تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815552729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسلام شناس اتريشي: حضور اسلام اروپا را تغيير داده است


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اسلام شناس اتريشي: حضور اسلام اروپا را تغيير داده است
پروفسور روديگر لولكر گفت: حضور اسلام در اروپا موجب تغييراتي در اين قاره شده است و اين تغييرات سبب خواهد شد تا مردم اروپا به مرحله حيات جديدي برسند. به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» پروفسور روديگر لولكر، اسلام شناس اتريشي كه در همايش «اسلام در اروپا» در تالار شهيد چمران دانشگاه امام صادق (ع) سخنراني مي كرد گفت: دين اسلام دين خشونت و زور نيست و اين از مسائل بسيار مثبت در اروپا ارزيابي مي شود.

اين شرق شناس اتريشي ادامه داد: با وجود مشكلاتي كه مسلمانان در اروپا دارا هستند اما فرصتي دارند تا به صورت آزادانه دين خود را حفظ كنند و داراي حقوق دموكراتيك هستند.

وي افزود: در واقع دشمني با اسلام در اروپا عمومي است و در جامعه اروپا كه ٣٠سال مسلمانان انكار شده اند برطرف كردن اين انكار ظرف دو يا سه سال كار راحتي نيست و نياز به زمان دارد و فرآيند تغيير و حل اين معضلات به شركت جمعي مسلمانان و غيرمسلمانان بستگي دارد.

لولكر در ادامه بيان كرد: در اواخر قرن ١٩ميلادي با توجه به اين كه پادشاهي اتريش به بخش هايي از بوسني دست پيدا كرد، در سال ١٩١٢ميلادي اسلام در قانون اساسي اتريش صراحتا ثبت شد و تاكنون اين حقوق به صورت عملي به مسلمانان اتريشي اهدا شده است.

وي يادآور شد: در سال ١٩٧٠ميلادي اتحاديه اسلامي به طور رسمي در كشور اتريش تشكيل شد و اين اتحاديه براي دولت اتريش شناخته شده و سخنگوي رسمي مسلمانان در اتريش است و سعي دارد مشكلات مسلمانان اين كشور را حل كند.

اين اسلام شناس اتريشي ادامه داد: اين اتحاديه فقط براي مسلمانان اهل سنت تأسيس شده بود اما اقداماتي براي حضور شيعيان نيز در دست بررسي مي باشد.

وي گفت: ٢هزار دانشجوي زن تركيه اي كه به دليل حفظ حجاب خود از دانشگاه تركيه محروم از تحصيل شده اند در حال حاضر در دانشگاه وين اتريش مشغول به تحصيل هستند.

در ادامه اين همايش عدنان اصلان رئيس گروه آموزش اسلامي دانشگاه وين نيز گفت: برخي از اروپاييان با اسلام دشمني دارند و اين واقعيتي انكار ناپذير است، ولي چندي است برخي وعاظ عربستاني در حوزه بالكان و اروپاي شرقي در خطابه هاي خود اسلام را خشونت آميز مطرح مي كنند و اين نوع خطابه ها براي «اسلام در اروپا» خطرناك است.

اصلان افزود: با توجه به مهاجرت مسلمانان به جوامع اروپايي از ٤٠سال پيش، متأسفانه در طول اين سال ها ميان جوامع اسلامي و اروپايي صحبت هايي مطرح نشده است، اما خوشبختانه از ١٠سال پيش اين هم انديشي ها ميان اين دو جمع آغاز شده است.

وي افزود: مسلماناني كه به اروپا مهاجرت كردند، با اين نيت پا به اروپا گذاشتند كه زماني دوباره به كشورهاي خود بازگردند ولي در اروپا ماندگار شدند و به طور مستقل عمل كردند و به مسائل سياسي روي آوردند.

در ادامه اين همايش هربرت راخويچ معاون دانشكده فلسفه دانشگاه وين و مدرس دانشگاه هاي آكسفورد، برلين و كمبريج در سخناني اعلام كرد: مسلمانان نبايد به دشمني گرفتار شوند و بايد بتوانيم مانع برداشت هاي نادرست از هم شويم.

وي در ادامه گفت: در باره مسئله حقوق بشر ميان ديد اسلام و آن چه كه در اعلاميه حقوق بشر آمده تناقضي وجود ندارد و همان طور كه در قرآن كريم نيز بيان شده بايد براي انسان ارزشي بالا قائل شد.

روديگر لولكر در ادامه همايش اضافه كرد: شناخت اروپا از اسلام شناخت ناقصي است و اميدواريم در آينده اين فاصله تقليل يا از ميان برود.

وي در پايان با مثبت ارزيابي كردن رفتار دولت اتريش با مسلمانان گفت: در حال حاضر ٤٠٠هزار مسلمان در اتريش زندگي مي كنند و تعداد بسياري از معلمان ديني در مدارس علوم ديني با دريافت حقوق از دولت اتريش مشغول به تدريس هستند و اين دولت در ابتداي هر سال به كودكان مسلمان قرآن كريم هديه مي دهد.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن