تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده شيراز در خانه ملت: *جهاددانشگاهي بايد مكمل فعاليت‌هاي بخش خصوصي باشد *اين نهاد انقلابي مي‌تواند به خلأهاي موجود در كشور پاسخ دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده شيراز در خانه ملت: *جهاددانشگاهي بايد مكمل فعاليت‌هاي بخش خصوصي باشد *اين نهاد انقلابي مي‌تواند به خلأهاي موجود در كشور پاسخ دهد
خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: مجلس

نماينده مردم شيراز در خانه ملت با حضور در جهاد دانشگاهي واحد فارس، از نزديك با فعاليت‌ها و توانمندي‌هاي اين نهاد علمي ـ دانشگاهي آشنا شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، از شيراز، جعفر قادري در ديدار با رييس، معاونان و مديران جهاد دانشگاهي واحد فارس با اشاره به تلاش‌ها براي واگذاري تصدي‌گري دولتي در كشور گفت: ساختار بخش دولتي هنوز به گونه‌اي تعريف نشده كه با ايجاد يك فضاي رقابتي، كار را به بخش خصوصي واگذار كند و كار را با كيفيت برتر از آن تحويل بگيرد. بنابراين در چنين شرايطي، بخش خصوصي گلايه‌هاي فراواني دارد كه توانمندي و امكانات داريم، اما كاري براي ارجاع به ما وجود ندارد و از طرفي در بخش دولتي هم محدوديت‌هاي مالي و منابع انساني و اداري و غيره باعث مي‌شود كه اين بخش هم نتواند نقش فعالي را در كشور بازي كند.

وي ادامه داد: در اين بين حلقه‌هاي مفقوده‌اي وجود دارند كه همان نهادهاي عمومي هستند و تا زماني كه بخش دولتي بتواند خود را توانمند كرده و فعاليت‌ها را تعريف كند و در شرايط رقابتي و برابر، امور را به بخش خصوصي واگذار كند و بعد هم به درستي نظارت و كنترل كند، بايد يك سري نهادهاي عمومي وجود داشته باشند كه از يك طرف مورد اعتماد و وثوق بخش دولتي باشند و بتوانند در مواردي كه ماهيت، شاكله و ابعاد كل تعريف نشده، با تزريق اعتبارات دولتي، كار را به اجزاي كوچك‌تري تعريف كرد، و از ظرفيت بخش‌هاي خصوصي استفاده كنند.

به اعتقاد نماينده مردم شيراز در خانه ملت، جهاد دانشگاهي با توجه به تماس با بدنه آكادميك و همچنين عمومي جامعه و نيز تنوع حوزه‌هاي فعاليتي آن مي‌تواند اين امكان را براي كشور فراهم كند.

وي ادامه داد: تنوع كاري به جهاد دانشگاهي اين امكان را مي‌دهد كه در هر حوزه‌اي خلأهاي موجود در كشور را پر كند؛ منتهي اين نهاد بايد مراقبت كند كه خود را به تصدي‌گري و عدم استفاده از توانمندي بخش خصوصي محدود نكند.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه جهاد دانشگاهي بايد مكمل فعاليت‌هاي بخش خصوصي باشد، ادامه داد: اين نهاد انقلابي بايد با هدف باز كردن روزنه‌هاي جديد به روي بخش خصوصي فعاليت كند و زمينه‌هاي اطمينان بخشي به فعاليت‌هاي بخش خصوصي را در كشور فراهم كند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي تحقيقاتي در دانشگاه‌هاي كشور گفت: جهاد دانشگاهي بايد فعاليت‌هاي پژوهشي خود را بر فعاليت‌هاي كاربردي متمركز كند و به خلأهاي موجود كشور پاسخ دهد.

به اعتقاد اين استاد دانشگاه شيراز، وضعيت موجود دانشگاه‌ها باعث شده كه اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها چندان خود را با مسائل جامعه درگير نكنند؛ بنابراين جهاد دانشگاهي مي‌تواند خيلي راحت با شناسايي نيازهاي جامعه، ظرفيت‌هاي دانشگاه را به كار بگيرد و نقش حلقه واسط بين دانشگاه و جامعه بازي كند.

وي با تأكيد بر لزوم تلاش جهاد دانشگاهي براي پر كردن خلأهاي فرهنگي كشور در حوزه تحقيقات كاربردي، مسوولان و مديران اين نهاد را از ورود به حوزه‌هاي تكراري برحذر داشت و گفت: جهاد دانشگاهي در راستاي سياست‌هاي اصل 44 قانون و كاهش نقش دولت در عرصه اقتصاد، بايد به شكل دهي شركت‌هاي خصوصي توانمند كمك كند.

وي اضافه كرد: جهاد دانشگاهي مي‌تواند شركت‌هاي خصوصي را توانمندسازي كند تا امكان واگذاري رقابتي امور به بخش خصوصي فراهم شود.

به اعتقاد قادري، جهاد دانشگاهي حلقه واسط بخش خصوصي و دولتي براي فعال سازي ظرفيت‌هاي موجود كشور است.

وي ادامه داد: در فعاليت‌هاي اجتماعي بايد به سمت نهادسازي و تعريف فرآيندهاي قابل واگذاري حركت كنيم؛ بنابراين نهادهاي عمومي مثل جهاد دانشگاهي با نگرش ظرفيت سازي براي بخش خصوصي مهم هستند.

به گزارش ايسنا از شيراز، در اين ديدار مهندس مسعود رستگار رييس جهاد دانشگاهي فارس گزارشي از فعاليت‌هاي اين نهاد در فارس ارائه كرد و گفت: تلاش كرده‌ايم تمام توان جهاد دانشگاهي در سراسر كشور را در جهت توسعه استان به ويژه در حوزه پژوهشي فعال كنيم.

به گفته وي اولويت فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي به ترتيب در امور فرهنگي، پژوهشي و آموزشي سامان دهي شده است.

رستگار ادامه داد: عمده فعاليت‌هاي فرهنگي اين نهاد در حوزه فعاليت‌هاي قرآني با راه‌اندازي گروه‌هاي تخصصي فعاليت‌هاي تجسمي و نيز شعبه استان خبرگزاري قرآني متمركز شده است؛ ضمن اين‌كه خبرگزاري ايسنا، مركز افكارسنجي و سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي هم در فارس فعال هستند.

وي با بيان اين‌كه در سال گذشته 92 طرح پژوهشي و در سال جاري 51 طرح پژوهشي اولويت‌دار استاني را به كارگروه پژوهش و فناوري استان پيشنهاد كرده‌ايم، ادامه داد: تعداد قابل توجهي از طرح‌ها مراحل داوري خود را گذارنده، اما به علت مشكلات موجود در اعتبارات پژوهشي، هنوز عملياتي نشده‌اند.

ربيس جهاددانشگاهي فارس اظهار اميدواري كرد با جديت بيشتر مسوولان فارس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مشكل اعتبارات پژوهشي استان تا قبل از پايان سال جاري حل شود.

به گفته رستگار در زمينه سلول‌هاي بنيادي نيز فعاليت‌هاي شايسته‌اي در استان صورت گرفته كه اطلاعات تكميلي آن به زودي به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وي همچنين گزارش مختصري از فعاليت‌هاي سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان، مركز آموزش عالي علمي و كاربردي، معاونت آموزشي و از جمله آموزش كاركنان دولت، راه‌اندازي مراكز آموزشي جهرم و كازرون را به اطلاع نماينده مردم در خانه ملت رسانيد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن