تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812104282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حيدري آخرين وضعيت مسكن مهر را تشريح كرد: * طرح براي اقشار كم درآمد است نه بي‌درآمدها! * شايد سهم آورده‌ متقاضيان به 25 ميليون تومان برسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حيدري آخرين وضعيت مسكن مهر را تشريح كرد: * طرح براي اقشار كم درآمد است نه بي‌درآمدها! * شايد سهم آورده‌ متقاضيان به 25 ميليون تومان برسد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

مديركل تعاون استان تهران از پرداخت وام يك ميليون توماني آماده سازي در بانك‌ها خبر داد و ابراز اميدواري كرد با توجه به ايجاد خط اعتباري از سوي بانك مركزي براي اعطاي تسهيلات مسكن مهر، مشكلات اعطاي وام حل شود.

محمود حيدري ـ مديركل تعاون استان تهران ـ در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار تعاون ايسنا از آخرين اطلاعات روند اجراي طرح مسكن مهر، وضعيت واگذاري زمين‌ها، موقعيت شهرهاي جديد، آمار واحدهاي در دست ساخت، آورده‌ متقاضيان و علل انصراف برخي افراد از طرح سخن گفت.

وي اظهار كرد: در شهر جديد پرند براي 115 هزار نفري كه معرفي شده‌اند 20 هزار واحد در فازهاي 4 و 5 آماده سازي شده است و تنها بحثي كه ميان ما و مديريت شهر جديد پرند وجود داشت، در مورد بلندمرتبه سازي و كوتاه مرتبه سازي بود.

* پرندي‌ها و مخالفت با بلندمرتبه‌سازي

حيدري افزود: مديريت شهر جديد پرند اصرار به بلند مرتبه‌سازي داشت، ولي به دليل آنكه برج سازي20 تا 30 درصد هزينه‌ تمام شده را افزايش مي‌دهد و مغاير با روح طرح است، مورد موافقت قرار نگرفت؛ چرا كه تاكيد رييس‌جمهور اين بوده كه حداكثر پنج طبقه باشد و هزينه‌ها به حداقل برسد.

مديركل تعاون استان تهران ادامه داد: در نهايت بنا شد تا مديريت شهر جديد پرند اين مساله را بپذيرد و به تعاوني‌ها زمين واگذار و مجري و مشاور ذي‌صلاح معرفي كند.

حيدري تصريح كرد: اخيرا با الحاق 1200 هكتار به محدوده‌ شهر جديد پرند، بنا شد تا 800 هكتار از آن در قالب تفاهم نامه در اختيار اتحاديه‌هايي قرار گيرد كه اداره كل تعاون براي آماده سازي معرفي مي‌كند كه در حال حاضر با دو اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن كاركنان وزارت دفاع و تعاوني‌هاي مسكن فرهنگيان استان تهران براي عرضه 600 هكتار زمين تفاهم نامه انجام شده است.

* تعاوني به اندازه نياز ثبت كرده‌ايم

وي با اشاره به تاسيس 540 تعاوني مسكن مهر در سطح شهر تهران و مناطق 22 گانه گفت: از اين تعداد 370 تعاوني در شهر تهران و 170 تعاوني در شهرستان‌هاي استان تهران ايجاد شده است و تعاوني‌ به اندازه نياز تاسيس و ثبت كرده‌ايم.

مديركل تعاون استان تهران در ادامه به تعداد زمين‌هاي واگذار شده در دست آماده‌سازي و در حال ساخت اشاره و اظهار كرد: در شهر جديد پرند، تعدادي از تعاوني‌ها در حال انجام عمليات ساختماني هستند و كار ساخت و ساز شروع شده است. در شهر جديد هشتگرد 3200 واحد در حال دريافت پروانه ساختماني هستند و در اشتهارد كرج نيز 24 زمين براي دو هزار واحد آماده تحويل است.

حيدري ادامه داد: در نظرآباد 25 هكتار زمين و در هشتگرد 27 هكتار پيش بيني شده كه مراحل مقدماتي آن طي مي‌شود ولي چون سند مالكيت بايد از سازمان منابع طبيعي به سازمان مسكن و شهرسازي منتقل شود، يك وقفه كوتاهي وجود دارد.

* مشكل زمين در شهريار و واگذاري در اسلام‌شهر و رباط كريم

وي افزود: در شهرستان شهريار با مشكل تامين زمين مواجه هستيم و حدود 9 هزار نفر متقاضي ثبت نام در پشت خط هستند كه در جلسات متعددي از سازمان مسكن و شهرسازي خواستيم تا سريع‌تر در اين باره وارد عمل شود و به همين منظور طرحي را به سازمان مسكن و شهرسازي پيشنهاد كرده‌ايم كه در مرحله بررسي است و انتظار داريم زودتر تصويب شود.

حيدري تصريح كرد: در اسلامشهر و رباط كريم در دو نقطه زمين تحويل شده و مشكلي براي زمين نداريم. در ري اخيرا مجموعه‌اي در كارگروه مسكن و شهرسازي به تصويب رسيده كه مراحل اداري‌اش را طي مي‌كند. در پاكدشت نيز براي 70 هكتار زمين تفاهم نامه امضا شده ولي هنوز به طور قطعي تحويل داده نشده است.

مديركل تعاون استان تهران ادامه داد: در شهرستان ورامين 100 هكتار زمين و در دو نقطه دماوند، زمين تحويل شده است و اميدواريم براي همه‌ كساني كه در سال 86 ثبت نام كرده‌اند و واجد شرايط بودند تا پايان سال 87 زمين تخصيص داده شود.

حيدري در عين حال از پرداخت وام يك ميليون توماني آماده سازي در بانك‌ها خبر داد و ابراز اميدواري كرد: با توجه به ايجاد خط اعتباري از سوي بانك مركزي براي اعطاي تسهيلات مسكن مهر، مشكلات موجود در مورد اعطاي وام حل و مرتفع شود.

* علت انصراف متقاضيان و افزايش سهم آورده‌ تا 25 ميليون تومان

مديركل تعاون استان تهران در بخش ديگري از سخنان خود درباره‌ علل انصراف برخي از متقاضيان مسكن مهر چنين توضيح داد: برخي از متقاضيان به دليل ناتواني از پرداخت يك ميليون تومان آماده سازي كه لازمه عضويت در تعاوني‌هاي مسكن مهر است، انصراف خود را اعلام كرده و برخي ديگر از انصراف‌ها ناشي از افزايش هزينه در رقم ساخت و ساز مسكن بوده است.

وي گفت: اگرچه قبلا رقم اعلام شده شش تا هفت ميليون تومان بود ولي آنچه در ساخت و ساز بر اساس عرف، نرم و كارشناسي قابل تصور است، تابعي از خواسته‌ و مطالبه متقاضي است.

حيدري با بيان اينكه آورده‌ متقاضي تابعي از قيمت تمام شده در زمان تحويل واحد مسكوني است، اظهار كرد: واحد مسكوني هر زماني با هر قيمتي تمام شود، آورده متقاضيان تابع آن خواهد بود. به علاوه ممكن است امروز رقم ساخت و ساز 12 ميليون تومان پيش بيني ‌شود ولي ساختمان يك‌ساله به پايان نمي‌رسد و با احتساب هزينه مصالح و نهاده‌هاي ساختماني، سال بعد هزينه آن افزايش ‌يابد و شايد سهم آورده‌ متقاضيان به 25 ميليون تومان برسد.

مديركل تعاون استان تهران يادآور شد: متقاضيان مسكن مهر بايد ارزش افزوده‌اي را كه طي مدت ساخت و ساز ايجاد مي‌شود محاسبه كنند.همين طور هزينه مشاعات ساختمان از قبيل پاگرد، راه پله و محوطه سازي را در نظر داشته باشند.

* طرح براي اقشار كم درآمد است نه بي‌درآمدها!

او اضافه كرد: از سويي يارانه و امتيازي كه دولت با دادن زمين رايگان و اعطاي تسهيلات 15 ميليون توماني بدون سپرده‌گذاري و با يارانه‌ چهار درصد اختصاص مي‌دهد، مد نظر قرار بدهند.

مديركل تعاون استان تهران با بيان اينكه طرح مسكن مهر براي اقشار كم درآمد است، نه افراد فاقد درآمد و تمكن مالي گفت: كساني كه فاقد تمكن مالي هستند دولت برنامه جداگانه‌اي را براي خانه‌دار كردن آنها در دست دارد و طرح مسكن مهر براي متقاضيان و اقشار كم درآمد پيش‌بيني شده است.

وي تصريح كرد: افراد آزادند كه در طرح مشاركت كنند يا از آن انصراف بدهند ولي بايد در نظر داشته باشند تا زماني كه براي ساخت و ساز مشاركت نكنند و سهم آورده خود را نياورند، بانك‌ها نيز وام نمي‌دهند؛ بنابراين متقاضيان بايد حسن نيت خود را نشان بدهند تا بانك‌ها هم با اطمينان و اعتماد بيشتري تسهيلات بدهند.

حيدري درباره بازگرداندن حق عضويت انصراف دهندگان نيز گفت: طبيعي است كه در صورت انصراف از عضويت، چنان‌چه هزينه كردي در مورد ساخت و ساز، امكانات و ملزوماتي كه تهيه شده وجود داشته باشد از 50 هزار تومان حق عضويت اوليه براي تشكيل پرونده و آورده‌ متقاضي كسر و مابقي به عضو متقاضي بازگردانده مي‌شود.

* هزينه تمام شده توافقي است بين مالك و پيمان‌كار

وي در عين حال مديران تعاوني را در مقابل متقاضيان پاسخگو دانست و افزود: افرادي كه در تعاوني‌ها مشكلي دارند و خواستار راهنمايي و مشاوره هستند، مي‌توانند به ادارات كل تعاون مراجعه كنند و اطلاعات تكميلي را از ما بخواهند. همكاران ما در سطح شهرستان‌هاي استان و شهر تهران نيز آمادگي دارند كه هر نوع سوال و ابهامي كه وجود داشته باشد، پيگيري كرده و پاسخگو باشند.

به گزارش ايسنا مديركل تعاون استان تهران همچنين درباره وجود اين شايعه كه پيمان‌كاران طرح مسكن مهر زير 500 هزار تومان متري ساخت و ساز نمي‌كنند، گفت: ساخت و ساز بايد تابع تفاهم و توافق مالك و تعاوني با پيمانكار و نوع مصالح و اتفاقاتي باشد كه در ساختمان سازي به كار گرفته مي شود.

وي ادامه داد: اين كه پيمانكاران متري 400 هزار تومان يا 600 هزار تومان بسازند، مطلق نيست. موضوع مصالح كيفي و درجه يك، نما و نهاده‌هاي ساختماني مطرح است كه در قيمت و خروجي هزينه تمام شده تاثير بسزايي دارد و اين توافقي است كه از نظر نوع مصالح و كيفيت ساخت بين تعاوني‌ و پيمانكار انجام مي‌گيرد.

مديركل تعاون استان تهران در پايان به اختصاص 600 هكتار زمين در شهر جديد هشتگرد اشاره كرد و گفت: 270 هكتار زمين نيز در مرحله آماده سازي و تحويل به تعاوني‌هاست ولي مساله مورد نظر ما اين است كه اگر واگذاري زمين به تعاوني‌ها صورت نگيرد و پروانه ساختماني به نام تعاوني نباشد، بانك‌ها به تعاوني ها تسهيلات نمي‌دهند؛ بنابراين بايد واگذاري‌ها سريع‌تر انجام شود تا دريافت تسهيلات اتفاق بيافتد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن