تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820987865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنسرت بزرگداشت زنده‌ياد اسدالله ملك برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: كنسرت بزرگداشت زنده‌ياد اسدالله ملك برگزار مي‌شود
بزرگداشت زنده‌ياد اسدالله ملك هنرمند بزرگ موسيقي همزمان با سالروز درگذشت اين نوازنده، پنجم و ششم دي‌ماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود.


به گزارش سرويس هنري برنا، نشست خبري اين كنسرت امروز صبح (سه‌شنبه) با حضور اعظم بيات همسر اين استاد موسيقي و رضا شايسته سرپرست گروه موسيقي «چكاوك» در بنياد فرهنگي رودكي برگزار شد.

اعظم بيات همسر زنده‌ياد ملك در ابتدا از بي‌توجهي مسوولان امور هنري نسبت به هنرمندان گله كرد. «اسدالله ملك موسيقي‌دان بزرگ كشور بود و من انتظار داشتم مسوولان فرهنگي و هنري در برنامه‌ بزرگداشت مشاركت كنند. اين مراسم با بودجه شخصي او و با همكاري شاگرداني كه پرورده، برگزار مي‌شود و از آنان بابت اين همكاري سپاسگزارم.»

بيات از وجود پنج قطعه از ساخته ملك خبر داد كه هنوز به اجرا درنيامده‌اند و به هيچ خواننده‌اي واگذار نشده‌اند. او معتقد است خوانندگاني كه بتوانند با قطعات او هماهنگي داشته باشند كم هستند و به همين دليل هنوز اقدامي براي انتشار اين آهنگ‌ها نكرده است. اشعار اين آهنگ‌ها همه از مشفق كاشاني هستند.

رضا شايسته سرپرست گروه موسيقي «چكاوك» و از شاگردان استاد ملك نيز در اين نشست خبري حاضر بود و درباره چگونگي اجراي اين كنسرت توضيح داد.

به گفته آشفته، اين كنسرت شامل دو بخش است كه در بخش نخست در مايه بيات اصفهان، تصنيف‌هاي «جان عاشق»، «واي از اين جدايي»، «كعبه آمال» و «بهار جاودان» اجرا مي‌شود. بخش دوم در دستگاه شور است كه قطعات «گريه ليلي»، تصنيف «ترانه من» و «دل ديوانه» اجرا مي‌شود. تمام اشعار اين قطعات را مشفق‌كاشاني سرود است.

به گفته‌ي رضا آشفته، ميلاد كيايي نوازنده و استاد برجسته ويلن، گروه «چكاوك» را در اين كنسرت همراهي خواهد كرد.

دعوت از تمام هنرمنداني كه در زمان حيات استاد با او كار كرده‌اند از ديگر كارهايي بوده است كه رضا آشفته از آن ياد مي‌كند. اساتيدي همچون فريدون حافظي، حسين خواجه اميري (ايرج)، فريدون شهبازيان، همايون خرم و همچنين در حوزه سينما جمشيد مشايخي، بهزاد فراهاني و ... براي شركت در اين برنامه دعوت شده‌اند كه از اين هنرمندان دعوت خواهد روي صحنه بيايند و در صورت تمايل مطالبي را عنوان كنند.

سرپرست گروه «چكاوك» از علاقه‌مندي خود و گروهش براي اجراي كنسرت در شهرستان‌ها نيز گفت. اما عدم حمايت مسوولان دولتي اين كار را دشوار كرده است. برگزاري اين برنامه نيز تنها با عشق و با هزينه شخصي امكان‌پذير شده است. آشفته معتقد است: « مسوولان بايد بيش از پيش از اين گونه حركت‌ها حمايت كنند، مگر در كشورمان چند نمونه مانند استاد ملك داشته‌ايم؟»

فروش بليت از طريق اينترنت و همين‌طور زير نظر پخش گلچين انجام مي‌شود و قيمت بليط 12 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عوايد شب نخست كنسرت براي حمايت از انجمن بيماران جذامي ايران اختصاص داده مي‌شود.

اين كنسرت ساعت 18:30 دقيقه روزهاي پنجم و ششم دي‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 467]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن