تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809879305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيين‌نامه سازمان «اوپك گازي» تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: آيين‌نامه سازمان «اوپك گازي» تصويب شد
كشورهاي صادركننده گاز روز گذشته در مسكو آيين نامه سازمان «اوپك گازي» را تصويب كردند و اكنون روند ايجاد اين سازمان را مي توان عملا تمام شده دانست.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ورميانووستي»، اكنون ديگر مي‌توان روند ايجاد سازمان «اوپك گازي» را عملا تمام شده در نظر گرفت. وزراي انرژي 12 كشور صادر كننده گاز روز گذشته طي نشستي در مسكو آيين نامه اين سازمان را تصويب كردند كه در واقع مي توان از آن بعنوان اصول اتحاد غير رسمي اعضاي سازمان «اوپك گازي» ياد كرد.
اعضاي اين سازمان، همانطور كه در نشست روز گذشته تاكيد شد، كليه جهت گيريها مربوط به اقدامات خويش در عرصه گاز را با يكديگر هماهنگ خواهند كرد و مهمترين جهت گيري اين سازمان، تدوين مكانيزمي براي تعيين قيمت گاز در بازار جهاني خواهد بود.
در بين اين فعاليتها مي توان به تبادل اطلاعات در خصوص پيش بيني هاي لازم در خصوص اجراي برنامه هاي سرمايه گذاري، نحوه همكاري موثر با كشورهاي مصرف كننده گاز، مسائل مربوط به استفاده از فن آوري هاي جديد در عرصه اكتشاف و استخراج گاز و سازماندهي امور مشترك اشاره كرد.
به عقيده كارشناسان، اين سازمان جديد التاسيس بايد بتواند بازار جهاني گاز را شفاف تر و صادركنندگان و مصرف كنندگان را مسئوليت پذيرتر از گذشته سازد.
به نوشته اين روزنامه، نخستين نشست مجمع كشورهاي صادركننده گاز در سال 2001 در تهران برگزار شد كه در آن كشورهاي الجزاير، بوليوي، برونئي، ونزوئلا، مصر، اندونزي، ايران، ليبي، مالزي، نيجريه، قطر، روسيه، نروژ ( بعنوان ناظر)، امارات متحده، تريناداد و توباگو شركت داشتند. اين كشورها در مجموع 40 درصد از كل استخراج گاز جهان و 70 درصد ذخاير گازي در جهان را در اختيار دارند.
بر اساس توافقات صورت گرفته در اين نشست، مقر سازمان «اوپك گازي» عليرغم خواسته روسيه كه روي سنت پترزبورگ تاكيد داشت، در دوحه (قطر) استقرار خواهد يافت كه نشست بعدي كشورهاي صادر كننده گاز نيز در آنجا برگزار مي شود. علاوه بر اين گينه اريتره نيز به عضويت اين سازمان در آمد و با وضعيت عضويت ناظر قزاقستان نيز موافقت شد.
ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه روز گذشته طي سخناني در اين نشست، تصريح نمود كه هزينه توليد گاز بشدت رو به افزايش است، به همين دليل دوران گاز ارزان قيمت ديگر به پايان رسيده است.
اين در حالي است كه آمريكا و اتحاديه اروپا بارها اعلام كرده اند كه ايجاد سازمان «اوپك گازي» تهديدي براي امنيت انرژي در جهان بوده و اين امكان را فراهم مي سازد تا قيمت جهاني گاز تحت كنترل كشورهاي خاصي قرار بگيرد.
هر چند كشورهاي عضو سازمان «اوپك گازي» تاكيد دارند كه هدف از ايجاد چنين تشكيلاتي، حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان بوده و راه گفتگو بين دو طرف همواره باز خواهد بود.
البته هنوز چندان مشخص نيست كه سازمان «اوپك گازي» خواهد توانست روي تعيين قيمت گاز در بازارهاي جهاني تاثير بگذارد. برخي كارشناسان با توجه به اختلاف نظرات موجود در بين اعضاي آن، هنوز در اين خصوص ترديد دارند.
هرچند در هر صورت به عقيده كارشناسان، مشخص شدن وضعيت ديپلماتيك سازمان «اوپك گازي» اين امكان را به كشورهاي صادر كننده گاز مي دهد تا شرايط مطلوب تري براي همكاري فراهم ساخته و تكيه خود را روي ممانعت از بروز درگيريهايي نظير آنچه امروزه بين روسيه و اوكراين وجود دارد، خواهد گذاشت.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن