تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816507967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا ليگ برتر واليبال ايران به حضور بازيكنان خارجي نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيا ليگ برتر واليبال ايران به حضور بازيكنان خارجي نياز دارد
11 بازيكن خارجي در تيم هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران (جام نوآوري و شكوفايي)، بازي مي كنند كه ميزان تاثير گذاري آنان در اين رقابت ها و ضرورت استفاده از آنان، از مشغوليت هاي ذهني كارشناسان اين رشته ورزشي است.


به گزارش ايرنا بر اساس قوانين فدراسيون واليبال جمهوري اسلامي ايران هر تيم واليبال حاضر در رقابت هاي ليگ برتر مي تواند حداكثر سه بازيكن خارجي به خدمت بگيرد ولي در هر بازي فقط از دو نفر از آنان مي تواند استفاده كند.
ضرورت بكارگيري بازيكنان خارجي براي افزايش سطح كيفي واليبال ايران و مناسب بودن بازيكنان فعلي براي اين موضوع، از بحث هاي مهم كارشناسان و علاقه مندان به واليبال است.
در اين گزارش علاوه بر بررسي اين موضوع از ديد كارشناسان و متخصصان، نگاهي اجمالي به تاثير بازيكنان خارجي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران، خواهيم داشت.

** حضور بازيكنان خارجي باعث رونق مي شود.
"محمود حداد" رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال با اشاره به به اينكه در دنياي ورزش حرفه اي در همه رشته ها از بازيكنان خارجي استفاده مي كنند، حضور بازيكنان خارجي در واليبال ايران را باعث رونق اين رشته ورزشي دانست و گفت: واليبال ايران در بعضي از پست ها بازيكن خوب داخلي كم دارد و به همين دليل باشگاه ها نياز خود را از بازيكنان خارجي تامين مي كنند.
وي دليل ديگر استفاده از بازيكن خارجي در واليبال ايران را قيمت پايين بازيكنان خارجي دانست و افزود: حضور بازيكنان خارجي در ليگ برتر باعث ايجاد انگيزه در بازيكنان داخلي مي شود.

** بازيكن خارجي سطح بالا مناسب است.
" جبار قوچان نژاد" سرمربي بانك صادرات ايران حضور بازيكنان خارجي را براي افزايش سطح واليبال ايران مفيد مي داند به شرطي كه نفرات جذب شده در باشگاه ها از سطح بالايي در واليبال برخوردار باشند.
قوچان نژاد تاكيد دارد اگر بازيكنان خارجي كه در واليبال حضور دارند از كيفيت و كلاس كاري خوبي برخوردار نباشند، باعث افت كيفيت واليبال ايران مي شوند و بهتر است از بازيكنان جوان بجاي آنان استفاده كرد.
همچنين "ناصر شهنازي" سرمربي تيم واليبال برق كرمان حضور بازيكنان خارجي در واليبال را همچون ساير رشته هاي ورزشي براي بالا بردن سطح كيفي، موثر مي داند و تاكيد دارد به اين استفاده به شرطي است كه سطح آنان از بازيكنان داخلي بالاتر باشد.

** بازيكنان اروپايي براي واليبال مناسب است.
"جهانگير سيد عباسي" سرمربي تيم فولاد اروميه مبلغ درخواستي بازيكنان خارجي فعلي در ايران را پايين تر از بازيكنان داخلي مي داند و تاكيد دارد براي پيشرفت واليبال در ايران بايد بازيكنان اروپايي را جذب كنيم.
وي سطح واليبال باشگاهي در تركيه را به دليل حضور بازيكنان خارجي خوب و با كيفيت، بالاتر از واليبال باشگاهي ايران دانست و گفت: البته در واليبال ملي، ايران از آنان بالاتر است.

** جذب بازيكنان نامناسب هدر دادن سرمايه هاست.
"حميد موحدي" سرمربي تيم واليبال دانشگاه آزاد با تاكيد بر اينكه استفاده از بازيكنان خارجي با سطح كيفي بالا باعث انتقال تكنولوژي و فن واليبال به ايران مي شود، افزود: اگر بازيكنان خارجي در سطح بالايي نباشند باعث هدر رفتن سرمايه هاي باشگاه ها خواهد شد.
موحدي دو تا سه نفر از بازيكنان خارجي تيم هاي بيم و فولاد را كه در ليگ برتر واليبال بازي مي كنند، داراي شرايط مناسب دانست و افزود: اگر باشگاه ها بجاي خريد بازيكن خارجي بر روي جوانان سرمايه گذاري كنند در آينده نتيجه بهتري خواهند گرفت.
وي تاكيد كرد تيم واليبال دانشگاه آزاد در ابتداي فصل ليگ برتر از چند بازيكن خارجي آزمون گرفت اما به دليل مناسب نبودن آنها را جذب نكرد.

جذب بازيكن خارجي بايد عاقلانه و مدبرانه باشد.
"علي عروجي" سرمربي تيم واليبال ارتعاشات صنعتي ايران ،گفت: بعضي تيم ها در آغاز رقابت هاي ليگ برتر بازيكنان خارجي جذب مي كنند در حالي كه اگر كلاس كار آنان بالا نباشد باعث هدر رفتن سرمايه مي شود.
وي با اشاره به اينكه براي جذب بازيكنان خارجي در باشگاه ها بايد از نظر فني و فرهنگي دقت كرد، افزود: تيم ارتعاشات بازيكن خارجي مناسب براي جذب در باشگاه، پيدا نكرد و از مجموع بازيكنان خارجي فعلي در ليگ برتر واليبال بيشتر از سه نفر را از نظر فني مورد تاييد ندانست .
عروجي در خصوص جذب مربي خارجي در واليبال گفت: به اعتقاد من در ورزش بايد حتما از مربيان داخلي استفاده كرد و اجازه داد آنان با پيروزي و شكست در مسئوليت مربيگري آموزش ببينند و كسب تجربه كنند.
عروجي تاكيد كرد اگر مربيان ايران در تيم ها نقش دوم و سوم را داشته باشند انگيزه هاي جهاني بودن را بدست نمي آورند و اين براي آينده ورزش و خصوصا واليبال، خوب نيست.

** نگاهي اجمالي به بازيكنان خارجي باشگاه هاي ليگ برتر واليبال ايران .
تيم فولاد اروميه:
"ماركو نارانچي" بازيكن صربستاني تيم فولاد اروميه در سال جاري اولين حضور خود را در واليبال ايران تجربه مي كند به عقيده "جهانگير سيد عباسي" سرمربي تيم فولاد اروميه وي يك بازيكن معمولي است.
ماركو در تيم واليبال جوانان صربستان بازي كرده و عضو تيم هاي واليبال در باشگاهاي صربستان و يونان بوده است.
"سايا توسلف" معروف به " اسلووا" بازيكن پشت خط زن تبعه قزاقستان كه در بلاروس زندگي مي كند. كاپيتان تيم واليبال قزاقستان است و چهار سال در باشگاه هاي روسيه سابقه بازي دارد و قبل از آمدن به ايران با باشگاه هاي تركيه همكاري داشت.
"جهانگير سيد عباسي" سرمربي تيم فولاد اروميه از وي به عنوان بهترين بازيكن خارجي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران ياد مي كند.
تيم گل گهر سيرجان:
"عرفان نواز" بازيكن پاكستاني تيم گل گهر سيرجان 33 سال سن دارد و سابقه بازي در تيم هاي نوجوانان و جوانان پاكستان را دارد، حضور در واليبال ايران را با حضور در تيم مقاومت اروميه آغاز و در تيم هاي پرديس قزوين و گل گهر سيرجان بازي كرده است.
پاديسان گنبد:
در تيم پاديسان گنبد نيز دو بازيكن خارجي پاكستاني و صربستاني فعاليت دارند.
" ولاديمير گرچزكيو" بازيكن صربستاني كه در سال 82 در تيم صنام بازي كرده و سال گذشته نيز در تيم پاديسان بود كه باشگاه به دليل رضايت از عملكرد وي، قرارداد او را براي سال جاري تمديد كرد.
وي به دليل همزمان نبودن بازي ها در ليگ هاي واليبال ايران و لبنان در باشگاه هاي دو كشور بازي مي كند .
"كاشف منصور" بازيكن پاكستاني تيم پاديسان گنبد مدت چهار سال است در ايران بازي مي كند و سابقه بازي در تيم پليس پاكستان را نيز دارد.
بيم مازندران:
در تيم بيم مازندران دو بازيكن خارجي به نام هاي " ايوان تسف" و "اوگني ايوانف" كه هر دو بلغاري هستند، جذب شدند.
" استفان استويف"، سرمربي بلغاري تيم بيم از عملكرد هر دوي آنها رضايت دارد اما از نظر كارشناسان واليبال، عملكرد اوگني ايوانف بازيكن بلند قد اين تيم بهتر از ديگر بازيكن خارجي تيم است.
سنگ آهن بافق:
"پراديپ كوتي كاندا" اهل هندوستان و عضو تيم ملي اين كشور است كه در تعطيلات نيم فصل ليگ برتر ايران براي همراهي تيم هندوستان در بازي ها چهار جانبه عازم اين كشور شده است.
" داركو بگوويچ" بازيكن صرب تيم سنگ آهن بافق است كه از سوابق قبلي وي اطلاعاتي بدست نيامده و در اين تيم نيز بازيكن ثابت نيست.
داماش گيلان:
"تيهومر پون گارد" بازيكن صربي تيم داماش گيلان بود كه در تعطيلات نيم فصل با اين تيم تسويه حساب و به كشورش بازگشت.
شهرداري همدان:
تيم شهرداري همدان نيز به تازگي يك بازيكن هندي به نام "ماندي سينگ" جذب كرده كه بازيكن تيم واليبال جوانان هند است و با تازگي نيز يك بازي در تيم ملي واليبال هندوستان انجام داده است.
اين بازيكن سابقه بازي در ايران و در تيم گل گهر سيرجان را نيز دارد.
لازم به ذكر است در حال حاضر هيچ بازيكن واليبال ايراني در تيم هاي واليبال خارجي حضور ندارد.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن