تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816454003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اخبار كوتاه اقتصادي
مخازن سوخت مايع نيروگاههاي كشور پر شد
معاون وزير نيرو در امور انرژي و برق از پر شدن تمام مخازن سوخت مايع نيروگاههاي كشور با همكاري وزارت نفت خبر داد و گفت : براي جلوگيري از وقوع هرگونه حوادث غيرمترقبه برخي از نيروگاههاي كشور نيز به خطوط لوله سوخت مايع كشور متصل شده اند. عباس علي آبادي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود : اقدامات قابل توجهي براي تامين سوخت نيروگاه ها در فصل زمستان صورت گرفته است كه يكي از اين موارد متصل شدن برخي از نيروگاه ها به خطوط لوله سوخت مايع كشور است بنابراين بايد اذعان كرد كه متصل شدن نيروگاهها به خطوط لوله سوخت مايع كشور مي تواند در فصل زمستان كه برخي از خطوط مواصلاتي بخاطر ريزش برف بسته شده كمك فراواني به تسهيل ارسال سوخت به نيروگاهها انجام دهد.
جانبازان كارت سوخت موقت دريافت مي كنند
20 درصد از جمعيت جانبازان داراي 25 درصد تا 50 درصد جانبازي كه امكان استفاده از حمل و نقل عمومي را ندارند علاوه بر سهميه موجود در كارت هوشمند سوخت خودرو روزانه دو ليتر بنزين در قالب كارت سوخت موقت ويژه جانبازان دريافت مي كنند. به گزارش خبرگزاري مهر معاون اول رئيس جمهور تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهوري در مورد نحوه اجراي قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت ـ مصوب 1386 ـ كه در جلسه مورخ 1387 6 30 به استناد اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با رعايت تصويبنامه شماره 13943 ت 39614 ه مورخ 87 2 4 اتخاذ شده است را به شرح زير براي اجرا ابلاغ كرد . بند « د » تصميم نامه شماره 54079 ت 40043 ن مورخ 87 4 12 به شرح زير براي اجرا اصلاح مي شود : « د ـ به 20 درصد از جمعيت جانبازان داراي 25 تا50 درصد جانبازي كه بنا به تشخيص بنياد شهيد و امور ايثارگران فاقد توانايي حركت جسمي هستند و امكان استفاده از حمل و نقل عمومي را ندارند علاوه بر سهميه موجود در كارت هوشمند سوخت خودرو روزانه 2 ليتر بنزين در قالب كارت سوخت موقت ويژه جانبازان اختصاص مي يابد. »
كاهش 27 درصدي ذخيره آب سدهاي كشور
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران با بيان اينكه ذخيره آب سدها به 27 درصد كاهش يافته گفت : ذخيره آب سدهاي كشور با حدود 13 درصد كاهش نسبت به سال گذشته به 13 33 ميليارد مترمكعب رسيده است . ستار محمودي در گفت و گو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه تابستان امسال از لحاظ كاهش بارش يك ركورد محسوب مي شود افزود : حجم آب باقي مانده در مخازن سدها در آخرين روزهاي آذر ماه سال گذشته 17 ميليارد مترمكعب بوده است و اين در حالي است كه در سال جاري در همين تاريخ اين رقم به حدود 13 33 ميليارد مترمكعب رسيده است . وي با بيان اينكه ذخيره مخازن سدها از 40 درصد سال گذشته به 27 درصد در سال جاري كاهش يافته است گفت : عليرغم بارش مناسب در گستره كشور در سال جاري ذخاير آب در پشت سدها حاكي از كاهش ذخاير آب نسبت به مدت مشابه سال قبل است .
برقراري خط دريايي بين ايران و سودان
شركت بين المللي كشتيراني سودان لاين مسك كه يك شركت سوداني ـ مالزيائي است سفرهاي دريائي خود را ميان بنادر « پورت سودان » و بندر عباس از اواسط آذر ماه آغاز كرد. اين شركت كشتيراني در صدد است با حمل و نقل كالاهاي تجاري ميان اين دو بندر روابط اقتصادي ميان ايران و سودان را تقويت نمايد. منابع سياسي سودان مي گويند فعاليت اين خط كشتيراني موجب نقش زيادي در تقويت روابط تجاري و رشد واردات و صادرات دو كشور و اجراي قراردادهاي امضا شده ميان دو كشور در اين زمينه داشته باشد.
6 ميليون تن غلات وارد كشور شد
طي هشت ماهه نخست سال جاري بيش از شش ميليون تن غلات وارد كشور شده است . به گزارش خبرگزاري فارس تا پايان آبان ماه امسال بيش از شش ميليون تن انواع غلات شامل گندم برنج ذرت و جو وارد كشور شده است . بنابراين گزارش ارزش غلات وارد شده به كشور طي اين مدت بيش از 2 ميليارد و 276 ميليون دلار اعلام شده است . حجم غلات وارد شده به كشور طي هشت ماهه نخست سال گذشته بيش از سه ميليون تن بوده است . اين گزارش حاكي است : طي هشت ماهه نخست سال جاري بيش از 2 3 ميليون تن گندم 2 2 ميليون تن ذرت 800 هزار تن برنج و 600 هزار تن جو وارد كشور شد .
43646 خودرو وارد كشور شد
طي هشت ماهه نخست امسال 43646 خودروي خارجي وارد كشور شد . به گزارش خبرگزاري فارس آمار واردات خودرو خارجي به كشور تا پايان آبان ماه امسال حاكي است 43 هزار و 646 خودروي خارجي به ارزش بيش از 791 ميليون دلار وارد كشور شده است . بنابراين گزارش تعداد خودروهاي خارجي وارداتي به كشور طي هشت ماهه نخست امسال در مقايسه با سال گذشته 84 درصد رشد داشته است . طي هشت ماهه نخست سال گذشته 23 هزار و 667 خودروي خارجي به ارزش بيش از 473 ميليون دلار وارد كشور شده بود.
نرخ بهره در ژاپن صفر شد
ژاپن هم پس از امريكا با مقابله با ركود اقتصادي نرخ بهره را به صفر رساند. واحد مركزي خبر به نقل از يورونيوز گزارش داد : بانك مركزي ژاپن اعلام كرد : براي رونق بخشيدن به اقتصاد اين كشور كه در ركود قرار گرفته نرخ بهره را بين صفر تا يك دهم درصد قرار مي دهد. بانك مركزي ژاپن پيش بيني كرد اوضاع اقتصادي اين كشور در آينده نزديك از اين هم وخيمتر خواهد شد. دولت امريكا نيز پنج روز پيش نرخ بهره را در اين كشور بين صفر تا 25 صدم درصد تعيين كرد .
عرضه اوراق مشاركت توسعه منابع آب و نيروي ايران در شعب بانك تجارت
شعب منتخب بانك تجارت در سراسر كشور از تاريخ اول دي ماه (امروز) اوراق مشاركت شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران را به متقاضيان عرضه مي كنند . به گزارش روابط عمومي بانك تجارت اين اوراق 4 ساله بي نام و با مبالغ اسمي دو پنج ده بيست پنجاه و يكصد ميليون ريالي منتشر گرديده است . در اين گزارش آمده است : سود علي الحساب اوراق مذكور 18 % در سال و معاف از ماليات مي باشد. پرداخت سود اوراق نيز هر سه ماه يكبار از طريق شعب فروشنده اوراق صورت مي گيرد. اين اوراق همچنين قابليت بازخريد قبل از سررسيد را با محاسبه سود روز شمار در شعب فروشنده دارا مي باشد.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن