تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816723804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اهواز: بايد با تربيت نيروي انساني در مسائل مربوط به سالمندان خود را براي آينده آماده كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اهواز: بايد با تربيت نيروي انساني در مسائل مربوط به سالمندان خود را براي آينده آماده كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: بهداشت و درمان

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اهواز در نشست اعضاي كميته اجرايي كشوري برنامه ارائه‌ي خدمات يائسگي گفت: بيماري‌هاي قلبي و عروقي، سرطان‌هاي خاص زنان بخصوص سرطان پستان، بيماريهاي عروق مغز، پنوموني، بيماري‌هاي مزمن ريوي و در آخر تصادف به ترتيب از علل مرگ و مير در زنان هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - عبدالرسول نيكخوي در اين نشست كه صبح امروز در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: تغييراتي در بدن بعد از يائسگي اتفاق مي‌افتد و تا دوران ميانسالي ادامه دارد كه بعضي از آنها مثل گرگرفتگي موقت است ولي مهم تغييراتي نظير پوكي استخوان، بيماري‌هاي قلبي عروقي، مشكلات ادراري، كم شدن ترشحات زنان، تغييرات پستان و اثرات رواني است، كه باقي مي‌مانند.

وي گفت: چون جامعه‌ به سوي افزايش درصد سالمندان در حركت است، بايد با پيش‌گيري و تربيت نيروي انساني در مسائل مربوط به سالمندان، خود را براي آينده آماده كنيم.

نيكخوي تصريح كرد: همكاران ما بر اساس مشاوره‌هاي انجام شده پيشنهاداتي از جمله برگزاري طرح غربالگري سرطان پستان و دهانه رحم در خوزستان، آموزش علائم هشدار دهنده‌ي سرطان و مراجعه به موقع، ايجاد مركز تحقيقات سرطان در دانشگاه، تاسيس مراكز نقاهتگاه براي بيماران بيمارستان گلستان (به دليل وجود مركز راديوتراپي)، توسعه‌ي بخش‌هاي بستري جهت شيمي درماني ( به دليل محدوديت تخت و امكانات بسياري از افراد در نوبت‌هاي طولاني مي‌مانند)، توسعه‌ي و افزايش دستگاهها و امكانات تشخيصي در خصوص سرطان ( پاتولوژي و راديوتراپي)، تشكيل هسته‌هاي آموزشي در سطوح مراكز بهداشتي درماني جهت پيش‌گيري درمان و اطلاع رساني در خصوص فيبروم رحم در خانم‌هاي مجرد كه پيشنهاد شده ساليانه يكبار سونوگرافي انجام شود، داده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: تعداد افراد مبتلا به سرطان پستان در استان در سال گذشته 582 نفر بوده كه از اين تعداد 576 زن و 6 نفر مرد بوده است. در بهار امسال نيز 84 مورد سرطان پستان گزارش شده كه از اين تعداد 1 نفر مرد و 83 زن بوده است. كه در مقايسه با سال قبل روند رو به رشدي را طي كرده است. همچنين در طرح بررسي ساليانه عوامل خطر ميانگين قد در استان براي مردان 3/171 و زنان 4/164 و ميانگين وزن براي مردان 6/71 و زنان 65 كيلوگرم بوده است كه از نظر وضعيت تغذيه و ورزش قابل تامل است.

نيكخوي گفت: درصد استفاده كنندگان از داروي فشار خون 8/2 براي آقايان و 4 درصد براي خانم‌ها است كه براي خانم‌ها درصد بالايي است. همچنين فراواني نسبي فشار خون 8/14 درصد براي آقايان و 3/14 درصد براي خانم‌هاست كه رقم قابل توجه است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اهواز يادآور شد: اينگونه مي‌شود نتيجه گيري كرد كه اگر قرار است دانشگاه در سطوح مختلف كارداني، كارشناسي، پزشك عمومي، تخصصي آموزش دهد بهتر است متقاضيان از بازار كار رشته دلخواه خود و وضعيت استان از بسيار شاخصها مطلع باشند. بايد يك دانشجو بداند بعد از اتمام تحصيلاتش چگونه بايد فعاليت كند. به اين شكل نباشد كه بعد از كلي هزينه و اتلاف وقت نتوانند فعاليت كند و مشكل مردم همچنان باقي بماند. اميدواريم با كار خوبي كه وزارتخانه آغاز كرده و با فراهم شدن ساز و كارها،‌ برنامه‌هاي جديد را پياده كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن