تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - والوئف قهرمان ماند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - والوئف قهرمان ماند


ورزش - والوئف قهرمان ماند

نيكلاي والوئف قهرمان سنگين وزن بوكس جهان از منظر سازمان معتبر ذذذذسWBA با موفقيت از عنوانش دفاع كرد. اين قهرمان غول‌پيكر كه در زوريخ به مصاف ايواندر هاليفيلد رفته بود كه چهار دوره قهرماني جهان را در كارنامه دارد، توانست در 12 راند برابر حريف كهنه‌كارش پيروز شود. هاليفيلد نمايشي شجاعانه براي كسب پنجمين عنوان قهرماني‌اش داد، اما سرانجام داوران با نتايج 114-115 . 112-116 و 114- 114 به پيروزي والوئف رأي دادند تا اين بوكسور عظيم‌الجثه كه قهرماني جهان را در آگوست گذشته از جان رويز گرفته بود براي اولين بار به خوبي از عنوانش دفاع كند. والوئف پس از اين پيروزي گفت: «او حريف قدرتمندي بود و مرا مجبور كرد براي پيروزي به سختي تلاش كنم. اين مبارزه‌اي سخت بود و مشت‌هاي هاليفيلد واقعا سرعت زيادي داشتند. خوشحالم كه موفق به پيروزي شدم، اين مسابقه بسيار سريعي بود.» اما در كل اين نمايش چندان خوبي براي والوئف به شمار نمي‌رود. بوكسوري كه برادران كليچكو (ويتالي و ولاديمير كه چهار عنوان قهرماني جهان را بين خودشان تقسيم كرده‌اند) هر دو به دنبال مبارزه با او هستند. توماس بروكس مربي هاليفيلد نيز پس از مبارزه گفت، بوكسور برتر در اين مسابقه برنده شد: «ما ناكام نشده و اين مسابقه را برديم. تمام كساني كه مرا مي‌شناسند مي‌دانند بدون منطق حرف نمي‌زنم و باز هم تكرار مي‌كنم ايواندر برنده اين مبارزه بود.» از سوي ديگر كنت سندرز مدير برنامه‌هاي هاليفيلد نيز گفت تقاضاي تكرار اين مسابقه را سال آينده و در همين محل كرده است و گويا اين تقاضا بلافاصله با پاسخ مثبت اردوي والوئف نيز روبه‌رو شده است.

هاليفيلد 46 ساله كه در دهه 90 بوكسورهاي بسيار نامداري مانند ريد‌يك‌بو، مايك تايسون، جرج فورمن و جيمز باستر داگلاس را شكست داده است با شكست در پنجاه و چهارمين مبارزه دوران حرفه‌اي‌اش صاحب ركورد 42 پيروزي (شامل 27 ناك‌اوت)، 10 شكست و دو تساوي شد: «طبيعي است كه ناراحت هستم، فكر كردم برنده شده‌ام و تا جايي‌كه حساب كرده بودم من راندهاي بيشتري را با برتري پشت سر گذاشتم. اكنون فقط بايد به خانه بروم، استراحت كنم و راجع به آينده تصميم بگيرم. هدف من قهرماني سنگين وزن بوكس جهان است. من فقط براي اينكه مبارزه كرده باشم وارد رينگ نمي‌شوم.
قصد دارم بار ديگر قهرمان جهان شوم و افتخار مي‌كنم كه شانس اين را كه براي قهرماني جهان مبارزه كنم، دارم. مسابقه خوبي بود و دست‌هاي او آن گونه كه مردم فكر مي‌كنند، كند نيست. من كاري را كه مربيانم خواسته بودند، انجام دادم. آنها به من گفتند دور او بچرخم و وقتي چنين كاري را انجام مي‌دادم، موفق به باز كردن گارد والوئف مي‌شدم. او به دليل وضعيت بدني‌اش موقعيت بسيار خوبي براي دفاع كردن دارد و هدف بسيار سختي براي ضربه‌زدن است.»

هاليفيلد راه بسيار دوري را از آتلانتا تا زوريخ طي كرده بود، اما او اصلا در «هالن اشتاديون» زوريخ احساس غربت نكرد، چرا كه در بيشتر لحظات مبارزه 12500تماشاگر حاضر در سالن يكصدا فرياد هاليفيلد را سر داده بودند.
هاليفيلد مبارزه را با قدرت آغاز كرد و توانست ضربات راست پرقدرتي را در راند اول به‌صورت قهرمان جهان بكوبد. او در راند دوم نيز سه ضربه بسيار سريع به صورت حريف زد. گرچه هاليفيلد 11 سال پيرتر، 43 كيلو سبك‌تر و در حدود 30 سانتيمتر كوتاه‌تر از نيكلاي والوئف 35 ساله و سنگين‌ترين و بلندترين قهرمان تاريخ بوكس جهان بود، اما اين بوكسور كهنه‌كار به خوبي از تجربه‌اش براي انجام مبارزه‌اي موثر سود جست. هاليفيلد به‌خوبي در برابر والوئف ايستاد و به حريف اجازه نداد از ضربات بلند هميشگي‌اش استفاده كند. در راند چهارم هاليفيلد با ضربات «جب» حريف را عقب راند و در اوايل راند پنجم نيز ضربات تركيبي خشن او والوئف را عقب راند. ولي در راند ششم هاليفيلد كمي افت كرد و والوئف توانست با ضربات پراكنده‌اي حريف آمريكايي‌اش را به دردسر بيندازد، به‌رغم ضربات محدودي كه والوئف در ميانه رينگ به حريف مي‌زد، توانست در راند هفتم و هشتم وضعيت مسابقه را تغيير داده و ضربات سنگيني به او وارد كند و در نتيجه آن بود كه هاليفيلد بيشتر لحظات راند نهم خودش را روي طناب‌هاي رينگ انداخته بود. اين فرصتي مناسب براي والوئف بود تا به هاليفيلد نزديك شده و ضربات مرگبارش را روانه بدن او نمايد. اما هاليفيلد نيز بيكار ننشسته بود، او به‌خوبي ايستاد و مشت‌هاي حريف را با ضربات سخت‌تري پاسخ داد تا يكي از خشن‌ترين راندهاي مسابقه شكل بگيرد.

در اوايل راند دهم يك راست سنگين از هاليفيلد حريف را مجبور به قرار گرفتن در گوشه رينگ كرد و پس از آن بود كه ايواندر ضربات پراكنده‌اي را به حريف روس‌اش زد. راند يازدهم را بوكسورها دور از هم گذراندند. اما در راند 12 تمامي هواداران حاضر در سالن پشت سر بوكسور آمريكايي ايستادند به‌طوري كه اگر كسي در آن لحظه وارد سالن مي‌شد تصور مي‌كرد اين مسابقه در آمريكا برگزار مي‌شود. اما اين حمايت هم نتوانست روياهاي هاليفيلد براي كسب پنجمين قهرماني را محقق كند.
مبارزه بعدي والوئف براي دفاع از عنوانش ژوئن آينده و مقابل دوسلان چاگايف قهرمان سابق WBA است. چاگايف تنها كسي است كه موفق به بردن والوئف شده است. والوئف از اوايل امسال به دليل مصدوميت تاندون آشيل‌اش مشغول مداوا است.
منبع: AFP
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن