تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816995256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس مسكن كميته امداد استان فارس: آورده مددجويان در ساخت مسكن 10 درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارشناس مسكن كميته امداد استان فارس: "آورده" مددجويان در ساخت مسكن 10 درصد است
خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: شهرستان‌ها

بنابر اظهارات كارشناس مسكن كميته امداد امام خميني (ره) استان فارس، حدود 40 درصد (حدود 10 هزار نفر)، از 22 هزار خانوار تحت پوشش كميته امداد شيراز، فاقد مسكن هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا، علي اربابي درحاشيه بازديد از طرح‌هاي عمراني كميته امداد در شيراز در جمع خبرنگاران گفت: از اين تعداد، نزديك به پنج هزار نفر خانوارهاي زن سرپرست هستند.

وي همچنين در مورد دليل دريافت "آورده" مددجويان توسط كميته امداد، گفت: تجربه نشان داده است، اگر مددجو شراكتي در ساخت مسكن نداشته باشد، قدردان آن نخواهد بود، لذا درصد بسيار ناچيزي از هزينه مسكن (حدود 10 درصد)، آن هم در صورت توانايي فرد به عنوان آورده از مددجو اخذ و 90 درصد مابقي توسط كميته امداد و خيران تامين مي‌شود.

كارشناس مسكن كميته امداد استان فارس در مورد تسهيلات و وام‌هاي بانكي براي تهيه مسكن مددجويان، تصريح كرد: با توجه به اجراي طرح مقاوم‌سازي و افزايش سطح كيفي ساختمان‌ها كه در دستور كار دولت قرار دارد، تاكنون حدود 4700 خانوار در كل استان فارس به بانك‌هاي عامل معرفي شده و وام‌هاي خود را دريافت كرده‌اند كه احداث مسكن حدود 80 درصد اين خانوارها به اتمام رسيده و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

اربابي مبلغ وام‌هاي پرداختي را شش ميليون و 500 هزار تومان اعلام كرد و گفت: نحوه بازپرداخت اين وام‌ها بستگي به توانايي مددجو دارد و مدت بازپرداخت آن هفت تا 10 ساله است.

متراژ واحدهاي مسكوني احداث شده از ديگر مواردي بود كه كارشناس مسكن كميته امام خميني (ره) با اشاره به آن تصريح كرد: اين متراژ از 40 متر آغاز مي‌شود و بستگي به بعد خانوار دارد.

وي يكي از مشكلات موجود در شهرستان‌ها را قيمت گران زمين ذكر و تصريح كرد: افراد نيازمند قدرت خريد زمين را ندارند، به همين دليل است كه در شهر شيراز برخي از زمين‌ها را از طريق استانداري و يا سازمان مسكن و شهرسازي به صورت رايگان و يا با قيمت بسيار پايين تهيه كرده‌ايم.

اربابي ادامه داد: ساخت مسكن در اين زمين‌ها بر عهده كميته امداد است كه در اين خصوص با تامين اعتبار از محل مشاركت مددجو (آورده مددجو كه 10 درصد از كل قيمت را تشكيل مي‌دهد) اعتبارات دولتي كميته امداد، خيران و استانداري تهيه مي‌شود.

به گفته اربابي، فعاليت كميته امداد در مباحث عمراني شامل دو بخش خريد و احداث مسكن است كه واحدهاي مسكوني احداث شده بايد از نظر مقاومت در سطح مطلوب و قابل قبولي باشند.

كارشناس مسكن كميته امداد استان فارس ادامه داد: با توجه به تورم موجود سعي كرده‌ايم، هزينه‌هاي ساخت مسكن را با توجه به بالا بودن قيمت مصالح و قيمت زمين كاهش دهيم.

اربابي گفت: با در نظر گرفتن هزينه‌هاي حمل و نقل و فقدان امكانات در روستاها ساخت مسكن در اين مناطق با هزينه بيشتري صورت مي‌گيرد.

به گفته كارشناس مسكن كميته امداد، اولويت‌هاي واگذاري مسكن براساس فرم‌هاي نيازسنجي كه توسط كارشناسان تهيه مي‌شود، صورت مي‌گيرد كه عواملي همچون نداشتن مسكن، نداشتن زمين، بعد خانوار، بي‌سرپرست بودن و داشتن عضوي بيمار در خانواده از جمله اين اولويت‌ها به شمار مي‌رود.

وي در مورد رفع مشكل ضمانت‌هاي بانكي براي واگذاري وام به مددجويان، اعلام كرد: مديركل كميته امداد استان فارس، تعهدي كتبي به بنياد مسكن ارائه كرد كه اين نهاد ضمانت مددجويان را برعهده مي گيرد، بنابراين ديگر به سپردن وثيقه نيازي نيست، لذا با اين روش مشكل مسكن روستايي مددجويان رفع شد.

وي بار مالي اين ضمانت‌ها را حدود 30 ميليارد تومان اعلام كرد.

اربابي در ادامه با بيان اين مطلب كه اين نهاد فعاليت‌هاي عمراني خود را بيشتر در روستاهايي كه فاقد امكانات اوليه هستند، آغاز كرده است، گفت: در حال حاضر سازمان مسكن كميته امداد، همه ساله از محل بودجه‌هاي دولتي و كمك‌هاي مردمي و با همكاري ادارات توانسته است، طرح‌هاي متنوعي را در روستاها و شهرها اجرا كند.

وي درباره طرح مهاجرت مددجويان شهري به روستاها، تصريح كرد: اين طرح كه مشمول مددجوياني است كه ناخواسته مهاجرت كرده و مجددا تصميم به بازگشت دارند، در دستور كار كميته امداد قرار دارد.

اربابي درباره ارائه تسهيلات بانكي غيرمددجويي نيز خاطرنشان كرد: اين تسهيلات هم اكنون به افراد غيرمددجوي فاقد مسكن شهرستان‌هاي تابع استان به غير از شهر شيراز به دو صورت خريد و احداث مسكن و در صورت دارا بودن ضامن معتبر مورد قبول كميته امداد واگذار مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن