كه در منطقه شهر جديد بينالود واقع شده، آماده سرويس دهي به شهروندان بينالود و خودروهاي عبوري است و در صورت تزريق گاز، امكان بهره برداري كامل از آن وجود دارد.
مهندس شريفي درباره دليل عدم راه اندازي اين تأسيسات خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اتصال شبكه گاز شهري شهر جديد بينالود به پيمانكار واگذار شده، در صورتي كه اين اتصال صورت گيرد، امكان تزريق گاز به جايگاه «CNG» اين شهر نيز وجود خواهد داشت.
وي تصريح كرد: وضعيت كاركردن پيمانكار باعث تأخير در بهره برداري از اين پروژه شده، اما با تذكر از سوي مدير عامل شركت گاز خراسان رضوي، امكان اتصال شبكه و راه اندازي اين جايگاه در روزهاي آينده وجود دارد.
وي درباره بهره برداري از جايگاه هاي «CNG» در ديگر مناطق جاده اي و شهري استان ياد آور شد: براساس سياستهاي شركت ملي گاز راه اندازي و بهره برداري از جايگاه هاي «CNG» در مناطق پرتردد و شهرهاي بزرگ از جمله مشهد، نيشابور، سبزوار، كاشمر و تربت حيدريه در اولويت قرار دارد و طي روزهاي آينده تعدادي جايگاه «CNG» در اين نقاط به بهره برداري خواهد رسيد.
جايگاه گاز «CNG» شهر جديد بينالود بيش از يك سال است كه ضمن نصب كامل تجهيزات در حاشيه آزاد راه مشهد- نيشابور بدون استفاده رها شده است.

وضعيت فرودگاه مشهد؛ انتقاد نماينده مجلس، دفاع مديركل

خراسان امروز - ساجدي نيا: نماينده مردم مشهد و كلات با اشاره به وضعيت فرودگاه مشهد از برخي مسايل انتقاد كرد و اين در حالي است كه مديركل فرودگاه هاي استان اطلاعات ارايه شده توسط اين نماينده را غيرواقعي خواند.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر اميرحسين قاضي زاده در يك نشست خبري پيرامون پروازهاي داخلي و تأخيرهاي پرواز حجاج در فرودگاه مشهد به خبرنگاران توضيح داد: در 10 روز گذشته يكسري اتفاقات در فرودگاه مشهد افتاده و پرواز حجاج گاهي با دو تا سه روز تأخير انجام شده و وسايل و چمدانهايشان نيز پس از 48 ساعت رسيده و اين در حالي است كه مسافران بايد با مراجعه به فرودگاه در يك شرايط نابسامان بين چند هزار كيف و چمدان، چمدان خود را پيدا كنند!
وي افزود: از طرف ديگر كنسل شدن پروازهاي داخلي و پاسخگو نبودن نسبت به اين شرايط، موجب برخي اعتراض ها نسبت به مديريت حمل و نقل و جابجايي شده است.
قاضي زاده گفت: براي نمونه مدير اداره اي تعدادي از بازنشسته هاي اداره را براي زيارت به مشهد فرستاده بود، اما در پرواز برگشت به دليل بروز اختلال در پروازها به آنها گفته مي شود كه مسافران دبي از شما واجب ترند، فعلاً براي شما نمي توانيم كاري بكنيم!
قاضي زاده با بيان اينكه اغلب رفت و آمدهاي نمايندگان مجلس و ساير مسؤولان نيز دچار مشكل مي شود و اگر يك سفر ضروري پيش بيايد، واقعاً مصيبت داريم، تأكيد كرد: اين در حالي است كه اينها موظفند وضعيت مسافران را تعيين تكليف و بابت تأخيرها خسارت پرداخت كنند.
نماينده مشهد و كلات افزود: متأسفانه بر دفاتر فروش و ايرلاين ها هيچ نظارتي نيست و به صرف اينكه بگوييم اينها شركتهاي خصوصي هستند و به ما ربطي ندارد مشكلي حل نمي شود!
قاضي زاده گفت: تاكنون چندين بار با آقايان اسماعيلي، استاندار و بلوكيان و معاون پارلماني صحبت كرده ايم و ظاهراً فايده اي نداشته است!

اطلاعات غير واقعي است
مديركل فرودگاه هاي خراسان نيز با انتقاد از اين نماينده گفت: متأسفانه همه آمار و اطلاعات ارايه شده توسط دكتر قاضي زاده غيرواقعي است.
اسماعيلي با اشاره به تأخير پروازهاي حجاج گفت: از 33 پرواز انجام شده 22 پرواز با يك تا سه ساعت تأخير صورت گرفته و تنها يك پرواز با 5/16 ساعت تأخير انجام شده است.
وي افزود: با توجه به وضعيت هواپيماها اين تأخيرها غيرقابل پيش بيني شده است.
مديركل فرودگاه هاي خراسان در مورد وضعيت وسايل و چمدانهاي حجاج گفت: وسايل حجاجي كه بار اضافه تر از حد مجاز دارند با هواپيماي يك شركت هواپيمايي ديگر به فرودگاه مشهد منتقل مي شود و به منظور رفع مشكل با وجود محدوديت فضا بخشي از سالن ترانزيت به اين امر اختصاص داده شده كه وسايل، ساكها و چمدانها براساس شماره كاروان و با رنگ مشخص چيده شده و حجاج پس از مراجعه مي توانند با ارايه مدارك، وسايل خود را دريافت كنند و هيچ به هم ريختگي وجود ندارد.
اسماعيلي در مورد موضوع بازنشستگان و پرواز دبي گفت: اتفاقاً اين مسأله عكس موضوعي بوده كه ذكر شده و پرواز دبي شركت هواپيمايي آسمان به دليل مشكل فني ساعت 9 صبح در مشهد زمين گير شد و با توجه به اينكه مشكل هواپيما رفع نشد 2 هواپيماي جايگزين از تهران به مشهد آمد و ساعت 10 شب پرواز دبي انجام شد و در مدت انتظار نيز پذيرايي از مسافران انجام شد و ساير پروازهاي داخلي آن روز در زمان خود انجام شده است.
وي اظهار داشت: تأخير پروازها را تأييد نمي كنم ولي در مواردي چون جان مسافران در خطر است نمي توان بدون تدبير عمل كرد.
مديركل فرودگاه هاي خراسان تصريح كرد: تاكنون از ابتداي مجلس هفتم هيچ گفتگويي با اين نماينده نداشته ام و حتي دكتر قاضي زاده يك بار هم از مجموعه فرودگاه به طور رسمي بازديد نكرده است.

برداشت بي رويه از آبهاي زيرزميني خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: به دليل حفر چاه هاي غيرمجاز سفره هاي زيرزميني اين استان آسيب جدي ديده است.
سيدهادي سيد اظهار داشت: هم اكنون دو هزار و 901 حلقه چاه در خراسان شمالي وجود دارد كه بخش زيادي از اين چاه ها مجوز ندارند.
وي اين امر را موجب كاهش آبهاي سطحي در دشتها و بيابانهاي اين استان ذكر كرد و اظهار داشت: در برخي از مناطق عمق بعضي از چاه ها تا 220 متر مي رسد.
وي با بيان اينكه دولت براي حل اين موضوع مصوبه مهمي را در سفر به خراسان شمالي گذراند، تصريح كرد: براساس اين مصوبه با بسته شدن هر پنج حلقه چاه غيرمجاز در اين استان دو چاه مجاز حفاري خواهد شد.

استاندار خراسان شمالي: GIS جريان اطلاعات را به طور بنيادي تغيير مي دهد

بجنورد - خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي گفت: «GIS» جريان اطلاعات را به طور بنيادي تغيير مي دهد.
مهندس جهانبخش در نشست كاربران «GIS» استان اظهار داشت: اهميت «GIS» و كاربرد آن، امروز براي ما در حوزه برنامه ريزي و تصميم گيري در بخشهاي مديريتي قابل توجه است.
وي افزود: هر تصميمي براساس اطلاعات و داده ها صورت مي گيرد و هر چه اين اطلاعات صحيح تر باشد، تصميم گيري درست و پخته تر خواهد بود.
معاون برنامه ريزي و بودجه استانداري خراسان شمالي نيز گفت: «GIS» سيستمي متشكل از سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات، نيروي انساني، روشها و مدلهاست كه قابليت ذخيره سازي، بازيابي و بروزرساني اطلاعات جغرافيايي و توصيفي را به طور مرتبط با يكديگر داراست، به طوري كه بتوان انواع تحليلهاي فضايي را بر روي آنها انجام داد.
مهندس نادري خاطرنشان كرد: «GIS» در بخش صنعت و معدن، تأمين امنيت مناطق مرزي، مطالعات منابع آب، تحليلهاي جمعيتي، شناسايي و تحليل جرم و جنايت، مديريت و برنامه ريزي شهري، آمايش سرزمين، مديريت بحران، كشاورزي، جنگلداري، مديريت منابع طبيعي، سوانح و بلاياي طبيعي كاربرد دارد.
وي تهيه و بهنگام سازي نقشه هاي بلوك شهري در مقياس 2000:1 شامل 15 شهر استان تهيه و بهنگام سازي نقشه هاي بلوك آبادي هاي بالاي 300 خانوار در مقياس 2000:1 شامل 38 آبادي، تهيه و بهنگام سازي نقشه هاي پوششي استان به همراه اطلاعات تقسيمات سياسي شهرستان، بخش، دهستان، آبادي هاي اصلي و فرعي و مزارع در مقياس50000:1 را از اقدامهاي انجام شده در استان عنوان كرد.

ذخيره 7 هزار تن ذرت علوفه اي در كاشمر

كاشمر- خبرنگار قدس: با توجه به سرمازدگي سال گذشته و خشكسالي سال جاري ذخيره ذرت علوفه اي موجب دلگرمي دامداران كاشمر خواهد بود.
مديرجهاد كشاورزي كاشمر با بيان اين مطلب گفت: در سال جاري هفت هزارتن ذرت علوفه اي در واحدهاي گاو داري و دامداري منطقه ذخيره سازي شده است.
مهندس صوابي افزود: در سال زراعي 87-86 بيش از 120 هكتار زمين به كشت ذرت علوفه اي اختصاص يافت كه نسبت به سال زراعي قبل حدود چهار برابر رشد را نشان مي دهد.
وي تأكيد كرد كه ذرت علوفه اي ذخيره سازي شده از مزارع شهرستان و نقاط همجوار تأمين شده است. وي مصرف اين محصول را به عنوان خوراك دام به ويژه گاو شيري، تأمين علوفه آبدار در زمستان، هضم آسان و كاهش هزينه خوراك دام و افزايش توليد شير و گوشت بسيار مؤثر دانست.

يك نماينده مجلس : تفريحگاه ارزنه به مركز تفريحي و گردشگري تبديل مي شود

تايباد- خبرنگار قدس: نماينده مردم تايباد در مجلس شوراي اسلامي در بازديد از پروژه هاي عمراني باخرز و تفريحگاه ارزنه گفت: با اعتبارات تخصيص يافته و در حال تخصيص، تفريحگاه ارزنه به يكي از مهمترين مراكز تفريحي و گردشگري استان خراسان رضوي تبديل مي گردد.
وي افزود 230 ميليون تومان اعتبار براي احداث جاده و دسترسي به اردوگاه ارزنه و ديوار ساحلي اختصاص يافته است.
وي گفت: روستاي ارزنه و بيشتر روستاهاي باخرز با مشكل آب شرب بهداشتي مواجه مي باشد كه با راه اندازي مجتمع آبرساني، باخرز تا دهه فجر امسال آب شرب اين روستا كه بيش از هزار خانواده جمعيت دارد، به بهره برداري مي رسد.
دكتر اسدالهي در خصوص پروژه گاز رساني باخرز گفت: تلاش مي كنيم تا 22 بهمن با حضور استاندار خراسان رضوي كلنگ پروژه گازرساني را به بخش 50 هزار نفري باخرز به زمين بزنيم.وي گفت: در حوزه انتخابيه تايباد و تربت جام در حال حاضر بيش از 164 پروژه عمراني در حال انجام مي باشد كه فقط براي اجراي طرح معدن سيليس تربت جام بيش از 1300 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.وي با تقدير از خدمات دولت نهم در منطقه گفت: فاصله شهرستان تايباد و تربت جام با شاخص برخورداري استان زياد است و بايد براي كم كردن فاصله برخورداري، مسؤولان تلاش كنند.
 پنجشنبه 5 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن