تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814968293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در هفته فرهنگي ايران و سوريه ؛ صفارهرندي از سينماي هاليوود به شدت انتقاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در هفته فرهنگي ايران و سوريه ؛ صفارهرندي از سينماي هاليوود به شدت انتقاد كرد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز : وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در صدر هيات فرهنگي و هنري به منظور شركت در هفته فرهنگي ايران و سوريه به دمشق سفر كرده است درسخناني شديداللحن به شدت از سينماي هاليوود انتقاد كرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي هنري باشگاه خبر نگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز "به نقل از پايگاه‌اطلاع‌رساني سينماي ايران، محمدحسين صفار هرندي كه در مراسم افتتاح هفته فيلم ايراني در دارالاپراي دمشق سخن مي‌گفت، تأكيد كرد: آمريكايي‌ها پيش از هر حمله و تهاجمي، از هاليوود كه در خدمت پنتاگون است، به عنوان طلايه‌داراستفاده مي‌كنند.
«صفارهرندي» افزود: همان كساني كه از سينما، اينترنت و ابزار مدرن رسانه‌اي چنين استفاده غيرانساني مي‌كنند، زماني كه در تريبون‌ها سخن مي‌گويند، از هنر غيرايدئولوژيك و سياسي حرف مي‌زنند.
وي تصريح كرد: توليدكنندگان فيلم، برنامه‌هاي گسترده‌اي در انحراف فرزندان ما از طريق بازي‌هاي رايانه‌اي تدارك ديده‌اند.
وزير ارشاد اظهار داشت: كساني كه در ظاهر ما ملت‌هاي شرقي و مسلمان را به تسامح و صلح دعوت مي‌كنند، خودشان در برخورد با ملت‌ها هميشه از زبان زور و اسلحه استفاده كرده‌اند.
صفارهرندي ادامه داد: زماني كه غربي‌ها احساس كردند سلاح نظامي آنها كاربرد ندارد و ناكام مانده‌اند، مانند آنچه در خاورميانه روي داده، به سلاح تخريب، تمسخر و به بازي گرفتن اعتقادات و فرهنگ ملت‌هايي مي‌پردازند كه عمر آنها به درازاي تاريخ است.
وي گفت: ما حق داريم به آن نسل از سينماگران تكيه و افتحار كنيم كه با فهم اين مسأله مهم در ساحت جهاني به عنوان سفيران انديشه شرقي، ديني و ملي خودشان از فضيلت‌هايي كه در منطقه خاورميانه و آسيا نهفته است، در برابر انديشه‌هاي غربي دفاع مي‌كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: حربه آمريكا، صهيونيسم و غرب در زمينه معرفي مسلمانان به عنوان تروريست ناكارآمد است. وي يكشنبه شب نيز در كنفرانس مطبوعاتي كه در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق برگزار شد، افزود: آنان بعد از 11 سپتامبر كوشيدند مسلمانان را تروريست معرفي كنند كه اين اقدام خبيثانه ديگر كارايي خود را از دست داده است.
صفارهرندي درباره شركت ايران در جشن قدس به عنوان پايتخت جهان عرب در سال 2009 كه قرار است به طور دوره‌اي در پايتخت‌هاي عربي از جمله دمشق برگزار شود، گفت: اگر شرايط اقتضا كند افتخار مي‌كنيم كه در اين جشنواره شركت كنيم.
وي با تأكيد بر لزوم گسترش روابط فرهنگي همپاي روابط سياسي اقتصادي، بر لزوم ترجمه كتاب‌ها از عربي به فارسي و بالعكس با كمك سوريه تاكيد كرد.
وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري هفته دوستي كودك ايران و سوريه در دمشق گفت: اگر براي كودكان سرمايه‌گذاري كنيم آينده را از آن خود خواهيم ساخت.
وي در ادامه ،تلاش به منظور گسترش روابط ميان مطبوعات سوريه و ايران را خواستار شد و بر آمادگي ايران براي پذيرش كارشناسان اطلاع رساني و مطبوعات سوريه تاكيد كرد. صفار هرندي با اشاره به وجود برخي اختلافات ميان مسلمانان بر لزوم هوشياري در برابر فتنه انگيزي دشمنان تاكيد كرد./110
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن