تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805807654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيدايش عرصه هاي كاربردي نوين براي دانش نانو


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: پيدايش عرصه هاي كاربردي نوين براي دانش نانو
فناوري نانو در سال 2008 با رشد خيره كننده اي همراه بود به طوري كه كارشناسان از پيدايش عرصه هاي كاربردي نويني براي آن خبر داده اند كه شايد تا 10 سال پيش در ذهن نمي گنجيد.
به گزارش مهر، سال 2008 سال پر خبري براي فناوري نانو بود. در سال 2008 محققان اسپانيايي موفق شدند اولين موتور نانويي كه حركات خود را با تغييرات گرمايي كنترل مي كند بسازند.اين انتقال دهنده نانويي متشكل از يك نانو لوله كربني (يك مولكول استوانه اي از جنس اتمهاي كربن) است كه با نانو لوله هم محور كوچكتري كه مي تواند به عقب و جلو حركت كند پوشيده شده است. اين موتور نانويي مي تواند حركات خود را با استفاده از تفاوتهاي گرمايي در دو انتهاي طول نانو لوله كنترل كند.
توليد پارچه هاي هوشمند
همچنين در اين سال محققان در آمريكا و چين موفق به توليد شيوه اي ساده و كم هزينه براي توليد پارچه هاي هوشمند با استفاده از فناوري نانو شدند. اين الياف پارچه هايي الكترونيك هستند كه از نانوكربن ساخته شده و توانايي رديابي بيماري ها، كنترل ضربان قلب و ديگر علائم حياتي را خواهند داشت.اين الياف داراي انعطاف بالا بوده و لطيف هستند و زماني كه در هم بافته مي شوند با حفظ اين خصوصيات جريان الكتريسيته را نيز از خود عبور مي دهند.
نفوذ در معماري
معماري نيز در سال 2008 از جانب توسعه دانش نانو با تحولات جالبي همراه بود. در اين سال محققان با استفاده از بال پروانه ها براي ساخت قالب هايي در قطع نانو موفق به توليد صفحه هايي شدند كه با پوشش دادن شيشه پنجره ها به صورت خودكار باعث زدودن آلودگي و غبار از سطح شيشه مي شوند.صفحات به دست آمده در اين فرآيند مي تواند به عنوان لايه اي بر روي سطح شيشه پنجره ها قرار گرفته و از انباشته شدن غبار و آلودگي بر روي آن جلوگيري كند. در اين صورت سطح شيشه ها به صورت صفحاتي خودكار آلودگي را به صورت قطرات آب مي زدايند.
ايجاد تحولي بنيادين در انجام پيوندهاي پيچيده جراحي
پزشكي نيز يكي از مهمترين اهداف توسعه دانش نانو بوده است و بي شك مي توان آن را مهمترين هدف توسعه دانش نانو در سال رو به پايان 2008 بر شمرد. در سال جاري دانشمندان با استفاده از فناوري نانو پيوندهاي نوين پزشكي را براي بيماران داراي نقص عضو انجام دادند. اين فناوري نوين كه از سوي محققان در انگليس ارائه شده است مي تواند به ايجاد تحولي بنيادين در انجام پيوندهاي پيچيده جراحي آن هم با ضريب بالاي اطمينان و ماندگاري منجر شود.يكي از جالبترين خبرهاي مربوط به عرصه نانو تلاش دانشمندان براي استفاده از جريان نور در راه اندازي ماشينهاي نانويي بوده است.
حركت نانوماشينها با انرژي نوري
در سال 2008 تيمي از محققان مدرسه علوم كاربردي و مهندسي دانشگاه يل در آمريكا نشان دادند كه انرژي نوري را مي توان براي راه اندازي و به جلو بردن نانوماشينها به كار برد. اين فناوري نوين مي تواند دريچه اي تازه به سوي طراحي و ساخت كلاس جديدي از سيستمهاي نيمه هادي باشد كه به واسطه منابع انرژيكي نوري حركت مي كنند.
ساخت نخستين نمايشگر رنگي جهان با نانولوله هاي كربني
همچنين در قالب رويدادي تاريخي محققان با استفاده از دانش نانو براي پايان دادن به افسانه نمايشگرهاي مسطح خبر دادند. در اين سال محققان موفق به ساخت نخستين نمايشگر رنگي electrophoretic جهان با استفاده از نانولوله هاي كربني شدند كه پيش بيني مي شود در آينده اي نزديك جاي نمايشگرهاي مسطح فعلي را بگيرند.
بررسي رابطه ميان رعد و برق و انرژي هنگفت آزاد با نانو ماهواره ها
اما دانش نانو در اين سال راه خود به سوي فضا را هموارتر كرد. در اين خصوص اعلام شد كه دانشمندان با استفاده از نانو ماهواره به بررسي رابطه ميان رعد و برق و انرژي هنگفت آزاد شده در بالاي جو زمين مربوط به پرتوهاي فضايي مي پردازد.
اين ماهواره نانويي "Firefly" نام داشته و ماموريت دارد تا رابطه ميان رعد و برقهاي زميني و انفجارات پرتويي فضايي و انرژيهاي هنگفت توليد شده از آنها را مورد بررسي دقيق قرار دهد.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن