تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815661388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شماره‌گذاري خودروهاي بدون برچسب سوخت متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: شماره‌گذاري خودروهاي بدون برچسب سوخت متوقف شد
مژگان ميرزايي«شماره‌گذاري خودروهاي بدون برچسب سوخت از ابتداي دي‌ماه متوقف شده است.»


اميررضا رجبي دبير كميته انرژي ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت روز گذشته در نشست خبري ضمن بيان اين مطلب گفت: براساس مصوبه‌اي كه به راهور ناجا ابلاغ شده شماره‌گذاري خودروهايي كه برچسب سوخت نداشته باشند بايد از ابتداي دي‌ماه متوقف شود و راهور ناجا نيز اين دسته از خودروها را شماره‌گذاري نخواهد كرد.
گفته رجبي مبني بر ممنوعيت شماره‌گذاري خودروها در حالي است كه هنوز مسوولان كميته تعيين معيار مصرف سوخت در خصوص معيار در نظر گرفته شده به اجماع نرسيده‌اند و اجراي معيار تدوين شده در سال 85 نيز توقف
خودروهاي پرتيراژ روا، آردي، وانت پيكان، وانت نيسان و وانت مزدا را در پي خواهد داشت. براساس معيار تدوين شده در سال 85 هفت معيار G، F، E، D، C، B، A براي مصرف سوخت خودروها توسط اعضاي پنج‌گانه كميته تعيين معيار مصرف سوخت كه شامل وزارت نيرو، محيط زيست، شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت، وزارت صنايع و موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي هستند تدوين شد.
اما اين معيار با مخالفت برخي از اعضاي كميته مواجه شد كه اين امر تاخير در اجراي اين طرح را به همراه داشت.
به گفته مخالفان، معيار تدوين شده براي خودروسازان سخت‌گيرانه است به همين دليل بايد تا حدودي اين معيار تعديل شود تا امكان اجراي آن به وجود آيد اما از اعضاي پنج‌گانه اين كميته سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت معتقد است، كه بايد معيار مصوب سال 85 به مرحله اجرا در آيد تا از تردد خودروهاي پرمصرف جلوگيري شود.
رجبي در پاسخ به اين پرسش كه هنوز كميته، تعيين معيار به اجماع نظر نرسيده‌اند پس چگونه شماره‌گذاري را متوقف كرده‌ايد گفت: خودروسازان موظف هستند تا براساس معيار ابلاغ شده به آنها برچسب سوخت را نصب كند و در صورتي كه اين معيار تغيير كرد معيار جديد را اعمال كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اين معيار شماره‌گذاري خودروهاي پرتيراژ كشور متوقف خواهد شد گفت: ستاد به خودروسازان مهلت داده بود تا خودروهاي توليدي خود را با معيار تدوين شده هماهنگ كنند و عيوب خودروها را برطرف كنند در صورتيكه اين اقدامات را صورت داده باشند كه مشكلي نخواهند داشت، در غير اين صورت نيز شماره‌گذاري آنها متوقف خواهد شد.
با توجه به گفته رجبي در صورتيكه خودروسازان ايراد خودروهاي پرمصرف خود را برطرف نكرده باشند از ابتداي دي‌ماه شماره‌گذاري آنها متوقف شده است.
كارت سوخت تاكسي‌هاي LPGسوز تبديل مي‌شود
رجبي در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه نصب كيت و كپسول تاكسي‌هاي بدون مخزن تا اسفندماه اجرايي مي‌شود گفت: در حال حاضر هزار تاكسي بدون كيت و كپسول تحويل سازمان تاكسيراني شده كه تا اسفندماه بايد كيت و كپسول اين تاكسي‌ها نصب شود.
به گفته رجبي اكثر اين تاكسي‌ها متعلق به شركت ايران خودرو است و اين شركت ملزم شد طرح نصب كيت و كپسول را به صورت منطقه‌اي در كل كشور اجرا كند.
رجبي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به مشكل تامين كيت و كپسول آيا نصب هزار كيت و كپسول در دو ماه امكان‌‌پذير هست يا خير افزود: هم‌اكنون مشكل تامين كيت و كپسول برطرف شده و با توجه به مصوب ستاد كه هيچ خودروي عمومي نبايد بدون كيت و كپسول تحول شود خودروسازان موظف شده‌اند كه اين دسته از خودروها را نيز به كيت و كپسول مجهز كنند.
به گفته رجبي در حال حاضر 255هزار تاكسي فعال در كشور وجود دارد كه از اين تعداد 36هزار دستگاه LPGسوز و مابقي CNGسوز هستند كه با توجه به بازگشست LPG در سبد سوختي مشكل سوخت‌گيري اين دسته از تاكسي‌ها نيز برطرف شده است.
رجبي در خصوص كارت سوخت تاكسي‌هاي LPG سوز نيز عنوان كرد: تاكسي‌هاي LPG به دليل اينكه به صورت كارگاه‌هاي دوگانه سوز شده‌اند، از كارت بنزين خودروهاي بنزين سوز برخوردار هستند كه در‌حال‌حاضر كارت جديد براي آنها صادر شده و طي چند هفته آينده كارت سوخت آنها باطل و كارت جديد براي آنها ارسال خواهد شد.
به گفته رجبي LPG هر چند سوختي پاك محسوب مي‌شود اما به دليل آنكه حمل آن هزينه بر است استفاده از آن به صرفه نيست به همين دليل ستاد سعي دارد. LPG را در مبادي توليدي استفاده كند تا به اين وسيله هزينه حمل‌و‌نقل كاهش يابد.
تست دوره‌اي انجام مي‌شود
رجبي در ادامه اين نشست در واكنش به گفته‌هاي مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران مبني بر خطر انفجار بيش از 17هزار تاكسي گازسوز اظهار داشت: ستاد هم اكنون تست دوره‌اي را به صورت سالانه انجام مي‌دهد. خودروهاي تست شده نيز برچسب سالانه معاينه دريافت مي‌كنند به همين دليل خطر در اين خصوص جدي نيست.
به گفته رجبي براساس مصوبه جديد ازسال آينده وزارت كشور مسوول تست خودروهاي سواري گازسوز و وزارت راه مسووليت تست خودروهاي سنگين خواهد بود. اما تا پايان سال جاري راه‌اندازي مراكز به عهده وزارت نفت است كه اين كار در حال انجام است.
وي در خصوص اينكه هم اكنون 17هزار تاكسي در مرز تست مخزن قرار دارند اما هيچ اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است نيز گفت: طبق آمارهاي موجود بسياري از تاكسي‌ها بعد از سال 83 دو گانه سوز شده‌اند و قبل از اين سال نيز تنها 4هزار تاكسي
دوگانه سوز شده‌ است كه هنوز سن اين تعداد نيز به پنج سال نرسيده به همين دليل نمي‌توان آنها را بمب متحرك خطاب كرد زيرا هم اكنون تست دوره‌اي خودروها انجام مي‌شود و تست مخزن نيز توسط توليدكنندگان صورت مي‌گيرد.
گفته رجبي در حالي است كه نوروزي مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران نيز چندي پيش در خصوص عدم تست خودروهاي CNG سوز هشدار داده و گفته بود كه روش اجرا شده براي تست ادواري در دنيا مرسوم نبوده و به همين دليل كارساز نخواهد بود. رجبي در خصوص روش‌هاي تست در كشور گفت: ستاد سعي دارد دستگاه‌هاي جديد تست را وارد كشور كند كه كار تست مخزن به آنگونه كه در دنيا مرسوم است، انجام شود در اين روش‌ها نياز به باز كردن مخزن و نصب مجدد و حضور خودرو به صورت طولاني در مراكز معاينه نيست بلكه خودرو به سرعت تست و از مراكز خارج مي‌شود.
رجبي در خصوص مشكل عدم تست اتوبوس‌هاي گازسوز نيز گفت: هم اكنون شركت گاز خودرو موظف شده كه مراكز معاينه فني را بازرسي كرده و پس از آن دو مركزي كه بتواند خدمات ارائه دهند را به وزارت كشور براي تست اتوبوس‌هاي گازسوز معرفي كند تا تست اتوبوس‌هاي گاز سوز نيز انجام شود.
گازوئيل استاندارد سال آينده مي‌رسد
رجبي در ادامه اين نشست در خصوص زمان عرضه گازوئيل استاندارد نيز گفت: گازوئيل موجود در‌حال‌حاضر تنها قابليت استفاده در خودروهاي سنگين را دارد به همين دليل هم اكنون برنامه‌اي براي واردات خودروهاي سواري نداريم اما از نيمه دوم سال آينده و همزمان با آغاز واردات خودروهاي گازوئيل سوز از سوي خوروسازان عرضه سوخت ديزل پاك نيز آغاز خواهد شد.
به گفته رجبي براساس مصوبه‌اي كه به موسسه‌ استاندارد اعلام شد، اين موسسه موظف است تا 1/8/88 حداقل 20درصد گازوئيل با استاندارد يورو 4 در جايگاه‌ها عرضه كند كه اين ميزان تا 1/8/90 بايد حداقل به 80درصد برسد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن