تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مناسبات اقتصادي ايران و عمان تا سال آينده 10 برابر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: مناسبات اقتصادي ايران و عمان تا سال آينده 10 برابر مي شود
با امضاي تفاهمنامه مشترك ؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: روساي كميسيون مشترك اقتصادي ايران و عمان ضمن امضاي يادداشت تفاهم گسترش همكاري هاي اقتصادي در تجارت، صنايع، انرژي، سرمايه گذاري و حمل و نقل بر افزايش مناسبات اقتصادي دو كشور تا 2 ميليارد دلار در سال آينده تاكيد كردند.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، دوازدهمين كميسيون مشترك ايران و عمان، به رياست "مقبول بن علي بن سلطان" وزير بازرگاني و صنايع عمان و منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران عصر يكشنبه در تهران برگزار شد و دو طرف ظرفيت هاي جديد در زمينه تجارت، صنايع، انرژي، حمل و نقل، مسائل گمركي، مخابرات و استاندارد را مورد بررسي قرار دادند.

منوچهر متكي در اين نشست درباره مناسبات دو كشور اظهار داشت: مناسبات دو كشور مبتني بر احترام متقابل است .

وي تاكيد كرد كه ديدار دكتر احمدي نژاد و سلطان بن قابوس در عمان يك ديدار تاريخي و ثمربخش بود ، اين سفر نتايج فراواني در بر داشت و آثار آن در چشم انداز مناسبات روز بروز متجلي تر مي شود.

وزير امورخارجه ايران با اشاره به مولفه هاي همكاريهاي فيمابين گفت : تجارت، حمل و نقل دريائي، صنايع و انرژي چهار مولفه مهم براي تعميق مناسبات است و ما اميدواريم حجم مناسبات اقتصادي و تجاري از 200 ميليون دلار به 2 ميليارد دلار طي سال آينده ارتقاء يابد.

متكي با اشاره به ظرفيت هاي فراوان سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف در ايران گفت: اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي امكانات و ظرفيت هاي فراواني براي گسترش سرمايه گذاري از سوي سرمايه گذاران عماني در چارچوب منافع متقابل فراهم ساخته است.

وي با تشريح تحولات اقتصادي ايران و پويائي آن اظهار داشت: در دو كشور ظرفيت هاي اقتصادي متنوعي وجود دارد و عدم تاثيرگذاري بحرانهاي اقتصادي بر تحولات اقتصادي تهران باعث روي آوردن تجار و سرمايه گذاران فراوان از آسياي ميانه و تركيه براي سرمايه گذاري گسترده در جمهوري اسلامي شده كه اين امر وضعيت مناسبي را براي سرمايه هاي عمان در جمهوري اسلامي ايران فراهم ساخته است.

مقبول بن علي بن سلطان وزير بازرگاني و صنايع عمان نيز در اين نشست با اشاره به ضرورت راه اندازي شركت كشتيراني مشترك اظهار داشت: روند تجارت و مراودات تجاري ايجاب مي كند در تشكيل شركت كشتيراني مشترك تسريع شود و اين امر باعث تبادل كالا شده و تسهيلات خوبي در اختيار تجار قرار خواهد داد.

وزير بازرگاني و صنايع عمان با تبيين ضرورت سرمايه گذاري در زمينه سيمان و توليد آن براي پروژه هاي مسكوني گفت: دو كشور در خصوص احداث يك كارخانه سيمان با ظرفيت يك ميليون تن سيمان با 50 درصد سهم هريك، تفاهم كرده اند كه اقدامات لازم بعمل آورند.

وي ادامه داد :همچنين در خصوص همكاري حمل و نقل دريائي و در زمينه انرژي بويژه گاز طرف عماني سرمايه گذاري هاي زيادي داشته است و اميدواريم اين روند از طريق رايزني هاي جاري به سطح مطلوب نائل شود.

در پايان اين ديدار ، رئيسان كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور سند يادداشت تفاهمي را جهت گسترش همكاري هاي اقتصادي در زمينه هاي تجارت، صنايع، انرژي سرمايه گذاري، حمل و نقل امضا كردند.

رئيس موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و رئيس موسسه ويژگيها و اندازه شناسي عمان نيز در اين ديدار يادداشت تفاهم همكاري امضا كردند.

انتهاي پيام//
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن