تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816404505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعرفه‌هاي پايين نظارت بر تاسيسات گازي در خراسان رضوي و نارضايتي مهندسان ناظر قائم مقام مديريت گاز نظام مهندسي استان: بايد درتمام استان‌ها نرخ يكساني اخذ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تعرفه‌هاي پايين نظارت بر تاسيسات گازي در خراسان رضوي و نارضايتي مهندسان ناظر قائم مقام مديريت گاز نظام مهندسي استان: بايد درتمام استان‌ها نرخ يكساني اخذ شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

با نزديك شدن به فصل سرما و افزايش استفاده از وسايل گرمايشي، ايمني و داشتن استانداردهاي لازم تاسيسات گازي در هر محيطي بيشتر از گذشته اهميت مي‌يابد و اين امر علاوه بر رعايت نكات ايمني از سوي مردم، دقت و نظارت مطلوب مهندسان ناظر بر تاسيسات گازي منازل و اماكن تجاري را مي‌طلبد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، نظارت بر تاسيسات گازي بر عهده سازمان نظام مهندسي ساختمان است و براي انجام اين امر مبلغي به عنوان تعرفه بازديد از سوي سازمان از مالك ساختمان اخذ مي‌شود.

اين اقدام در هر استاني از سوي سازمان مهندسي همان استان صورت مي‌گيرد و قوانين حاكم بر نظارت از سوي همه سازمان‌ها يكي است، اما مبلغ تعرفه دريافتي توسط مهندسان ناظر در هر استان متفاوت است و همين امر اعتراض برخي از ناظرين را به دنبال داشته است.

تعرفه دريافتي در استان خراسان رضوي نسبت به ساير استان‌ها پايين‌تر است و بنا به گفته برخي كارشناسان بيم اين مي‌رود كه پايين بودن اين تعرفه بر عملكرد نظارت از سوي مهندسان تاثيرگذار باشد.

يكي از مهندسان ناظر بر تاسيسات گازي استان كه از گفتن نامش خودداري كرد، با اعتراض به پايين بودن مبلغ تعرفه در خراسان، تاكيد كرد: اين تعرفه بايد در تمام كشور يكسان باشد؛ زيرا فعاليت انجام شده در همه استان‌ها يكسان است.

وي با اشاره به اين كه ميزان تعرفه دريافتي هر بازديد در استان خراسان رضوي 6500 تومان است، افزود: در استان تهران اين تعرفه حدود 22 هزار تومان و در استان همدان نيز حدود 45 هزار تومان است؛ لذا مسوولان مربوطه بايد نسبت به يكسان كردن تعرفه استان خراسان رضوي با تعرفه ساير استان‌هاي ديگر اقدام كنند.

وي اذعان كرد: حتي در استان خراسان شمالي نيز ميزان اين تعرفه حدود دو برابر استان خراسان رضوي است.

مهندس ناظر ديگري نيز اظهار كرد: با توجه به پايين بودن تعرفه بازديد در استان، انتظار مي‌رود مسوولان امر نسبت به ارايه امكاناتي چون افزايش سهميه بنزين مهندسان ناظر و همچنين بيمه تامين اجتماعي مهندسان اقدام كنند كه متاسفانه تاكنون در اين راستا اقدامات جدي صورت نگرفته است.

در اين رابطه محمد رييسي، رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، اظهار داشت: با توجه به تورم‌هاي موجود در استان‌، كارشناسي مجددي بر تعرفه‌هاي نظارت گاز صورت خواهد پذيرفت و سعي خواهيم كرد حداقل امكان افزايش تعرفه اعمال شود.

رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي افزود: تعرفه‌هاي نظارت بر تاسيسات گازي در استان پايين است و اين در حالي است كه سعي در عدم كاهش خدمات و كيفيت كار نيز داريم.

وي با بيان اينكه خوشبختانه با وضعيت موجود در سه سال اخير كه نظام مهندسي ساختمان نظارت بر گاز ساختمان‌ها را بر عهده گرفت مشكل خاصي پيش نيامده است، خاطرنشان كرد: اما با توجه به تورم موجود پيگير افزايش حداقل تعرفه موجود بوده و اميدواريم اين حداقل مورد نياز به وجود آيد.

وي ادامه داد: تعهد در جامعه مهندسان بر تعرفه دريافتي ارجحيت دارد و لذا پايين بودن تعرفه به هيچ عنوان كاهش خدمات را به دنبال نخواهد داشت و شايد در جذب مهندسان بيشتر به اين خدمات تاثيرگذار باشد، ولي فردي كه اين تعهد را بپذيرد با توجه به پايين بودن تعرفه نظارت بر تاسيسات گازي استان نسبت به ساير استان ها، از وظايف خود نخواهد كاست.

سيد مجيد تقوي‌، قائم مقام مديريت گاز سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي نيز درخصوص ميزان تعرفه بازديد سازمان نظام مهندسي از تاسيسات گازي واحدهاي ساختماني به ايسنا گفت: مخالفان افزايش اين تعرفه نيستيم، چون امر نظارت بر تاسيسات‌، فعاليتي است كه با شرايط و مقررات يكسان در همه استان صورت مي‌گيرد و لذا بايد تعرفه يكساني نيز دريافت شود.

وي با بيان اينكه كم بودن تعرفه با عملكرد نظارت ناظر رابطه مستقيم دارد، اذعان داشت‌: اگر اين روند ادامه داشته باشد منجر به تخلفاتي از سوي مهندسان ناظر مي‌شود و اين امور تبعاتي دارد كه نياز به توجه عمده‌اي از سوي سازمان‌هاي ذيربط دارد.

همچنين عليرضا معراجي، مديرعامل شركت گاز استان خراسان رضوي در اين رابطه اظهار داشت: تعيين تعرفه‌هاي مصوب بر عهده سازمان بازرگاني است و تاييد و يا عدم تاييد لوله‌كشي داخلي ساختمان نيز مربوط به سازمان نظام مهندسي است.

وي تاكيد كرد: مسووليت شركت گاز تنها رساندن انشعاب گاز به درب ساختمان‌ها و منازل پس از تاييد سازمان نظام مهندسي ساختمان مي‌باشد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1881]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن