تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813181740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طولاني نايستيد، واريس در كمين شماست


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: طولاني نايستيد، واريس در كمين شماست
واريس عارضه اي است كه به تدريج با برجسته شدن سياهرگ هاي سطحي پا خود را نشان مي دهد و ظاهري ناخوشايند براي پاهاي فرد به وجود مي آورد اما فراتر از ظاهر ناخوشايند، دردهاي مزمن و ناتوان كننده اي است كه در ناحيه پاها به سراغ فرد مي آيد و او را آزار مي دهد.

يك بيمار مبتلا به واريس مي گويد: به علت موقعيت شغلي ام مجبورم ساعات زيادي در روز سرپا بايستم و اين امر باعث ايجاد تورم واحساس سنگيني شديد در پاهايم مي شود.

فرشته محمدزاده مي افزايد: با كاهش وزن، استفاده از جوراب هاي مخصوص واريس و مصرف داروهاي تجويز شده توسط پزشك تا حدي از درد پاهايم كم شده است.

فرزاد نيازي هم عنوان مي كند: درد واريس در من آن قدر شديد است كه مسكن هاي قوي هم در كاهش درد و بهبود اين وضعيت تاثيري ندارد.

وي ادامه مي دهد: پوست اطراف رگ هاي واريسي پاهايم به شدت حساس شده است و به طور مداوم درد مي كند.

يك پزشك در اين باره مي گويد: رگ هاي واريسي به صورت طناب هاي برجسته و آبي رنگ درست زير سطح پوست مشاهده مي شود. اين وريدها را مي توان در هر قسمت از بدن ديد اما بيشتر ناحيه پاها را درگير مي كند.

دكتر صالحي مي افزايد: رگ هاي واريسي به طور معمول دردناك و بدشكل است ولي بيشتر آن ها بي ضرر است.وي تصريح مي كند: گاهي اوقات وريدهاي واريسي متورم مي شود و هنگام تماس حساس است و مانع جريان خون مي شود كه در اين صورت باعث تورم، خارش پوست و درد در ناحيه مبتلا مي شود.وي با بيان اين كه احتمال بروز واريس در زنان 2 برابر مردان است، عنوان مي كند: هر شرايطي كه باعث فشار خون بيش از حد روي پاها يا شكم شود مي تواند سبب بروز واريس شود.

وي يادآور مي شود: يبوست مزمن، ايستادن هاي طولاني، ماندن در حالت ساكن، افزايش سن، تومورها و ... احتمال ابتلا به واريس را در فرد افزايش مي دهد.دكتر صالحي مي گويد: اگر وريدهاي واريسي پوسته پوسته و زخمي شود و تغيير رنگ دهد، احتمال ابتلا به التهاب پوستي ناشي از لخته شدن خون در رگ وجود دارد كه در اين صورت به دستور پزشك براي پيش گيري از مشكلات بعدي برداشتن وريدهاي مبتلا توصيه مي شود.

وي مي افزايد: نوع خفيف واريس ها به درمان نياز ندارد ولي نبايد از آن ها غافل شد. استفاده از جوراب هاي الاستيك و مسكن هاي تجويز شده توسط پزشك مي تواند باعث كاهش درد و جلوگيري از بروز مشكلات جدي شود.

وي تصريح مي كند: احساس درد شديد و مداوم در وريدهاي واريسي نشانه اي از ابتلاي وريدهاي عمقي به اين مشكل است و درمان آن به صورت جراحي با برداشتن وريدها به وسيله ليزر يا اسكلروتراپي امكان پذير است.

وي اظهار مي دارد: متاسفانه هيچ نوع درماني نمي تواند از تشكيل واريس مجدد جلوگيري كند و بايد با پزشك مشورت كنيد تا راه حل مناسبي براي شما درنظر گرفته شود.

وي توصيه مي كند: با ورزش منظم، تناسب وزن و تحرك، استفاده از غذاهاي كم چرب، كم نمك، مصرف نكردن دخانيات و ... مي توان از تشكيل واريس جلوگيري كرد.

يك كارشناس تغذيه هم در اين باره مي گويد: مبتلايان به واريس بايد حداقل روزي 8 تا 10 ليوان آب بنوشند؛ غلات سبوس دار و نان هايي كه آرد آن سرشار از سبوس است، به طور حتم بايد در برنامه غذايي اين افراد گنجانده شود.

شايگان مي افزايد: افراد مبتلا به واريس بايد در وعده صبحانه از مواد مغذي و نان هايي چون سنگك و بربري استفاده كنند.

وي تصريح مي كند: سبزي هاي تازه بايد مهم ترين بخش رژيم غذايي بيماران مبتلا به واريس باشد و كلم، كاهو، اسفناج و تمامي سبزي هاي تازه و حاوي برگ هاي سبز بهترين انتخاب براي اين بيماران است. هم چنين سبزي هاي رنگين مانند هويج، گوجه فرنگي، انواع فلفل شيرين، دلمه اي بايد روزانه بين 3 تا 5 واحد در رژيم غذايي اين افراد موجود باشد.وي اظهار مي دارد: مصرف مركبات تازه شامل ليمو، گريپ فروت، پرتقال، توت فرنگي به دليل فيبر فراوان و در كنار آن ويتامين C تاثير زيادي در درمان واريس دارد.

وي توصيه مي كند: مصرف حداقل 2ميان وعده در طول روز برگه انجير، زردآلو، آلو و لواشك تازه سبب رفع يبوست و كاهش فشار سيستم گوارشي مي شود كه اين امر نقش موثري در كنترل واريس افراد دارد.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن