تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806776701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش كامل/ با حضور رييس‌جمهور برگزيدگان چهاردهمين جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي معرفي و تقدير شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش كامل/ با حضور رييس‌جمهور برگزيدگان چهاردهمين جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي معرفي و تقدير شدند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: پژوهشي

مراسم تقدير از برگزيدگان چهاردهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي روز دوشنبه با حضور رييس‌جمهور، معاون علمي و فن‌آوري رييس‌جمهور، وزير بهداشت،‏ تني چند از مسئولان كشوري و جمعي از استادان و پژوهشگران علوم پزشكي كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در چهاردهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي، 24 پژوهشگر، شش پژوهشگر جوان، هشت پژوهشگر دانشجو و نمايندگان پنج دانشگاه علوم پزشكي، شش مركز تحقيقاتي، سه كميته تحقيقات دانشجويي، دو مجله علمي - پژوهشي و يك موسسه غيردولتي فعال برگزيده در حوزه تحقيقات علوم پژوهشي كشور جوايز خود را از دست رييس جمهور دريافت كردند.

رييس‌جمهور:‌

«فرار مغزها» واژه‌ درستي نيست

دولت با تمام توان از پژوهش‌ها حمايت مي‌كند

براي پيشرفت درحوزه علمي نيازمند شجاعت درانجام كارهاي جديد هستيم

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور در سخناني در اين مراسم با بيان اين‌كه « بدون دانش، نوآوري و فتح عرصه‌هاي جديد، هيچ ملتي - به ويژه ملت ايران كه آرمان‌هاي بلند انساني را دنبال مي‌كند- نمي‌تواند آرزوهايش را محقق كند» اظهاركرد: نوآوري و پژوهش در واقع راهنما و محور اصلي حركت علمي كشور است و خوشبختانه امروز شتاب حركت علمي كشور و گستره نوآوري‌ها و ابتكارات علمي افتخارآميز است؛ چنان كه وقتي هر سال را با سال قبل مقايسه مي‌كنيم، گسترش و تنوع فعاليت‌ها را در عرصه‌هاي مختلف مشاهده مي‌كنيم و مي‌بينيم اين فعاليت‌ها شتاب روز‌افزون‌تري به خود گرفته است و من در اينجا، صميمانه از تمام كساني كه به عشق تعالي ايران و انسان و خدمت به انسان در حال تحقيق ، پژوهش و نوآوري هستند تشكر مي‌كنم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه « توصيه‌هايي خدمت مديران ، استادان و دانشگاهيان دارم» گفت:‌ براي نوآوري و فتح عرصه‌هاي جديد بايد عوامل گوناگون دست به دست هم بدهند كه البته نمي‌خواهم در اينجا آن‌ها را شمارش كنم، ولي بر روي يك عامل تاكيد دارم.

وي اظهار كرد: ‌علاوه بر اين‌كه بايد امكانات، فرصت‌ها و روحيه‌ نوآوري وجود داشته باشد، يك عامل كليدي ديگر نيز در امر نوآوري نياز داريم و آن شجاعت انجام كار جديد است . عالمان فراواني آمدند و رفتند، ولي در طول 60 تا 70 سال كار علمي نتوانستند عرصه‌هاي بديعي را به تسلط خود درآورند؛ بنابراين براي اين امر و نيز ورود به عرصه‌هاي جديد و بديع نيازمند شجاعت علمي هستيم. دانشگاه‌ها و استادان ما بايد فضاي شجاعت در نوآوري، چه در عرصه‌ آموزش و چه راهنمايي و رساله‌ها و هدايت پژوهش‌ها ايجاد كنند.

دكتر احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: ‌نظام سلطه براي بسط دامنه تسلط خود بر ملت‌ها، خودباروي و شجاعت را به عنوان اولين چيز از ملتها مي‌گيرد و وقتي اين عوامل‌ را از دانشمندان و پژوهشگران بگيرند، ديگر در يك كشور و جامعه اثري خلق نمي‌شود و اتفاقي رخ نمي‌دهد، و در واقع وقتي دانشمندان حركت نمي‌كنند، در آن ملت هيچ اتفاقي نمي‌افتد؛ چرا كه دانشمندان پيشتازان حركت جامعه هستند.

وي ادامه داد:‌ من از استادان استدعا دارم عرصه‌ را در تمام زمينه‌ها باز كنند و بگذارند دانشجويان و پژوهشگران حرف‌هاي نو بزنند و به عرصه‌هاي جديد بينديشند، آنها هم‌چنين جوانان را تشويق كنند تا وارد عرصه‌هاي جديد شوند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: ما بايد در تمام زمينه‌هاي علمي به خصوص پزشكي اين نوع نگاه را داشته باشيم.

احمدي‌نژاد گفت: البته من از استادان كه شجاعانه وارد عرصه شدند تشكر مي‌كنم، ما نياز داريم كه به صورت مستمر روحيه‌ خودباوري و شجاعت و نوآوري را به فضاي علمي كشور و دانشگاه‌ها تزريق كنيم.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه « عرصه‌ پژوهش بسيار وسيع است و بايد جوانان را براي حضور فعال‌تر در اين عرصه تشويق كنيم» گفت:‌ البته پژوهش‌هاي ما بايد كاربردي باشد؛ به نحوي كه گره‌اي را باز كند، پاسخي به مساله‌اي بدهد و فضاي جديدي را در برابر انديشمندان بگشايد؛ پس نبايد مانع شد كه ذهن‌ها پرواز كند.

وي هم‌چنين با بيان اين كه « سرعت حركت علمي و پژوهشي در كشور سرعت بالايي است» با طرح اين پرسش كه « افق نگاه ما كجا بايد باشد و نقطه هدف چيست؟» افزود: زماني خودمان را با كشورهاي اطراف و منطقه مقايسه مي‌كنيم و مي‌گوييم بايد از آنها جلو بيفتيم يا اين‌كه بايد نسبت به قبل پيشرفت بيشتري داشته باشيم؛ ولي بايد به يك نكته توجه داشت كه اينجا ايران است و ايران يك جغرافياي محدود و داراي يك ملت معمولي مثل ديگران نيست؛ ايران سرزميني است كه در طول تاريخ براي بشريت حرف داشته و پيشتاز و پيشگام بوده و يك ملتي كه نقش تعيين‌كننده و محوري در فرهنگ و تمدن بشر داشته بايد افق نگاهش كل جامعه‌ بشري باشد، هم‌چنين ايده‌هايي كه از ذهن پژوهشگران مي‌تراود بايد جوابگوي نياز كل بشريت باشد.

وي گفت: در افق نگاهمان بايد جايي را در نظر بگيريم كه در آينده نزديك ايران را مرجع و محور علمي در جهان كند؛ به ويژه در عرصه‌ي پزشكي، و با استعدادي كه از جامعه پزشكي مي‌شناسم اين هدف را دور از دسترس نمي‌بينم .

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه « دولت با تمام توان و در حد مقدور از كارهاي علمي و پژوهشي پشتيباني و حمايت مي‌كند و اين يك اصل است» گفت: ‌وزارت علوم ، وزارت بهداشت و معاونت علمي رياست‌جمهوري امروز از پژوهش در عرصه‌هاي گوناگون به‌ويژه پزشكي حمايت كامل مي‌كنند و من اميدوارم با اين سرعت و شتاب بالاتر شما عزيزان و دانشمندان در عرصه‌هاي پژوهشي حركت رو به جلويتان را ادامه دهيد تا اخبار خوشايندي از توفيقات بيشتر شما بشنويم.

وي در ادامه با اشاره به برخي دستاوردهاي كشور در حوزه دارو، درمان و پزشكي اظهار كرد: اين دستاوردها در فضاي دانشجويي و جوانان ما و تقريبا در همه‌ دنيا يك نشاط و اميد بالا را ايجاد مي‌كند و من از بسياري از سياستمداران و انديشمندان مي‌شنوم كه اخبار ملت ايران را به ويژه در حوزه پيشرفت‌ها در بخش نوآوري و علمي به صورت روزانه رصد مي‌كنند، هم‌چنين دستاوردهاي علمي كشور را به ما متذكر مي‌شوند كه شما فلان كار علمي را انجام داديد كه كار بسيار خوبي بود، احساس مي‌كنند اين كار،‌ كار آنها و متعلق به آنهاست.

رييس‌جمهور در پايان گفت:‌ ايمان دارم كه با همت و توانايي شما آن آرزوي بزرگ دست‌يافتني است.

دكتر احمدي‌نژاد هم‌چنين در حاشيه‌ چهاردهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي در پاسخ به پرسشي در ارتباط با فرار مغزها اظهاركرد:‌ از نظر من واژه‌ فرار مغزها واژه‌ درستي نيست. نگاه ايرانيان در طول تاريخ نگاه جهاني بوده و فرهنگ و تمدن و انديشه ايراني با رفت وآمدها گسترش پيدا كرده است.

وي افزود: ايراني‌ها هر كجا هستند قلبشان به عشق ايران مي‌تپد و به ايران توجه دارند، ما از آنها خواسته‌ايم در هر كجاي دنيا هستند در خدمت جامعه بشري باشند و اين نيز خود بزرگ‌ترين كمك به ملت ايران است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه ايران، كانون جوشش انديشه و فرهيختگان و درخت پرثمري است كه ميوه‌هاي شيرين و جديدي را پي در پي به بشر عرضه مي‌كند، افزود: ‌آن چه امروز ديديد تنها گوشه‌اي از توانمندي‌هاي جامعه علمي ماست.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه « خدا را شكر مي‌كنيم كه ملت ايران ملتي پرتوان و با نگاهي انساني در خدمت كل جامعه بشري است» گفت: البته طبيعي است كه ما تلاش مي‌كنيم در وهله اول از اين توانمندي‌ها در سرزمين ايران و براي ملت ايران استفاده كنيم .

وي هم‌چنين در ارتباط با بودجه‌ پژوهشي كشور اظهاركرد: كار علمي كاري مقدس است و دانشمندان بزرگ ما عمر، سلامت‌ و رفاه و آسايش‌شان را براي خدمت به جامعه بشري گذاشته‌اند؛ البته از طرف ديگر دولت وظيفه دارد از فعاليت‌هاي علمي حمايت كند و امكانات در اختيار انديشمندان و پژوهشگران بگذارد؛ بودجه‌ پژوهشي نيز در كشور سال به سال زيادتر مي‌شود و هم بودجه وزارت علوم و بهداشت در اين زمينه افزايش پيدا مي‌كند، ما از طرف ديگر شاهديم امسال بيش از 700 ميليارد تومان موسسات اختصاصي دولت با دانشگاه‌ها قرارداد بسته‌اند و اين غير از موسسات پژوهشي خارج از دانشگاه است.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به فعاليت‌هاي معاونت علمي رياست‌جمهوري و حمايت اين معاونت از پژوهشگران اظهار كرد:‌ دولت تلاش دارد حداقل‌ها را براي پژوهشگران و انديشمندان فراهم كند تا محققان ما بتوانند در يك آرامش نسبي فعاليت كنند.

وي بار ديگر گفت: سهم بودجه پژوهشي در بودجه‌ كشور يك روند صعودي را در بودجه‌ سالانه هر سال طي مي‌كند.

رييس‌جمهور هم‌چنين اظهار كرد: اميدوارم تمام پژوهشگران و انديشمندان و كساني كه براي ملت ايران تلاش مي‌كنند موفق و پيروز باشند و آرزوهاي خوبي كه براي خود ، ايران و جامعه بشري دارند، محقق شود.

وزيربهداشت خبرداد:

اعطاي يك ميلياردتومان اعتبارپژوهشي به برندگان جشنواره رازي

سهم38درصدي محققان علوم پزشكي درتوليدعلم كشور

ثبت203نوآوري علوم پزشكي درسال گذشته

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به رشد چشمگير توليدات علمي كشور و سهم 38 درصدي محققان علوم پزشكي در اين توليدات و پيش‌بيني دستيابي ايران به رتبه بيست و پنجم جهان در توليد علم در سال جاري از اختصاص يك ميليارد تومان جايزه در قالب حمايت تحقيقاتي به برگزيدگان جشنواره رازي امسال از سوي معاونت علمي و فن‌آوري رياست جمهوري خبر داد.

دكتر كامران باقري لنكراني در مراسم چهاردهمين جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي گفت: اين جشنواره جايگاه خودش را نه تنها در بعد ملي بلكه در سطح بين‌المللي نيز نشان داده است و خوشحاليم كه هر سال برگزيدگان اين جشنواره با عنوان الگوهاي تلاش سال گذشته در عرصه تحقيقات علوم پزشكي براي نسل جوان امروزي مورد توجه قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين كه پيش از انقلاب اسلامي مجموعه مقالات و توليدات علمي كشور در نمايه‌هاي بين‌المللي ناديدني و به عبارتي ناچيز بود، افزود: در سال 1378 كه بعد از پايان جنگ و اوايل بحث و تلاش پژوهشگران بود تعداد مقالات علوم پزشكي در نمايه‌هاي بين‌المللي به 300 عدد رسيد كه اين تعداد مقاله در سال گذشته از سه هزار عدد نيز گذشت و امسال پيش‌بيني مي‌شود از چهار هزار مقاله نيز بگذرد.

دكتر باقري لنكراني با بيان اين كه رتبه ايران در تعداد مقالات علمي در سال 83، 41 بود، اظهار كرد: در سال 1386 رتبه ايران در تعداد مقالات علمي به 27 ارتقا پيدا كرد كه اين ميزان رشد طي اين مدت كوتاه در رتبه‌هاي كمتر از 50 بي‌سابقه است و پيش‌بيني مي‌شود كه رتبه كشور در سال جاري به 25 برسد.

وي در خصوص بحث نوآوريهاي ثبت شده، اعلام كرد: در سال گذشته 203 مورد ثبت پتنت و نوآوري در وزارت بهداشت انجام شده كه اين ميزان با كل موارد ثبت شده در هشت سال گذشته برابر است.

وزير بهداشت تعداد نشريات علوم پزشكي كشور را در حال حاضر بيش از 130 نشريه عنوان و خاطر نشان كرد: پيش از سال 83 فقط سه مورد نشريه در نمايه‌هاي بين‌المللي ثبت مي شد كه در سال جاري 20 مجلات بين‌المللي مانند ISI چاپ مي‌شود كه در صدد نمايه كردن 40 نشريه ديگر هستيم.

وي با بيان اين كه اثرگذاري مقالات طي سه سال گذشته رشد چشمگيري داشته است، بيان كرد: با اين كه از نظر تعداد دانشجو كمتر از پنج درصد دانشجوها در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي هستند و از نظر هيات علمي حدود 20 درصد كل اعضاي هيات علمي كل كشور در اين دانشگاه‌ها، حضور دارند در مجموع 38 درصد توليدات علمي ثبت شده از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي بوده است.

به گزارش ايسنا، دكتر لنكراني با اشاره به بودجه 112 ميليون يوروي كه براي تجهيز مراكز تحقيقاتي و تحصيلات تكميلي ارائه شده است، عنوان كرد: بخش عمده‌اي از اين بودجه به دانشگاهها ابلاغ شده است.

وي در پايان با بيان اين كه دكتر واعظ زاده، معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور ــ كه در اين مراسم حضور داشت - از اختصاص يك ميليارد تومان جايزه پژوهشي براي برگزيدگان جشنواره به شكل حمايت تحقيقاتي خبر داده است، اظهار داشت: بودجه‌ پژوهشي دانشگاه‌ها در سال 88 افزايش پيدا كرده كه اميدواريم اين ميزان بودجه تصويب شود.

دكتر لنكراني در جمع خبرنگاران:

تاسيس پارك علم و فن‌آوري پزشكي كشور

ركوردداري غربي‌ه ادرتقلب علمي با ارائه30هزارمقاله

تكرارعبارات ادبي،عمده مشكل مقالات علمي تقلبي كشور

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين در حاشيه اين مراسم در سخناني در جمع خبرنگاران با بيان اين كه تعداد مقالات علمي تقلبي در كشور بسيار كم است، اظهار كرد: اگر مشخص شود مقاله‌اي نادرست به چاپ رسيده است، امتيازاتي كه به نويسنده مقاله تعلق گرفته، پس گرفته شده، تمامي هزينه هاي صرف شده از حقوق فرد كسر مي‌شود و در آخر فرد به هيات انتظامي معرفي مي‌شود.

دكتر كامران باقري لنكراني خاطرنشان كرد: بيشترين مقالات تقلبي از كشورهاي غربي است كه تعداد آنها به 30 هزار مقاله تقلبي تاكنون رسيده است كه به عبارتي اصولا كار پژوهشي انجام نشده است.

وي افزود: ما هم در كشور با اين مشكل روبرو هستيم، ولي شدت آن در مقايسه با خيلي كشورها كمتر است.

لنكراني با بيان اين كه عمده مشكل اين قبيل مقالات در كشور بحث تكرار عبارات ادبي است، اظهار كرد: به علت اين كه نويسندگان ما با زبان انگليسي آشنايي ندارند از عبارات تكراري استفاده مي‌كنند كه در حال حاضر جهت توانمندسازي نويسندگان كارهايي انجام شده است و اميدواريم اين مسايل به حداقل برسد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر برخورد جدي با ارائه‌دهندگان مقالات علمي تقلبي تاكيد كرد: تعداد اين گونه مقالات تقلبي بسيار كم است، هر چند كه تنها يك مقاله تقلبي نيز براي ما زياد است.

وي در خصوص مساله توليد علم و ثروت عنوان كرد: اصل پژوهش‌هاي كاربردي چرخه پژوهش توليد علم و ثروت را تكميل مي‌كند كه براي تكميل برنامه‌هاي پژوهشي نگاه مساله محور مورد توجه است.

لنكراني، توسعه مراكز رشد را از سياست‌هاي راهبردي وزارت بداشت اعلام و خاطر نشان كرد: در شش مركز علم و فن‌آوري پزشكي فعال داريم كه برخي از آنها منجر به توليد محصولاتي با ارزش افزوده بالا در عرصه تكنولوژي شده است.

وي از تاسيس پارك علم و فن‌آوري پزشكي جهت تبديل توليدات علمي به محصولات قابل عرضه به بازار در كنار انستيتو پاستور خبر داد و اعلام كرد: ما درصدد تاسيس 10 مركز رشد ديگر جهت ارتباط بيشتر بين پژوهش و توليد ثروت هستيم.

معاون تحقيقات وزير بهداشت:

بين بودجه پژوهشي مكتوب و اعتبارات تخصيصي به محققان فاصله است

توليدات علمي كشور با نگاه سوء دشمنان تحت نظر است

معاون تحقيقات و فن‌آوري وزير بهداشت با اذعان به اين كه اعتبار تحقيقاتي كه به پژوهشگران مي‌رسد با آنچه در وزارت بهداشت مكتوب مي‌شود، متفاوت است بر ضرورت استفاده بهينه از اعتبارات تخصيص تاكيد و از محققان كشور خواست به موازات افزايش كمي توليدات علمي كشور با دقت بيشتر به تهيه مقالات خالص و كيفي اهتمام داشته باشند.

دكتر واسعي، رييس هيات اجرايي چهاردهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي و معاون تحقيقات و فن‌آوري وزير بهداشت كه در مراسم تقدير از برگزيدگان چهاردهمين جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: اين جشنواره با عنوان تشويق دو گروه افراد حقيقي به عنوان پژوهشگراني كه دستاوردهاي علمي پنج ساله خود را ارائه كرده‌اند و افراد حقوقي به عنوان دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي برگزار شد.

وي در خصوص اعضاي داوران اين جشنواره، افزود: حدود ‌100 داور از بين ‌20 دانشگاه كشور انتخاب شدند كه آنان حدود ‌370 نفر را مورد ارزيابي قرار دادند كه از اين تعداد در ‌10 گروه افرادي به عنوان برگزيده انتخاب شدند.

واسعي با بيان اين كه ارزيابي هم از نظر تعداد مقالات و هم از لحاظ كيفيت پژوهشي انجام شد، خاطر نشان كرد: اين ارزيابي‌ها از سال ‌80 انجام شده است و ما به واسطه شبكه داخلي از وضعيت پژوهش دانشگاهها، آمار دقيق دانشگاهها را به فاصله سه ماه داريم و قول دانشگاه‌ها اين است كه به صورت آنلاين آمار خود را ثبت كنند.

رييس هيات اجرايي چهاردهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي با بيان اين كه در چهار سال اخير از نظر توليد مقالات ‌30 درصد رشد داشتيم، عنوان كرد: سرانه مقالات به اعضاي هيات علمي علوم پزشكي كشور ‌7 دهم درصد است كه اين سرانه در مقالات ISI حدود ‌34 صدم درصد است و تمام تلاش ما اين است كه اين رقم را به ‌1 برسانيم كه در صورت رسيدن به اين جايگاه بودجه و حمايت بيشتري در اختيار دانشگاه يا مركز تحقيقاتي قرار خواهيم داد.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه از وجود ‌20 مجله علوم پزشكي در بين ‌34 مجله ايراني نمايه شده در ISI خبر داد و تصريح كرد: در حال حاضر ‌30 مجله داريم كه اميدواريم كه وارد نمايه‌هاي بين‌المللي شود.

معاون تحقيقات و فن‌آوري وزير بهداشت با بيان اين كه توليدات علمي ما با نگاه سوء دشمنان تحت نظر است، تاكيد كرد: توليدات علمي ما بايد ساده، پاك، خالص و كيفي باشد.

برگزيدگان چهارد‌همين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي

38 پژوهشگر برتر منتخب چهارد‌همين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي در گروه هاي ابداعات، اختراعات و فرضيه‌هاي اثبات شده علمي، علوم پايه، علوم باليني داخلي، علوم باليني جراحي، علوم دارويي، علوم دندانپزشكي،علوم بهداشتي، مديريت و تغذيه، پيراپزشكي و توانبخشي و فن‌آوري هاي نوين معرفي شدند.

در گروه ابداعات، اختراعات و فرضيه‌هاي علمي، دكتر رضا صابر از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان رتبه اول گروه محققان، سيد محسن حسيني از دانشگاه صنعتي اميركبير به عنوان محقق جوان معرفي شدند.

در گروه علوم پايه، دكتر خسرو خواجه و دكتر سيدجواد مولي از دانشكده علوم پزشكي تربيت مدرس به عنوان رتبه سوم گروه محققان، دكتر حامد صادقي پوررودسري از دانشگاه علوم پزشكي تهران و صمد نژاد ابراهيمي از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به عنوان محقق جوان و مژگان بنده پور از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به عنوان محقق دانشجو انتخاب شدند.

در گروه علوم باليني داخلي هم دكتر رضا ملك زاده از دانشگاه علوم پزشكي تهران، رتبه اول گروه محققان، دكتر شاهين آخوندزاده بستي از دانشگاه علوم پزشكي تهران، رتبه دوم گروه محققان، دكتر مجيد حق جو از دانشگاه علوم پزشكي ايران رتبه سوم گروه محققان، دكتر مهران كريمي از دانشگاه علوم پزشكي شيراز رتبه سوم گروه محققان، دكتر رامين حشمت از دانشگاه علوم پزشكي تهران عنوان محقق دانشجو و بهنام صبايان از دانشگاه علوم پزشكي شيراز عنوان محقق دانشجو را كسب كردند.

در گروه علوم باليني جراحي، دكتر رضا كارخانه از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان رتبه دوم گروه محققان، دكتر علي طيبي از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به عنوان رتبه سوم گروه محققان، دكتر محسن بهمني كشكولي از دانشگاه علوم پزشكي ايران به عنوان رتبه سوم گروه محققان، دكتر علي عباسي از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان محقق جوان و سينا زرين تن از دانشگاه علوم پزشكي تبريز به عنوان محقق دانشجو معرفي شدند.

در گروه علوم دارويي، دكتر محمد عبداللهي از دانشگاه علوم پزشكي تهران، رتبه اول گروه محققان، دكتر كتايون جاويدنيا از دانشگاه علوم پزشكي شيراز، رتبه دوم گروه محققان، دكتر سيدجلال حسيني مهر از دانشگاه علوم پزشكي مازندران، رتبه سوم گروه محققان، دكتر احمدرضا مهدي پور از دانشگاه علوم پزشكي شيراز، عنوان محقق جوان و دكتر فرزانه فروغي نيا از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي - شيراز عنوان محقق دانشجو را كسب كردند.

به گزارش ايسنا، در گروه علوم دندانپزشكي چهاردهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي، دكتر حكيمه سيادت از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان رتبه دوم گروه محققان، دكتر حميد جعفرزاده از دانشگاه علوم پزشكي مشهد به عنوان رتبه سوم گروه محققان، دكتر امير معين تقوي از دانشگاه علوم پزشكي مشهد به عنوان رتبه سوم گروه محققان و دكتر مرضيه علي خاصي از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان محقق جوان معرفي شدند.

در گروه علوم بهداشتي، مديريت و تغذيه هم دكتر فاضل شكري از دانشگاه علوم پزشكي تهران رتبه اول گروه محققان، دكتر اميرحسين محوي از دانشگاه علوم پزشكي تهران، رتبه دوم گروه محققان، دكتر مجيد غيورمبرهن از دانشگاه علوم پزشكي مشهد، رتبه سوم گروه محققان و سيدتقي حيدري از دانشگاه علوم پزشكي شيراز عنوان محقق دانشجو را كسب كردند.

در گروه فن‌آوري هاي نوين دكتر ميرفضل الله موسوي از دانشگاه تربيت مدرس، رتبه اول گروه محققان، دكتر محمدرضا باغبان اسلامي نژاد از پژوهشكده رويان، رتبه سوم گروه محققان و دكتر فرناز اسماعيلي از دانشگاه علوم پزشكي تهران عنوان محقق دانشجو را كسب كردند.

به گزارش ايسنا، در گروه پيراپزشكي و توانبخشي چهاردهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي، دكتر فرزانه زاهدي اناركي از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان رتبه اول گروه محققان، دكتر عليرضا نيكبخت نصرآبادي از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان رتبه سوم گروه محققان، دكتر غلامرضا عليايي از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان رتبه سوم گروه محققان و دكتر سيد جواد موسوي از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان محقق دانشجو معرفي شدند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن