تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816301821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي: از روند اجرايي روس ها راضي هستيم باوجود تعويق دوباره در زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر;


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: قشقاوي: از روند اجرايي روس ها راضي هستيم باوجود تعويق دوباره در زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر;
گروه سياسي، حسين نوري هشجين: با وجود تعويق مجدد روس ها در راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهرتا يكسال ديگر، سخنگوي وزارت خارجه ديروز درخصوص زمان دقيق راه اندازي اين نيروگاه حاضربه موضع گيري نشد و در عوض اعلام كرد كه تهران از روند اجرايي روس ها در نيروگاه بوشهررضايت دارد. حسن قشقاوي كه ديروز در نشست هفتگي اش با خبرنگارن سخن مي گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار "آفرينش" كه پرسيد: آيا با توجه به اظهارات رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كه گفته است نيروگاه اتمي بوشهر در مارس 2010 (اسفند و فروردين 88 و89) به بهره برداري مي رسد، شاهد تاخير احتمالي ديگري در بهره برداري از اين نيروگاه خواهيم بود؟ گفت: آقاي بروجردي در مصاحبه خود همچنين گفته است نمايندگان مجلس در بازديدي كه از نيروگاه اتمي بوشهر داشتند متوجه شده اند كار به سرعت و طبق برنامه در حال انجام است و با توجه به افزايش پرسنل روسي كار پيش مي رود. سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور در ادامه با مهم و گسترده خواندن راه اندازي و بهره برداري ازيك نيروگاه اتمي ، اظهار كرد: ممكن است مقداري به لحاظ زماني در مقايسه با زمان پيش بيني شده اوليه در طول چند سال گذشته پروسه راه اندازي و بهره برداري كمي طولاني تر شده باشد و من اين را نفي نمي كنم. قشقاوي اضافه كرد: اين كار بسيار بزرگي است كه براي نخستين بار در كشور انجام مي شود و پروسه اي است كه نياز به پس و پيش راه اندازي دارد. سخنگوي وزارت خارجه اظهار داشت: ما و روسها اكنون از روند اجرايي كار در نيروگاه اتمي بوشهر رضايت داريم. در پي اين اظهارات قشقاوي خبرنگارما بارديگربه دليل قانع كننده نبودن پاسخ سخنگو، پرسيد: آيا بالاخره بهره برداري از نيروگاه اتمي بوشهر به تعويق افتاده است؟ كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: من مهندس فني نيستم. اما وقتي كه سوخت اوليه نيروگاه تحويل شده است اين نقطه عطفي است و همه مي دانند اصلي ترين مساله تحويل سوخت بوده كه صورت گرفته است. سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشوربا بيان اينكه مشكلي در اراده هاي سياسي دو كشور ايران و روسيه نيست،اظهاركرد: بقيه بحث ها تكنيكي و فني است كه بايد زمينه هاي آن فراهم شود. سخنگوي وزارت خارجه ديروز در حالي از "كمي" طولاني شدن پروسه راه اندازي نيروگاه بو شهر سخن به ميان آورد كه راه اندازي اين نيروگاه 10 سال است كه به بهانه هاي مختلف توسط روس ها به تعويق افتاده است.
خودداري از تائيد يا تكذيب تحويل موشك هاي اس 300
سخنگوي وزارت خارجه در اين نشست همچنين از تاييد يا تكذيب آغاز تحويل سامانه هاي موشكي پيشرفته دفاع هوايي اس 300 ساخت روسيه به ايران خودداري كرد. قشقاوي در واكنش به گزارش هاي منتشره در اين خصوص اضافه كرد: هيچ گزارشي از منابع ذي ربط به وزارت خارجه واصل نشده و در موقعيتي نيستيم كه تحويل موشك ها را تاييد يا تكذيب كنيم. قشقاوي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران با روسيه داراي روابط همه جانبه و گسترده در ابعاد سياسي، اقتصادي و همچنين نظامي است، تصريح كرد: با روسيه توافقات نظامي داريم كه بخشي از توافقات مربوط به سال هاي گذشته است، بخشي از توافقات اجرايي شده و بخش ديگر در دست اجراست.
هيچ درخواستي از امريكا دريافت نكرده ايم
اظهارات رايس وزيرخارجه آمريكا مبني بر ارائه درخواست تشكيل دفتر حافظ منافع امريكا در تهران موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ به آن با بيان اينكه هيچ درخواست رسمي به دست ما نرسيده است، گفت: در مصاحبه اي كه رايس به اين موضوع اشاره كرده بود صحبت هاي متناقض بسياري وجود داشت. قشقاوي اضافه كرد: رايس ابتدا گفته بود اين پيشنهاد از من نبوده است اما در انتهاي مصاحبه گفته بود اين ايده اصولي شخص بوش است; به هر حال از اين مصاحبه و گفتگوهاي مانند آن هيچ نتيجه واضحي به دست نمي آيد.تاسيس بخش جديدي در وزارت خارجه آمريكا براي پيگيري مسائل مربوط به ايران موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ به آن با بيان اينكه اين اقدام يك تصميم داخلي و ساده سازماني و تشكيلاتي است، گفت: به ما ارتباطي ندارد. وي افزود: مهم اين است كه آيا پس از اين تغييرات سازماني، تغييرات اساسي و جدي در سياست هاي خاورميانه اي و منطقه اي امريكا ايجاد مي شود يا نه. سخنگو گفت: اگر تغييري در سياست تبعيض آميز امريكا در خاورميانه ايجاد و منافع ملي ايران و غرور ملي ايرانيان به رسميت شناخته شود و در واقع تلاش كنند رفتار غلط گذشته را تغيير دهند، در اين صورت اين تغيير اداري مبارك خواهد بود. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اخبار جديدي از سطح تلاش آمريكايي ها براي بهبود روابط با ايران وجود دارد؟ گفت: تحرك جديدي در بحث مسايل ايران و آمريكا وجود ندارد.
تغيير ديپلماسي غرب از تهاجمي به نيابتي
برگزاري اجلاس نيويورك با حضور هشت كشور عربي و كشورهاي عضو 1+5، موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ، گفت: از اين قبيل جلسات، زياد برگزار مي شود، اين جلسات شبيه نمايشي شكست خورده در تئاتري بي روح و خشك است.سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور تصريح كرد: اينكه عده اي جمع شوند تا غزل خداحافظي را با خانم رايس در نيويورك بخوانند، تغييري در واقعيات ايجاد نخواهد كرد. وي با اشاره به اجلاس كشورهاي 1+5 با اعراب، گفت: اينكه آنها تلاش مي كنند ديپلماسي تهاجمي خود عليه ايران را به ديپلماسي نيابتي تبديل كنند، يعني اعتراف به شكست در برابر جمهوري اسلامي ايران. قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري درباره پيام تهران براي رفع نگراني كشورهاي عربي همسايه درخصوص برنامه هسته اي ايران، گفت: عرب ها كه در مذاكره با ايران مشكلي ندارند; مرتب در حال رفت و آمد هستيم و تماس ما با دوستان عرب منطقه كمتر از اروپايي ها نيست.قشقاوي در ادامه برخي اظهارات در اين باره را ناشي از تحركات و جريان سازي غربي ها دانست و گفت: با كشورهاي همسايه هيچ بحث هسته اي نداريم و بارها از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي آنها حمايت، و حتي پيشنهاد كنسرسيوم و همكاري هاي مشترك هسته اي با آنها ارائه كرده ايم.وي افزود: از طرف ديگر، وقتي آقاي البرادعي 14بار در گزارش هاي خود به آژانس بين المللي انرژي اتمي، غيرنظامي و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران را تاييد كرده است، ديگر چه نگراني وجود دارد.وي تاكيد كرد كه اين مجموعه تحركات در اجراي طرح ايران هراسي غربي ها شكل مي گيرد.قشقاوي در ادامه به فعاليت هاي سينمايي هاليوود براي اجراي طرح ايران هراسي اشاره كرد و گفت: دستور ساختن فيلم هايي براي جنگ با هويت ايراني ازجمله فيلم 300 ازجمله اين اقدامات است.سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به اينكه نظرسنجي ها در كشورهاي منطقه هيچ هراس و نگراني ملت هاي همسايه را درباره ايران تاييد نمي كند، گفت: ما اشتراكات عميق ديني، تاريخي و فرهنگي داريم و دولت هاي غربي از اسب تراواي ايران هراسي كه پشت در كشورهاي منطقه قرار داده اند، نتيجه اي نخواهند گرفت.
تا 40 كشور را همسايه خود مي دانيم
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه با اشاره به اجلاس نيويورك پرسيد :ظاهرا در اين اجلاس اعراب خواستار دخالت مستقيم در روند پرونده هسته اي ايران شده اند; پاسخ ايران چيست؟گفت: من نشنيدم اعراب از واژه دخالت استفاده كرده باشند.خبرنگار سوال خود را تصحيح كرد و گفت: مي خواهند مشاركت كنند.سخنگوي وزارت خارجه گفت: مشاركت كه همان پيشنهاد ايران است و راه خوب همكاري است. سخنگوي وزارت امورخارجه با اشاره به آموزه هاي ديني اسلام مبني بر احترام به حقوق همسايه و رعايت آن گفت: پيامبر اسلام (ص) فرمودند تا چهل خانه همسايه شما، بر شما حق دارند و ما هم بر اساس همين دستور تا چهل كشور را همسايه مي دانيم و در چارچوب همسايگي حاضريم به آنها كمك كنيم.
سو» تفاهم اداري درباره جزيره ابوموسي
ورود دبير شوراي همكاري خليج فارس به خطر قرمز ايران در خصوص جزاير سه گانه با وجود پذيرايي گرم از او در تهران ، موضوع سوال ديگري بود كه سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور در پاسخ گفت: ما وقتي مي گويم گسترش روابط در ديپلماسي به اين معنا نيست كه درهمه زمينه ها مواضع اعلامي يكي باشد. سو» تفاهم اداري درخصوص جزيره ابوموسي وجود دارد كه بارها اعلام كرده ايم اين مساله قابل رفع است، اما اگر بخواهند در راستاي طرح ايران هراسي گام بردارند اين مساله به نفع ايران و امارات نيست.
ملت ايران بت شكني تاريخي كرده است
اظهارات معاون وزير خارجه انگليس مبني بر اينكه لندن هيچ خصومتي با تهران ندارد موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ به آن گفت: اگر واقعا چنين چيزي وجود دارد بايد در عمل ديده شود. وي افزود: وقتي رفتار انگليسي ها را رصد مي كنيم، سوالات بسيار و ابهامات فراواني در رفتارشان با ايران مي بينيم، مثل اينكه پيشتاز مماشات با منافقين بوده و هستند. قشقاوي گفت: آنها اگر معتقد به همكاري و گفتگو هستند، حقوق هسته اي ملت ايران را به رسميت بشناسند. وي افزود: آنها با ملت ايران سرو كار دارند و بايد بدانند ملت ايران در يك بت شكني تاريخي توانسته است به قله هايي دست يابد كه روزي دست نيافتني بود.
در اوج مسووليت پذيري هستيم
كاهش نقش وزارت خارجه در امور مهم مانند پرونده هسته اي و پرداختن به موضوع غيرمهم مانند روابط با كشورهايي مانند توگو و ناميبيا موضوع سوال ديگري بود كه سخنگوي وزارت خارجه با رد اين اظهارات، گفت: وزارت خارجه در مطلوب ترين شرايط به وظايف سازماني خود عمل مي كند. وي با بيان اينكه وزارت امور خارجه در حوزه ديپلماسي و سياست خارجي كنار نزده شده است، اظهار كرد: وزارت خارجه در اوج مسووليت پذيري و انجام تكليف است. سخنگوي وزارت خارجه در عين حال با دفاع از توسعه روابط با كشورهاي آفريقايي ازبرگزاري اجلاس مشترك ايران و سران آفريقا در سال آتي ميلادي در تهران خبردادكانون مدافعان حقوق بشرپروانه كار نداشت
پلمپ كانون مدافعان حقوق بشر توسط مراجع قضايي موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ گفت: شايسته است كه مقامات قضايي در اين خصوص پاسخگو باشد اما همانطور كه يكي از بنيانگذاران اين كانون اعلام كرده و در خبرها آمده است، اين كانون پروانه كار نداشته ولي از سال 79 تاكنون بدون مجوز فعاليت مي كرده است.قشقاوي تصريح كرد: پيش از اين نيز تذكراتي به آنها داده شده بود تا براي اخذ مجوز اقدام كنند اما در اين خصوص اقدامي انجام نداده و فعاليت اين كانون در سال هاي اخير نشانه سعه صدر جمهوري اسلامي ايران است كه به آنها اجازه فعاليت داده است و مطمئنا اگر چنين كانوني بدون مجوز در كشورهاي غربي وجود دارد آنها اجازه فعاليت نمي يافتند.
تائيد مصادره يك ساختمان ايران در آرژانتين
موضع وزارت خارجه در قبال توقيف يكي از املاك ايران در آرژانتين بر اساس پرونده آميا موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ به آن گفت: مركز توقيف شده در آرژانتين، از 20 سال گذشته تاكنون وقف كارهاي خيريه و مدرسه و مسجد بوده است و دولت آرژانتين هم مي داند. وي مصادره اين مركز اسلامي را به نفع يهوديان، به نفع منافع ملي آرژانتين ندانست و اظهار كرد: آرژانتيني ها بايد تلاش كنند اين تبعيض ناروا را ميان مسلمانان و يهودي ها در كشورشان از بين ببرند. سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال ديگري درباره دستگيري رئيس موسسه علوي در امريكا گفت: اين اقدام هم در جهت اجراي طرح ايران هراسي است و اتهامات ناروايي است كه عليه اتباع ايراني هر از گاهي مطرح مي شود. وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره محكوميت دو ايراني در آمريكا گفت: معمولا اينگونه گزارشات را بايد دفاتر نمايندگي ما ارايه دهند و ما چيزي در اين زمينه دريافت نكرده ايم. سفر نوري المالكي به تهران
درخواست ايالات متحده از دولت عراق براي كاهش دادن فعاليت هاي اقتصادي ايران در اين كشور، موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ به آن به سفرآخر هفته نوري المالكي نخست وزير عراق به تهران اشاره كرد و گفت: اين سفر در چارچوب روابط دو جانبه است .
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن