تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815630470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با كسب مجوز قضايي، خانه هاي ماسوله مرمت اضطراري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با كسب مجوز قضايي، خانه هاي ماسوله مرمت اضطراري مي شود
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري،گفت: سازمان ميراث فرهنگي با همكاري شوراي شهر، شهرداري و پايگاه ماسوله، طي تفاهم نامه اي مقرر كرد با كسب مجوز قضايي و ورود به خانه هاي تاريخي اين شهر، مرمت اضطراري آنها را آغاز كند.


"فريبرز دولت آبادي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ميراث فرهنگي ايرنا، افزود: يكي از مشكلات اصلي حفاظت از خانه هاي ماسوله اين است كه اين بناها به دليل تقسيم شدن بين وراث و يا ترك محل از سوي مالكان خود، امروزه خالي از سكنه است.
وي در مورد عدم مرمت اضطراري و جلوگيري از تخريب اين خانه ها با بيان اين كه در مورد برخي خانه هاي خالي از سكنه مجوز ورود نداشتيم، اظهار داشت: در موارد ديگر نيز مالكين اجازه مرمت نمي دادند زيرا خواهان آن هستند كه منزلشان تخريب شده و در پي آن اقدام به ساخت مجدد كنند.
بافت ماسوله ازجمله معابر و خانه هاي آن، به طور كلي ثبت ملي شده و تعداد زيادي از خانه هاي اين منطقه نيز به صورت مجزا در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده است.
دولت آبادي ادامه داد: مالكان اين منازل به دليل ثبت ماسوله، اجازه ساخت و ساز در اين منطقه را ندارند و اين تصور كه با رها كردن خانه و تخريب شدن آن مي توان بناي جديدي در آنجا ساخت، اشتباه است.
معاون ميراث فرهنگي گفت: وقتي ملكي در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده باشد، سازمان ميراث فرهنگي طبق قانون اجازه دارد حتي اگر مالك اجازه ندهد، وارد ملك شده و مرمت هاي اضطراري را انجام دهد و شهرداري نيز قوانيني دارد كه به عنوان رفع خطر مي تواند اقداماتي انجام دهد.
به گفته دولت آبادي، خانه هايي كه احتياج به مرمت اضطراري دارند حدود 30 خانه است. اين درحالي است كه بنا به گزارش هاي مختلف، در شش ماه گذشته 26 خانه تاريخي در اين منطقه به دليل عدم مرمت و بازسازي فرو ريخته است.
معاون ميراث فرهنگي گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل سرما و ريزش برف و باران، قرار شده تا اقدامات قانوني هرچه سريعتر انجام شده تا بتوانيم با ورود به خانه هاي رها شده و با مرمت اضطراري جلوي تخريب آن ها را بگيريم.
وي خاطر نشان كرد: پس از طي وضعيت بحراني، مي توان با مالكان اين خانه ها مذاكره كرده و براي مرمت اساسي اين بناها برنامه ريزي كرد.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن