تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807468483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشاز كي بپرسم، با سرمايه ام چكار كنم ؟


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشاز كي بپرسم، با سرمايه ام چكار كنم ؟
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي .


اگر سرمايه اي در اختيار داريد و نمي دانيد با سرمايه خود چه كاري انجام دهيد، اگر مي خواهيد سرمايه شما چند برابر شود، حتما با ما تماس بگيريد.
اين گونه آگهي هاي تبليغاتي، هر سرمايه گذاري را به بهترين و پرسود ترين بازار براي سرمايه گذاري تشويق مي كند.
سرمايه گذاري، در شرايطي كه ركود اقتصادي، گريبانگير كشورهاي غربي شده و فرصت هاي سرمايه گذاري را از اين كشورها فراري داده، از اهميت بسزايي برخوردار است كه بايستي كشورهاي ديگر از جمله ايران با مديريت و هدايت اين گونه سرمايه ها به فكر ربودن اين فرصت هاي طلايي باشند.
اگر هدف سرمايه داري و دلالي باشد در خيلي جاها مي توان سرمايه گذاري كرد، هر كجا مي خواهيد سرمايه گذاري كنيد اما مواظب باشيد تا كلاهتان را نبرند و ده ها پيشنهاد و توصيه ديگر، از جانب نمايندگان مجلس به سرمايه گذاران ارائه شده است كه در گزارش ذيل مشروح اين گفت و شنود آمده است :

تعصب صنعتي
حميدرضا فولادگر،عضو كميسيون صنايع و معادن با اشاره به ركودي كه در بخش صنعت و ساخت و ساز حاكم است عنوان مي كند كسي براي سرمايه گذاري به اين سمت راهي نمي شود .
تعصب صنعتي وي اجازه نمي دهد سرمايه گذاري در بخش هاي ديگر را پذيرا باشد به طوريكه با وجود موانع بسيار در حوزه صنعت باز هم سرمايه گذاري در بخش صنايع تبديلي، زيردستي نفت و گاز و پتروشيمي يا صنايع معدني و فلزي را توصيه مي كند.
كاهش قيمت مسكن درپي واقعي تر شدن قيمت زمين، ارزان تر شدن مصالح ساختماني بر سرمايه گذاري سبب شده تا وي نيم نگاهي هم به اين بخش با شرط توليد مسكن داشته باشد.
اما به اعتقاد احمد مهدوي ابهر، مخبر كميسيون صنايع و معادن، صنايع پايين دستي پتروشيمي از امكان مناسب تري براي سرمايه گذاري نسبت به بورس برخورداراست. وي بي ثباتي بورس را با اين جمله كه " نمي گويم كسي در بورس سرمايه گذاري نكند اما توصيه هم نمي كنم"، را به رخ مي كشد.
اشاره به غيرفعال بودن بسياري از معادن كشور از سوي اين كارشناس ارشد مديريت صنعتي نيز مساله اي است كه مي تواند با توجه به سودده بودن وريسك پذيري پايين آن مورد توجه قرار گيرد.
علاقه مندي ابراهيم نكونام نماينده گلپايگان به سرمايه گذاري در بخش پايين دستي پتروشيمي و صنعت سيمان كشور نيز مساله اي است كه مي تواند اين پيشنهاد را در اين ليست بگنجاند. اگر چه به اعتقاد اين عضو كميسيون اصل نودي مجلس شوراي اسلامي، 1 ميليارد تومان رقمي مناسب براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اقتصادي نيست مگر اينكه سرمايه گذاري با اين رقم در سايه اعطاي تسهيلات دولتي قرار گيرد.
بماند كه وي در پايان عنوان مي كند كه " اگر اين مقدار پول داشتم در منطقه ي خودم بر روي فرآورده هاي لبني سرمايه گذاري مي كردم ".

بورس، سقفي براي سرمايه هاي كوچك
ابلاغ اصل 44 از سوي مقام معظم رهبري و نقش مهم بازار سرمايه در اجراي اين فرمان، در شرايط كنوني چشم انداز مناسبي را براي برخي از نمايندگان خانه ملت ترسيم كرده است.
به طوريكه ثروتي عضو كميسيون برنامه و بودجه با توجه به بحران اقتصادي كه گريبانگير كشورهاي امريكايي و اروپايي است، از بازار سرمايه كشور به عنوان بهترين فضا براي سرمايه گذاري نام مي برد.
در شرايطي كه چندين هزار ميليارد دلار از سرمايه هاي ايرانيان در خارج از كشور دچار بحران شده و به نصف قيمت كاهش پيدا كرده است نماينده مردم بجنورد بر جلب اعتماد مردم براي هدايت اين سرمايه ها به بورس تاكيد مي كند تا موجب رونق اقتصادي كشور شود.
از سوي ديگر، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس نيز از واگذاري شركت هاي اصل 44 در بورس به عنوان فضاي مناسبي براي سرمايه گذاري صاحبان سرمايه هاي خرد نام مي برد.
اما پيشنهاد وي به صاحبان سرمايه هاي درشت و عمده فضاي خارج از بورس مطابق با بند "الف" سياست هاي اصل 44 قانون اساسي است.
مصباحي مقدم كه به نمايندگي ازسوي مردم تهران در دوره هاي هفتم و هشتم مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است سرمايه گذاري در حوزه هاي پخش و پالايش نفت، پتروشيمي، صادرات و واردات بنزين و گازوئيل، سدسازي، راه سازي و خطوط هوايي ، حمل و نقل ريلي و كشتيراني را توصيه مي كند.
محمدرضا خباز مخبر كميسيون اقتصادي مجلس نيز همچون رئيس اين كميسيون، بورس و صندوق هاي مشاع را فضايي مناسب براي سرمايه گذاري قلمداد مي كند.
به رغم نگاه حاكم در كشورهاي جهان سوم به سرمايه گذاري در خريد زمين و ملك، وي آينده سرمايه گذاري براي ساخت وساز را به مانند گذشته به روشني ترسيم نمي كند.
بازهم تاكيد مخبر كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي نيز براي سرمايه گذاري در بورس به منظور دريافت سهام شركت هاي دولتي اگرچه نقش بورس را در اين شرايط پررنگ مي كند اما سبب نمي شود تا مانع از ايراد اشكالاتي بر اين فضا از سوي اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس شود.

به فكر يك سقف
اشاره به عدم بازدهي حوزه صنعت و كشاورزي از سوي علي اكبر آقايي كه در جايگاه رياست كميسيون عمران مجلس قرار گرفته، در پي تاكيد بر شتاب دولت بر پرداخت يارانه براي متعادل كردن سرمايه گذاري ها يا تضمين كالاهاي توليدي صورت گرفت.
وي كه در مجلس هفتم رياست اين كميسيون را بر عهده داشت هم چنان تعصب عمراني خود را حفظ مي كند و با توجه به رشد جمعيت و افزايش تعداد مهاجرين ، توليد مسكن را به عنوان يك نياز واقعي معرفي و پيشنهاد سرمايه گذاري در اين بخش را مي دهد .

باروري پول در بخش كشاورزي
تضاد فكري رئيس كميسيون كشاورزي با كميسيون هاي عمران و صنايع مجلس با پيشنهاد سرمايه گذاري در بخش كشاورزي به دور از تنش هاي بين المللي با بازدهي خوب رخ مي نمايد .
عباس رجايي كه از نوسانات بازار هاي جهاني به عنوان عاملي نام مي برد كه مزيت هاي موجود در بخش پتروشيمي و معدني را تحت الشعاع قرار داده است، درحالي كه به اعتقاد وي مرتبط بودن بخش كشاورزي با تغذيه مردم كه سبب ساز رشد اين صنعت در دنيا شده است مطمئن ترين بخش را براي سرمايه گذاري فراهم آورده است.
در ميان توليد فرآورده هاي پروتئيني، دامداري ها، مرغداري هاي بزرگ صنعتي، شيلات و ديگر سرمايه گذاري هايي كه در كشور ما كم به آن پرداخته شده است وي به سرمايه گذاري يك ميليارد توماني بر دانه هاي روغني اظهار علاقمندي مي كند ، در سويي ديگر، عزت الله يوسفيان ، عضوي از كميسيون برنامه و بودجه مجلس ، هم فكر با رئيس كميسيون كشاورزي ،سرمايه گذاري در بخش مواد غذايي را به جهت اين كه زيان كمتري در پي دارد توصيه مي كند.

آب معدني تجارت بي دردسر
بر اساس اين گزارش، در حالي كه يكي از نمايندگان به نام مجلس شوراي اسلامي از سرمايه گذاري در بخش هاي بي دردسر و راحت انتقاد مي كند توصيه سرمايه گذاري در صادرات آب معدني را مي دهد.

سرمايه گذاري به شرط حمايت و پشتيباني مالي
و در سايه تمام اين پيشنهادات، علي اصغر يوسف نژاد مخبر كميسيون صنايع و معادن مجلس سرمايه گذاري را در حالي به صرفه مي داند كه از اولويت تسهيلات بانكي برخوردار باشد.

سرمايه گذاري در خيلي جاها
بماند كه در گفت وگويي كه در جهت تهيه اين گزارش با نمايندگان مجلس صورت مي گرفت، كواكبيان عضو كميسيون فرهنگي مجلس به مزاح عنوان كرد كه : اگر هدف خدمت به مردم است در فعاليت هاي توليدي و زير بنايي اما اگر هدف سرمايه داري و دلالي است در خيلي جاها مي توان سرمايه گذاري كرد .
و جالب آنكه مهدي كوچك زاده ديگر عضو كميسيون فرهنگي نيز با اشاره به كلاهبرداري ميليوني از قوم و خويشانش عنوان كرد كه : اگر 1 ميليارد داشتم به او مي دادم تا مانع از بروز سكته قلبي وي شوم.
محمد مهدي مفتح ، مخبر كميسيون برنامه و بودجه نيز مانند هميشه با طفره رفتن از پاسخگويي به سوالات خبرنگاران، فقط به اين جمله اكتفا كرد: همه جاي جمهوري اسلامي ايران براي سرمايه گذاري خوب است .
و توصيه يكي ديگر از نمايندگان مجلس اين بود كه هر جا مي خواهيد سرمايه گذاري كنيد اما مواظب باشيد كلاهتان را نبرند .
از سوي ديگر در حالي كه حميد رسايي، نماينده تهران عنوان مي كند كه" گر به دنبال سودآوري نيستيد در حوزه فرهنگ سرمايه گذاري كنيد"، حميدرضا حاجي بابايي عضو هيئت رئيسه مجلس فقط مي گويد " سوال سختي است ".
كمي دقت و توجه ، شما را به يك نتيجه خواهد رساند وآن اين است كه ديدگاه و پيشنهاد هر يك از وكلاي ملت به سرمايه گذاران، بستگي به نوع تخصص و حتي فراتر از آن ، تعصب كميسيوني آن ها دارد .
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن