تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816271619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادعاهاي تازه امير امارات: از مدتها پيش ما خواهان بازگرداندن جزاير سه گانه بوده‌ايم/وزير خارجه در سفر به تهران توافقاتي در اين خصوص ايجاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ادعاهاي تازه امير امارات: از مدتها پيش ما خواهان بازگرداندن جزاير سه گانه بوده‌ايم/وزير خارجه در سفر به تهران توافقاتي در اين خصوص ايجاد كرد
خبرگزاري انتخاب : شيخ خليفه بن زايد آل نهيان، امير امارات در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الحيات ضمن ابراز خرسندي نسبت به كاهش خشونت‌ها در عراق درباره‌ي روابط ديپلماتيك امارات و عراق و اعزام سفير امارات به بغداد تاكيد كرد: ما از ايجاد تحولات در روابط‌مان با عراق خوشحاليم و اين روابط بر اساس اعتقاد ما به ايجاد وحدت در عراق، حفظ و ثبات آن استوار است.


شيخ خليفه بن زايد آل نهيان نسبت به كاهش خشونت‌ها در عراق ابراز خرسندي كرد.

شيخ خليفه بن زايد آل نهيان، امير امارات در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الحيات ضمن ابراز خرسندي نسبت به كاهش خشونت‌ها در عراق درباره‌ي روابط ديپلماتيك امارات و عراق و اعزام سفير امارات به بغداد تاكيد كرد: ما از ايجاد تحولات در روابط‌مان با عراق خوشحاليم و اين روابط بر اساس اعتقاد ما به ايجاد وحدت در عراق، حفظ و ثبات آن استوار است. از اين رو ما تصميم به لغو بدهي‌هاي عراق گرفتيم و سفير خود را در بغداد معرفي كرديم و سفارتخانه‌يمان را در اين كشور فعال ساختيم. ما اطمينان داريم كه امنيت عراق و ثبات آن و موقعيت استراتژيك آن در منطقه به طور كلي بر اوضاع منطقه تاثير خواهد گذاشت، لذا كشورهاي منطقه بايد با عراق روابطشان را از سر بگيرند و در امور داخلي آن دخالت نكنند و به ياري ملت و دولت عراق بپردازند.

وي ابراز اطمينان كرد كه عراق قادر به حل و فصل تمام چالش‌هاي فرا رويش خواهد بود و وحدت ملي خود را بازخواهد يافت تا به نقش عادي‌اش در ميان كشورهاي عربي، بين‌المللي و حوزه‌ي خليج (فارس) بپردازد.

امير امارات درباره‌ي اوضاع فلسطين و تغيير در كاخ سفيد و انتخابات آتي رژيم صهيونيستي عنوان كرد: ما همواره خواهان حفظ وحدت ملي فلسطين بوده‌ايم و تاكيد كرده‌ايم كه بايد طرح صلح عربي اجرا شود، وحدت ملي فلسطيني‌ها تنها راه احياي حقوق ملت فلسطين و تشكيل كشور مستقل فلسطين است. ما معتقديم كه جامعه‌ي جهاني از جمله دولت جديد آمريكا در قبال مساله‌ي فلسطين بر حفظ وحدت فلسطيني‌ها تاكيد دارند. ما در دولت امارات از ادامه‌ي تلاش‌هاي عربي جهت تحقق وحدت ملي فلسطيني‌ها و نيز از تلاش‌ها در زمينه پيشبرد روند صلح ميان فلسطيني‌ها و اسراييل بر اساس طرح صلح عربي و قطعنامه‌هاي مشروع بين‌المللي جهت تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي بيت‌المقدس حمايت مي‌كنيم.

وي ابراز اميدواري كرد كه تلاش اخير شوراي امنيت به اجراي فوري و فعالانه‌ي روند صلح منتهي شود و جامعه‌ي جهاني و دولت آمريكا گام‌هاي جدي در اجراي اين مساله بردارند.

امير امارات در خصوص تحولات لبنان از زمان امضاي توافقنامه‌ي دوحه تاكيد كرد: ما به تحقق آشتي ملي در لبنان اميدواريم. چون تحولات بعد از توافقنامه‌ي دوحه بسيار اميدواركننده و مثبت بوده است، ما از توافق سوريه و لبنان جهت ازسرگيري روابط ديپلماتيك ميان دو كشور خوشحاليم. ما از موضع‌گيري لبناني‌ها در راستاي اجراي برنامه‌هاي ملي‌شان در تمام زمينه‌ها حمايت مي‌كنيم و علنا از ميشل سليمان، رييس‌جمهور لبنان دعوت كرده‌ايم كه به امارات سفر كند و اميدواريم در آينده‌ي نزديك اين ديدار صورت گيرد.

وي درباره‌ي اخبار منتشره در زمينه‌ي تصميم امارات به خريد سيستم دفاع موشكي و هدف از آن عنوان داشت: ما برنامه‌ي تسليحاتي خود را براساس نگرش‌مان در قبال اين مساله كه امنيت و صلح همواره نيازمند قدرتي براي دفاع و حمايت از آن است، آغاز كرده‌ايم. از اين رو برنامه‌ي تسليحاتي‌مان همواره برنامه‌ي دفاعي است كه جهت تحكيم و تقويت نيروهاي نظامي و بالا بردن ‌آمادگي آنها ضروري است.

آل نهيان درباره‌ي نشست سران عضو شوراي همكاري خليج فارس در پايان ماه جاري در مسقط گفت: ما به نتايج اين نشست اميدواريم، ما بايد در قبال دستيابي به نگرش واحد و فراگير در راستاي تعامل با تحولات منطقه و جهان به مسووليت‌هايما‌ن عمل كنيم. تحكيم و همكاري امنيتي و نظامي ميان كشورهاي عضو شورا، تحكيم "نيروهاي زرهي الجزيره" بسيار مهم است و رياست سلطان قابوس بن سعيد، امير عمان در اين نشست بسيار حايز اهميت است.

شيخ خليفه بن زايد آل نهيان درباره‌ي تلاش اتحاديه‌ي عرب و مسايل كشورهاي عربي افزود: ما با اتحاديه‌ي عرب در زمينه حل و فصل مسايل كشورهاي عربي همكاري مي‌كنيم و از اين مساله خوشحاليم. اميدواريم نقش اتحاديه‌ي عرب در اين زمينه فعال‌تر شود. ما شاهد تلاش اتحاديه‌ي عرب در لبنان و دارفور و فلسطين هستيم. اميدواريم اين مساله موجب دستيابي به راهكار عملي جهت تلاش در زمينه‌ي تحقق اهداف ملت‌هاي عربي شود.

امير امارات درباره‌ي انتخاب باراك اوباما، رييس‌جمهور منتخب آمريكا و نگرش خود در خصوص تاثير اين مساله بر روابط امارات و آمريكا و ‌آينده‌ي خليج (فارس) گفت: ما قبلا با آمريكا در تمام زمينه‌ها همكاري داشتيم و معتقديم روابط ما با دولت جديد آمريكا ادامه خواهد داشت و در جهت منافع دو كشور خواهد بود.

وي افزود: شكي نيست كه آمريكا به خاطر امكاناتش نقش اصلي در حفظ و امنيت جهان به ويژه در مناطق درگير و پرتنش دارد، اما اميدواريم آمريكا نقش بيشتري را در دوران باراك اوباما در اين زمينه ايفا كند.

امير امارات در خصوص موضع‌گيري امارات در قبال مساله‌ي جزاير سه‌گانه‌ي ايران و روابط ايران و امارات خاطرنشان كرد: ايران كشور همسايه و مسلمان ما است و روابط ما با آن ابعاد مختلفي دارد و ما براساس منافع متعدد و بزرگ با يكديگر در ارتباط هستيم.

وي با تكرار ادعاي مالكيت امارات بر جزاير سه گانه گفت: از مدتها پيش ما خواهان بازگرداندن جزاير سه گانه بوده‌ايم، حال يا از طريق مذاكرات مستقيم يا از طريق ارجاع به دادگاه بين‌المللي تا همكاري و روابط دو كشور حفظ شود و امنيت و ثبات منطقه تحكيم يابد و همكاري اقتصادي و تجاري‌مان افزايش يابد. از اين رو شيخ عبدالله بن زايد، وزير خارجه اخيرا به تهران سفر كرد و توافقاتي درخصوص تشكيل كميته مشترك جهت بررسي مسايل مهم دو كشور ايجاد شد.

وي تصريح كرد: ما اميدواريم كه مساله‌ي جزاير سه گانه در آينده در دستور كار اين كميته قرار گيرد و مذاكرات مثبت و جدي ميان دو طرف در اين خصوص آغاز شود، چون ما اميدوار به گسترش همكاري و امنيت و ثبات منطقه هستيم.

وي درباره‌ي تاسيس سازمان منطقه‌ي امنيتي خليج فارس با مشاركت ايران تاكيد كرد: امنيت و ثبات منطقه هدف تمام كشورهاي منطقه است. لذا تمام كشورهاي حوزه خليج (فارس) بايد تمام تلاش خود را براي رسيدن به اين هدف به كار بگيرند. ما اطمينان داريم كه تلاش كشورها در راستاي تحقق امنيت و ثبات در منطقه مستلزم نگرشي دسته جمعي در خصوص مفهوم امنيت و ثبات منطقه است. كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) توانستند نگرش روشن در قبال مفهوم صلح و امنيت منطقه ايجاد كنند و اين مساله با تلاش روشن و مداوم جهت پايان دادن به هر گونه انفجار در منطقه صورت گرفت. لذا ما بايد تلاش مشابه را از سوي كشورهاي ديگر منطقه به ويژه حوزه‌هاي خليج (فارس) در اين زمينه شاهد باشيم و بايد درباره‌ي امنيت و ثبات خليج (فارس) قبل از صبحت دربار‌ي ايجاد سازمان امنيتي خليج (فارس) در خصوص نگرش يكسان به توافق رسيد.

وي درباره‌ي احتمال درگيري نظامي ميان ايران و آمريكا و غرب و ايران برسر برنامه‌ي هسته‌يي ايران تصريح كرد: اساسا جنگ در منطقه‌ي خليج (فارس) رد شدني است، چرا كه ما به حل و فصل مسالمت‌آميز اختلافات اعتقاد داريم. موضوع برنامه‌ي هسته‌يي ايران امروز از چارچوب منطقه‌ي خليج (فارس) خارج شده است. ما همواره بر لزوم مبارزه با خطر هسته‌يي نظامي در منطقه و عاري ساختن خاورميانه از سلاح هسته‌يي و تعهد كشورها به معاهد‌ي ان.‌پي.‌تي تاكيد داريم. ما اميدواريم كه ايران جامعه‌ي جهاني را در خصوص صلح‌آميز بودن برنامه‌ي هسته‌يي‌اش مطمئن سازد. به ويژه اينكه ما بر حق تمام كشورها از جمله ايران در دستيابي به برنامه‌ي صلح‌آميز هسته‌يي تاكيد داريم.

وي درباره برنامه‌ي هسته‌يي امارات عنوان داشت: عنوان اصلي برنامه‌ي هسته‌يي ما صلح‌آميز بودن آن است و كاملا شفاف است. ما در راستاي نيازمان به انرژي در آينده وبا توجه به توسعه در تمام بخش‌ها برنامه‌ي هسته‌يي‌مان را آغاز كرديم. ما در سياست خارجي‌مان همواره درست و صادقانه عمل كرده‌ايم و همين مساله در برنامه‌ي هسته‌يي‌مان نيز منعكس شده است، ما از آغاز تحقيقات اوليه در خصوص برنامه هسته‌يي‌مان با همكاري جامعه‌ي جهاني و سازمان‌هاي ويژه روبه‌رو بوده‌ايم. ما از گام‌هاي صورت گرفته در اين زمينه كه مهمترين آن امضاي چندين توافقنامه با كشورهاي پيشرفته در زمينه‌ي استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي بوده خرسند و راضي هستيم و اميدواريم گام‌هاي فوري در اجراي برنامه‌ي هسته‌يي‌مان اتخاذ كنيم تا نمونه كشورهاي ديگر در منطقه باشد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن