تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
بانك مركزي گزارش داد:
افزايش 142درصدي موجودي حساب ذخيره ارزي در سال 86
خبرگزاري فارس: گزارش 20 روز گذشته بانك مركزي نشان مي دهد، موجودي نقدي حساب ذخيره ارزي در پايان سال 1386 به 23175 ميليون دلار برسد كه در مقايسه با مانده سال قبل 142/5 درصد رشد داشت.گزارش 20 روز گذشته بانك مركزي از تحولات اقتصادي كشور در سال 86 كه در چهل و هشتمين اجلاس سالانه مجمع عمومي بانك مركزي درحضور رياست جمهوري منتشر شده بود، حاكي از اين است كه در سال 1386، منابع واريزي به حساب ذخيره ارزي از محل مازاد درآمدهاي نفتي به 38026 ميليون دلار رسيد. آمارهاي بانك مركزي از ميزان منابع و برداشت هاي دولت از حساب ذخيره ارزي حاكي است، منابع اين حساب طي سال 86 به 39153 ميليون دلار بالغ شده كه 28015 ميليون دلار از آن برداشت شده است. بنابراين گزارش، برداشت هاي دولتي از اين حساب در سال 86 به 22924 ميليون دلار رسيده و از اين محل 5019 ميليون دلار تسهيلات داده شده است. بنابراين گزارش، موجودي نقدي اين حساب در سال 86 در حدود 23175 ميليون دلار بوده است.

قيمت سكه بازار پايين تراز بانك كارگشايي
نايب رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران گفت: قيمت سكه در بازار تهران از قيمت هاي فروش بانك كارگشايي پايين تر است. محمد كشتي آراي با اشاره به نوسانات قيمت جهاني طلا گفت: در روزهاي پاياني سال ميلادي به دليل بسته شدن حساب ها هميشه شاهد نوسان قيمت هستيم كه با آغاز تعطيلات قيمت جهاني طلا تثبيت مي شود. او در مورد قيمت ها در بازار داخلي اظهار كرد: به دليل نوسان قيمت هاي جهاني و نزديك شدن به ايام محرم در حال حاضر قيمت هاي بازار تهران از قيمت فروش سكه بانك كارگشايي، پايين تر است. در حال حاضر قيمت جهاني طلا در هفته گذشته تا 867 دلار هم رسيد ولي دوباره سقوط كرد و بر روي قيمت 838 دلار تثبيت شد كه در مجموع نسبت به هفته گذشته 16 دلار افزايش يافت. بر همين اساس و در بازار داخلي قيمت سكه بهار آزادي طرح جديد 201 هزار و 500 تومان و نيم سكه بهار آزادي 102 هزار و 500 تومان است. ربع سكه بهار آزادي 53 هزار تومان معامله مي شود و هر گرم طلاي 18 عيار 20 هزار و 200 تومان ارزش دارد. هر سكه بهار آزادي طرح قديم در پنج ماه اخير از ثبات نسبي برخوردار بوده و 225 هزار تومان است.

مديرعامل صندوق تعاون كشور خبر داد:
اعطاي 12 ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت 25 شناور مدرن
مديرعامل صندوق تعاون كشور از امضاي تفاهم نامه همكاري مشترك با سازمان بنادر و كشتيراني براي ساخت 25 شناور مدرن دريايي خبر داد. ماشا»الله عظيمي - مديرعامل صندوق تعاون كشور - گفت: صندوق تعاون سال گذشته با تنظيم و امضاي تفاهم نامه هاي متعدد با اتحاديه هاي تخصصي و وزارتخانه هاي ذي ربط از جمله راه و ترابري، حمايت ويژه اي از بخش حمل و نقل داشته و آخرين اقدامي كه در اين راستا انجام داد، تدوين و تنظيم تفاهم نامه چهار جانبه اي است كه با سازمان بنادر و كشتيراني به امضا رسانده ايم. وي افزود: به موجب اين تفاهم نامه، حمل و نقل مسافر از درياي جنوب آغاز و بيش از 25 شناور مدرن با مشاركت سازمان بنادر و كشتيراني فعال و احداث خواهد شد. عظيمي ميزان تسهيلات اختصاص يافته از سوي صندوق تعاون كشور براي ساخت اين شناورها را 12 ميليارد تومان ذكر كرد و افزود: تاكنون دو فروند شناور دريايي به آب انداخته شده و پيش بيني مي كنيم با توان بالايي به جابه جايي مسافر بين قشم و بندر عباس اقدام كنند.

سيم كارت ارزان نمي شود
معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سيار گفت: كاهش قيمت سيم كارت نيازمند ايجاد شرايط خاص وتغيير تعرفه ها است و در وضعيت فعلي برنامه اي براي كاهش نداريم. "محمد مهدي عطوفي" با بيان اينكه كاهش قيمت سيم كارت همراه اول منوط به ايجاد شرايط وبستر سازي مناسب است گفت:چنانچه كشورهايي را كه سيم كارت رايگان به مشتركين خود ارايه مي دهند مورد بررسي قرار گيرد متوجه تفاوت خدمات دهي آنها با كشور مي شويم. وي با اشاره به اينكه همراه اول نيز از ارايه خدمات بيشتر وكاهش قيمت سيم كارت به مشتركين خود استقبال مي كند اظهار داشت:در تمامي كشورهايي كه سيم كارت رايگان به مشتركين ارايه مي شود هزينه مكالمه به مراتب بيشتر از مبلغي است كه هم اكنون دركشور دريافت مي شود.

قانون جديد اتاق بازرگاني به زودي ارايه مي شود
عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني با بيان اينكه 80 درصد امور مربوط به قانون اتاق بازرگاني به پايان رسيده است گفت : به زودي شاهد ارايه قانون جديد اتاق بازرگاني خواهيم بود . "مسعود دانشمند" با بيان اين مطلب در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود قولهاي انتخاباتي هيات رييسه براي تغيير قانون هنوز اقدامي در اين باره صورت نگرفته است اظهار داشت : اقدامات مناسبي در كارگروه ويژه قانون اتاق صورت گرفته است چرا كه تا كنون 80 در صد كار به پايان رسيده و به زودي شاهد ارايه قانون جديد اتاق خواهيم بود.

شروع مجدد فعاليت شعب بانك سپه در رم و لندن
مدير عامل بانك سپه گفت: فعاليت بانك سپه به عنوان تنها بانك خارجي حاضر در رم ايتاليا از سرگرفته شد.دكتر حسنعلي قنبري در جمع همكاران بانك سپه اظهار داشت: چندي پيش و با اعمال تحريمهاي صورت گرفته عليه بانك سپه فعاليت شعبه رم اين بانك نيز متوقف شد اما با پيگيريهاي صورت گرفته مشكل حل شد و فعاليت اين بانك از سر گرفته شده است.وي افزود: براي اثبات حقانيت بانك سپه وكيل گرفته شد و متن دعاوي بانك در دادگاههاي ايتاليا مطرح و حقانيت بانك به اثبات رسيد.دكتر قنبري اظهار داشت: با به اثبات رسيدن حقانيت بانك سپه فعاليت اين بانك كه به واسطه اقدمات بانك مركزي ايتاليا متوقف شده بود بصورت مستقل و بدون دخالت مسئولين بانكي ايتاليا از سرگرفته شد.وي با بيان اينكه خدمات ارزي بانك به مشتريان همچنان ادامه دارد افزود: با تدابير انديشيده شد و تلاشهاي صورت گرفته تمام خدمات ارزي بانك به مشتريان ارايه خواهد شد.مدير عامل بانك سپه با بيان اينكه شعبه لندن بانك نيز تمام فعاليتهاي خود را از سرگرفته است اظهار داشت: سرمايه اين بانك نيز به يورو تبديل شد تا شرايط براي فعاليت بهتر و گسترده تر آن فراهم شود.

بانك اقتصادنوين حامي چهارمين جشنواره سينمايي فيلم پروين اعتصامي
بانك اقتصادنوين به عنوان تنها نماينده بخش خصوصي، در چهارمين جشنواره سينمايي فيلم پروين اعتصامي حضور دارد.به گزارش روابط عمومي بانك اقتصادنوين، زهرا حق شعار رييس اداره روابط عمومي اين بانك در اين باره گفت: بانك اقتصادنوين در راستاي حمايت از طرح هاي فرهنگي و هنري در چهارمين جشنواره سينمايي فيلم پروين اعتصامي حضور دارد.وي افزود: پيش از اين نيز بانك اقتصادنوين با توجه به اهميت حضور نهادهاي اقتصادي در عرصه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي، در اين عرصه ها حضور چشمگيري داشته است كه حضور در چهارمين جشنواره سينمايي فيلم پروين اعتصامي نيز در همين راستا است.لازم به ذكر است چهارمين جشنواره فيلم پروين اعتصامي امسال از 30 آذر تا ششم دي برگزار مي شود. بخش هاي نيلوفر، ويژه، نگاه نو و پرتره از جمله بخشهاي اصلي اين جشنواره است كه بخش نيلوفر مختص زنان فيلمساز با موضوع آزاد و نيز مردان فيلمسازي است كه با موضوع زن فيلم ساخته اند.

بانك كشاورزي بيش از 770 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كرد
داود برنج فروش آذر مدير شعب بانك در استان آذربايجان شرقي گفت: بانك كشاورزي با هدف حمايت از بخش كشاورزي،طي 8 ماهه نخست سال جاري بيش از770 ميليارد ريال تسهيلات در اين استان پرداخت كرد. برنج فروش آذر ضمن اعلام اين خبر افزود: 90 درصد اين تسهيلات غير تكليفي بوده و به بيش از 20 هزار نفر از واجدين شرايط پرداخت شده است. وي همچنين اظهار داشت: اغلب پرداختي ها در حوزه كشاورزي و بيشتر آن به بخش هاي زراعت،دامداري وباغداري اختصاص يافت و حدود 110 ميليارد ريال آن به بنگاه هاي زودبازده كارآفرين پرداخت شد. برنج فروش آذر از تسهيلات خريد ادوات كشاورزي اين استان در سال جاري خبر داد و افزود: براي خريد 239دستگاه تراكتوركشاورزي،16دستگاه تراكتور باغي و 8 دستگاه كمباين غلات تسهيلات پرداخت خواهد شد. عرضه اوراق مشاركت شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران در شعب بانك تجارتشعب منتخب بانك تجارت در سراسر كشور از تاريخ اول دي ماه اوراق مشاركت شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران را به متقاضيان عرضه مي كنند . به گزارش روابط عمومي بانك تجارت اين اوراق 4 ساله ، بي نام و با مبالغ اسمي دو ، پنج ، ده ، بيست ، پنجاه و يكصد ميليون ريالي منتشر گرديده است . گفتني است هموطنان عزيز مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر درخصوص شعب عرضه كننده اوراق مشاركت با مركز جامع اطلاع رساني بانك تجارت به شماره 1554-021 تماس گرفته يا به سايت اين بانك به نشاني ir.tejaratdank.www مراجعه نمايند .

افتتاح واحد DHS شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران توسط مهندس پيشرو
واحد DHS شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران با حضور پيشرو رييس هيات مديره و مدير عامل و صادقي قائم مقام مدير عامل بانك افتتاح شد و رسما آغاز به كار كرد . به گزارش روابط عمومي در اين مراسم كه در محل مجتمع ياد شده در اصفهان برگزار شد مدير عامل بانك ضمن قدرداني از دست اندر كاران اجراي اين طرح آن را نشان دهنده تدبير و برنامه ريزي دقيق و صحيح اعضاي هيئت مديره ، مدير عامل و كارشناسان شركت دانست. پيشرو در ادامه افزود: هدف بانك صنعت و معدن حفظ روند فعاليت هاي واحد هاي توليدي ، ارتقا سطح توليد ، كاهش هزينه ها و بالا بردن راندمان و سود اين واحدهاست. ايشان تصريح كرد: نبوغ كارشناسان و متخصصان ميهن اسلامي موجب شده است تا عليرغم موانع و مشكلاتي كه كشورهاي بزرگ صنعتي براي راه اندازي اين واحد ها در كشورمان به وجود آورده اند امروز شاهد آغاز به آن باشيم.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن