تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816542994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلحشور در نشست يوسف پيامبر/تلاش براي معافيت يوزارسيف / خودم را جزئي از اين سينما نمي‌دانم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سلحشور در نشست "يوسف پيامبر"/تلاش براي معافيت يوزارسيف / خودم را جزئي از اين سينما نمي‌دانم
نويسنده، كارگردان و تهيه‌كننده مجموعه تاريخي "يوسف پيامبر" صبح امروز در نشستي خبري از تلاش براي معافيت بازيگر نقش يوزارسيف از خدمت سربازي به خاطر سه سال بازي در اين مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسي مجموعه تلويزيوني "يوسف پيامبر" صبح امروز با حضور فرج‌الله سلحشور كارگردان، نويسنده و تهيه‌كننده، مجيد ميرفخرايي طراح هنري، محمدصادق آذين مدير توليد و جمعي از خبرنگاران در محل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد.

در ابتداي اين نشست سلحشور با اشاره به مطالب منتشرشده در مطبوعات گفت: معمولا درباره يك اثر زماني بايد قضاوت كرد كه ديده شده باشد. ما همان اوايل وارد عرصه پاسخگويي شديم كه بعد متوجه شدم اين كار بي‌مورد است. چون پاسخ‌ها در آينده سريال وجود دارد. بايد بعد از پايان قسمت‌هاي 16 يا 17 به سئوالات جواب داده مي‌شد. به هر حال هر چه هست همين است.

در ادامه آذين گفت: كاري با اين حجم و با اين موقعيت آب و هوايي بسيار سخت بود. به طور يقين مي‌توان گفت مجموعه از جهت روند توليد يكي از منظمترين كارهاي تلويزيوني به شمار مي‌رود. در خط توليد اين كار ما حتي يكروز به دليل تغييرات آب و هوايي تعطيلي نداشتيم و در اين شرايط حتما پلان يا سكانس را جابجا مي‌گرفتيم.

ميرفخرايي نيز در ادامه عنوان كرد: تجربه قبلي كه من با سلحشور در "مردان آنجلس" داشتم باعث شد تا دوباره با وي همكاري كنم. تاكنون روي دكور مصر به اين وسعت در ايران كار نشده بود. حتي به عقيده من در خيلي از كشورها نيز با چنين وسعتي كار انجام نشده است. به همين دليل "يوسف پيامبر" از جهاتي بسيار جذاب بود.

وي درباره تحقيقات خود براي ساخت دكورهاي اين مجموعه گفت: من قبل از شروع كار سفرهايي به مالزي و فرانسه داشتم و از نزديك بقاياي تمدن مصر را در موزه لوور ديدم و آنها مورد بررسي قرار دادم. البته در تمام مراحل با سلحشور همفكري مي‌كردم.

سلحشور توليد "يوسف پيامبر" را يك اتفاق دانست و افزود: من ادعا مي‌كنم نظم و زمانبندي در توليد اين كار يك حادثه در عرصه توليد سريال و فيلم‌هاي سينمايي در ايران است. تا امروز فكر نمي‌كنم كاري با اين حجم با چنين برنامه‌ريزي دقيق توليد شده باشد. ما تعطيلي بيجا نداشتيم و هيچ درگيري بين اعضاي گروه نبود. اين نظم مي‌تواند براي كارهاي مشابه الگو باشد.

وي با اشاره به نكات توحيدي سريال گفت: در تمام سريال دستي بالاي تمام دست‌ها وجود دارد و اين همان نمايش توحيد است. يكتاپرستي از دغدغه‌هاي حضرت يوسف بوده است. زليخا در طول عمرش مدام تغيير مي‌كند تا زماني كه يكتاپرست واقعي شود. تمام سريال حول محور توحيد است و به لطف خدا بسياري از بخش‌ها در پرداختن به توحيد و مبارزه با شرك موفق بوده است.

ميرفخرايي درباره دكورهاي شهري "يوسف پيامبر" گفت: من به عنوان يك طراح هنري به بخش‌هايي از تاريخ كه در مجموعه روايت مي‌شود وفادارم و به نوعي تعهد كاري دارم. ما در اين سريال يك مجموعه شهر داريم كه شامل همه چيز مي‌شود. اين تعريف همان شهرنشيني است. از طرفي من تعهد ديگري نيز به سناريو دارم.

وي درباره لباس شخصيت‌هاي مجموعه كه به رنگ سفيد است گفت: من شخصا با رنگ‌هاي مختلف مخالف هستم. اين رعايت‌ها 90 درصد سليقه‌اي است. سلحشور نيز در اين باره توضيح داد: آن زمان كتان سفيد تنها پارچه‌اي بوده كه توليد مي‌شده است. البته تنها در بخش‌هايي از قصر رنگ‌هاي طلايي نيز ديده مي‌شود.

ميرفخرايي درباره ساخت دكورها و همكاري با مرحوم رسول احدي تصويربردار مجموعه گفت: من، احدي، سلحشور و شورجه از ابتداي كار با هم همكاري و هفكري داشتيم. سلحشور نيازها را بيان مي‌كرد و ما اجرا مي‌كرديم. تمام دكورها 360 درجه و با ارتفاع مناسب ساخته شده است. اما استفاده از وسايل حركتي در تصويربرداري يك امر كاملا سليقه‌اي بوده است.

اين كارگردان درباره زمان زنداني شدن حضرت يوسف كه در بخش‌هايي از مجموعه به 10 سال يا كمتر از آن اشاره شده، گفت: اشتباههايي درباره محاسبه زمان زنداني شدن حضرت يوسف شده و متأسفانه در تاريخ نيز پيدا كردن زمان دقيق آن امكان ندارد. ما براي يافتن اين زمان تحقيق كرديم و به همين دليل هم بيشتر از 10 سال و هم كمتر از اين زمان را در مجموعه عنوان كرديم.

سلحشور درباره پرداختن به زندگي حضرت يعقوب گفت: در مجموعه مي‌بينيم آن حضرت مثل انسان‌هاي ديگر زحمت و بار به دوش مي‌كشد و ويژگي‌هايي مردان خدا را دارد. حتي سخنراني وي را براي مردم مي‌بينيم و اينگونه نيست كه حضورش در جامعه ديده نشود. اگر خدا در قرآن كمتر به وي پرداخته حتماً دليل داشته و در منابع تاريخي از حضرت يعقوب زياد صحبت نشده است.

وي درباره پذيرفتن سه مسئوليت كارگرداني، نويسندگي و تهيه‌كنندگي اين پروژه گفت: مي‌بينيد كه ما از پس كار برآمده‌ايم. آيا شما تهيه‌كننده‌اي مي‌شناسيد كه در طول توليد چند ساله يك مجموعه به اختلاف برنخورده باشد؟ در صورتي كه در گروه ما همه با همدلي كار مي‌كردند. ما به لطف خدا مشكلي نداشتيم و اگر افرادي را از گروه بيرون كرديم، خودشان مشكل داشتند.

اين كارگردان درباره نمايش چهره انبيا و معصومين در تلويزيون و سينما گفت: انبيا در تاريخ همتراز با اوليا هستند و ما روايت داريم كه نمايش چهره انبيا مشكلي ندارد. بعضي دست‌ها در كار است كه اهل تسنن و وهابيت را وادار كنند جلوي پرداختن ما به زندگي انبيا را بگيرند. در حقيقت مي‌خواهند ما را محدود كنند كه البته نبايد همراه اين ترفند شويم.

وي درباره انتخاب بازيگران "يوسف پيامبر" افزود: انتخاب بازيگران را من، شورجه، نجاريان و سلمانيان انجام داديم. درباره حضرت يوسف و زليخا هم اصرار داشتيم از يك چهره بكر استفاده كنيم، اما درباره زليخا نتوانستيم بازيگري با اين ويژگي پيدا كنيم. در واقع ما قصد داشتيم از بازيگراني استفاده كنيم كه مومن باشند و با مذهب بيگانه نباشند.

سلحشور تأكيد كرد: سينما و تلويزيون براي من معيار نيست. من تكليفم را نسبت به خدا و مردم انجام داده‌‌ام و خوشبختانه تاثيري خوب به همراه داشته است. اين وجه موضوع برايم ملاك است. من براي اين سينما كار نمي‌كنم. چون خودم را جزئي از آن نمي‌دانم و برايش احترام قائل نيستم. اين سينما مطلوب من نيست.

وي درباره حاشيه‌هاي ايجاد شده در مورد فيلمنامه مجموعه گفت: فيلمنامه مال من نيست و از روي دست خدا تقلب كردم. فردي به نام طاهري عنوان كرده من فيلمنامه را از وي تقلب كرده‌ام. او كار خود را به جاهايي ارائه داده و آنجا با فيلمنامه من مقايسه شده و ادعاي او را رد كرده‌اند. حتي مركز تحقيقات صدا و سيما و جامعه مدرسين هم مقايسه كرده و متوجه شده وي اشتباه كرده است.

سلحشور افزود: در طول عمرم هيچ فيلمنامه‌اي از هيچ نويسنده‌اي نخوانده‌ام. فقط يك قسمت از فيلمنامه طاهري را حدود يازده سال پيش همراه با شورجه مطالعه كرديم و به وي تحويل داديم. شورجه شاهد اين ماجرا است كه آن مطلب شباهتي به فيلمنامه نداشت.

وي درباره بودجه مجموعه توضيح داد: برآورد اوليه ما 5/6 ميليارد تومان بود و البته روح‌الله برادري، حبيب‌الله كاسه‌ساز، محسن علي‌اكبري و ايران‌نژاد نيز چهار برآورد 200/6 تا 500/6 ميليارد توماني ارائه كردند كه تلويزيون قبول نكرد. يكي از سنت‌هاي غلط تلويزيون اين است كه برآورد نهايي را مشخص نمي‌كند و در اين مورد هم با اينكه فيلمنامه كامل داشتيم، برآورد نهايي را ارائه نكردند.

سلحشور ادامه داد: ما با 5/2 ميليارد تومان كار را آغاز و سعي كرديم با كمك‌هاي ديگر كار را ادامه دهيم كه مهندس ضرغامي در جريان اين موضوع هستند. اما رضا استادي بعد از اخراج از مجموعه به بودجه كلان اشاره كرد كه اشتباه است. مثلا بازيگر نقش مختار "مختارنامه" 17 ميليون تومان دستمزد ماهيانه مي‌گيرد، اما بازيگر نقش زليخا تنها 5/3 ميليون تومان مي‌گرفت.

وي خاطرنشان كرد : مجموعه "يوسف پيامبر" كمترين بودجه را داشته و تاكنون 600 ميليون تومان به آن كمك شده است. ما اين پروژه را در كمترين زمان و با كمترين بودجه ساختيم. به همين دليل من از رضا استادي شكايت كردم و بايد تكليف اين تهمت‌ها مشخص شود.

رضا استادي خبرنگار روزنامه جام جم و مدير پيشين روابط عمومي مجموعه "يوسف پيامبر" كه در جلسه حاضر بود، در پاسخ به اين سخن سلحشور گفت: شما من را اخراج نكرديد، بلكه گفتيد اين كار براي خداست و به تبليغات نياز ندارد.

سلحشور درباره دستمزد مصطفي زماني بازيگر نقش حضرت يوسف گفت: دستمزد وي بسيار پائين بود. به هر حال او جوان بود و بايد دستمزد مي‌گرفت، اما مقدار پولي كه به وي داده مي‌شد دستمزد نبود. براي سربازي وي نيز صحبت‌هايي كرديم. او سه سال از عمر خود را براي اين كار گذاشته و ظاهراً با معافيت وي موافقت‌ شده است.

وي در پايان تأكيد كرد: گمان مي‌كنم عواملي كه وارد عرصه سينما و تلويزيون مي‌شوند يا بايد اين عرصه را قبول داشته باشند يا نابود شوند. متأسفانه مطبوعات هنري و جناحي سعي دارند نشان دهند سلحشور يا بايد اين سينما و تلويزيون را بپذيرد يا برود. به همين دليل بايد دنبال بهانه‌اي باشد تا برود.

نويسنده و كارگردان مجموعه تلويزيوني "يوسف پيامبر" در انتهاي نشست نقد و بررسي مجموعه در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به علاقمندي خود براي ديجيتالي شدن پروژه اشاره كرد تا اثري ماندگار در عرصه هنر باشد.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن