تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816796073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت از پژوهش‌هاي مربوط به محيط زيست حمايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: دولت از پژوهش‌هاي مربوط به محيط زيست حمايت مي‌كند
سرويس سياسي - اجتماعي: معاون پژوهش و آموزش سازمان حفاظت از محيط زيست كشور گفت: از طرح‌هاي پژوهشي كه در حوزه‌هاي محيط زيست به سازمان محيط زيست ارائه شود، حمايت مي‌كنيم.

دكتر محمدعلي رجب‌زاده در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما افزود: اولويت‌هاي پژوهشي موردنياز سازمان حفاظت از محيط زيست در حوزه‌هاي 3گانه محيط طبيعي، دريايي و انساني در پايگاه اينترنتي سازمان ‌‌‌‌(www.irandou.org) موجود است و محققان با مراجعه به اين سايت مي‌توانند با اولويت‌ها آشنا شوند و روي آن موضوعات كار كنند.

به گفته رجب‌زاده، پژوهش‌ها بايد كاربردي باشند و مشكلات محيط زيست را واقعا برطرف كنند.

دكتر رجب‌زاده با بيان اين كه در 3 سال اخير، بيش از 300 طرح پژوهشي در حوزه‌هاي گوناگون محيط زيست به اين سازمان ارائه شده است، گفت: از اين تعداد، 105 طرح استاني و 56 طرح ستادي در حوزه محيط انساني، 98 طرح استاني و 34 طرح ستادي در محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي، 30 طرح استاني و 10 طرح ستادي در حوزه دريايي و 5 طرح پژوهشي نيز در حوزه آموزش داشته‌ايم.

به گفته رجب‌زاده، پژوهش‌هايي كه از استان‌ها به سازمان فرستاده مي‌شوند، پس از آن كه در كميته‌هاي فني كه در خود معاونت‌هاي تخصصي استان‌ها است، تاييد شد، به شوراي پژوهشي مي‌آيد و پس از تصويب در اين شورا و بستن قرارداد با پژوهشگران كه استادان، دانشجويان مقاطع بالاي دانشگاه‌ها و يا اداره‌هاي كل محيط زيست استان‌ها هستند، از آن طرح‌ها در رفع مشكلات زيست‌محيطي موجود استفاده مي‌شود.

رجب‌زاده ادامه داد: سازمان محيط زيست از پژوهش‌هايي كه مورد تاييد سازمان‌هاي جهاني باشند، بهتر استقبال مي‌كند؛ پژوهش‌هايي كه به همايش‌هاي بين‌المللي ارائه شده، يا به صورت مقالات در مجلات معتبر دنيا به انتشار رسيده باشند.

‌اين مسئول همچنين گفت: پژوهش‌هاي برتر فارسي به زبان انگليسي ترجمه مي‌شوند تا مورد استفاده كشورهايي كه ايران را قطب بزرگي در محيط زيست مي‌دانند، قرار گيرند.

معاون پژوهش و آموزش سازمان حفاظت از محيط زيست درباره اعتباراتي كه سالانه به بخش پژوهش سازمان محيط زيست اختصاص مي‌يابد، گفت: اعتباراتي كه در سال گذشته به بخش مطالعات سازمان محيط زيست، اختصاص يافت، در بخش محيط طبيعي و تنوع‌زيستي 8 ميليارد و 807 ميليون ريال و در بخش انساني 4 ميليارد و 299 ميليون ريال بود.

او اضافه كرد: اين بودجه‌ها از محل طرح‌هاي عمراني است كه در اواخر تيرماه هر سال اختصاص داده مي‌شود.

رجب‌زاده افزود: در بخش پژوهش سازمان معمولا كمبود بودجه پيش نمي‌آيد. اگرچه هرچقدر اختصاص بودجه بيشتر باشد، اجراي پژوهش‌ها با كيفيت بالاتر و در زمان كوتاه‌تر انجام خواهد گرفت.

رجب‌زاده با بيان اين كه در سال گذشته، رشد چشمگيري در بخش پژوهش و آموزش سازمان محيط زيست داشتيم، افزود: ما بايد به سمتي برويم كه بدون پژوهش هيچ تصميمي نگيريم و هيچ‌گونه برنامه‌ريزي بدون پشتوانه پژوهش انجام ندهيم.

رجب‌زاده افزود: ما در تلاشيم كه در سازمان محيط زيست، پژوهشكده‌اي راه‌اندازي كنيم. چون محيط زيست، پژوهشگران بسيار خوبي دارد و ايجاد اين پژوهشكده، تحول بزرگي در حوزه‌هاي محيط زيست ايجاد خواهد كرد.

رجب‌زاده در پايان با تاكيد بر ضرورت فرهنگ‌سازي عمومي در حفظ محيط زيست گفت: اگر مردم ياد بگيرند كه آلودگي محيط زيست به سلامت خود آنان هم آسيب مي‌رساند، سطح مشاركت خود را در حفاظت از آن افزايش خواهند داد.

او بر تاثيرگذاري عميق آموزش در تقويت فرهنگ عمومي اشاره كرد و توضيح داد: طرح بازنگري در دروس مدارس و گنجاندن درسي با محتواي محيط زيست، با موافقت آموزش و پرورش و گنجاندن واحد درسي محيط زيست در دانشگاه‌ها در دستور كار ما است.

همچنين قرار است كتابي در اين زمينه در مهدهاي كودك توزيع بشود تا مفاهيم نگهداري درست از محيط زيست به همگان آموزش داده شود.




 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن