تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820473501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغذيه مناسب در دوران نوجواني سلامتي كامل در دوران پيري را تضمين مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تغذيه مناسب در دوران نوجواني سلامتي كامل در دوران پيري را تضمين مي‌كند
نان و غلات به ويژه نوع سبوس‌دار آن تأمين كنندۀ مقدار زيادي از انرژي، فيبر و ويتامين‌هاي گروه B و برخي مواد معدني است .
دوران نوجواني يكي از حساس ترين دوران‌ زندگي افراد محسوب مي‌شود كه افراد مي‌توانند با تغذيه مناسب در دوران نوجواني سلامتي كامل در دوران پيري را تضمين كنند.
دكتر حسيني متخصص تغذيه در رژيم درماني افزود: دوران نوجواني دورۀ انتقال از كودكي به نوجواني است كه با جهش رشد جنسي و بلوغ همراه است كه اين رشد سريع جسمي و تكامل رفتاري و شناختي نوعي تغذيه نوجوان را تحت تأثير قرار مي‌دهد و از طرف ديگر نياز به انرژي و مواد مغذي مانند پروتئين كلسيم آهن روي و ويتامين‌هاي گروهB به طور قابل ملاحظه‌اي افزايش مي‌يابد.
وي در ادامه گفت: اختلال در غذا خوردن در نوجوانان بسيار شايع است عدم آگاهي تغذيه‌اي و پيروي از رژيم‌هاي غذايي خود سرانه و نامناسب منجر به سوء تغذيه و كاهش كارايي جسمي و فكري نوجوانان مي شود كه در سالهاي بعدي عمر نيز اثرات سوء خود را به شكل‌هاي گوناگون برجاي مي‌گذارد.
دكتر حسيني با اشاره به اينكه استفاده از 5 گروه اصلي دراين دوران بسيار مهم و ضروري است افزود: نان و غلات به ويژه نوع سبوس‌دار آن تأمين كنندۀ مقدار زيادي از انرژي، فيبر و ويتامين‌هاي گروه B و برخي مواد معدني است كه روزانه 9 تا 21 واحد از اين گروه بايد مصرف شود.
همچنين روزانه بايد سه واحد يا بيشتر از گروه لبنيات به دليل مقدار بالاي پروتئين كليسيم ، فسفر و ويتامين B2 استفاده كرد ميوه‌ها هم حاوي انواع ويتامين‌ها و مواد معدني هستند كه بايد روزانه سه تا 5 واحد از اين گروه هم مصرف شود.
وي گفت: نوجوانان به جاي استفاده از مواد غذايي كم ارزش تغذيه‌اي مثل نوشابه‌هاي شيرين گازدار، چيپس و پفك و غيره درميان وعده‌از مغزدانه‌ها و ميوه‌ها استفاده كنند و تاحد امكان از مصرف غذاهاي آماده پركالري و چرب مانند پيتزا، همبرگر؛ سيب‌زميني سرخ شده، سس‌هاي چرب و شيريني‌خانه‌‌اي پرهيز كنند.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن