تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816348200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسين فدايي در گفتگوي مشروح با فارس:دولت وحدت ملي طرح كساني است كه هر 9روز يك بحران براي كشور درست كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حسين فدايي در گفتگوي مشروح با فارس:دولت وحدت ملي طرح كساني است كه هر 9روز يك بحران براي كشور درست كردند
خبرگزاري فارس: دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طرح دولت وحدت ملي را مانعي براي تداوم خدمت رساني به مردم و تلاشي براي بازگشت افراطيون به صحنه و ايجاد اختلاف در ميان اصولگرايان دانست.


متن گفتگوي حسين فدايي با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس به شرح ذيل است:

فارس: قبل از شروع بحث اصلي يك نكته را خواستم به شما بگويم كه مدت زيادي است جنابعالي و شوراي مركزي ايثارگران حتي برخي آقايان تحول‏خواه كمتر اظهارنظر مي كنند، دليل اين سكوت و اجتناب شما از انتقاد علني چيست؟

فدايي: من نام اين خط مشي را سياست صبر مي گذارم كه آن هم البته دلايل خاص خود را داشت.اصولگرايان تحول خواه هنگام انتخابات و درآستانه شكل گيري مجلس هشتم شاهد يك نوع عمليات رواني سنگين همراه با پمپاژ اخبار غلط‍ مملو از تهمت و افترا و ايجاد ابهام عليه بخشي از اصولگرايان بودند كه با يك فضا سازي سنگين تلاش مي كرد بخشي از اصولگرايان و مشخصا ايثارگران و تحول‏خواه ها را حذف كنند. ابهامات بسياري هم ايجاد كردند كه چون روشن كردن آنها و رفع ابهامات ايجاد شده نيازمند زمان بود و هر گونه تلاش از جانب ما در آن مقطع منجر به اختلاف سنگين در اردوگاه اصولگرايان مي شد؛ لذا ايثارگران و تحول‏خواه ها، سياست صبر را پيش رو گرفتند كه الحمدلله گذر زمان بسياري از مسائل را روشن كرد. من البته معتقدم كه اين روند همچنان ادامه خواهد يافت و زمان مواضع واقعي گروههاي سياسي را روشن خواهد كرد. خوشبختانه هم اكنون نيز در مقايسه با زمان شكل گيري مجلس، فضا خيلي تغيير كرده است. امروز بسياري از ابهامات و تهمت هايي كه به اصولگرايان تحول‏خواه زدند، كاربردش را از دست داده است و روشن شده است كه واقعي نبوده است. از طرف ديگر بسياري از رفتارهاي كساني كه خودشان را به عنوان اصولگرايان واقعي معرفي مي كردند نيز معلوم شد كه صحيح نبوده است. ما از اين مرحله فعلاً مي گذريم چون پرداختن به آن مشكلي را حل نمي كند بلكه مشكلات جديدي نيز ايجاد مي كند. رفتار ها و اقدامات سنجيده و ناسنجيده اي بود كه از درون خودمان به اصولگرايان ضربه زد اما فعلا بايد از آنها گذشت. اولويت اساسي حال حاضر توجه به رفتار و افكار جرياني است كه اصل وحدت اصولگرايان را هدف گرفته اند و عمده تلاش ما ممانعت از به نتيجه رسيدن اين گونه طرح و برنامه ها است.

فارس: بحث اصلي ما غائله "طرح دولت وحدت ملي" است. اين روزها شاهد مطرح شدن طرح "دولت وحدت ملي" از سوي دوم خردادي‌ها هستيم در خصوص ابعاداين طرح بفرماييد؟

فدايي: اساسا وحدت مسئله بسيار خوب و قابل قبولي است اما وقتي در مورد آن صحبت مي‌كنيم بايد به هدف وحدت، محتواي وحدت و اجزاي تشكيل دهنده آن بپردازيم تا اگر اين وحدت در مسير صحيح خود يعني خدمت به مردم و تامين منافع عمومي كشور قرار دارد، همگي به تحقق اين وحدت كمك كنيم اما اگر اجزاي تشكيل دهنده، عناصر و محتوا وحدت همچنين هدف و جهتگيري آن منافع ملي را به مخاطره مي‌اندازد ما اين نوع وحدت را مثبت و سازنده نمي‌دانيم. سوال مي‏كنم اگر همه كفار كنار يكديگر جمع شوند تا با مومنين برخورد كنند آيا وحدت آنها قابل قبول است؟
ارزش وحدت به اين امر باز مي‌گردد كه چه افرادي در كنار هم اجتماع كرده‌اند و با چه معيارها و اصولي اين همگرايي را در بين خودشان رقم زده‌اند و به دنبال چه اهدافي هستند.
اگر به اجزا و عناصر تشكيل دهنده ، محتوا و اصول پايه‌اي براي وحدت پي ببريم مي‌توانيم بر اساس آن در خصوص وحدت يك گروه و جريان قضاوت درستي داشته باشيم.

فارس: آيا كشور ما نيازمند "دولت وحدت ملي" يا ائتلاف ملي براي تشكيل دولت براي انتخابات آينده هست يا خير؟

فدايي:در ادبيات سياسي زماني صحبت از دولت وحدت ملي مي‌شود كه در آن كشور بحران وجود داشته باشد طوري كه شرايط اجتماعي و سياسي كشور از هم گسسته باشد. در اين شرايط جناحهاي مختلف و حتي متضاد براي منفعت بالاتر يعي ساختن كشور در كنار هم جمع مي‌شوند تا راهي را براي نجات كشور از بحرانهاي موجود پيدا كنند مانند دولت وحدت ملي در كشور لبنان كه مثال واضحي براي اين امر است.

فارس:آيا امروز ما اين بحران يا مسئله خاص را در كشور شاهد هستيم كه برخي از اصلاح طلبان طرح "دولت وحدت ملي" را مطرح مي‌كنند؟

فدايي:اين افراد تلاش مي‌كنند كه وضعيت كشور را بحراني نشان دهند و تلاش خودشان را از اواسط مجلس هفتم آغاز كردند تا شرايط كشور را بحراني كنند و براي خروج از اين بحران راه حل‌شان را بركناري دولت نهم مطرح مي‌كردند البته اين سناريو در نطفه خفه شد و خوشبختانه به نتيجه نرسيد.

فارس:حتي ما شاهد بوديم كه در اوج انتخابات دوره نهم رياست جمهوري وقتي فضاي عمومي رويكرد خوب و مثبتي به اصولگرايان داشت برخي به دنبال حذف اين جريان بودند.

فدايي: بله كاملا درست است، در جريان انتخابات دولت نهم مخصوصا دور دوم آنها به دنبال اين بودند كه افرادي از جامعه روحانيت مبارز و تعدادي از علماي قم همچنين برخي از علماي حاضر در جريان دوم خرداد را دور هم جمع كنند و اجازه ندهند كه نتيجه انتخابات به زعم آنها به دست جريان راديكال و انقلابي بيافتد و هدفشان مشخص آنها هم اين بود كه اجازه ندهند اصولگرايان و شخص دكتر احمدي‏نژاد در انتخابات پيروز شود.

فارس:البته اين تحليلي بود كه اولين بار حلقه‌ روزنامه توقيف شده شرق در آن زمان مطرح كرد و دنبال تحقق آن هم بود.
فدايي:بله، افرادي كه اين تحليل‌ها را مطرح مي‌كردند افرادي بودند كه در انتخابات مجلس ششم بي‌مهابا عليه روحانيت خصوصا جامعه روحانيت مبارز فعاليت مي‌كردند. هدفشان هم حذف كامل روحانيت ازعرصه‌هاي حكومتي بود البته اينكه اين افراد چگونه به اين نتيجه رسيدن بسيار قابل تامل و محل توجه است. ‌اين افراد كساني بودند كه تلاش مي‌كردند آقاي هاشمي در مجلس ششم راي نياورد و تحليلهايي عليه هاشمي مانند پروژه عاليجناب سرخ‌پوش راه انداختند اما امروز همين افراد، وقتي تجربه انتخابات نهم رياست جمهوري را پشت سر گذاشتند و متوجه شدند كه مردم اقبالي به آنها نشان نمي دهند، براي نجات خود طرح "دولت وحدت ملي" را مطرح مي‌كنند. امروز شاهد تحليلهايي از سوي اين افراد هستيم كه ادامه همان تحليلهايي است كه عرض كردم در روزنامه شرق منتشر مي شد،البته با كمي بازسازي. در حقيقت آنها به دنبال تشكيل دولت وحدت ملي هستند چون چاره‌اي جز متحد شدن براي بالا بردن احتمال پيروزي ندارند. حرف اصلي آنها هم تشكيل جبهه متحدي در مقابل احمدي‌نژاد براي عبور از وي است. اين اولين بار هم نيست . در تاريخ معاصر اين اتفاق زياد افتاده است كه افراد و گروه‌هاي مختلف كه با شگردهاي مرسوم نمي‌توانستند يك مفهوم مقدس را حذف كنند از عناويني كه ظاهر مقدسي داشته سوء استفاده كرده و عليه آن رفتار كرده اند. برخي براي حذف اسلام با سلاح خود اسلام عليه اسلام جنگيدند يا براي حذف روحانيت طرح روحانيت عليه روحانيت را مطرح كردند. گاهي هم براي حذف عدالت در جامعه مفهوم عدالت بر عليه عدالت را مطرح كردند. اين شگردهاي موذيانه‌ امروز هم به كارگرفته مي شود كما اينكه خيلي ها در اين طرح براي اينكه وحدت را از جامعه حذف كنند با سردادن شعار وحدت به جنگ آن رفته‌اند. مسائلي را مطرح مي‌كنند كه ظاهر خوب و زيبايي دارد اما در درون خود فتنه‌هاي فراواني نهفته دارد.

فارس:مي‌شود از صحبتهاي شما اين نتيجه را گرفت كه آنها با مسائلي كه ظاهر خوبي دارد اما در درونش نقشه‌هاي موذيانه‌ و مزورانه‌اي طراحي شده به جنگ مفاهيمي همچون روحانيت، عدالت، خدمت بي منت به مردم، انقلاب و ولايت فقيه مي‌روند؟

فدايي:دقيقا همين طور هست، ظاهر تشكيل "دولت وحدت ملي" بسيار خوب است اما وقتي به درون آن وارد مي‌شويم مشاهده مي‌‌كنيم افرادي كه در اين پروژه حضور دارند به دنبال پايه‌گذاري اختلاف در ميان اصولگرايان و شكستن وحدت در اين جبهه هستند.

فارس: اما برخي افراد در جبهه اصولگرا نيز از اين طرح استقبال كردند.

فدايي:ما از موثرين اصولگرا انتظار داشتيم كه تلاش كنند تا وحدت جبهه اصولگرايان روز به روز عميقتر و گسترده تر شود نه اينكه در چنين فضايي رفتاري را اتخاذ كنند و طرحهايي را ملاك عمل خودشان قرار دهند كه وحدت اصولگرايان را با ضعف مواجه كند. البته اكثر اصولگرايان متوجه اين نكته اساسي شده‌اند كه طرح شكل گيري دولت وحدت ملي در حقيقت نفي اصولگرايي و طرحي براي ايجاد اختلاف در ميان آنها است اما براي اينكه اهداف پنهاني و ابعاد مختلف اين طرح براي همه روشن شود، نيازمند كار بيشتري هستيم.

فارس: اين چه تحولي است كه باعث شده همان افرادي كه در ادارات و وزارتخانه‌هاي خود نيروها را اتوبوسي تغيير مي‌دانند و حتي در مجلس ششم با برخي رجال سياسي كنار نيامدند امروز حاضر شده اند با همين شخصيتهاي سياسي به وحدت برسند؟

فدايي: هدف اين افراد كه به دست آوردن سنگرهاي از دست رفته است. به دنبال بازگشت به قدرت هستند تا همان اهداف و خط مشي گذشته را دنبال كنند. امروز دوم خردادي‌ها متوجه شده‌اند كه اصولگرايان ظرفيت‌هاي لازم را براي اداره كشور دارند و مي‌توانند كشور را به هدف تعيين شده برسانند؛ لذا براي ممانعت از موفقيت اصولگرايان و بازگشت دوباره به قدرت به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد درون اردوگاه اصولگرايان انشعاب و اختلاف ايجاد كنند. به همين خاطر است كه ما مي‏گوييم بايد شفاف سازي صورت بگيرد. معني شعار شفاف‌سازي هم همين است كه هر جرياني خودش را به طور شفاف معرفي كند نه اينكه با ايجاد نيرنگ در درون جبهه مقابل نفوذ كند و با مصادره راي جبهه مقابل به نفع خود آراي حزب خود را بالا ببرد.

فارس: اين افراد به دنبال ايجاد حاكميت دو گانه در كشور هستند؟

فدايي:"طرح دولت وحدت ملي" لايه‌هاي متفاوتي دارد، لايه ظاهري آن اين است كه همه دست به دست هم بدهيم و كشور را اداره كنيم اما لايه‌هاي عميقتري هم در اين طرح ديده مي شود. اگر به تاريخچه اصلاح‌طلبان مراجعه كنيم مشاهده مي‌كنيم كه كليد طرح "دولت وحدت ملي" را در گذشته عناصر افراطي اصلاح طلب زدند و امروز هم برخي از شخصيت‌هاي برجسته سياسي ما اين قضيه را مديريت مي‌كنند و البته برخي اين طرح را يك فرصت خوب براي رسيدن به قدرت مي‌دانند. بايد توجه كرد كه لايه‌هاي دروني طراحان مي‏خواهند براي القاي ناكارآمدي و ايجاد اختلاف بين اصولگرايان، زير پاي آنها پوست خربزه‌ بگذارند.

فارس:اما اكثريت قابل توجه اصولگرايان قبول دارند كه خط قرمزشان در آرايش سياسي و بويژه در انتخابات دهم رياست جمهوري جريان دوم خرداد هست.

فدايي: اصولگرايان اين را قبول دارند كه به جاي وحدت با دوم خردادي‌ها بايد عمق وحدت در جبهه اصولگرايان را بيشتر كنند . ما امروز براي موفقيت نيازمند اين نوع وحدت هستيم و تا زماني كه ساز و كار وحدت حداكثري در ميان اصولگرايان را طراحي نكرده‌ايم نبايد اجازه دهيم كه سبد راي اصولگرايان دچار آسيب شود و اين سبد راي بايد حفظ و تقويت شود. اصولگرايان بايد به اين سوال اساسي پاسخ دهندكه پيروي كردن از طرحهايي مانند دولت وحدت ملي آيا منتهي به وفاق اصولگرايان خواهد و يا اختلاف ميان آنها را افزايش خواهد داد؟

فارس:آيا مي توان اين طرح كه براي مقابله با احمدي نژاد طراحي شده را به جنگ احزاب تشبيه كرد؟

فدايي:البته نه احمدي‌نژاد پيامبر است و نه اين افراد كفار، ليكن در طول تاريخ شاهد بوده‌ايم كه در حوادث سياسي برخي گروه‌هاي مخالف اهداف و مباني انقلاب با هم تجمع مي‌كردند تاانقلاب موفق نشود. طرفداران انقلاب نيز خيلي وقتها با هم ائتلافهاي گسترده و بزرگ شكل مي‏دادند. ما در اوايل انقلاب با ارايه ليست انتخاباتي "ائتلاف بزرگ" كه با مشاركت و حضور همه نيروهاي وفادار به امام و انقلاب تشكيل شده بود توانستيم در مواجهه با توده‌اي‌ها، ماركسيست‌ها، مجاهدين خلق و ملي‌گراها كه برخي افراد خود را براي مجلس اول كانديد كرده بودند به موفقيت برسيم. اين حركت در مقاطع مختلف ديگر نيز اتفاق افتاد. نمونه بارز آن در انتخابات مجلس هفتم بود كه اصولگرايان با وجود هجمه فراواني كه وجود داشت، دست به دست هم دادند تا جريانات ديگر زاويه دار با انقلاب راي نياورند كه اينگونه هم شد. اين كار هميشه انجام مي‌شده اما آنچه امروز قابل توجه است اين است كه دوم خردادي‌ها آمده‌اند تا داخل نيروهاي اصولگرا خيمه بزنند و با عنوان طرح دولت وحدت ملي از درون اصولگرايان ياركشي كنند و لشگر حزب الهي‌ها را به دست خودشان به شكست بكشانند. اين بخش كار مذموم و موذيانه است. از نظر ما افرادي كه در اين مسير با اين موضوع مخالف هستند و نمي‌خواهند ياران و سربازان و آراي نيروهاي اصولگرا از اين اردوگاه خارج شود بايد نظر خود را در مورد خط قرمز بودن دوم خرداد به طور شفاف اعلام كنند و نگذارند عده‏اي با اعمال سليقه هاي سياسي خود آرايش نيروهاي اصولگرا را بر هم زنند. بايد توجه كرد كه با قبول اين طرح به چه افرادي كمك خواهد شد. مطمئنا اگر هدفمان كمك به نيروهاي اصولگرا است، با طرح دولت وحدت ملي اين اتفاق رخ نمي‌دهد.

فارس: چرا دوم خردادي‌‌ها زماني كه خودشان بر مسند قدرت حضور داشتند چنين طرحهايي را مطرح نكردند و چه وقايعي رخ داد كه آنها امروز به اين نتيجه رسيدند تا دولت وحدت ملي تشكيل شود؟

فدايي: در سال 1378 كه اوج وقايع انقلاب‌هاي مخملين در كشور بود و ما شاهد ساختار شكني بسياري از عناصر افراطي در قالب روزنامه‌ها بوديم . همان زماني كه برخي افراد اصول و محكمات انقلاب را به سخره گرفته و ريشه‌هاي آن را هدف مي گرفتند، گاهي به امام و شهدا و حتي به قرآن توهين مي‌شد ، عزت ملي به راحتي از سمت آنان زير پا ‌گذاشته مي شد ، وحدت ملي زير سوال مي‌رفت و منافع ملي را ناديده گرفته مي شد، ما كه با نگراني شاهد تحرك اين جريانهاي راديكالي و افراطي بوديم ، برنامه‌ريزي كرديم تا با همه موثرين سياسي انقلاب حتي با گرايشات مختلف ارتباط برقرار كنيم. اين كار شد و بيش از 80 ديدار تحت عنوان "گروه وفاق" با جريانات متعلق به امام و افرادي با گرايشهاي متفاوت سياسي كه قانون اساسي را قبول داشتند برگزار كرديم. در آن ديدارها به صراحت اعلام كرديم افرادي كه اينگونه رفتار مي‌كنند، انقلاب، امام و اسلام را نمي‌خواهند و اساسا با نظام اسلامي و قرائتي كه امام خميني (ره) از اين نظام دارد مخالف هستند. اعلام كرديم كه حاضريم مانع از قوت و قدرت‌گيري اين جريانات در كشور شويم چراكه منافع ملي و منافع مردم مسئله مهم آنها نيست و به دنبال خط و راه ديگري هستند. اما در مقابل از سوي اين افراد پاسخ مثبتي و روشني دريافت نكرديم. اين در حالي بود كه تمام اين افراد تحليلهاي ما را قبول داشتند ولي حاضر نشدند براي عدم نفوذ جريانات افراطي در نظام و حكومت همكاري كنند و نتيجه آن وقايعي همچون حادثه 18 تير سال 78 و طرح مسائلي چون ايجاد حاكميت دو گانه، عدم نياز به نظارت شوراي نگهبان ، هضم شدن در هنجارهاي بين‌المللي، عدم نياز به اسلام براي اداره كشور بود. افراطيون تحصن در مجلس ششم را كليد زدند و كشور و نظام را به استعفاهاي دسته جمعي و كناره‌گيري از حكومت براي به چالش كشاندن نظام، تهديد كردند و به قول خودشان هر 9 روز يك بحران در كشور به وجود آوردند. قتلهاي زنجيره‌اي و تغيير قانون اساسي را در كشور مطرح ساختند تا اين انقلاب الهي و مظلوم را متزلزل كنند. آنها صدها بحران و حادثه را در كشور به وجود آورند و متاسفانه در اين راه تعدادي از دوستان كه در اردوگاه انقلاب بودند يا با آنها همكاري كردند و يا با سكوت خود زمينه تقويت آنها را فراهم كردند.

فارس:اما بصيرت و هوشياري ملت ايران توطئه‌هاي آنها خنثي كرد.

فدايي: مردم هميشه در لحظات حساس تصميمات خوب و دشمن شكني را اتخاذ كرده‌اند. در انتخابات مجلس هفتم و رياست جمهوري نهم نيز به خوبي پاسخ اين افراد توطئه گر را دادند.

فارس:با توجه به سوابقي كه از عملكرد دوم خرداد‌ي ها بيان كرديد ما تجربه عملكرد آنها در ذهن داريم اما چرا برخي از اصولگرايان كه اعلام مي‌كنند اصول و ارزشهاي انقلاب را قبول دارند اين تجربه گرانبها را فراموش كرده‌اند؟

فدايي:بله اين سوال جدي است. بايد بازنگري دوباره‌اي بر تحليلها و نگرشهايمان داشته باشيم. اصولگرايي بايد بازخواني شود. همانطور كه گفتم طرحهايي نظيرائتلاف با مخالفين اصولگرايي نيز بايد به خوبي بررسي شود تا متوجه شويم چه افرادي از اجراي چنين طرحهاي سود مي‌برند و چه افرادي در اين مسير تقويت و يا تضعيف مي‌شوند. اصولگرايان بايد خلا تحليلي كه در درون خود دارند را جبران كنند تا با بي‌تحليلي در دام اين افراد گرفتار نشوند.

فارس:اين خلا تحليلي كه فرموديد، چگونه جبران مي‌شود؟

فدايي:ابتدا بايد فضاي مناسبي براي گفتگو در بين دوستان اصولگرا فراهم و از ترويج روحيه بي‌اعتمادي نسبت به يكديگر پرهيز شود. اگر آنها اصولي كه در گذشته در مورد آنها با يكديگر به تفاهم رسيده‌ايم را يك بار ديگر مرور كنند، متوجه مسير اصلي خواهند شد. البته براي جبران اين خلا تحليلي نكته بسيار مهمي وجود دارد و آن تبيين ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري و تبعيت از آن است. اگر فرمايشات رهبري فرزانه را دنبال كنيم مطمئنا به راهكارهاي مناسبي خواهيم رسيد.

فارس:با توجه به اينكه به فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرديد آيا طرح "دولت وحدت ملي" مي‌تواند تامين كنند فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص تعيين مرزبندي بين خودي و غير خودي باشد؟

فدايي: هنوز ابعاد "طرح دولت وحدت ملي" بطور كامل مشخص نشده است و قليلي از اصولگرايان از اين طرح حمايت مي‌كند بنابراين در حال حاضر نمي‌شود چنين تفكيكي را اعلام كرد ولي از دوستان اصولگرا انتظار داريم تا موضع خودشان را به طور واضح در خصوص اين طرح مشخص كنند تا اهداف و ابعاد طرح دولت وحدت ملي و افرادي كه آن را مطرح كرده‌اند روشن شود.

فارس:آيا اصولا وحدت در كشور ما با جمع شدن چند حزب در كنار هم پديد مي‌آيد؟

فدايي:شكل‌گيري اراده‌اي كه منتهي به تعيين منتخبي شودكه آن منتخب، مديريت اجرايي كشور را برعهده بگيرد ساز و كارهاي خاصي دارد و سرمايه اصلي آن ظرفيتهاي اجتماعي است. به نظر مي رسد ظرفيتهاي اجتماعي بدنبال چنين حرفهايي نيستند و چنين تحليلهايي را تنها افراد خاص ارائه مي‌كنند. اما از آنجا كه اگر طرحهاي اين افراد خوب شفاف سازي نشود ممكن است جامعه را به فريب كشيده يا ابهام ايجاد كند و در ادامه يكپارچگي و وحدتي كه در اجتماع است را آسيب بزند، تلاش در جهت روشن كردن اهداف پشت پرده اين طرح براي مردم ضروري است چراكه در نهايت تعيين كننده اصلي سرنوشت كشور آراي عمومي مردم است.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن