تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تصويب اساسنامه؛سازمان كشورهاي صادركننده گاز ايجاد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: با تصويب اساسنامه؛سازمان كشورهاي صادركننده گاز ايجاد شد


تهران- خبرگزاري كار ايران
پس از گذشت 7 سال از تأسيس مجمع كشورهاي صادركننده گاز، سازمان كشورهاي صادركننده گاز تشكيل شد.

به گزارش ايلنا، با تصويب اساسنامه سازمان كشورهاي صادركننده گاز و تعيين دوحه به عنوان دبيرخانه اين سازمان، مجمع كشورهاي صادركننده گاز به سازماني رسمي تبديل شد.
«سرگئي شماتكو»، وزير انرژي روسيه ديروز در پايان نشست وزيران مجمع كشورهاي صادركننده گاز در شهر مسكو گفت: امروز سازماني جديد به دنيا آمد. اساسنامه آن نيز تصويب شد و مقر رسمي اين سازمان در قطر خواهد بود.
در اساسنامه يادشده مقرراتي براي اعضاي مجمع كشورهاي صادركننده گاز تعيين شده است.
به گزارش ايلنا، نشست وزيران در ابتدا قرار بود اواسط ماه جاري ميلادي (نوامبر) برگزار شود اما به دليل نياز به وقت بيشتر براي تهيه پيش‌‏نويس اساسنامه، اين نشست به تعويق افتاد.
الجزاير، بوليوي، برونئي، مصر، اندونزي، ايران، ليبي، مالزي، نيجريه، قطر، روسيه، ترينيداد و توباگو، امارات و ونزوئلا به عنوان اعضا و نروژ و گينه استوايي به عنوان دو ناظر در نشست ديروز مجمع كشورهاي صادركننده گاز شركت داشتند.
مجمع كشورهاي صادركننده گاز در سال 2001 تشكيل شد. پنج كشور اين مجمع يعني روسيه، ايران، قطر، ونزوئلا و الجزاير 73 درصد از ذخاير جهاني گاز را در اختيار دارند و 42 درصد از توليد جهاني گاز در اين پنج كشور صورت مي‌‏گيرد.
كشورهاي مصرف كننده گاز بيم آن دارند كه مجمع كشورهاي صادركننده گاز به سازماني همچون سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) تبديل شود و اعضاي آن قيمت گاز را تعيين كنند يا حداقل بر قيمت‌‏ها تاثير بگذارد.
پايان پيام

كد خبر: 464729
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن