تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820968686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم آستارا در مجلس:روستاي حيران مي‌تواند مقصد گردشگران باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم آستارا در مجلس:روستاي حيران مي‌تواند مقصد گردشگران باشد
خبرگزاري فارس: نماينده مردم آستارا در مجلس گفت: گردنه و روستاي زيباي حيران آستارا يكي از جاذبه‌هاي اصلي گردشگري طبيعت در گيلان است و مي‌تواند مقصد گردشگران باشد.


به گزارش خبرگزاري فارس از آستارا، فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در بازديد از گردنه و روستاي حيران و عنبران آستارا كه به همراه فرماندار، معاونان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان و استان انجام گرفت، هدف از اين بازديد را بررسي مشكلات روستاييان منطقه حيران و عنبران به منظور برنامه‌ريزي در اختصاص اعتبارات سال آينده عنوان كرد.
وي افزود: روستاي حيران با آن گردنه كوهستاني منحصر به فرد، مركزي مفيد براي گردشگري پايدار بوده ولي متاسفانه از امتيازهاي اين روستاي ديدني در رونق صنعت گردشگري استفاده كاربردي و مفيد نشده است.
دلق‌پوش با اشاره به اينكه روستاي حيران از ظرفيت‌هاي زيادي در زمينه‌هاي گوناگون به ويژه صنعت گردشگري برخوردار است اظهار داشت: نگاه سرمايه‌گذاران با توجه به وجود توانمندي بالا و دلايل مختلف به گردنه و روستاي حيران معطوف شده است كه بايد از اين فرصت نهايت بهره را برد.
نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي رفع مشكلات روستاي حيران و دهستان‌هاي اطراف آن را نيازمند توجه ويژه مسئولان دانست و هماهنگي مديران را در تمام بخش‌هاي اجرايي براي توسعه منطقه حيران خواستار شد.
وي بر ضرورت برنامه‌ريزي و تمهيدات لازم براي رفع مشكلات موجود در منطقه حيران آستارا تاكيد كرد و گفت: اگر مسئولان در تامين نيازهاي اوليه ساكنان روستاي حيران اقدام‌هاي اساسي را انجام دهند مي‌توان در افزايش رونق اقتصادي اين منطقه گام‌هاي اساسي برداشت.
دلق‌پوش تصريح كرد: ويلاسازي و فروش زمين در اين منطقه به رشد و توسعه آن كمكي نمي‌كند و لازمه توسعه و پيشرفت منطقه حيران اجراي طرح‌هاي سازنده و پايدار گردشگري است.
نماينده مردم آستارا در مجلس خدمات گسترده دولت نهم در زدودن غبار محروميت از چهره روستاها را مهم و قابل ستايش خواند و بيان داشت: محروميت‌زدايي در صدر برنامه‌هاي دولت واقع شده و اين عمل در دولت نهم شتاب افزون‌تري گرفته است.
وي برحل مشكلات گاز و برق‌رساني در منطقه حيران تاكيد كرد.
دلق‌پوش با اشاره به لزوم اجراي كامل طرح هادي در منطقه گردشگري حيران اذعان داشت: همياري مردم در اجراي كامل طرح هادي زمينه هر چه بهتر اجرا شدن آن را فراهم مي‌سازد.
وي بهسازي راه‌هاي روستايي و انشعاب گاز، برق، احداث مركز درماني و بهداشتي را از مهم‌ترين برنامه‌هاي پيش روي مسئولان شهرستان و استان به منظور توسعه منطقه حيران برشمرد.
دلق‌پوش تاكيد كرد: توسعه خدمات زيربنايي منطقه حيران از جمله مواردي است كه مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي بايد در رفع آن گام بردارند.
فرماندار آستارا نيز در اين بازديد اظهار داشت: گردنه و منطقه زيباي حيران آستارا از جاذبه‌هاي منحصر به فرد گيلان است كه نظر هر مسافر و گردشگري را به طرف خود جلب مي‌كند.
كيوان اسدپور با اشاره به اينكه يكي از سياست‌هاي مهم دولت نهم توجه به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته كشور است افزود: اجراي طرح‌هاي عمراني در روستاها بايد در اولويت برنامه‌هاي عمراني شهرستان آستارا قرار گيرد زيرا اين خواسته دولت است و بايد به بهترين وجه عملي شود.
وي بر حل مشكلات روستانشينان شهرستان بندر مرزي آستارا تاكيد كرد و گفت: قطعاً حل مشكلات آب، برق، گاز و راه‌هاي روستايي را در سرلوحه اقدام‌هاي زيربنايي شهرستان قرار مي‌دهيم و به تدريج و با تامين اعتبار روند انجام كارها سرعت خواهد يافت.
اسدپور اضافه كرد: برنامه‌ريزي‌هاي بسياري براي پيشگيري از بروز مشكل سوخت و گازرساني در روستاها و شهر آستارا انجام شده است.
در اين بازديد اعضاي شوراهاي روستايي و دهياران مناطق حيران و عنبران آستارا مشكل افت برق، اجراي كند طرح هادي، عدم وجود جاده‌هاي مناسب روستايي، سنددار نبودن زمين‌هاي كشاورزي منطقه حيران، نبود گاز، عدم وجود مركز بهداشتي و درماني، نبود نانوايي، عدم استقرار پايگاه امداد و نجات و آتش‌نشاني و نبود فضاهاي ورزشي براي جوانان منطقه را از مهم‌ترين مشكلات مناطق خود عنوان كردند و خواستار حل و رفع مشكلات موجود توسط مسئولان شهرستان شدند.
انتهاي پيام/ش10
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن