تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805355400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

* محاكمه‌ي منتظر الزيدي 11 دي آغاز مي‌شود * خبرنگار عراقي عذرخواهي از بوش را رد كرد * جزييات شكنجه‌ي خبرنگار عراقي كه به بوش كفش پرتاب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: * محاكمه‌ي "منتظر الزيدي" 11 دي آغاز مي‌شود * خبرنگار عراقي عذرخواهي از بوش را رد كرد * جزييات شكنجه‌ي خبرنگار عراقي كه به بوش كفش پرتاب كرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

رييس تيم دفاع از خبرنگار عراقي كه به طرف جورج بوش كفش پرتاب كرد، اظهار داشت: منتظر الزيدي اين مساله كه وي از جورج بوش معذرت‌خواهي كرده را رد كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضياء السعدي رييس تيم دفاع از منتظر الزيدي خبرنگار عراقي كه با موكل خود براي اولين بار به مدت نيم ساعت در منطقه الخضراء ديدار كرد، اظهار داشت: زيدي به وي اطمينان داده كه از جورج بوش رييس جمهور آمريكا معذرت‌خواهي نكرده است و قصد ندارد چنين عملي را نه اكنون و نه در آينده انجام دهد.

به گزارش پايگاه اينترنتي الجزيره، السعدي اظهار داشت: گزارش‌هاي پزشكي حاكي از اين است كه الزيدي در معرض ضرب و شتم قرار گرفته است به طوري كه يكي از دندان‌هايش شكسته است و چشم چپ وي خونريزي داشته است و نشانه‌هايي از شكنجه بر روي بدن وي وجود دارد.

دادستان پرونده‌ي الزيدي، پرونده‌ي وي را به اتهام توهين به رييس‌جمهور يك دولت خارجي به دادگاه جنايي ارجاع داده است.

از سوي ديگر، عدي الزيدي برادر بزرگتر خبرنگار عراقي، درباره‌ي جزييات ديدار با برادرش در دادگاه جنايي عراق در مصاحبه با شبكه تلويزيوني "البغداديه" اظهار داشت كه يك ساعت و نيم با برادرش در اتاق دادگاه جنايي بوده است.

وي اشاره كرد: من دست وي را بوسيدم تا اولين كسي باشم كه دست كسي را كه جورج بوش را زده بوسيده باشم.

عدي به نقل از برادرش اظهار داشت: او توسط 30 محافظ نوري المالكي نخست وزير مورد ضرب و شتم قرار گرفت تا جايي كه از هوش رفت.

وي افزود: منتظر الزيدي در ادامه به من گفت كه محافظان مرا به مكان متروكي در منطقه الخضراء بردند و در حالي كه از من سوال مي‌كردند "چه گروهي تو را مامور اين كار كرده است" با كابل برق مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و من در پاسخ به آنها گفتم ملت عراق مرا به اين كار وا داشت، سپس محافظان به من گفتند وطن‌پرست نباش.

برادر خبرنگار عراقي خاطرنشان كرد: برادرم در هنگام بازپرسي مورد ضرب و شتم با كابل برق و ريختن آب سرد به روي وي و برهنه كردن وي قرار گرفت.

از سوي ديگر، برادر خبرنگار عراقي اظهار داشت: دليل اصلي اين اقدام منتظر، احساس خشم شديد وي پس از حادثه‌اي بود كه طي آن يكي از سربازان اشغالگر آمريكايي به سمت قرآن كريم تيراندازي كرد.

برادر اين خبرنگار در گفت‌وگو با روزنامه‌ي لندني تايمز نيز اظهار داشت: منتظر، دائم از اين موضوع سخن مي‌گفت و اين يكي از دلايلي بود كه شدت خشم وي را برانگيخت.

وي افزود: برادرم طي سه سالي كه به عنوان خبرنگار شبكه البغداديه مشغول به كار بود شاهد بسياري از صحنه‌هاي قتل و انفجارهاي انتحاري و عمليات‌هاي پاكسازي نژادي بوده است و آنچه در روحيه‌ي وي تاثير زيادي گذاشت داستان تجاوز به يك دختر 14 ساله از سوي سربازان آمريكايي بود.

اين روزنامه نوشت: آن دختر كه قرباني اين جنايت شده بود همچنان خشم عراقي‌ها را برانگيخته است.

در اين حادثه پنج تن از سربازان آ‌مريكايي در سال 2006 به يك دختر 14 ساله به نام عبير الجنابي تجاوز كردند. سپس وي و پدر، مادر و خواهر هفت ساله‌اش را به قتل رساندند.

اين روزنامه افزود: منتظر الزيدي كه احتمال دارد به 15 سال حبس محكوم شود، هم اكنون در منطقه الخضراء در بازداشت به سر مي‌برد و به هيچ يك از افراد خانواده وي اجازه نمي‌دهند كه با او ديدار كنند.

در همين حال، يك نماينده عراقي نزديك به نوري مالكي اعلام كرد: مالكي عملا تصميم به آزادي خبرنگار شبكه البغداديه گرفته است، اما پيش از آن خواهان عذرخواهي مكتوب وي است.

اين نماينده عراقي نزديك به نوري مالكي گفت: سفارت آمريكا در بغداد از نوري مالكي خواسته است تا منتظر الزيدي را از زندان آزاد كند چرا كه ادامه بازداشت وي او را تبديل به يك قهرمان ملي و مردمي خواهد كرد و حتي ممكن است پيامدهاي منفي براي دولت مالكي و براندازي آن و هم چنين ازسرگيري موج خشونت‌ها در عراق و بازگرداندن اين كشور به نقطه صفر داشته باشد.

اين نماينده عراقي گفت: سفارت آمريكا از مالكي خواسته است كه بعد از بررسي كه سازمان اطلاعات آمريكا درباره نتايج احتمالي باقي ماندن زيدي در زندان يا كشتن وي صورت داده الزيدي را آزاد كند، چرا كه آزادي وي بهترين راه پايان دادن به اين مساله است. در ازاي اين مساله زيدي نيز بايد به طور مكتوب از نوري مالكي عذرخواهي كند و تمام رسانه‌ها نيز اين نامه مكتوب را منتشر كنند.

وي هم چنين بايد از جورج بوش عذرخواهي كند.

ضياء الكناني قاضي دادگاه الزيدي، زمان آغاز جلسات محاكمه منتظر الزيدي را 31 دسامبر (11 دي) اعلام كرد.

كناني گفت: مراحل تحقيق به پايان رسيده و مرحله دوم آغاز شده و مرحله دوم ارجاع پرونده به دادگاه جنايي مركزي است.

پيش بيني مي‌شود زيدي به حبس كمتر از پنج سال محكوم نشود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن