تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814969401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ سوريه:روابط فرهنگي ايران وسوريه مديون تبادل فرهنگي نخبگان و هنرمندان است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير فرهنگ سوريه:روابط فرهنگي ايران وسوريه مديون تبادل فرهنگي نخبگان و هنرمندان است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ وزير فرهنگ سوريه در افتتاحيه نمايشگاه فرهنگي و هنري ايران اظهارداشت: روابط فرهنگي دوكشور مديون تبادل فرهنگي نخبگان، ادبا، نويسندگان و هنرمندان است.
به گزارش موج به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دكتر"رياض نعسان آغا" وزير فرهنگ سوريه در افتتاحيه نمايشگاه فرهنگي و هنري ايران كه با حضور صفار هرندي وزير ارشاد در چارچوب هفته فرهنگي كشورمان در سوريه و به مناسبت انتخاب دمشق بعنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب افتتاح شد،اظهارداشت:روابط فرهنگي و تمدني و كهن دو كشور سوريه و ايران كه از استحكام قابل توجهي برخوردار است، مديون تبادل فرهنگي نخبگان، ادبا، نويسندگان و هنرمندان مي باشد.
وي افزود:عامل اصلي و نخستين روابط دو تمدن فارس و عرب، دين اسلام مي باشد. در اين بين نقش سرزمين فارس در گسترش و تحكيم فرهنگ اسلامي شايان توجه و تقدير مي باشد. چرا كه دستاوردهاي فراوان علمي و فرهنگي به جهانيان اعطا و تقديم كردند؛ تمدن هاي كهن ايران و سرزمين هاي عربي و بسياري ديگر از تمدن ها با يك ضرب آهنگ سمفونيك سازنده ي تمدن بزرگ اسلامي شدند كه دو تمدن عربي و فارسي در آن نقش بسزايي ايفا نمودند.
وزير فرهنگ سوريه در بخش ديگري از سخنان خود، گفت:آنچه كه امروز در سرآغاز فعاليتهاي هفته فرهنگي افتتاح نموديم مصداق زنده و آشكاري از آيه ي شريفه «إن هذه امتكم ....» بود كه در قالب «قرآن كريم در آينه هنر» در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است و نماياننده نقطه اشتراك تمامي مسلمانان در سراسر جهان مي باشد، يكي از عمده ترين و مهم ترين عواملي كه باعث گرديد تا فرهنگ و تمدن عظيمي در جهان بوجود آيد دين راستين اسلام بوده و هست كه خود حلقه ي اتحاد و وصل فارس ها و عرب ها با يكديگر گرديده است.
دكتر نعسان با بيان اين نكته كه در خاتمه برگزاري هفته هاي فرهنگي در طول سال 2008 به مناسبت انتخاب دمشق پايتخت فرهنگي جهان عرب، مسك ختام هفته فرهنگي به نام جمهوري اسلامي ايران ثبت گرديد؛ افزود:جاي آن دارد كه از مواضع و حمايت بي دريغ برادران عزيز ايراني خود، پس از پيروزي انقلاب اسلامي و راندن موساد از تهران و افتتاح سفارت فلسطين كه روز فراموش نشدني و بياد ماندني است تشكر و قدرداني كنيم: اين حمايت ها كه برخواسته از حكمت و اقتدار رهبران فقيد دو كشور حضرت امام خميني «ره» و حافظ اسد مي باشند پس از آنها بصورت مستحكم و ريشه دار ادامه و استمرار يافت و هر دو كشور توانستند دست در دست يكديگر در مقابل توطئه هاي استكبار جهاني در منطقه ايستادگي نمايند و از مقاومت دليرانه لبنان حمايت همه جانبه نموده بگونه اي كه در آغاز هزاره سوم، در سال 2000 و پس از آن در سال 2006 شاهد پيروزي هاي غرور آفرين عليه رژيم صهيونيستي بوديم و شاهد از بين رفتن چيزي بنام اسرائيل واحد و قدرتمند بوده و هستيم؛ اين نشانه ي بارز و آشكاري از افول قدرت هاي بزرگ جهان و تمامي چپاولگران است.
وزير فرهنگ سوريه در خاتمه ي سخنان خود ضمن اظهار مجدد خرسندي خود از شركت و حضور گروهي بزرگ از هنرمندان و فرهيختگان ايراني در سوريه ، آنان را وجدان بيدار امت ها دانست كه باعث ارتقاء فكري جوامع خود مي گردند.
وي سخنراني خود را با تشكر از ميهمان نوازي دولت و ملت ايران اسلامي در هفته فرهنگي سوريه كه در سال هاي قبل در شهر اصفهان و شيراز برگزار گرديد، به پايان رسانيد.
اين هفته فرهنگي با حضور مهندس محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جمهوري اسلامي ايران ،دكتر موسوي سفير ايران ،رايزن فرهنگي كشورمان و دهها نفر از شخصيتهاي فرهنگي و هنري و بيش از 300 نفر از شخصيتهاي فرهنگي، هنري، سياسي و اجتماعي و علاقمندان به هنر ايران در كنار نمايندگان رسانه هاي داخلي و خارجي روز شنبه 30 آذرماه در محل موزه ي ملي دمشق افتتاح شد
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن