تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815680886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنب پل حافظدقايقي مثبت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جنب پل حافظدقايقي مثبت
گروه بورس- همايون دارابي: شاخص كل بورس اوراق بهادار روز گذشته اندكي مثبت شد تا معامله گران پس از هفته‌ها تغييرات مثبت شاخص را نظاره‌گر باشند.


در بازار ديروز تشكيل صف خريد براي نماد فولاد مباركه به همراه حركت گروه برقي و بانكي سبب شد تا شاخص براي ساعتي رشد را تجربه كند، امري كه پس از هفته‌ها اين اميدواري را ايجاد كرد كه بازار سهام مي‌تواند پس از مدت‌ها كف قيمتي را تجربه كند، هر چند همچنان شمار قابل ملاحظه اي از نمادهاي بزرگ بازار درگير صف‌هاي فروشي هستند كه عدم تعيين تكليف آنها مي‌تواند به افت سنگين شاخص در ميان مدت منجر شود. نمادهاي چادرملو، گل گهر، پالايشگاه نفت اصفهان، پتروشيمي‌هاي خارك و اصفهان، ملي مس و فولاد خوزستان به همراه سرمايه‌گذاري‌هاي اميد و معادن و فلزات مهمترين تهديدات پيش روي شاخص هستند. در بازار ديروز شايعات متعددي در مورد احتمال جمع‌آوري برخي از صف‌هاي فروش مطرح شد كه البته تنها در مورد كشتيراني جمهوري اسلامي‌ تا حدودي محقق شد. 2/1ميليون سهم كشتيراني ديروز جمع‌آوري شد و در نهايت 500هزار سهم صف فروش در بازار باقي ماند. جمع‌آوري صف فروش كشتيراني البته به بازگشت شاخص بالتيك بي‌ارتباط نبود كه حدود 20درصد رشد را تجربه كرد و نزديك به 800 واحد رسيد.
در كنار تحولات درون بازار سهام روز گذشته معامله‌گران در تحولات كلان با اعلام زمان احتمالي ارائه طرح يك فوريتي تحول اقتصادي مواجه بودند. براساس برخي خبرهاي منتشر شده قرار است يكشنبه آينده لايحه طرح تحول اقتصادي به مجلس ارائه شود، اين لايحه به ويژه به دليل احتمال طرح موضوع تغيير نرخ گاز و برق مي‌تواند به روي هزينه شركت‌هاي بورسي تاثير نامطلوبي را برجاي بگذارد.
در درون بازار دكتر صالح‌آبادي، رييس سازمان بورس از صدور مجوز تامين سرمايه سايپا خبرداد كه گامي‌ديگر در متنوع سازي بازار سرمايه و ايجاد بازيگران جديد در بازار سهام است. اين موسسه سومين تامين سرمايه بورس اوراق بهادار كشور است. در كنار حضور تامين سرمايه سايپا، تامين سرمايه نوين نيز مجوز راه‌اندازي بزرگترين صندوق مشاع بورس را به ارزش اوليه 5ميليارد تومان دريافت كرده است كه به زودي واگذاري واحدهاي سرمايه‌گذاري آن آغاز خواهد شد.در حال حاضر البته بحث حضور و كاركردهاي موسسات تامين سرمايه در صحنه بازار سرمايه كشور همچنان موضوع بحث كارشناسان است به ويژه آنكه اين موسسات تاكنون نتوانسته‌اند در بخش‌هاي اساسي فعاليت خود وارد شوند. موضوع جذب نقدينگي در قالب انتشار اوراق مشاركت يا گواهي سپرده يا اشتغال به فعاليت كارگزاري در بورس‌هاي مختلف همچنان موضوعاتي هستند كه موسسات تامين سرمايه در مورد آن همچنان متوقف مانده‌اند. در حال حاضر وجود اين محدوديت‌ها سبب شده است فعاليت موسسات تامين سرمايه شباهت فراواني به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري داشته باشد.
در بازار ديروز در گروه فولادي نماد فولاد مباركه با صف خريد همراه شد، پس از چند روز با جمع‌آوري صف‌هاي فروش و همچنين معاملات متعادل با صف خريد همراه شد. در همين شرايط رييس هيات عامل ايميدرو نيز در بازديد از مجتمع فولاد مباركه بر اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي اين شركت تاكيد كرد. به گفته مهندس هراتي فولاد مباركه براي ظرفيت 10‌ميليون تن طراحي شده و حركت‌هاي فعلي فولاد نيز به همين سمت است كه با اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي قطعا به اين ظرفيت خواهد رسيد.
در گروه ساختماني اعلام زمان مجمع شركت نوسازي و ساختمان تهران به تشكيل صف خريد براي اين نماد منجر شد.نمادهاي ساختماني به‌رغم آنكه در سال گذشته فرصت سود سازي مطلوبي را تجربه كرده بودند با عدم واگذاري املاك شرايط يكنواختي را تجربه كرده‌اند كه در اين ميان در سال جاري رونق سال گذشته جاي خود را به ركودي نگران‌كننده داده است. ثنوسا البته با مساله ملك ظفر كه پس از سال‌ها همچنان راكد مانده است مواجه است. در گروه سيماني ركود بار ديگر مهمترين موضوع قابل مشاهده است. با توجه به اظهار نظرهاي صورت گرفته در مورد عدم تاثير خاص صدور مجوز صادرات كلينكر معامله‌گران بارديگر تشكيل صف‌هاي فروش بدون تحرك را شاهد هستند. در گروه مخابرات مديرعامل اين شركت در مصاحبه‌اي همچنان مساله ابهام در سود نقدي شركت را تداوم داد.
فيضي گفت: وزارت اقتصاد پيشنهاد دو فوريتي به دولت داده تا دولت در سه ماه پاياني سال سودي را از مخابرات برداشت نكند تا به همه سهامداران سود 13 توماني سالانه پرداخت شود. در گروه بانكداري بانك پارسيان پس از تجربه كمترين قيمت سال جاري خود بازگشتي را تجربه كرد كه به تشكيل صف خريد براي اين نماد منجر شد.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن