تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820394681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرداخت تسهيلات 5ميليون توماني به كشاورزان خسارت‌ديده از خشكسالي


واضح آرشیو وب فارسی:موج: پرداخت تسهيلات 5ميليون توماني به كشاورزان خسارت‌ديده از خشكسالي
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي معاون اول رئيس جمهوري پرداخت تسهيلات حداكثر 5 ميليون توماني به كشاورزان خسارت‌ديده از خشكسالي را با نرخ سود 6 درصد ابلاغ كرد.
به گزارش موج، تصميم نمايندگان ويژه رييس جمهور براي اجراي اختيارات هيئت وزيران درخصوص كاهش آثار ناشي از خشكسالي، هماهنگي دستگاههاي اجرايي و مديريت مقابله با پديده يادشده كه به استناد اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با رعايت تصويب‌نامه شماره 10919/ت107هـ مورخ 31/1/1387 اتخاذ شده است، به شرح زير براي اجرا ابلاغ مي‌شود. در اجراي جزء (ب) بند (6) تصميم‌نامه شماره 11631/ت108ن مورخ 1/2/1387، مبلغ ده هزار ميليارد (10.000.000.000.000) ريال به شرح پنج هزار ميليارد (5.000.000.000.000) ريال از محل منابع بانكي مربوط به ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استانها، دو هزار و پانصد ميليارد (2.500.000.000.000) ريال از محل منابع وزارت جهاد كشاورزي و دو هزار و پانصد ميليارد (2.500.000.000.000) ريال از محل منابع قابل تأمين از سوي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور به صورت تسهيلات جديد براي پرداخت وام خسارت‌ديدگان كشاورزي و عشايري در زيربخشهاي كشاورزي و دامي كه از وقوع خشكسالي در استانهاي كشور دچار خسارت گرديده‌اند، با معرفي ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان يا شهرستان به اشخاص حقيقي و حقوقي غيردولتي و با شرايط زير پرداخت مي‌شود: 1ـ منابع موردنظر از محل منابع وجوه اداره شده وزارت جهاد كشاورزي و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور در اختيار بانك كشاورزي قرار مي‌گيرد تا در چارچوب ضوابط اين تصميم‌نامه به متقاضيان اعطا گردد. تبصره1ـ نرخ سود و كارمزد اين تسهيلات دوازده درصد (12%) مي‌باشد كه شش درصد (6%) آن توسط دولت و شش درصد (6%) آن توسط متقاضي پرداخت مي‌شود. تبصره2ـ معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور تأمين يارانه سود و كارمزد تسهيلات پرداختي توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران را تضمين نموده و در لايحه بودجه سالانه كل كشور منظور مي‌نمايد. 2ـ متقاضيان استفاده از تسهيلات موضوع اين تصميم‌نامه با توجه به نوع خسارت و درصد آن درخواست خود را به ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان يا شهرستان ارايه و ستاد يادشده پس از بررسي، موارد تأييدشده را به بانك عامل معرفي مي‌نمايد. 3ـ سقف پرداخت تسهيلات به خسارت‌ديدگان تا پنجاه ميليون (50،000،000) ريال و متناسب با خسارت واردشده خواهدبود و مدت بازپرداخت اين تسهيلات با توجه به محل تأمين اعتبار از يك تا سه سال تعيين مي‌شود. تبصره ـ افراد خسارت‌ديده‌اي كه در سال زراعي 1387 ـ 1386 از بانك تسهيلات دريافت نكرده‌اند، به تناسب و مشابه افرادي كه در اين بند قيد شده از تسهيلات يادشده بهره‌مند مي‌شوند. 4ـ تضمين، نوع، ميزان، نحوه اخذ وثايق و نحوه اعطاي تسهيلات بابت منابع بانكي براساس ضوابط بانك خواهدبود. 5 ـ پرداخت تسهيلات موضوع اين تصميم‌نامه با بدهي سررسيدشده و سررسيدنشده متقاضيان از محل تسهيلات تكليفي تبصره‌هاي قوانين بودجه سال زراعي 1387ـ 1386 يا منابع داخلي بانك مربوط نمي‌باشد. 6 ـ بانكهاي عامل موظفند حسابهاي مربوط به اين تصميم‌نامه را به گونه‌اي نگهداري نمايند كه در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آن، بازپرداخت اقساط و اقساط معوق، قابل تحصيل باشد. بانكهاي يادشده موظفند گزارش پيشرفت عملكرد تسهيلات اعطايي به خسارت‌ديدگان موضوع اين تصميم‌نامه را به تفكيك زيربخش و پيشرفت كار به سازمان مديريت بحران كشور و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام نمايند. 7ـ اين تصميم‌نامه شامل كليه فعاليتهاي بخش كشاورزي، دامداري و عشايري استانهاي سراسر كشور مي‌باشد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن