تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820487899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رادان: طرح همياران محرم همزمان با اين ايام به اجرا در مي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رادان: طرح همياران محرم همزمان با اين ايام به اجرا در مي آيد
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: همزمان با ايام محرم طرح همياران محرم با به كارگيري از معتمدين، قشر تحصيلكرده و جوانان در هيات هاي مذهبي به اجرا گذاشته مي‌شود.


سرتيپ پاسدار "احمدرضا رادان" روز دوشنبه در نشست خبري كه با هدف اعلام برنامه‌هاي ناجا در نحوه برگزاري مراسم‌هاي مذهبي و عزاداري در ايام ماه محرم از سوي هيات‌ها و تكاياي مذهبي برگزار شد، افزود: اين طرح با هدف هماهنگي و برقراري انضباط بيشتر در برگزاري مراسم محرم به اجرا در مي آيد.
وي همچنين از اجراي اين طرح در غالب راهنمايي و رانندگي خبر داد و گفت: همياراني كه در راهنمايي و رانندگي فعاليت مي كنند با كاورها و وسايل مخصوصي همچون شب نما، تابلوهاي ايست به اجراي ماموريت خواهند پرداخت.
رادان با اعلام اينكه براي هر هيات حداقل دو نفر در نظر گرفته شده، افزود: اين افراد از خود هيات‌ها انتخاب مي‌شوند كه بستگي به ميزان و وسعت هيات‌ها خواهد داشت .
وي در مورد تكيه هايي كه قصد راه اندازي ايستگاه‌هاي صلواتي دارند، گفت: در اين مورد لازم است پس از هماهنگي هاي لازم با راهنمايي و رانندگي صورت گيرد تا موارد ترافيكي در نظر گرفته شود.
رادان نصب، استفاده و حمل هر گونه شمايل و تصاوير از امامان توسط هيات‌هاي مذهبي را ممنوع اعلام كرد و گفت: با تدبير شهرداري، تصاوير شهداي محله‌ها جايگزين شمايل مي‌شود.
وي در مورد اقدام برخي عزاداران به قمه زني گفت: اين كار خلاف شرع بوده و از نظر علماي ديني نيز مردود است و ناجا با افرادي كه دست به چنين كاري بزنند، برخورد مي‌كند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به كاهش 50 درصدي قمه زني در كشور طي سال گذشته گفت: در مورد مجوز هيات هايي كه در ايام محرم از قمه استفاده مي‌كنند، تجديد نظر خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه موضوع كاروان‌هاي علم‌كشي هم مورد توجه جدي نيروي انتظامي است، گفت: برگزاري مراسم علم‌كشي توسط هيات‌هاي مذهبي ممنوع است.
جانشين فرمانده ناجا در توضيح كاروان‌هاي علم‌كشي گفت: افرادي چند علم را بدون عزادار در شهر و خيابان‌ها به راه مي‌اندازند و با اين كار خود موجب ايجاد مزاحمت و ترافيك براي ساير مردم مي‌شوند.
وي افزود: سعي بر اين است كه در ايام محرم از علم‌هايي استفاده شود كه عرض زيادي از خيابان را اشغال نكنند.
رادان با تاكيد بر بلامانع بودن استفاده از آلات موسيقي مانند طبل، ني و سنج كه ريشه در عزاداري هاي مذهبي دارند، گفت: استفاده از ساير آلات موسيقي مانند ارگ در مراسم عزاداري ممنوع است.
وي پايان ساعت اجراي مراسم عزاداري در ايام محرم را در روزهاي تاسوعا و عاشورا ساعت 23 تا 24 اعلام كرد و بيشتر شدن اين زمان را با تذكر از سوي پليس همراه دانست.
**رويكرد ناجا بر اطلاع رساني شفاف است
رادان در پاسخ به سووالي در مورد عدم اطلاع رساني صحيح ناجا در برخي حوادث از قبيل حادثه آبادان، دهدشت و گروگان گيري ماموران ناجا در سيستان و بلوچستان گفت: ديد ناجا بر اين است كه اطلاع رساني شفاف موجب اعتماد مي‌شود.
در چند ماه گذشته حوادثي چون قتل هاي زنجيره اي در آبادان، كودك آزاري در دهدشت در استان كهگيلويه و بوير احمد و همچنين گروگان گيري ماموران ناجا توسط گروه "عبدالمالك ريگي" رخ داد كه به زعم خبرنگاران در اين موارد اطلاع رساني صحيحي از سوي ناجا به عمل نيامده است.
وي افزود: به نظر ناجا اطلاع رساني لازم است در زماني صورت گيرد كه تمامي ادله جرم جمع آوري شده باشد و شتاب زدگي در اطلاع رساني باعث تشويش اذهان عمومي خواهد شد.
جانشين فرمانده ناجا در مورد حادثه آبادان گفت: بنده از سوي فرمانده ناجا به عنوان مسوول پيگيري اين حادثه منصوب شده ام كه در صورت كوتاهي با عوامل آن برخورد خواهد شد.
وي در مورد قاتل قلمداد كردن فردي كه گناهكار نبوده است گفت: اگر چنين اتفاقي افتاده باشد افراد خطا كار تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.
** رسيدگي به وضعيت مرزها در دستور كار ناجاست
رادان در مورد دليل سفرهايش به مرزها گفت: يكي از موضوعاتي كه به صورت ويژه در دستور كار ناجا قرار دارد رسيدگي به وضعيت مرزهاي شرقي و غربي و به ويژه سيستان و بلوچستان است.
وي با اعلام اينكه در 15 اسفندماه طرح پايلوت انسداد مرزهاي شرقي به اتمام مي رسد گفت: در صورت ارايه تخصيص اعتبار مناسب از سوي دولت اين مرزها به صورت كامل مسدود خواهد شد كه هم صرفه اقتصادي و هم صرفه اجتماعي خواهد داشت.
جانشين فرمانده ناجا افزود: در صورت اختصاص 10 درصد از قيمت وسايل صوتي و تصويري در سال به انسداد مرزها از ورود قاچاق جلوگيري و در نتيجه صاحبان اين صنايع از متضرر شدن رهايي خواهند يافت.
وي به عنوان مثال از مرز "تمرچين" واقع در شهرستان پيرانشهر ياد كرد و گفت: 75 درصد از قاچاق در اين مناطق به واسطه مسدود شدن مرز كاسته شده است.
**فرياد پليس موجب بهبود وضعيت ايمني خودورها شد
رادان گفت: اگر فرياد پليس نبود اكنون بهبود وضعيت كمربند ايمني و ترمز برخي خودروها را شاهد نبوديم.
وي در مورد اظهارات مسوولان ايران خودرو در مقصر شناخته شدن در آتش سوزي سه اتوبوس در چند روز گذشته از سوي پليس گفت: پليس به دنبال حمله به سيستم خودروسازان نيست و استاندارد سازي وضعيت خودروها را پيگيري خواهد كرد.
جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اينكه برخي آتش سوزي ها در خودروها گفت: وقوع اين آتش سوزي ها ناشي از بي توجهي است و اگر پليس در اين مورد تعلل كند مرتكب گناه شده است.
وي تاكيد كرد: ‌ناجا در مورد جان مردم با كسي معامله نمي كند.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن