تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816355383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي لاريجاني:شكست يكجانبه گرايي خدمت بزرگ ايران به بشريت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علي لاريجاني:شكست يكجانبه گرايي خدمت بزرگ ايران به بشريت است
قم - خبرگزاري مهر: رئيس مجلس شوراي اسلامي خدمت بزرگ جمهوري اسلامي به بشريت را شكست يكجانبه گرايي دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، دكتر علي لاريجاني روز چهارشنبه در گردهمايي مبلغان حوزه علميه قم كه در مدرسه فيضيه برگزار شد بيداري كنوني مردم جهان را مرهون انقلاب اسلامي دانست و افزود: اگر امروز مي بينيم مردم دنيا در مقابل ظلم و ستم ساكت نمي نشيند به خاطر نقش آفريني هايي است كه انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) داشته است.

وي شكست يكجانبه گرايي را به عنوان خدمتي بزرگ از جمهوري اسلامي به جامعه بشري ذكر كرد و گفت: پايبندي به آرمان هاي امام و پيروي از فرامين و تاكيدات مقام معظم رهبري دستاوردهاي ارزنده اي را براي انقلاب به همراه خواهد داشت.

لاريجاني تصريح كرد: اگر مي خواهيم در مقابل توطئه هاي دشمنان مقابله كنيم بايد راه امام و فكر رهبري را ادامه دهيم چون تنها پافشاري و استقامت در اين راه است كه ما را به نتيجه خواهد رساند.

روحانيون سرمايه ملي كشور هستند

وي به نقش روحانيون در طول تاريخ ايران اشاره كرد و گفت: روحانيت همواره مسئوليت سنگيني را بر عهده داشته است كاري كه روحانيت در كشور انجام داد و امروز نتايج آن را مي بينيم بسيار ارزشمند است.

رئيس قوه مقننه اظهار داشت: اگر كسي دين هم نداشته باشد و نگاهي به نقش روحانيون بيندازد بايد اين قشر فرهنگي را به عنوان سرمايه ملي كشور تلقي كند.

لاريجاني به روشنگري روحانيون در طول تاريخ اشاره كرد و افزود: روحانيت همواره در مقابل حوادث به عنوان رهبر براي جامعه جريانات را براي جامعه تبيين كرده اند، رفتار آنان در جنگ ايران و روس، فتاواي آنان در مقاطع مختلف حضور روحانيت در دفاع مقدس و ... حاكي از اهتمام آنان به استقلال و تماميت ارضي كشور بوده است.

نماينده مردم قم بيان داشت: استفاده درست از نظرات روحانيون و سرمايه گذاري در اين جمعيت تراز جمهوري اسلامي ايران را در عرصه بين المللي را معرض مي كند.

وي نهاديه شدن فكر اسلامي در كشور را به عنوان عاملي مهم در عدم تغير و تحول منافع ايران دانست و تاكيد كرد: ما بايد با بررسي نقش مهم روحانيون در استقلال كشور و شناسايي نقاط قوت فرهنگي متناسب با نيازها برنامه ريزي كنيم.

لاريجاني خاطر نشان كرد: بايد همت بلند روحانيت براي حفظ اسلام و تشيع به عنوان ترجماني براي رضايت از جمهوري اسلامي براي مردم و جامعه تبيين شود.

اصلاحات غربي براي منطقه خاورميانه شر است

لاريجاني در ادامه به حوادث منطقه خاورميانه اشاره كرد و ضمن محكوم كردن لشكر كشي آمريكا به عراق و افغانستان و توطئه هاي غربيان براي ايجاد اصلاحات در منطقه يادآور شد: اصلاحات و نسخه هايي كه غربيان براي منطقه خاورميانه پيچيده اند ظاهري خير دارد اما در باطن شر، دروغ و عذاب آور است كه حتما بايد كشور هاي منطقه در قبال اين توطئه ها هوشيار باشند.

وي علت شكست اسرائيل در جنگ با حزب الله و بن بست آمريكا در عراق را ناشي از بيداري تفكر اسلامي دانست و گفت: آمريكا با هزينه هاي سنگين به مردم مظلوم عراق حمله كرد ولي امروز مشاهده مي كنيم كه تنفر از لشكر كشي بوش بسيار گسترده و جهاني شده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي سياست دو گانه آمريكا با كشورهاي داراي انرژي هسته اي را عامل گسترش سلاح هاي كشتار جمعي در دنيا خواند و افزود: اين رفتار دوگانه و متضاد اعتبار حقوقي و بين المللي آمريكا را دچار مشكل كرده است.

وي گفت: آمريكا در قبال برنامه هسته اي ايران سياست اغتشاش كور را پيش گرفت و به علت وجود ظرفيت تفكر اصل اسلامي، بيداري ملت و عدم درك مسئولان آمريكايي از تفكر انقلابي عملا سياست هاي آنان نتيجه اي در بر نداشت.

لاريجاني به بحران اقتصادي غرب و آمريكا اشاره كرد و افزود: در سال 2001 آمريكا جزء طلبكارترين كشورهاي دنيا بود اما امروز به دليل سياست هايي كه داشته است جزء مقروض ترين كشورها قرار گرفته است و 10 هزار ميلارد دلار بدهي ايالات متحده به كشورهاي خارجي است.

نماينده مردم قم ضمن هشدار نسبت به عواقب نشست و برخواست برخي كشورها با آمريكا و برنامه ريزي عليه ايران تصريح كرد: اين كشورها بايد توجه داشته باشند و خودشان را وارد بازيي نكنند كه مجبور شوند هزينه هاي زيادي بابت آن پرداخت كنند.

وحدت ملي نياز امروز كشور است

لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش به مسائل داخلي كشور اشاره كرد و وحدت ملي در سايه فرامين رهبري را به عنوان يك نياز دانست و گفت: ارائه نظرات مختلف در عرصه هاي گوناگون طبيعي است اما اين اختلافات جزيي نبايد باعث تفرقه در كشور شود.

وي ساماندهي وضعيت اقتصادي كشور را اولويت مهم مجلس ذكر كرد و بيان داشت: مجلس از تمام طرح هايي كه بتواند مشكلات اقتصادي كشور را سروسامان دهد با آغوش باز استقبال مي كند اما از طرح هايي كه باعث ايجاد فشار به مردم شود عبور خواهيم كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: فشار اقتصادي از مردم بايد برداشته شود.

وي گفت: ممكن است در مجلس نيز تفاوت راي وجود داشته باشد ما سوگند خورده ايم كه از حقوق ملت دفاع كنيم ونبايد به دنبال مسائل حزبي باشيم.

مبلغان سند چشم انداز را براي مردم تبيين كنند

لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش به سند چشم انداز و سياست هاي كلي اصل 44 اشاره كرد و گفت: بايد تلاش كنيم تا علاوه بر محقق شدن سياست هاي اصل 44 بتوانيم با برنامه ريزي مناسب به افق هاي بلند سند چشم انداز برسيم.

وي از تشكيل كميسيون ويژه اي در مجلس جهت بررسي طرح تحول اقتصادي خبر داد و گفت: ما بايد كارهايي را دنبال كنيم كه ضمن برداشت فشار از روي مردم كشور را به سمت سند چشم انداز رهنمون كند.

نماينده مردم قم تاكيد كرد: مبلغان و رسانه ها بايد جزئيات سند چشم انداز را براي مردم تبيين كنند.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن