تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816691894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راز مشكلات ورزشي در راز و جرگلان


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: راز مشكلات ورزشي در راز و جرگلان
رحماني - بخش مرزي راز و جرگلان اگرچه از نظر اقتصادي و امكانات رفاهي محروم است ولي در زمينه هاي ورزشي، فرهنگي و علمي غني است و جوانان بخش توجه خاصي به امور فرهنگي، ورزشي و علمي دارند. ورزش هاي بومي و محلي هنوز در منطقه فراموش نشده است و ورزشكاران در رشته هاي كشتي »آليش و چوخه«، سواركاري و دو همگاني توان رقابت در استان و كشور را دارند و تاكنون نيز در اين رشته ها مقام هايي كسب كرده اند. با اين حال امكانات ورزشي منطقه محدود است و جوابگوي نيازهاي ورزشكاران نيست.

يكي از ورزشكاران منطقه مي گويد: پيشرفت ورزشي در اين منطقه مستلزم توجه بيشتر مسئولان مربوطه و اختصاص اعتبارات و امكانات مناسب است كه اميدواريم مسئولان به اين امر توجه و امكانات ورزشي مورد نياز جوانان منطقه را فراهم كنند تا جوانان با دلگرمي به سمت ورزش گرايش يابند و از تفريح هاي ناسالم دوري كنند.

يكي ديگر از ورزشكاران مي گويد: با وجود مساعدت ها و كمك هاي تربيت بدني استان، ورزشكاران از نبود زير ساخت هاي ورزشي در بخش از قبيل كمبود امكانات ورزشي، سالن هاي ورزشي مناسب براي برگزاري مسابقات، نداشتن سكوي تماشاچيان و... رنج مي برند.

وي كمبود اعتبارات ورزشي را يكي ديگر از مشكلات تربيت بدني بخش عنوان مي كند و مي افزايد: اگر امكانات و اعتبارات مناسب در اختيار تربيت بدني بخش قرار بگيرد با برگزاري كلاس هاي آموزشي به صورت نظري و عملي امكان اعزام تيم هاي ورزشي به مسابقات استاني و حتي كشوري فراهم مي شود.

يكي ديگر از ورزشكاران منطقه مي گويد: اگر تمام اداره ها و نهادهاي منطقه درصدي از اعتبارات سالانه خود را براي توسعه ورزش و ساخت و ساز و احداث سالن هاي ورزشي در اختيار تربيت بدني قرار دهند، بيشتر مشكلات ورزشي منطقه رفع خواهد شد.

وي اضافه مي كند: بعضي از اداره ها تيم داخلي دارند و حمايت كننده تيم خود هستند اما بعضي از ادارات و نهادها هيچ گونه مساعدت و همكاري با تربيت بدني منطقه ندارند.

يكي ديگر از ورزشكاران مي گويد: آموزش و پرورش در تقويت ورزش هاي پايه و تشويق نونهالان و نوجوانان به سوي ورزش هاي مادر نقش مهمي دارد؛ به كارگيري معلمان متخصص و با تجربه در امر ورزش، برگزاري اردوهاي ورزشي و كلاس هاي آموزشي دانش آموزان را به انجام فعاليت هاي ورزشي علاقه مند و به پيشرفت تعليم و تربيت آن ها كمك مي كند.

رئيس شوراي اسلامي شهر راز ضمن تقدير و تشكر از تربيت بدني استان و نمايندگي بخش مي گويد: توجه به ورزش اهميت دادن به سلامت انسان ها و نسل جوان است و خانواده ها بايد به ورزش فرزندان خود توجه كنند؛ چون ورزش سلامتي و نشاط مي آورد.

محمد رضا ادبي اضافه مي كند: شوراي اسلامي شهر راز براي توسعه ورزش در اين منطقه با تربيت بدني همكاري مي كند و به اين امر توجه ويژه اي دارد زيرا جوانان آينده سازان مملكت هستند و بايد در راستاي سلامتي آن ها همه نهادها و مسئولان دست به دست هم بدهند و امكانات ورزشي را براي نوجوانان و جوانان فراهم كنيم.

وي با توصيه به جوانان مي گويد: از جوانان منطقه انتظار داريم براي حفظ سلامتي خود و منطقه به سمت ورزش روي بياورند زيرا جامعه سالم در گرو افراد سالم است پس بايد براي حفظ تندرستي و سلامتي خودمان ورزش كنيم.

يكي از فرهنگيان منطقه مي گويد: فوتبال از ورزش هايي است كه طرفداران بيشتري دارد، در سال هاي گذشته تيم هاي زيادي تشكيل مي شد و با هم به رقابت مي پرداختند و جوانان از لحاظ قدرت بدني و توان ورزشي نسبت به بازيكنان امروز برتري داشتند ولي امروزه نه تنها فوتبال بلكه گرايش به ديگر ورزش ها نيز در بين نسل جديد كم رنگ شده است، دانش آموزان و خانواده ها كمتر به ورزش روي مي آورند.

مسئولان با فراهم كردن امكانات ورزشي، مكان هاي مناسب ورزشي و ساخت استاديوم و استخر شنا مي توانند بهترين مكان را براي گذراندن اوقات فراغت ايجاد كنند و مردم را به سوي ورزش و تفريحات سالم سوق دهند.

يكي ديگر از ورزشكاران مي گويد: تنها يك نهاد دولتي نمي تواند پاسخگوي نيازهاي ورزشي جامعه باشد؛ لازم است ديگر ادارات و نهادهاي دولتي و غير دولتي براي حفظ سلامت جامعه دست به دست هم بدهند و از ورزش حمايت كنند و براي فراهم كردن امكانات و تجهيزات ورزشي با ادارات تربيت بدني همكاري لازم را داشته باشند.

وي اضافه مي كند: يكي از اساسي ترين اصولي كه باعث پيشرفت و رونق ورزش مي شود، به كارگيري و انتخاب مسئولان هيئت هاي ورزشي از بين افراد علاقه مند و با تجربه همان رشته در منطقه است كه اين امر علاقه مندان به ورزش را افزايش مي دهد.

يكي ديگر از ورزشكاران و پيشكسوتان ورزشي منطقه مي گويد: اگرچه در سال هاي گذشته به اصطلاح در زمان قديم وسايل و امكانات لازم براي تفريح و ورزش فراهم نبود ولي جوانان آن دوران از نظر بدني و جسمي ورزيده تر و پر جنب و جوش تر بودند و با نشاط بيشتري به امور زندگي خود مي پرداختند، بازي هاي محلي فراواني از جمله كمركمر، آقا ملاداد، كشتي و ديگر ورزش ها در گذشته طرفداران زيادي داشت و در محله ها و كوچه پس كوچه ها انجام مي شد، اما در حال حاضر تمام اين بازي ها و ورزش ها به دست فراموشي سپرده شده است، از مسئولان مربوطه به خصوص فدراسيون ورزش روستايي و همگاني انتظار داريم از بازي ها و ورزش هاي سنتي قديم حمايت كنند و اعتباراتي براي برگزاري مسابقه هايي در اين زمينه اختصاص دهند؛ زيرا اين ورزش ها فرهنگ گذشته ما را در بر دارد و بايد احيا شود.

يكي از بانوان ورزشكار مي گويد: همان گونه كه خانم ها در امور خانه داري، تحصيلي و مشاغل ديگر توان كار كردن را دارند، در بخش ورزش نيز توان رقابت را دارند، كه براي اثبات اين امر به امكانات و تجهيزات و مكان هاي مناسب ورزشي نيازمند هستند، از مسئولان انتظار داريم امكانات ورزشي بانوان را در منطقه فراهم كنند. چون بانوان نيمي از جمعيت جامعه را تشكيل مي دهند ولي در مورد ورزش و امكانات ورزشي به آن ها كم توجهي شده است.

يكي ديگر از بانوان ورزشكار منطقه مي گويد: براي جذب شدن بچه ها و دانش آموزان به سمت ورزش، مسئولان بايد با برنامه ريزي دقيق به ورزش دانش آموزي توجه بيشتري داشته باشند و ساعت هاي ورزشي مدارس بايد همانند بقيه دروس مورد توجه مسئولان قرار بگيرد و با انتخاب مربيان ورزيده و با تجربه علاقه دانش آموزان را به ورزش بيشتر كنند، از آن جا كه بيشتر آموزشگاه ها، دبير و معلم ورزشي ندارند، نبايد انتظار داشته باشيم كه دانش آموزان ما ورزشكاران فردا باشند. يكي از مسئولان بخش در مورد ورزش مي گويد: ورزش و تفريحات سالم تنها راه حل تقويت بنيه فكري، جسمي و روحي افراد جامعه به خصوص جوانان است.قاضي مشاور دادگاه عمومي بخش اضافه مي كند: ورزش باعث تقويت روحي و جسمي انسان مي شود، جامعه بدون ورزش كم تحرك و بدون نشاط است.وي اضافه كرد: جامعه اي زنده و پوياست كه جوانان ورزشكار، چالاك و سالم داشته باشد.حاج آقا مقيمي مي افزايد: متأسفانه امروز به جاي اين كه مردم به ميادين ورزشي بيايند و فعاليت داشته باشند، در مقابل تلويزيون يا روي سكوي ورزشگاه ها تماشاگر مسابقات ورزشي هستند.امام جمعه شهر راز مي گويد: ورزش براي جوانان و جامعه، سلامتي و نشاط به همراه مي آورد. افرادي كه به ورزش توجه كنند و اهل ورزش باشند كمتر دچار انحراف و معضلات اجتماعي مي شوند، مسئولان و خانواده ها بايد امكانات ورزشي و تفريحي و سرگرمي هاي سالم را براي نوجوانان و جوانان فراهم كنند.

»حجت الاسلام منصوري« اضافه مي كند: تعدادي از ورزشكاران كشوري و بين المللي از فرزندان علاقه مند ورزشي در روستاها هستند و بايد امكانات ورزشي براي فرزندان روستايي نيز فراهم شود.

وي افزود: متأسفانه بخش راز و جرگلان با كمبود امكانات ورزشي از جمله نبود سالن ورزشي مناسب و فضاهاي ورزشي ويژه بانوان مواجه است و با اين كه تعداد علاقه مندان به رشته كشتي در اين بخش بسيار است، اما خانه كشتي ندارد و كمبود چمن فوتبال هم از ديگر مشكلات علاقه مندان به فوتبال است.

وي افزود: مسئولان براي سلامتي جوانان و جامعه بايد امكانات اوليه ورزشي را فراهم كنند.

يكي ديگر از ورزشكاران مي گويد: تنها يك سالن ورزشي قديمي در شهر راز داير است كه بيشتر وقت سالن تربيت بدني را دانش آموزان پر كرده اند و ورزشكاران آزاد كمتر از سالن استفاده مي كنند.مسئول تربيت بدني بخش راز و جرگلان با اشاره به امكانات ورزشي بخش مي گويد: 2 سالن ورزشي در بخش براي ورزش جوانان فراهم است يك سالن در شهر راز قرار دارد و ديگري در روستاي غلامان كه هنوز تكميل نشده است و 2 زمين فوتبال يكي در شهر راز و ديگري در روستاي غلامان است كه كارهاي مقدماتي آن ها انجام شده است و بايد چمن كاري شود، هم چنين پيست سواركاري روستاي باغلق كه هنوز تكميل نشده است.

موسي الرضا رازقي افزود: ورزش هاي رايج در بخش فوتبال، واليبال، كشتي »آزاد چوخه و آليش« ورزش هاي همگاني هم چون كوه پيمايي، آمادگي جسماني، دووميداني، دوچرخه سواري، بدنسازي، تنيس روي ميز، شطرنج و هندبال در منطقه راه اندازي شده است كه بعضي از كلاس هاي آموزشي آن ها برگزار مي شود. تمامي هيئت هاي ورزشي در منطقه راه اندازي شده و تقريبا در همه روستاها يك زمين فوتبال خاكي براي ورزش جوانان روستا در نظر گرفته شده است كه جوانان در اين مكان فوتبال بازي مي كنند.

هم چنين تمرينات ورزش هاي توپي بانوان به طور دائمي و برنامه ريزي شده در سالن ورزشي شهر راز برگزار مي شود و طبق قول مدير كل تربيت بدني استان براي ساخت يك سالن چند منظوره ورزشي در شهر راز اميدواريم اعتبارات اين سالن هر چه زودتر اختصاص داده شود و اين سالن براي بهره برداري ورزشكاران منطقه مورد استفاده قرار بگيرد.وي مي افزايد: تاكنون قول ساخت 2 سالن ورزشي در روستاي بگ پولاد و روستاي راستاقان داده شده است كه اميدواريم اعتبارات آن ها تأمين و كارهاي اجرايي آغاز شود.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن