تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غلامحسين الهام:92درصد حجم گاز رسانى به روستاها در دولت نهم انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: غلامحسين الهام:92درصد حجم گاز رسانى به روستاها در دولت نهم انجام شد
دكتر غلامحسين الهام گفت: 92درصد حجم گاز رساني به روستاها در دولت نهم انجام شده است.

سخنگوي دولت دوشنبه شب به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) در جمع دانشجويان اين دانشگاه حاضر شد و به مدت 3ساعت ونيم به پرسش هاي متعدد دانشجويان پاسخ داد.

برخي مي گويند راهي جز تسليم شدن در برابر آمريكا نداريم

الهام در ابتداي سخنان خود با اشاره به اظهارات و عملكردهاي برخي گروه هاي مخالف گفتمان عدالتخواهي اظهار داشت: برخي مي گويند آرامش كاذب و در نيفتادن با ابرقدرت ها بر عدالت ترجيح دارد و مي خواهند به اينجا برسانند كه آرمان هاي امام، خط امام و گفتمان امام و انقلاب تحقق پذير و كارآمد نيست.

وي ادامه داد: اين گروه مي گويند ما ناچار هستيم در اين دنيا زندگي كنيم ولي اگر با آرمان هاي امام پيش برويم مانند امام حسين (ع)، همه ما شهيد مي شويم ولي ما كه نمي خواهيم شهيد بشويم، حالا يك چيزي گفتيم، جدي نگيريد.

سخنگوي دولت با ذكر مثالي در خصوص وضعيت اين افراد و گروه ها خاطرنشان كرد: مثال اين عده مثال آن شخصي است كه مي گفت خدايا شهادت را نصيب ما كن، اما بعد از صد سال عمر، آنهم در خواب و بدون درد.

الهام با بيان اينكه به اعتقاد اين گروه ها نتيجه پيگيري آرمان هاي امام چيزي جز انحلال در جامعه جهاني نيست، افزود: مي گويند هيچ ابرقدرتي به جز آمريكا وجود ندارد و قدرت نظامي، اقتصادي و سياسي اين كشور فراگير است و هر نوع مقاومت در برابر آن، كار بي حاصلي است، لذا مي گويند راه، تسليم شدن در برابر اين نظام جهاني است.

وي با اشاره به اينكه اين گروه مدام مي گويند كه چرا بر اصولي ايستادگي مي كنيد و دليلي ندارد كه براي فن آوري هسته اي و به رسميت نشناختن اسرائيل اينقدر هزينه بپردازيد، ادامه داد: اينها مي خواهند با برنامه ريزي پيچيده، برگشت به فرهنگ گذشته را دنبال كنند، كما اينكه اين تفكر در گذشته مسير اجرايي پيدا كرد و عده اي با اين مباني و تفكر پس از روي كار آمدن در حوزه هاي اقتصاد، فرهنگ و سياست برنامه ريزي كردند و موفق شدند بر اين اريكه قدرت كه برآمده از گفتمان امام و انقلاب اسلامي است غلبه كنند و مدتها ما را در اين چنين مخمصه اي گرفتار كنند.

سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه دولت سوم تير بازگشت از اين رويكرد انحرافي به سمت آرمان هاي امام و انقلاب بود، تصريح كرد: پس از سوم تير گفتمان دولت عوض شد و گفتماني كه گفتمان اسلامي و برآمده از نظام جمهوري اسلامي بود، را براي اداره جامعه در نظر گرفت.

حمايت رهبري از دولت

حمايت گفتماني است

وي همچنين درخصوص حمايت هاي مقام معظم رهبري از دولت نهم تصريح كرد: اگر مقام معظم رهبري امروز از اين دولت حمايت مي كنند، اين حمايت يك حمايت گفتماني است چرا كه مهم ترين كاركرد دولت برگشت به گفتمان امام و انقلاب اسلامي است.

وزير دادگستري با بيان اينكه حمايت هاي مقام معظم رهبري از دولت ها همواره وجود داشته و ايشان از دولت هاي سابق نيز حمايت مي كردند افزود: اما اين حمايت ها همواره يك حمايت اجرايي و تقويت براي انجام ماموريت هاي اين دولت ها بوده است و اگر اين حمايت ها در سيستم اجرايي نباشد، هيچ دولتي توفيقي براي كار پيدا نمي كند.

الهام با تاكيد بر اينكه رهبري انقلاب، بعد از رحلت امام، به رويكرد هر دو دولت سازندگي و اصلاحات نگاه انتقادي داشته اند، خاطرنشان كرد: ديدگاه و رويكرد مقام معظم رهبري هم نسبت به گفتمان دولت سازندگي و هم نسبت به دولت اصلاحات، انتقادي بوده است و ايشان همواره در دوران سازندگي، بحث عدالت را به عنوان اساس و مبناي حكومت و همچنين مبارزه با فقر، فساد و دنياگرايي را مورد تاكيد قرار مي دادند.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در دوران اصلاحات نيز اصلاحات را به آمريكايي و اسلامي تقسيم بندي كردند، افزود: ايشان در آن دوران گرايشات دموكراتيك را به مردم سالاري ديني اصلاح مي كردند و با خلق اصلاحات جديد سعي در اصلاح فعاليت هاي سكولاريستي موجود داشتند و ايشان همواره بر اصلاح رفتارها تلاش مي كردند و آنجاها كه برخوردهاي قاطع لازم بود وارد مي شدند.

سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه اما حمايت گفتماني مقام معظم رهبري از اين دولت يك حمايت مطلق بوده و انتقادي نيست، گفت: در عين حال انتقادهاي مقام معظم رهبري از رويكردهاي سكولاريستي و همچنين رويكردهاي غيرمبتني بر عدالت سابق وجود دارد و ايشان مسير آينده را مسير پيشرفت و عدالت معرفي كردند كه رويكرد و نگاه ما نسبت به آينده نيز بايد همين باشد.

وزارت دادگستري ساقط است

وي در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان در خصوص اقدامات وزارت دادگستري در مبارزه با مفاسد اقتصادي با بيان اينكه در وقتي ديگر يك جلسه تخصصي تشكيل دهيم و در آن با شما دانشجويان راجع به وزارت دادگستري صحبت كنيم، گفت: در اين 10 سال اخير يك اتفاقاتي افتاد كه موجب شد وزارت دادگستري از «حيز وجود» ساقط شود. لذا يكي از كاركردهاي ما بايد احياي مجدد ظرفيت وزارت دادگستري در چارچوب قانون اساسي باشد.

وي با بيان اينكه وزارت دادگستري طبق اصل 160 قانون اساسي مسئول كليه امور مربوط به هماهنگي ميان قوه قضائيه، قوه مقننه و قوه مجريه است، تصريح كرد: در سالهاي اخير رئيس قوه قضائيه يك نماينده ويژه براي ارتباط اين قوه با مجلس شوراي اسلامي تعيين كرده است، لذا براي ارتباط دستگاه قضايي با مجلس تشكيلات موازي وجود دارد. ضمن اينكه تمام بخش هاي قوه قضائيه مستقيما با دولت ارتباط دارند و مكاتبه مي كنند و من اگر فعال نباشم و سرك نكشم ممكن است از خيلي از اين مكاتبات مطلع نشوم.

مشاغلم با آراء سه قوه است

سخنگوي دولت و وزير دادگستري در پاسخ به سؤال ديگري كه در خصوص تعدد وظايف و پست هاي وي بود اظهار داشت: در اين مورد از من نبايد سؤال كنيد، چرا كه تمام مشاغل كليدي كه دارم با رأي مجلس گرفته ام و اگر اشكالي در اين زمينه وجود دارد متوجه هر سه قوه است چرا كه براي عضويت در شوراي نگهبان از طرف رئيس قوه قضائيه معرفي شدم و از مجلس رأي اعتماد گرفتم.

الهام با بيان اينكه برخي فكر مي كنند اگر من از شوراي نگهبان كنار بروم، يك فرصت شغلي ايجاد مي شود تا جواني سر كار برود، تصريح كرد: به هيچ وجه اينگونه نيست، البته من چند بار از آقاي هاشمي شاهرودي خواستم تا مرا معرفي نكند، لذا الان كه عضو اين شورا هستم شما بايد از دو قوه قضائيه و مقننه سؤال كنيد كه چرا اين فرد عضو شوراي نگهبان است. چرا كه من اصراري براي حضور در اين شورا نداشتم.

وي همچنين درخصوص پست وزارت دادگستري خود گفت: در اين زمينه من را رئيس قوه قضائيه به رئيس جمهور معرفي كرد و ايشان نيز من را به مجلس براي رياست وزارت دادگستري معرفي كردند و مجلس نيز به من راي اعتماد داد. در حالي كه مناصب ديگر من را مي دانست.

وزير دادگستري با بيان اينكه اگر داشتن اين مناصب به صورت يك جا اشكال حقوقي داشت، پيشينيان نيز نبايد اين كار را مي كردند، تصريح كرد: در طول فعاليت شوراي نگهبان همواره اين امر وجود داشته است، كما اينكه در حال حاضر نيز رئيس شوراي ثبت كه كارش به اندازه كار من است،عضو شوراي نگهبان است و قبل از اين نيز حتي معاون اول رئيس جمهور و نخست وزير، عضو شوراي نگهبان بودند.

مخالف پرداخت اين قدر هزينه براي كردان بودم

سخنگوي دولت در ادامه اين جلسه در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر اينكه چرا با وجود عدم صداقت آقاي كردان، احمدي نژاد به اشتباه خود در معرفي وي اظهار نمي كند و حتي در جلسه معارفه محصولي مي گويد كه كردان با خدا معامله كرد، اظهار داشت: كسي از اظهار اشتباه ابايي ندارد، اما ما نيز نبايد اصرار كنيم كه همان برداشتي كه ما از يك نقطه نظر داريم فرد ديگري نيز همان برداشت را داشته باشد.

الهام با تاكيد بر اينكه آقاي احمدي نژاد يك لحظه از مدرك كردان حرف نزده و به آن اعتبار نداده است، تصريح كرد: رئيس جمهور مدرك وي را كاغذ پاره ناميد و خيلي از مدارك خريداري شده را كه يا دانشگاه آزاد يا دانشگاه هاوايي و غيره داده است را نيز كاغذ پاره مي داند.

وي با اشاره به اينكه من نيز مخالف بودم كه دولت به خاطر كردان اينقدر هزينه بپردازد، افزود: اما با اين وجود شيوه اي كه پس از معارفه و راي اعتماد كردان نيز پيش آمد قابل بررسي است.

سخنگوي دولت با طرح اين پرسش كه آيا كردان در اين 30 سال مدير درجه بالا نبوده و با همين مدرك استاد دانشگاه آزاد نبوده است، تصريح كرد: براي وزير شدن مدرك لازم نيست اما براي استاد دانشگاه شدن حتما مدرك لازم است، آنهم در دانشگاه معتبري مانند دانشگاه آزاد!

دولت مشايي نيست

وي درخصوص انتقادات دانشجويان نسبت به اظهارات مشايي و همچنين بي احترامي به قرآن در يكي از همايش هاي سازمان ميراث فرهنگي گفت: يك چيزهايي را شما قبول نداريد و من نيز قبول ندارم ولي مگر در يك دولت همه سكنات و ويژگي هاي يك فرد كاملا مورد قبول همه است؟

وزير دادگستري درخصوص اظهارات مشايي در مورد دوستي با مردم اسرائيل اظهار داشت: مقام معظم رهبري فرمودند كه اين حرف غلط است و در پي آن آقاي مشايي هم نامه اي نوشت و اشتباه خود را پذيرفت و اين معنايش همان عذرخواهي است. ضمن اينكه خود مقام معظم رهبري فرمودند بايد پرونده اين موضوع بسته شود. الهام با تاكيد بر اينكه ممكن است از جهات مختلف به يك فرد انتقاد وارد باشد تصريح كرد: اما همه دولت را به يك فرد بند كردن روش درستي نيست.

وي درخصوص بي احترامي به قرآن در يك همايش سازمان ميراث فرهنگي گفت: من هم اين حركت را نمي پسندم اما ممكن است آقاي مشايي هم از اين ماجرا بي خبر بوده باشد.

سخنگوي دولت تاكيد كرد: دولت، مشايي نيست و آقاي احمدي نژاد نيز مشايي نيست.

عملكرد سه ساله دولت

الهام در ادامه در پاسخ به سوالي درباره عملكرد دولت با طرح اين پرسش كه آيا آقاي احمدي نژاد كه با همه وجود خود را وقف كرده، از لباس نوكري ملت عدول كرده است؟ گفت: براي دولت تعطيلي هيچ معنايي ندارد، كما اينكه جلسات دولت حتي در شب هاي عيد نيز برگزار مي شود.

وي خطاب به دانشجويان با بيان اينكه حجم اعتباري كه دولت آقاي احمدي نژاد براي امور عمراني در اين كشور هزينه كرده و همچنين حجم اعتبارات جاري كه دولت خرج كرده است را با دولت هاي قبلي مقايسه كنيد، گفت: در بودجه 85 بيشترين هجمه به دولت انجام شد كه هنوز هم ادامه دارد و جرم دولت اين بود كه مي گفت در كشور حجم كار عمراني بالا داريم.

الهام تاكيد كرد: عملكرد عمراني 3 ساله احمدي نژاد به 50 ميليارد دلار رسيد كه 35درصد از عملكرد 8 ساله خاتمي با 37 ميليارد دلار بيشتر است.

وي افزود: حجم صادرات به واردات در طول برنامه سوم 29درصد بوده است ولي در همين مدت كوتاه برنامه چهارم به 39 درصد رسيده است.

سخنگوي دولت در ادامه سخنان خود با بيان اينكه 92درصد از حجم گازرساني به روستاها در اين دولت انجام شده و به 3 هزار روستا گازرساني انجام شده است، تصريح كرد: در اين دولت سرمايه گذاري و تسهيلات بانكي ريز به ريز در استان ها و شهرستان ها تقسيم بندي شده است ضمن اينكه مسكن مهر نيز يك انقلاب در امر مسكن بود كه دولت با جرات آن را انجام داد و قيمت را از روي زمين برداشت و زمين ها را 99 ساله به مردم به صورت اجاره اي واگذار كرد.

وي همچنين با اشاره به حمايت دولت از توسعه كشاورزي و باغداري تصريح كرد: با وجود اين اقدامات دولت، غول نظام اداري و كساني كه نمي خواهند اتفاقاتي بيفتد، در مقابل دولت مقاومت مي كنند.

مافياي نفتي احساس امنيت نمي كند

الهام در ادامه با تاكيد بر اينكه مبارزه با ريشه هاي مافيا از سوي دولت دنبال مي شود اظهار داشت: نه اينكه امروز مافياي نفتي وجود ندارد، و تخريب نمي كند اما اين مافيا با وجود آقاي احمدي نژاد احساس امنيت نمي كند لذا به دنبال حذف احمدي نژاد است.

سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: حذف احمدي نژاد يعني احياي مافيا.

عده اي در حال فتنه انگيزي در رابطه دولت و مرجعيت هستند

الهام همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص رابطه دولت و مرجعيت و برخي گفته ها مبني بر اينكه دولت به نظر مراجع احترام نمي گذارد گفت: هنگام انتخابات سوم تير همه معتقد بودند كه نظر دو مرجع بزرگوار يعني آقايان مكارم شيرازي و صافي گلپايگاني بر روي آقاي احمدي نژاد است و عده اي از آن مي خواهند ذهنيت اين دو بزرگوار را نسبت به آقاي احمدي نژاد تغيير دهند.

وي با تاكيد بر اينكه احمدي نژاد بيش از همه خدمت مراجع و بخصوص آقاي مكارم شيرازي رسيده است افزود: مراجع به اين دليل نظرات خود را ابراز مي كنند كه به دولت اعتماد دارند وگرنه مي گفتند «اعملوا ما شئتم».

سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه يك عده اي در حال فتنه انگيزي در رابطه دولت و مرجعيت هستند، افزود: اين ها همان هايي هستند كه شوراي رهبري را در برابر رهبري مطرح مي كنند و همانها كه مي گويند عشق ما ولايت فقيه است ولي علم عليه ولايت فقيه بلند كرده اند.

الهام تاكيد كرد: بين مراجع و آقاي احمدي نژاد هيچ مشكلي نيست.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن