تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815155610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايجاد انگيزه در نيروي انساني از چالش هاي مهم صنعت نفت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايجاد انگيزه در نيروي انساني از چالش هاي مهم صنعت نفت است
وزير نفت گفت: مهمترين چالش پيش روي كشور و به ويژه صنعت نفت نيروي انساني است و اينكه چه راهي بايد پيش روي قرار دارد و چه مسيري را دنبال كرد كه نيروي انساني به كارش عشق ورزد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، مهندس " غلامحسين نوذري" روز دوشنبه در آيين گشايش هفتمين همايش سالانه مديريت پژوهش و فناوري شركت ملي نفت ايران ضمن اظهار اين مطلب ، تاكيد كرد، برايند مجموعه منابع انساني و مادي در اختيار كشور بايد باعث رشد و شكوفايي شود.
وي با اشاره به اهميت و نقش فناوري ، تاكيد كرد ، بايد درخصوص مساله نيروي انساني فعاليت هاي پژوهشي انجام داد و براي رواج فرهنگ جدي كار، سرمايه گذاري كرد.
وزير نفت چالش جدي ديگر صنعت نفت را ضريب بازيافت نفت ، عنوان كرد كه بايد مورد توجه ويژه مديران صنعت نفت قرار گيرد.
نوذري سپس يافتن دانش فني افزايش ضريب بازيافت نفت را مهم ترين و اساسي ترين كار براي صنعت نفت عنوان كرد و افزود: اگر ضريب بازيافت نفت يك تا 2 درصد افزايش يابد ، دست كم چهار تا پنج ميليارد بشكه به ذخاير نفت كشور افزوده مي شود.
وي همچنين بر اهميت يافتن نرم افزار لازم بهبود وضعيت مياديني كه با افت توليد مواجه هستند، تاكيد كرد و افزود: مسيري كه پژوهش در صنعت نفت طي مي كند ، بايد مسيري باشد كه گره گشاي آينده باشد و باوجود سختي كار پژوهشي زماني اين حركت ها لذت بخش است كه وارد صنعت شود و حالت اجرايي به خود بگيرد.
به گفته اين مقام عالي در وزارت نفت ، اين وزارتخانه در آستانه تنظيم برنامه پنجم توسعه در بخش خود است و بايد گروهي از صاحب نظران تشكيل شود تا موانع و مشكلات بخش پژوهش در برنامه پنجساله چهارم ، در برنامه پنجساله پنجم توسعه كه در سال هاي 1389 تا 1393 به اجرا در مي آيد، رفع شود.
نوذري بر لزوم دستيابي به دانش فني تاكيد كرد و راه اندازي پالايشگاه هاي مراحل 9 و 10 توسعه ميدان پارس جنوبي توسط نخبگان ايراني را نمونه اي از امتياز در اختيار داشتن دانش فني عنوان كرد و افزود: دغدغه پژوهگشران را بايد رفع كرد تا با آسايش خاطر كار كنند تا بتوانيم به ايده هاي نوين دست يابيم.
وزير نفت تصريح كرد ، زنجيره پژوهش بايد به فناوري و تجاري شدن آن منجر شود و اگر دنيا اكنون دانش فني را به ما گران مي فروشد ، به خاطر آن است كه آن را تجاري كرده و حتي در مسايل سياسي دخالت مي دهد.
وي بااشاره به اينكه فضايي براي كشور فراهم شده و خيلي از مسيرها پشت سر گذاشته شده است ، تاكيد كرد، شايستگي ملت ايران بيش از اين مي باشد. كشور داراي پيشينه و ريشه و اساس است و مي تواند با اين سرمايه خودش را نجات دهد و به جلو حركت كند و حق طبيعي خود را از سهم جهاني بگيرد.
نوذري در پايان بااشاره به اينكه شركت ملي نفت ايران رقباي سختي در دنيا دارد ، تاكيد كرد، اميد به آينده و تلاش مداوم با دلسوزي و كار خستگي ناپذير ضمانت كننده ايران سرافراز است.
دكتر"محمد علي عمادي" مدير پژوهش و فناوري شركت ملي نفت ايران نيز در ابتداي اين مراسم با اشاره به اينكه ازدياد برداشت از مخازن، مديريت مخزن، توليد و بهره برداري، مهندسي مخزن ، علوم زمين و فناوري هاي نوين از جمله محورهاي مهم پژوهش در شركت ملي نفت ايران مي باشند، افزود: مديريت پژوهش و فناوري شركت ملي نفت ايران با اكثر دانشگاه هاي كشور در زمينه فعاليت هاي پژوهشي ارتباط دارد. اما در دانشگاه هاي كشور 90 درصد تمركز بر آموزش و فقط 10 درصد فعاليت ها متمركز بر پژوهش است ، درحاليكه در دانشگاه هاي خارج كشور به طور دقيق عكس است.
عمادي سپس چالش عمده اين مديريت را نيروي انساني و زمان عنوان كرد و افزود: بخش عمده طرح ها تا مرحله موافقت اجراي طرح پيش مي روند ، اما به مرحله اجرايي شدن و تجاري شدن نمي رسند. اگر در حوزه تحقيقات نقش نيروي انساني از ابتداي ايده تا مرحله اجرايي شدن مطرح گردد ، مي توانيم به موفقيت دست يابيم.
وي بخشي از فعاليت اين مديريت در سال گذشته را ارتباط با 47 دانشگاه ، همكاري با دانشگاه ها در قالب تفاهمنامه، تعريف 20 محور پژوهشي ، هشت مورد همكاري با دانشگاه هاي بين المللي، چهار مورد مشاركت با مراكز تحقيقاتي معتبر دنيا و حضور در مجامع بين المللي انرژي عنوان كرد و افزود: بودجه مصوب پژوهش در شركت ملي نفت ايران در سال گذشته 430 ميليارد ريال بود كه 265 ميليارد و 662 ميليون ريال آن جذب شد.
عمادي در پايان بودجه پژوهشي سال جاري شركت ملي نفت ايران را دو برابر بودجه سال گذشته ، عنوان كرد.
اقتصام**1561**1557
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن